[Diablo 3] Problem och felsökning

Permalänk
Medlem

kör kompatibilitetsläge eller nåt för XP.. vafan är det för trams att man inte kan installera på windows 7 för?

Permalänk

Det försvann men nu istället kom problemet med cd:n igen. Lägger ner snart.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Sitter här på mobilt internet någon dag troligtvis. Går de spela genom att bara "aktivera" och sedan köra offline?

Visa signatur

Citera för svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eric:

Sitter här på mobilt internet någon dag troligtvis. Går de spela genom att bara "aktivera" och sedan köra offline?

Nej det är ett onlinespel

Permalänk
Medlem
Skrivet av pazman:

Någon som kanske kan förklara varför d3 laggar för mig?

Har en bärbar med specarna:

Intel Core i7 - 2,2 ghz
8 gb DDR3 ram
AMD Radeon HD 6770M 2048mb (dedikerat)
1000GB HDD med bra mycket plats över.

Ändå måste jag spela med low på allt, då laggar det litegrann.

Har försökt uppdatera alla drivrutiner men hjälper inte.

Har någon kanske något tips eller förklaring?

Har samma problem... Sitter också på en bärbar burk högt över rekommenderade spec och får ändå tokfall i FPS utan förklaring. Verkar vara relaterat till HT eller dylikt. Blir till att invänta en patch dessvärre, är ett vanligt förekommande problem (sett till antal poster i D3-forumet gällande detta). Har själv suttit och testat hela kvällen, men inget biter. Mina andra tre datorer flyter det dock fint på.... Tröttsamt, men så är det tydligen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av Landelusen:

Har samma problem... Sitter också på en bärbar burk högt över rekommenderade spec och får ändå tokfall i FPS utan förklaring. Verkar vara relaterat till HT eller dylikt. Blir till att invänta en patch dessvärre, är ett vanligt förekommande problem (sett till antal poster i D3-forumet gällande detta). Har själv suttit och testat hela kvällen, men inget biter. Mina andra tre datorer flyter det dock fint på.... Tröttsamt, men så är det tydligen.

+1. Har samma problem. Små stutters här och där..
Vet inte om detta är till någon nytta men hittade en fix på eu forumen: https://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4078818245?page=1#6 .

Tänkte testa när jag kommer hem. hoppas det löser problemet.
Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Är det någon som har fått i gång diablo 3 som kör 64 bit OS?
Själv så får jag bara error mnär jag försöker starta.

This application has encountered a critical error:

ERROR #1 (0x13370001) Fatal Exception
Program: C:\ProgramData\Battle.net\Client\Blizzard Launcher.1575\Blizzard Launcher.exe

The instruction at "0x73F858DD" referenced memory at "0x00000000".
The memory could not be read.

Project: 19140301
Build: 1575
Project Name: Blizzard Launcher.exe

MB:MSI X79A-GD45
CPU:Intel Core i7 3930K 3.2GHz
Ram:16 gb
Grafik :GTX 680 Sli
Win 7 64 bit
1200 W
2 ssd 120 gb
1 2 TB western Digital Caviar Green

Permalänk

ja kör me windows 7 64 bit och det funkar

Visa signatur

Nya spelmaskinen: [i5 4670K][MSI GTX 760][MSI Z87-645 gaming][8 GB Corsair Vengeance LP DDR3][Coolermaster Hyper 212 EVO][Win7 64-bit] "Inhandlad för BF4"

Gammal-datorn, avställd just nu:P [qq6600@3,4 ghz][Gainward GTX 560 ti][Asus P5N-D][4GB Corsair DDR2][Coolermaster TX3][Win7 64-bit] "Gammal rullar på, kvalité".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Andersson9:

+1. Har samma problem. Små stutters här och där..
Vet inte om detta är till någon nytta men hittade en fix på eu forumen: https://eu.battle.net/d3/en/forum/topic/4078818245?page=1#6 .

Tänkte testa när jag kommer hem. hoppas det löser problemet.
Lycka till!

Skickades från m.sweclockers.com

Klockrent! Ska testa när jag kommer hem från jobbet.

Jag har även windows 7 64-bit. Funkade felfritt att starta och installera.

Permalänk
Medlem

nu har jag fått ett guest pass men för det så måste man ladda ned game client från battle.net, dessvärre när jag trycker där så kommer inte diablo 3 upp utan bara WoW och Starcraft.

om ni kollar där på bilden jag infogade har jag inte diablo 3 som ett alternativ bara Wow och starcraft.

har ni någon fundering över vad det kan vara?

nu borde bilden vara tillräckligt stor!
Permalänk
Skrivet av dauit:

nu har jag fått ett guest pass men för det så måste man ladda ned game client från battle.net, dessvärre när jag trycker där så kommer inte diablo 3 upp utan bara WoW och Starcraft.
http://i49.tinypic.com/2n8y3de.png

om ni kollar där på bilden jag infogade har jag inte diablo 3 som ett alternativ bara Wow och starcraft.

har ni någon fundering över vad det kan vara?

Har du valt add game på battle.net och fyllt i nyckeln? För clienten skall ju finnas.

Visa signatur

[Gigabyte B550i Aorus Pro, Ryzen 5700X, G.skill Trident 3600, AMD 6600XT]

Permalänk
Medlem

Varför sänks ljudet i spelet när man använder sig av skype? Spelade tillsammans med en vän tidigare under kvällen och vi använde oss av skype. Båda två använder logitech g35 och upplevde samma problem..

Permalänk
Medlem
Skrivet av iiZZii:

Varför sänks ljudet i spelet när man använder sig av skype? Spelade tillsammans med en vän tidigare under kvällen och vi använde oss av skype. Båda två använder logitech g35 och upplevde samma problem..

Det är skype inställningarna, ticka ur boxen "justera automotiskt högralarinställningarna" i skypes ljudinställningar.

Det KANSKE funkar då, dock är skype ganska buggig, har tickat ur boxen, har samma problem som du! Men felet ligger altså hos skype!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem
Skrivet av Iwar:

Det är skype inställningarna, ticka ur boxen "justera automotiskt högralarinställningarna" i skypes ljudinställningar.

Det KANSKE funkar då, dock är skype ganska buggig, har tickat ur boxen, har samma problem som du! Men felet ligger altså hos skype!

Tänk vad fel du har. Det finns en funktion direkt i Windows 7 som per automatik sänker ljudnivån på allt annat om Win7 känner av att du kör nåt VoIP-program. Om du kollar i ljudinställningarna under Win7 så kommer du se "Ange som standardenhet" samt "Ange som standardenhet för kommunikation" för ljudenheter som inte är angivna som standard. Allt ljud som inte är VoIP sänks.

Permalänk
Medlem

Mitt Auction House på EU fungerar inte alls. Får inte in några items i det. Suger rejält

Någon annan som har samma problem?

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dauit:

nu har jag fått ett guest pass men för det så måste man ladda ned game client från battle.net, dessvärre när jag trycker där så kommer inte diablo 3 upp utan bara WoW och Starcraft.
http://i49.tinypic.com/2n8y3de.png

om ni kollar där på bilden jag infogade har jag inte diablo 3 som ett alternativ bara Wow och starcraft.

har ni någon fundering över vad det kan vara?

Först måste du gå in på Account och trycka på "Add a game". Först när du aktiverat spelet där, med din Guest Pass-nyckel kommer klienten synas i Download.

Visa signatur

He who fights with monsters should look to it that he himself does not become a monster. And if you gaze long into an abyss, the abyss also gazes into you.

Permalänk
Medlem

Någon som har lust att hjälpa till att döda Belial? Jag och en kompis kommer inte vidare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Dassh:

Någon som har lust att hjälpa till att döda Belial? Jag och en kompis kommer inte vidare

den bossen hjälpe jag min tjejkompis o vinna idag :P.. Eller nja, igår då dagen passerat

Hade jag inte varit mitt i en quest hade jag hjälp dig :/

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 500D RGB SE, PSU: Seasonic FOCUS+ 750W Platinum, Mobbo: ASUS ROG STRIX X570-F Gaming, CPU: AMD Ryzen 7 5800x @5050Mhz, CPU Kylning: Corsair H150i ELITE CAPELLIX, GPU: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3070 Gaming OC 8GB , RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 32GB, M.2: WD Black SN850 M.2 SSD - 1TB, SSD: Samsung SSD 850 EVO 1TB[B]: Skärm: Asus TUF Gaming VG259QM, Asus TUF Gaming VG259QR

Permalänk
Quizmästare Malmö 2022

Fan den bossen är helt galen. Dog 10 ggr på den igår på Nightmare. Var tvungen att välja om alla skills för att klara den. Lär inte vara kul att mäta den i hell.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ante_ante:

Har du valt add game på battle.net och fyllt i nyckeln? För clienten skall ju finnas.

Skrivet av Deathdancer:

Först måste du gå in på Account och trycka på "Add a game". Först när du aktiverat spelet där, med din Guest Pass-nyckel kommer klienten synas i Download.

att jag inte tänkte på det innan, tyckte det var konstigt att starcraft fanns där trots att jag aldrig har kört det!

tack iaf!:)

Permalänk
Medlem

Problemas!

Nu har jag fått hem alla komponenter till mitt datorbygge, vilket förhoppningsvis är klart om några timmar. Men!

Jag har ingen dvd-drive, märkte att alla mina gamla drives (4st) var IDE och inte sATA :/ Kan jag tanka ner diablo 3 klienten från hemsidan och bara köra med min key? Eller måste cdn vara i läsaren när man spelar?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mahti:

Problemas!

Nu har jag fått hem alla komponenter till mitt datorbygge, vilket förhoppningsvis är klart om några timmar. Men!

Jag har ingen dvd-drive, märkte att alla mina gamla drives (4st) var IDE och inte sATA :/ Kan jag tanka ner diablo 3 klienten från hemsidan och bara köra med min key? Eller måste cdn vara i läsaren när man spelar?

Bara att ladda ner! Själv laddade jag ner det innan spelet ens kommit in genom brevlådan för att ha installationen överstökad.

http://eu.battle.net/d3/en/blog/4410912/New_Downloaders_for_E...

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Funkar https://eu.battle.net/d3/en för någon här?
Kan inte spela skiten.

När man loggar in så kommer error 3007 sen stängs skiten ner med felmeddelande, verkar som massor har det problemet men varken eu eller us forumet battle.net fungerar för mig ;O

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Nivity:

Funkar https://eu.battle.net/d3/en för någon här?
Kan inte spela skiten.

När man loggar in så kommer error 3007 sen stängs skiten ner med felmeddelande, verkar som massor har det problemet men varken eu eller us forumet battle.net fungerar för mig ;O

Nope, dött här med.

http://www.downforeveryoneorjustme.com/eu.battle.net

Visa signatur

CPU: Intel i5-4670K MB: Asus Maximus VI Gene RAM: Patriot Viper3 16GB 2133MHz CL11 GPU: Zotac GeForce GTX 780 PSU: Corsair AX860 Chassi: Silverstone Temjin TJ08-E Kylning: Corsair H80i Lagring: 1x Samsung 840 Pro 256GB, 2x Seagate Barracuda 3TB (döda efter 3,5 år), 1x Seagate Firecuda 2TB, 1x Seagate Barracuda 2TB

Permalänk
Medlem

Ligger battle.net nere? kan inte tanka hem spelet.

Permalänk
Medlem

Ok.

Får se om man kan logga in när allt det är uppe igen, har inte provat spela diablo3 hemma än så första gången här.
Betan fungerade dock utan problem här hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nivity:

Funkar https://eu.battle.net/d3/en för någon här?
Kan inte spela skiten.

När man loggar in så kommer error 3007 sen stängs skiten ner med felmeddelande, verkar som massor har det problemet men varken eu eller us forumet battle.net fungerar för mig ;O

Men röven också! Har inte köpt det tidigare för jag hade en uppsats som skulle in idag så drar jag och köper det och då kan jag inte komma åt battle.net för att aktivera nyckeln.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnun:

Men röven också! Har inte köpt det tidigare för jag hade en uppsats som skulle in idag så drar jag och köper det och då kan jag inte komma åt battle.net för att aktivera nyckeln.

Well jag försöker lösa ett problem, jag kan inte ens spela som alla andra kan.

Alla som har samma problem har skrivit på battle.net forumen men dom fungerar inte ;O
Försökt omiinstallera http://www.microsoft.com/en-us/download/details.aspx?id=5555 utan framgång.

Permalänk
Medlem
Skrivet av gnun:

Men röven också! Har inte köpt det tidigare för jag hade en uppsats som skulle in idag så drar jag och köper det och då kan jag inte komma åt battle.net för att aktivera nyckeln.

Har själv installerat och aktiverat allt men när jag startar spelet får jag bara upp cant update files..Har det med battlenet att göra med??

Köpt spelet digitalt på mitt battlenet konto och laddade ner det sen går det inte att lira..Surt sa räven när han bet i äpplet hehe

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem

Blizzard gör en EA och servers som inte pallar med trycket, heja heja..

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking