Permalänk
Medlem

Project White PC Bygglogg Del 1

Speciellt tack till min sponsorer =
Knivbutik Phanteks Bitfenix Arctic Cooling NZXT Inet Xigmatek

Projektet Handlar om att bygga en Vit Dator, Så jag kommer använda mig av ett Vitt Chassi, Vita fläktar, Vitt Nätaggregat och en Stor Luftkylare med Vita fläktar. Tanken är sedan att bygga en "Täckplatta" för att gömma Moderkortet som sedan ska lackas vit, Fick idén av Sabertooth Moderkortet, Projektet kommer hålla på ett tag då jag ej fått alla prylar än som behövs för att slutföra projektet.

Så Spara poängen tills Projektet är slutfört.

Nu är det så att jag fått fler sponsorer än jag trodde så tyvärr så kommer jag inte använda allt till just detta projekt men det blir fler projekt, så allt kommer till nytta någon gång

Det var meningen från början att jag skulle använda Bitfenix Chassi som de sponsrade mig med men någon dag senare fick jag hem ett paket med ett NZXT Phantom 410 som jag tyckte skulle passa bättre i bygget så jag valde det Chassit istället

Detta är en Del 1 av Byggloggen, Här hittar du Del 2

Besök galleriet här

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Intressant! Ska följas

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Avstängd

Sjukt bra gjort, hur lågt har du grafikkortsfläktarna på?

Permalänk
Permalänk
Medlem

Ska du inte lacka din Accelero vit också?
Fint bygge i övrigt!

Permalänk
Medlem

Oh yeah. backplaten blev ju riktigt nice.
Fick nästan huvudvärk när jag tänkte på allt slipande du måste gjort för att få den så exakt emot PCBn

Snyggt jobbat.
blir 5/5 även du inte är klar ännu bara för att detta inte kan gå fel längre XD

Visa signatur

MediaCen= Playstation 4, Playstation 3, Xbox 360, Proj= Epson TW700, Projduk= Grandview Cyber 100" tab-tension, Receiver= Marantz SR-6005, Front= Jamo S708, Cen= Jamo D8CEN, Surr= Jamo D8SUR, Surr bak= Jamo D8SUR, Sub= REL T3 + Audiovector K-Sub Signature, Köpta filmer= 1000++ och stiger stadigt

Permalänk
Hedersmedlem

Woohoo, vitt all in, det är najs

Visa signatur

Nya Projektet!
Kontakta moderatorkåren via Kontaktformuläret om ni vill något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Batman:

Intressant! Ska följas

Skrivet av chainzaw:

Sjukt bra gjort, hur lågt har du grafikkortsfläktarna på?

Har inte dragit igång datorn ännu efter kylarbytet, tänkte få klart backplate'n först

Skrivet av Simplified:

Tackar

Skrivet av biorrith:

Ska du inte lacka din Accelero vit också?
Fint bygge i övrigt!

Hade tänkt det

Skrivet av RainesX:

Oh yeah. backplaten blev ju riktigt nice.
Fick nästan huvudvärk när jag tänkte på allt slipande du måste gjort för att få den så exakt emot PCBn

Tackar , Jo det vart en hel del slipande, men det var det värt

Snyggt jobbat.
blir 5/5 även du inte är klar ännu bara för att detta inte kan gå fel längre XD

Tackar

Skrivet av MulleEng:

Woohoo, vitt all in, det är najs

Tackar

Kommer update senare idag när jag fått på backplaten och fixat kabeldragningen , vart lite jobbigare än jag trodde med Sleevade kablar

Edit! Har tänkt lacka Accelero Kylaren Vit och montera dessa fläktar istället för original fläktarna = http://www.arctic.ac/en/p/cooling/case-fans/76/arctic-f-pro-t...

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Inga klistermärken till det där? 5p Riktigt snyggt! Gillar backplaten starkt!

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt gjort!

Visa signatur

M4A87TD EVO/Radeon HD 6850 Crossfire/AMD Phenom II x4 @3.75/4 GB DDR3/NZXT Tempest EVO/Fractal Design 650 80+

Permalänk
Medlem

Imponerande! Speciellt backplaten 5p

Permalänk

Snyggt jobb! 5p

Dock tycker jag personligen att det blir lite väl stelt men du är vär en 5:a

Visa signatur

Intel core i7 6700K, Powercolor Radeon RX 5700 XT 8GB Red Devil, ASUS Z170i Pro Gaming, Corsair Vengeance DDR4 2666MHz 16GB, OCZ Trion 100 240GB, Samsung SSD EVO Basic 840-Series 250GB, Fractal Design Define Nano S, Be Quiet Pure Rock, Corsair SF 600, Windows 10 Pro N 64-bits

Permalänk
Hedersmedlem

Wow, snacka om att allting var vitt. Påminner om MulleEng's helvita bygge, har du sett det och blivit inspirerad?

Visa signatur

CPU: Intel i5 2550K (NH D-14) GPU: Nvidia GTX 570 Mobo: Gigabyte GA-P67-UD7(B2) PSU: Cooler Master Silent Pro 700W

Visste du att om Du inte håller dig till reglerna varje dag, så kommer Arla-haren och skjuter dig i huvudet eller ibland i magen.

Permalänk

Riktigt snyggt och bra ide med att göra en glas backplate till grafik kortet! Riktigt snyggt verkligen!

Permalänk
Medlem

Jag är bara nyfiken på hur du får sponsorer?

Visa signatur

[Fractal Design Define R3] [ASUS P8Z77] [Intel i5-3570K@4.5GHz] [8 GB DDR3] [Crucial c300 SSD] [ATI 6970 CF]

Permalänk

Skitfint , blev riktigt bra med backplaten tycker jag.

Visa signatur

| Intel Core i7 4790K |NZXT Kraken X61 | ASUS Z97-A |Asus GTX 780 DCII OC 3GB SLI |16 gb Corsair 1600Mhz vengeance |Cooler Master V1200 | Kingston Hyper X 240GB , Corsair force series3 120GB, 1TB WD Caviar Black | Fractal Design Define XL R2 | Acer Predator XB270HU| Win 10 Pro 64 bit |

Permalänk
Skrivet av roobi:

Edit! Har tänkt lacka Accelero Kylaren Vit och montera dessa fläktar istället för original fläktarna = http://www.arctic.ac/en/p/cooling/case-fans/76/arctic-f-pro-t...

Lacka endast plasten isåfall.

Om du lackar kylflänsen så blir kylningen mycket sämre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alexzpro:

Inga klistermärken till det där? 5p Riktigt snyggt! Gillar backplaten starkt!

Vad menar du med klistermärkena? Tackar tackar

Skrivet av Zearoxx:

Riktigt snyggt gjort!

Tackar tackar

Skrivet av Nvy:

Imponerande! Speciellt backplaten 5p

Tackar tackar

Skrivet av JeagerMeisterSWE:

Snyggt jobb! 5p
Dock tycker jag personligen att det blir lite väl stelt men du är vär en 5:a

Tackar tackar

Skrivet av Leifson:

Wow, snacka om att allting var vitt. Påminner om MulleEng's helvita bygge, har du sett det och blivit inspirerad?

Hade inte sett det, men kollade upp det och tänkte (Där är ju min idé)

Skrivet av ninjamopeden:

Riktigt snyggt och bra ide med att göra en glas backplate till grafik kortet! Riktigt snyggt verkligen!

Tackar tackar

Skrivet av L0bbe:

Jag är bara nyfiken på hur du får sponsorer?

Mailade företagen och berättade om min idé och tankar och sen är det ett plus om man har något att visa upp sedan tidigare också, många företag har slutat sponsra pga folk som ber om sponsring och säljer grejerna direkt

Skrivet av Phantomcf:

Skitfint , blev riktigt bra med backplaten tycker jag.

Tackar tackar

Skrivet av Simplified:

Lacka endast plasten isåfall.
Om du lackar kylflänsen så blir kylningen mycket sämre.

Jag vet Tänkte lacka endast plasten och sedan byta ut mot vita "Fläktblad"

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem
Skrivet av chainzaw:

Sjukt bra gjort, hur lågt har du grafikkortsfläktarna på?

Tjenare igen Nu har jag dragit igång datorn och kollat upp fläkthastigheten ,
Kör på 60% hastighet = ~1770rpm , Kan inte säga mer än att jag älskar denna kylaren.

Med original så låg jag på ca 50° idle och över 90-95° i load, Men nu med Acceleron ligger jag på 38° idle och 49° Load, kört Furmark Stress test på original klock, ska prova senare att klocka grafikkortet lite och se vad jag får för temperaturer

Edit! Klock = 670Mhz Gpu och 1100Mhz Minne , Temps = Idle 44° och Load 56° , Högre går inte att klocka då volten är låst

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

Ta bort dekalen på nätagget nu så är det tipptopp!

Visa signatur

Asus cx55 Vibe Chromebook
MacBook Air M1 16gb/256gb
Komplett Khameleon i7 9750h gtx1660ti
Project Lian Li PC-X900 Enermax Edition
Project Fractal Design Arc Mini

Permalänk
Medlem

Bort med dekalen på Nätagget och dölj hårddiskarna med något... kanske göra en till frostad plexiglas bit i vitt och hänga/sätta för? Annars riktigt fint bygge! Dock stör jag mig lite på dem blå kontakterna på moderkortet

Visa signatur

Chassi:BeQuietDarkBase900Pro PSU:BeQuietDarkPowerPro1000w Moderkort:AsusZ170ProGamingAURA
CPU:i7-6700K 4.2Ghz Kylare:BeQuiet!SilentLoop240mm Ram:Corsair 32GB DDR4 3200MHz Vengeance
GPU:AsusRadeonRX5700XT8GBRogStrixGamingOC SSD:Corsair 2x120GB, M.2 1TB HDD:Seagate/WD->30TB Skärmar:3xBenQ 24" LCD G2450HM, LG 65"UHD65UM7100 OS:W10
Tillbehör:LogitechG915,G915TKL,ProX,G502,MxMaster3,G930,Z906,G510,K350,M705,G440,C922Pro,MionixNaos3200,5000,7200,8200,NaosQG
Mobiler:Xperia 1 III,Xperia1,SonyZ5 🎮 🖥️ ⌨️ 🖱️ 🎧

Permalänk

Tvär najs!

Permalänk
Medlem
Skrivet av EW200:

Ta bort dekalen på nätagget nu så är det tipptopp!

Skrivet av Extremaz:

Bort med dekalen på Nätagget och dölj hårddiskarna med något... kanske göra en till frostad plexiglas bit i vitt och hänga/sätta för? Annars riktigt fint bygge! Dock stör jag mig lite på dem blå kontakterna på moderkortet

Dekalen borta nu, Hårddiskar kommer jag dölja med en Plexiglas skiva, tänkte köra samma koncept som med Backplate'n, funderar även på att göra så med hela moderkortet men det får vi se senare.

Skrivet av Freddn182:

Tvär najs!

Tackar

Nu kan jag inte lägga in fler bilder i detta Galleri så jag kommer att skapa en Del 2 inom en snar framtid
Tack för all bra kritik Hoppas ni gillar bygget

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Entusiast

4.7 i betyg... byt ut den hemska IDE-kabeln och femman är given

Permalänk

Snyggt bygge, hoppas du lackerar översta flänsen på kylaren med

Visa signatur

''Du kanske kan spela, MEN KAN DU KÖTTA?!?!?!''

Spelrigg: Intel i5 3570k 3.4Ghz [/B], Asus Nåt med Z77 4Gb DDR3, Asus GTX560Ti, 500gb HDD,Tagan Twoforce II 500w
Server: DL380G3, 6Gb ECC-minne, 2x Xeon @ 2,4Ghz, 72Gb 10k rpm SCSI, ESX Hypervisor 3.5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zpnk:

4.7 i betyg... byt ut den hemska IDE-kabeln och femman är given

Den ska bort Ska byta ut dvd brännaren mot en lite nyare

Skrivet av zekkexavior:

Snyggt bygge, hoppas du lackerar översta flänsen på kylaren med

Tackar Ska göra det med, Ville bara få ihop datorn då den stått isärskruvad en vecka

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk

Flashigt!!

Vad tycker du om sleeven från knivbutik, var det lätt att ha och göra med?

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zzobij4xX:

Flashigt!!

Vad tycker du om sleeven från knivbutik, var det lätt att ha och göra med?

Deras Paracord är skitbra kort sagt Snabbaste leveranstiden jag varit med om dessutom, Kan verkligen rekomendera Knivbutik.se om du ska ha Paracord

Visa signatur

Raijintek Metis Silver - Intel Core i5 6600K - ASUS Z170I PRO GAMING 1 - EVGA GeForce GTX 1060 6GB SC Gaming - Corsair 32gb DDR4 3000MHz - PNY XLR8 1TB NVME SSD - be quiet! Dark Rock Pro 3 - be quiet! Power Zone 750w

Permalänk
Medlem

vad är det för grafikkort? liknar ett gammalt från 8800 serien

Permalänk
Medlem

Äntligen får man se ett riktigt snyggt phantom 410, länge funderat på just 410 modellen. Har du upptäckt något du ogillar med chassit?

Jag funderar på att köra ett blå/vitt tema men jag lutar åt allt möjligt. Diggar det vita verkligen.