Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem

Spelar du EVE?
Då kan detta vara väl värt att läsa: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=101626

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Riktigt najs detta , tom så jag är tvungen att dyka tillbaka in i EVE , kollade statistiken och såg att mitt konto varit inaktivt sen Julen 2007.
Så det skall bli intressant och se vad som skiljer !

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av SCORPIUS:

Spelar du EVE?
Då kan detta vara väl värt att läsa: https://forums.eveonline.com/default.aspx?g=posts&t=101626

Jobbig snubbe som sätter sina egna åsikter lite väl högt.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av Anaii:

Jobbig snubbe som sätter sina egna åsikter lite väl högt.

Skulle dock inte förvåna mig om det var någon som trollade heller. CCP behöver allvarligt talat blockera forumsaccess, särskilt att skriv, för personer som gömmer sig bakom John Does i något npc corp.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Började spela idag ... herregud vad jag inte fattar något

EVE Online är ett ruggigt svårt spel

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Skulle dock inte förvåna mig om det var någon som trollade heller. CCP behöver allvarligt talat blockera forumsaccess, särskilt att skriv, för personer som gömmer sig bakom John Does i något npc corp.

Med tanke på att snubbens karaktär är från 2006 och varit med i massor med corps så är det ju ingen direkt nybörjare.
Jag håller faktiskt med honom i en hel del av argumentationen då jag själv spelat och varit med i början av EVE och sett hur spelet förändrats under de åren jag spelade.

Skrivet av Airikr:

EVE Online är ett ruggigt svårt spel

Det är väldigt mycket att lära sig då rent hur man klickar sig runt i spelet , sen hittade jag en himla bra beskrivning på vad man kan göra i spelet nu då jag satt och läste på forumen.
http://imageshack.us/photo/my-images/99/evewtd.jpg/

Tipsar om att EVE forumen innehåller massor med information så läs där och förundras över hur komplext spelet är

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Harakiri:

Med tanke på att snubbens karaktär är från 2006 och varit med i massor med corps så är det ju ingen direkt nybörjare.
Jag håller faktiskt med honom i en hel del av argumentationen då jag själv spelat och varit med i början av EVE och sett hur spelet förändrats under de åren jag spelade.

Än sen? Själv har jag varit med sedan 2003, sett alla förändringar i EVE på nära håll och och jag tycker att James 315 låter mer som en pissnödig alarmist än som någon som har någon insikt i spelets välmående och därmed har något vettigt att säga om saken.

EVE är inte samma spel det var 2003 och det lär inte vara samma spel 2024 som det är idag 2012. Den slutsatsen kan vem som helst komma fram till.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Än sen? Själv har jag varit med sedan 2003, sett alla förändringar i EVE på nära håll och och jag tycker att James 315 låter mer som en pissnödig alarmist än som någon som har någon insikt i spelets välmående och därmed har något vettigt att säga om saken.

EVE är inte samma spel det var 2003 och det lär inte vara samma spel 2024 som det är idag 2012. Den slutsatsen kan vem som helst komma fram till.

Det jag kommenterade var mer att det var inget troll som gömde sig bakom john doe namn i NPC corp utan en gammal spelare .
Sen är det ju en episk trollning isåfall , eftersom det var ju hans inlägg som initierade burn Jita kampanjen som jag förstått det hela

Att EVE förändrats kan jag verkligen säga , lite skillnad mot då spelet var nytt och skillnaderna mot då jag spelade sist är ju rätt feta bara det , är rätt chockskadad av allt nytt man måste plugga in sen man spelade sist år 2007.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Såg där var lite nytt folk som vart sugna , kontakta mig i spelet samma namn vi behöver mer svenskt folk i eve alltid kul o hjälpa nytt folk

Permalänk
Permalänk
Medlem

Gillar inte att tigga i trådar men skulle vara väldigt snällt om någon har en 21 dagars key liggandes!

Visa signatur

"Vad fan är det som händer? Herregud.." - Emil B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Gillar inte att tigga i trådar men skulle vara väldigt snällt om någon har en 21 dagars key liggandes!

Jag har. Skicka din mailadress i ett PM så skickar jag en trial invite.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Strogvor:

Gillar inte att tigga i trådar men skulle vara väldigt snällt om någon har en 21 dagars key liggandes!

Behöver inte direkt tigga Som rekryterare får man belöning om du börjar subscribea så det är win/win. Dessutom får man typ 10 extended trial att dela ut per konto, som jag dessutom tror fylls på varje år. Så jag har i dagsläget ca 30 trails kvar att dela ut xD

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Jag har 21 dagars Trail att ge bort.
Bara att skicka ett pm

Har även en kanal där du kan vara mer och snacka med killarna i mitt korp.
Extremt värdefullt som ny i spelet.
Du kanske även går med oss, vem vet?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Det är ju ändå lite folk som lirar EvE här på forumet men överlag är vi ganska tysta om ämnet om ingen frågar något speciellt.

Det hade varit rätt intressant om ni som spelar kunde berätta lite om vad ni sysslar med. Tycker än av de bästa grejerna med Eve är att höra alla historier och inspireras av vad folk har hittat på.

Själv sysslar jag med High Sec warfare för tillfället. Vi var några stycken som tröttnade på det vi höll på med innan och bestämde oss för att ta bort lite rymdskrot. Tyvärr för dem runt om oss så orkade vi inte definiera exakt vad som var skrot så både skepp, pods och POSar rycker. Ibland även hela corps som totalt ger upp och lägger ner. Känns lite som vi gör och faktiskt lyckas med det Goons försökte med i Jita. I mycket mindre skala då förstås, vi är inte mer än en handfull spelare, men vi lyckades nästan helt slå ut all aktivitet i vårt hemmasystem och kraftigt reducera aktiviteten i system 1 jump ut. Nej, jag är inte snäll... jag älskar tårar nästan lika mycket som en bra fight.

Ska bli intressant att se vad de nya förändringarna till High sec warfare medför.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Vad jag sysslade med framgår av battleclinic. Ta en titt på Demoria om ni vill. Snudd på lite mallig över att man fortfarande ligger så högt upp trots att man inte har spelat aktivt sedan tidigt 2011.

Visa signatur

Dekadens

Permalänk

Är det någon här som flyger Carriers eller Super Carriers?

Funderar på saken själv, men det ligger väldigt mycket träning framför mig om jag vill gå ner den vägen, skulle gärna vilja ha lite tips och råd tack!

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av oggan:

Vad jag sysslade med framgår av battleclinic. Ta en titt på Demoria om ni vill. Snudd på lite mallig över att man fortfarande ligger så högt upp trots att man inte har spelat aktivt sedan tidigt 2011.

Kudos till dig för att du inte är ytterligare en i mängden 0.0 piloter som bara vet hur man strider i blob.

Själv är jag nybörjare på PvP fronten och har inte så många kills ännu. Men jag har heller inte förlorat något än även om det varit nära vid ett par tillfällen.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Är det någon här som flyger Carriers eller Super Carriers?

Funderar på saken själv, men det ligger väldigt mycket träning framför mig om jag vill gå ner den vägen, skulle gärna vilja ha lite tips och råd tack!

Jag hade som mål att flyga en carrier när jag började spela EvE. Men idag så jag jag fortfarande ett års träning eller så kvar innan det skulle kunna vara aktuellt. Och jag ser personligen inget användningsområde för en carrier då jag håller på med small gang operationer så det har blivit uppskjutet

Men jag kan upprepa de tips jag fått angående carriers. Börja med att skaffa en dominix eller annan drone boat och börja med pvp i den för att få grepp om stridsmekaniken. Skaffa sedan någon logistic och träna på att reppa andra i pvp. När du bemästrat detta kan du fundera på att träna för en carrier

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Tjena, Jag är lite sugen på att börja igen efter en längre tids frånvaro, finns det några svenska corporations med glada 30-35 åringar som jag själv? Släng gärna ett PM så jag kan börja flyga igen, mitt gamla corp har upplösts medan min frånvaro.

"MyrqieAuma"

Permalänk
Medlem
Skrivet av EnNickeMan:

Är det någon här som flyger Carriers eller Super Carriers?

Funderar på saken själv, men det ligger väldigt mycket träning framför mig om jag vill gå ner den vägen, skulle gärna vilja ha lite tips och råd tack!

I praktiken används Carriers huvudsakligen till logistik eftersom det går att lagra hela skepp i dem. Om du bor i lowsec / 0.0 underlättar de enormt med att flytta saker. Beroende på hur mycket annat du har som du vill träna kan det vara värt att satsa på en Carrier bara för det ändamålet. I närvarande stund är dock bränsle väldigt dyrt.

I strid fungerar de ungefär som stora Guardians och är där för att hålla andra skepp vid liv samt ge dem capacitor. Om ditt corp inte har mycket erfarenhet med cap-skepp rekommenderar jag nog dock att ni inte använder dem i strid för saker kan gå åt helvete väldigt snabbt. Eftersom alla i EVE är hungriga på cap-kills gäller det att vara extremt paranoid. Ha alltid nöd-cynos redo ifall nåt går fel, om du attackerar t.ex. en POCO så var alltid redo att warpa ut, om du reparerar en POS så se till att ha en Machariel som snabbt kan bumpa in din Carrier innanför skölden osv. Någon in ditt corp bör redan veta allt detta och mer

Häromveckan såg jag en Chimera ca. 2km utanför sin POS som reparerade några POS-mods. Han var inom räckhåll för våra Dreads, så på några minuter var jag i position och öppnade en cyno precis brevid honom och före han ens han reagera så var det kört. 2km utanför skölden är för mycket, du kan inte vara paranoid nog för varenda jäkel som ser dig kommer försöka döda dig.

Det samma gäller tiofalldigt för Super Carriers. Om du äger en utanför en stor allians som NC. elller PL och faktiskt använder den till att döda Carriers, Dreads, POCOs eller liknande så kommer du dö illa kvickt. Folk kommer strö lockbete efter lockbete framför dig i form av Carriers medans hundra personer sitter timme efter timme och bara väntar på att du ska nappa. Jag är fullt allvarlig. Att skaffa en som "privatperson" är inte en god ide om du vill göra mer än bara snurra skeppet i din POS. Tänk på att de tar upp en karaktär som inte kan göra något annat, för du kan inte parkera en Super Carrier i en station.

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Lite advice.

Skrivet av kyrieee:

I praktiken var det här en superlång och informativ text.

Okej, tack för all information och tips etc, jag tror Super Carrier försvann ut mina tankar nu, om de ej går att docka.
Min corp. använder en carrier för tillfället, dock har jag inte spelat med de stora grabbarna ännu.
Som det ser ut nu, efter jag läst detta tror jag att jag kommer försöka köra lite mer med drones och logistik, inte hoppa
direkt på carrier tåget, om jag ens kommer göra det. Jag hade en helt annan bild av carriers i mina tankar dock.

Vi får se hur det blir, men jag gillar drones än så länge, ville bara uppgradera till fighters etc.

edit.

Ett par snubbisar i mitt corp. träffade en carrier eller om det var en super carrier någonstans i low sec, där de bara flög runt honom, när de åkte där ifrån så skickade piloten 100 000 000isk till snubben som orbitade honom, och han frågade varför, carrier piloten sa att han var beredd att förlora några miljarder, så det var en struntsumma

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Skrivet av Myrqie:

Tjena, Jag är lite sugen på att börja igen efter en längre tids frånvaro, finns det några svenska corporations med glada 30-35 åringar som jag själv? Släng gärna ett PM så jag kan börja flyga igen, mitt gamla corp har upplösts medan min frånvaro.

"MyrqieAuma"

Griniga gubbar in space

Visa signatur

"The old ways. Our new path. Together we carve our glorious future."

Permalänk
Medlem

I mitt corp har vi pratat om att vi att det skulle vara bra att på sikt få in ett par nya aktiva medlemmar för att uppfylla vissa av våra framtidsplaner. Vi kan alltså tänka oss att öppna för selektiv rekrytering.

Vi är i dagsläget en väldigt tight liten grupp av spelare som har spelat tillsammans i flera år, medelålder hög xD Jag är helt klart yngst med mina 25 år. Mycket socialt skitsnack förekommer i chatten och på mumble och vi har allmänt kul även när absolut inget händer i spelet. Vi har ett par amerikaner i gänget men huvudsakligen skandinaver + någon britt och holländare.

Vår lilla grupp har gjort mycket under åren och samtliga har följt med de andra helhjärtat på diverse äventyr. Numera är det High-Sec Warfare som gäller. En bra inkörsport för den som vill lära sig PvP för övrigt. Oavsett var vi hamnar i framtiden är det nu PvP som gäller så du ska ha intresse av detta. Vi har varit på båda sidor av diverse konflikter och kommit fram till att vi gillar att vara "the bad guys".

Vi bryr oss inte om hur mycket SP eller erfarenhet du har. Vi kan tänka oss att ta oss an helt nya spelare. Så länge du passar i gruppen, deltar aktivt, samt är villig att lära kan det finnas en plats hos oss. Vi är ute efter nya "EvE polare" som vi förhoppningsvis har kvar i gruppen även om 5 år.

Om detta låter intressant kan vi ta resten via PM.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja igen nu i och med steam rean...

Har spelat i 4½ månad på mitt char tidigare. Körde mest mining så jag har en sån Covetor Det är 22 månader sen jag senast var inne så mycket lär ha ändrats xD Finns det nån Svensk corp som inte är alltför fanatiskt seriösa? Det är ju inte säkert jag lär spela ett år non stop hah

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem

Jag slöade omkring på Youtube igår kväll och råkade hamna på en EvE video. 8 timmar in och jag har börjat mina som satan, men det börjar bli lite enformigt och mitt skepp känns så litet. Är det någon som fortfarande är igång och kanske har en skön corp?

Permalänk
Medlem

Hör av dig/er i ett pm till mig vad ni heter i spelet

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Är det någon som håller till i Stain? Har funderat på att flytta dit men skulle veta vilka risker och om det är något corp som man skulle kanske försöka joina isf som håller till där.

Permalänk
Medlem

Risker och varför flytt just dit?

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem

Tänkte flytta dig för att jobba lite Sansha faction missons för olika BP's och sälja dom i Jita förstås bli rik som ett troll dvs