Eve Online-tråden, fortsättning

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Hur fungerar det med eve?

Kan inte få liret ur huvudet, är bra sugen på att lira det. En sak som hindrar mig är att spelet inte finns att köpa "fysiskt", har seguppkoppling och att köpladda ner det skulle troligen ta evigheter. Hur många gb ligger det på?

Expansionerna de släpper, vad brukar de kosta eller är det "gratis"tillägg? Gametimecards eller kortbetalning?

Hur är communityt? Som wow där man inte törs fråga något? Svårt att komma in i eve med begränsad iq som jag har?

Ligger på 6 gb om jag inte minns fel, finns fysiska lådor med men de är helt meningslösa om man inte vill ha något att ställa på hyllan då de många patcharna/expansionerna gör att man måste ladda ner en del ändå (inte 6gb dock varje gång dock, om allt går som det ska).

Man kan se månadskostnaden som en biljett till världen eve, om du betalar så får du spela allt. Tar du en paus och missar expansioner så får du alltid tillgång till senaste precis som alla andra. Kortbetalning/paypal/etc är i princip enda alternativet då det inte säljs GTCs i butiker (vad jag vet, inte i sverige iaf).

Communityn är awesome, folk gnäller ibland över att alla är "griefers" men isf har man svårt att anpassa sig till en värld där GMs inte håller dig i handen 24/7. Finns många hjälpsamma själar och även om många ser till sitt själva i första hand (kommer du också behöva om du börjar) så är många trevliga och hjälpsamma, finns folk i hela spektrumet från riktiga trattar till folk som lägger all sin speltid för att hjälpa nya spelare. Har ingen aning om hur wow är så kan inte jämföra, men "vuxnare" skulle jag gissa på att det är i vilket fall som helst.

Fråga i hjälpchattar, svenskchatten (lite i alla fall), din corp chatt osv. och det är bara att fråga på.

Svårt att komma in i med låg IQ? Låter som att du kanske underskattar dig själv

Finns en ny video uppe btw som alla som ska börja spela eve borde se. Lyssna på vad de säger, varenda ord är vettigt (nåja):

Visa signatur

Desktop - Intel i7 6700K | Asus Z170-A | 32 GB Corsair DDR4 | RX 6700 XT w/ Arch Linux
Laptop - Thinkpad X1 Carbon Gen. 4 w/ Arch Linux
NAS - Ryzen Pro 3400G @ 35W | 64GB ECC | 32 TB HDD w/ TrueNAS Core

Permalänk
Avstängd

Ljuger CCP eller?

I nyhetsbrevet står det Reactivate for 7.45

Men loggar man in står det 9.95

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av schitzo:

Ljuger CCP eller?

I nyhetsbrevet står det Reactivate for 7.45

Men loggar man in står det 9.95

Det var lustigt, då skickar dom ut olika nyhetsbrev för i mitt står det 9.95.

Visa signatur

"What doesn't kill you makes you smaller." -Super Mario

Permalänk
Medlem

I nyhetsbrevet, i vilka valörer talar vi om? Är det €7.45 men €9.95 på sidan så är det värt att tas upp men om det är dollar som nämns i brevet men euro på sidan så är det inget konstigt.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem

Hmm, så.

Kört allt möjligt som en idiot, alltid varit tok-gamer. Min första char i wow hade 300+ days på /played 2 år efter vanilla release.

Inte kört ett pc-spel sedan Cataclysm kom ut, inte kört wow "på riktigt" sedan TBC släpptes. Körde en del BF2, uppgraderade till BF3 men tröttnade.

Laddar ner Eve just nu.

Vi får se, om det är något jag märkt med att man spelat som f*n sedan wolfenstein 3d var nytt och poppis tills idag, är att man som 30åring är mer kräsen när man väl lägger ner tid på något...

Kört Eve flera gånger, ca 4-5 dagar varje gång, innan jag inte riktigt kännt att jag haft grepp om det och slutat, då det är lite för icke-mainstread (läs: inga IRL vänner/kollegor som kör).

Vad har vi för grupper man kan nå ut till som svensk, finns det några vettiga nordiska "företag" man bör söka upp?
Ett spel som detta kräver nog en otroligt bra social kontakt med spelare, inte för att få hjälp, men för att ha online-upplevelsen och inte ett singleplayer spel som är otroligt stort och ensamt, för att periodvis få spö av en veteran som gillar att oneshotta idioter (läs: nybörjare).

Mitt mål: spela lite varje alt. varannan dag i minst 1 månad innan jag "ger upp" den här gången, för det är något med Eve som fascinerar mig otroligt, men kan inte sätta fingret på varför jag bara tröttnat, jag har skyllt på att transporterna tar lång tid, att det är långtråkigt osv, men jag tror det blir vad man gör det till, hoppas jag fastnar och att det blir så bra som jag trott att det är

Visa signatur

Alldeles för mycket för att få plats med kompletta hårdvarulistor i den här lilla ¤#%@!/ rutan.

Permalänk
Medlem

@Gurkburk
Vet precis vad du pratar om. Jag tycker bara att jag inte får tid att spela länge nog för att det ska bli kul. spelade ett tag 5-6 timmar om dagen. Då var det så himla kul (obs älskar rymdspel/film m.m). Men idag när jag ev kan spela 1 timme på lunchen (har småbarn). så blir det inte alls kul, för man hinner inte göra något.

Visa signatur

Gaming: Epenis ++
Everything else: MacBook Air M1
Work: MBP M1

Permalänk
Medlem
Skrivet av gurkburk:

Hmm, så.

Kört allt möjligt som en idiot, alltid varit tok-gamer. Min första char i wow hade 300+ days på /played 2 år efter vanilla release.

Inte kört ett pc-spel sedan Cataclysm kom ut, inte kört wow "på riktigt" sedan TBC släpptes. Körde en del BF2, uppgraderade till BF3 men tröttnade.

Laddar ner Eve just nu.

Vi får se, om det är något jag märkt med att man spelat som f*n sedan wolfenstein 3d var nytt och poppis tills idag, är att man som 30åring är mer kräsen när man väl lägger ner tid på något...

Kört Eve flera gånger, ca 4-5 dagar varje gång, innan jag inte riktigt kännt att jag haft grepp om det och slutat, då det är lite för icke-mainstread (läs: inga IRL vänner/kollegor som kör).

Vad har vi för grupper man kan nå ut till som svensk, finns det några vettiga nordiska "företag" man bör söka upp?
Ett spel som detta kräver nog en otroligt bra social kontakt med spelare, inte för att få hjälp, men för att ha online-upplevelsen och inte ett singleplayer spel som är otroligt stort och ensamt, för att periodvis få spö av en veteran som gillar att oneshotta idioter (läs: nybörjare).

Mitt mål: spela lite varje alt. varannan dag i minst 1 månad innan jag "ger upp" den här gången, för det är något med Eve som fascinerar mig otroligt, men kan inte sätta fingret på varför jag bara tröttnat, jag har skyllt på att transporterna tar lång tid, att det är långtråkigt osv, men jag tror det blir vad man gör det till, hoppas jag fastnar och att det blir så bra som jag trott att det är

Vilket corp man ska söka sig till beror ju lite på vad man vill göra. De flesta är mer eller mindre speciallierade. Antar att det finns svenska/nordiska corps men om du inte har något emot engelska så har du mycket fler valmöjligheter.

Det viktiga för att inte tappa lusten direkt är enligt mig att ha sjyst folk att snacka skit med, oavsett vilket språk man nu använder och oavsett om man gör saker tillsammans hela tiden eller flyger mycket solo.

Skicka ett in-game mail eller starta en convo med Selrian om du vill ställa frågor, ha hjälp eller helt enkelt snacka skit. Ska nog kunna få dig på dina EvE fötter.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Försöker hitta filmer på tuben (som om nu det vore problem, haha). Självklart finns det mängder av filmer och mer sugen blir jag.

Någon av er som lirar som hittar någon film som "sammanfattar" eve bra enligt er?

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Medlem
Skrivet av Beginner:

Försöker hitta filmer på tuben (som om nu det vore problem, haha). Självklart finns det mängder av filmer och mer sugen blir jag.

Någon av er som lirar som hittar någon film som "sammanfattar" eve bra enligt er?

Hehe, nej

Finns mycket EvE filmer, speciellt på pvp eftersom det gör sig bäst i en filmsnutt. Men det finns så många typer av pvp beroende på vilken miljö man är i och andra förutsättningar. Och de skiljer sig enormt mycket.

Sedan har vi ju pve som mission running och incursions etc. Finns nog filmer på det också.

Den massiva delen av eve som inte finns i andra spel och som innefattar hela industrin, market och politiken etc finns det nog inte så mycket filmer på Inte så spännande att se på. Även om man bara sysslar med pvp så påverkas man av industrin i eve. Det är trotts allt andra spelare som tillverkar de skepp och moduler som du använder.

Enligt mig så är det roligare och mer inspirerande att läsa om andra spelares äventyr än att se en liten film. Finns rätt många som bloggar om eve. Tex denna och dess företrädare som inspirerat mig mycket: http://evestealthbomber.blogspot.com/2011/05/begining.html

Eve är en sandlåda, ingen kommer tala om för dig vad du ska göra härnäst. Vissa börjar sin karriär med tex industri, andra upptäcker den i vad andra MMOs skulle kalla endgame. Vilket också kan innebära att en 2 månader gammal karaktär kan göra saker bättre än en som är flera år pga att de valt olika fokus. Det är vad som gör eve så speciellt.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Skrivet av Anaii:

Enligt mig så är det roligare och mer inspirerande att läsa om andra spelares äventyr än att se en liten film. Finns rätt många som bloggar om eve. Tex denna och dess företrädare som inspirerat mig mycket: http://evestealthbomber.blogspot.com/2011/05/begining.html

Tack för den länken av det jag läst så verkar den vara riktigt bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Tack för den länken av det jag läst så verkar den vara riktigt bra.

Om du gillar det så läs även bloggen som nämns i första inlägget. Han har snott hela idén från en annan precis som han skriver. Fast han som var först slutade updatera sin blog för länge sedan.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Tackar för länken!

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact / Solid | Noctua NH-D15 chromax.black | Kingston Fury Beast Black 64GB (2x16GB) Expo DDR5 / 6000 MHz| ASUS TUF Gaming 1000W Gold - ATX 3.0 | Noctua NF-A14 / PWM / 140mm |Palit GeForce RTX 4090 GameRock 24GB | Kingston Fury Renegade 1TB | Kingston NV2 2TB | ASUS PRIME X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34" | Windows 11 Home Svensk

Permalänk
Avstängd

Lögnare CCP är!

Reactivate now for 7.45 for 30 Days.
Offer expires on the 21st of February.

We look forward to having you join the ever-growing community of EVE Online.

– The EVE Online Dev Team

När jag kommer in på sidan står det:
Activate your account and add 30 days of game time for only €9.95.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av Solaris:

I nyhetsbrevet, i vilka valörer talar vi om? Är det €7.45 men €9.95 på sidan så är det värt att tas upp men om det är dollar som nämns i brevet men euro på sidan så är det inget konstigt.

Haha 7.45$ e ju dock bra mycket mindre än 9.95€

Visa signatur

APB: Reloaded <3

Permalänk
Avstängd
Skrivet av waspen123:

Haha 7.45$ e ju dock bra mycket mindre än 9.95€

7.45 USD = 5.65512 EUR

Skaplig skillnad där. Om vi i EU måste betala 10 euro medans de i USA endast 5.5 Euro..

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Medlem

Jag tror det stod något sådant för mig med när jag resubade mitt andra acc i januari. Priset på förstasidan var högre. När man sedan skulle betala och välja vilken sub (1, 3, 6 månader) så har jag för mig att jag såg det lägre priset som annonserats.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Hej, söker en "mentor" och schysst corp som inte har något emot nya spelare. om nån känner sig manad så äre bara å slänga iväg ett pm här

Permalänk
Medlem

Det frågades efter eve-filmer, det här är inte direkt en film för att introducera nybörjare, men ja tycker alla som har det minsta intresse för eve borde kolla igenom den, sjukt välgjord.

http://www.youtube.com/watch?v=XrYe_4vHzgE

Permalänk
Medlem
Skrivet av sunny1:

Det frågades efter eve-filmer, det här är inte direkt en film för att introducera nybörjare, men ja tycker alla som har det minsta intresse för eve borde kolla igenom den, sjukt välgjord.

http://www.youtube.com/watch?v=XrYe_4vHzgE

Den är inte sjukt välgjord, den är sjukt tråkig. Den kan summeras med att det är en person som pratar hela tiden, för han älskar uppenbarligen sin harry potter-röst.

Då tycker jag att CCPs CDIA Pilot Orientation är bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=aI4VkO6qr0U

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Den är inte sjukt välgjord, den är sjukt tråkig. Den kan summeras med att det är en person som pratar hela tiden, för han älskar uppenbarligen sin harry potter-röst.

Då tycker jag att CCPs CDIA Pilot Orientation är bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=aI4VkO6qr0U

Håller inte med dig, den var välgjord och för mig som inte är inne i PvP så får jag intrycket att det skulle kunna gå till så här i en corp som är välorganiserad.

Klippet du länkar till är även den bra men den har inte samma budskap som den föregående. Den andra visar utomstående vad som finns i EvE medans den första är till för folk som är inne i EvE och vill visa upp deras corp samt vad de är kapabla till. Den ena utesluter inte den andra utan de kompleterar varandra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Den är inte sjukt välgjord, den är sjukt tråkig. Den kan summeras med att det är en person som pratar hela tiden, för han älskar uppenbarligen sin harry potter-röst.

Då tycker jag att CCPs CDIA Pilot Orientation är bättre.

http://www.youtube.com/watch?v=aI4VkO6qr0U

Tråkig? Bästa filmen jag sett. En film med story ist för alla "titta vi dödar något" filmer som görs.

CCPs film du länkade är ju en reklamfilm med scriptade filmsekvenser. Tror inte det var något ingame foto alls möjligtvis med undantag från nya character creation. Har inte skapat någon char sedan den kom så vet inte riktigt hur den ser ut. Ingen dålig reklamfilm men den ger inte mig någonting.

Skrivet av ebbe_ebbesson:

Håller inte med dig, den var välgjord och för mig som inte är inne i PvP så får jag intrycket att det skulle kunna gå till så här i en corp som är välorganiserad.

Det går uppenbarligen till så Storyn är visserligen lite dramatiserad för att bli extra intressant för en utomstående att titta på och vi får inte veta hur deras motståndare såg på saken, men storyn är sann. Min corp skulle inte klara av detta men det finns de som kan det. Det är för att en dag få vara en del av något sånt som jag spelar Eve.

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

Har ni inte sett dessa tre så gör det med en gång

http://www.clearskiesthemovie.com/downloads.htm

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ebbe_ebbesson:

Håller inte med dig, den var välgjord och för mig som inte är inne i PvP så får jag intrycket att det skulle kunna gå till så här i en corp som är välorganiserad.

Klippet du länkar till är även den bra men den har inte samma budskap som den föregående. Den andra visar utomstående vad som finns i EvE medans den första är till för folk som är inne i EvE och vill visa upp deras corp samt vad de är kapabla till. Den ena utesluter inte den andra utan de kompleterar varandra.

Om du får det intrycket så har du en väldigt naiv och idyllisk, rentav romantisk, bild av hur det skulle gå till. Och det är ju lite gulligt.

Jag håller inte med. Om vi ska prata om Rooks & Kings och vad de är kapabla till så börja PvP:a, gå med i en null-allians eller gå med i ett corp som har erfarenhet så kommer den bittra sanningen om dem uppenbara sig för dig rätt fort.

Det finns en rätt pinsam anledning varför R&K aldrig länkar till battle reports eller varför de vägrar wardeca allianser likså corps som har kompetenta spelare och skulle de bli wardecade så drar de sig undan utan ett pip men om de skulle tvingas till en konfrontation som i fallen med K162 alliansen och 0rphanage så drar de sig inte heller för att spamma CCP med petitions om exploits...

Rooks & Kings material har hitills inte varit något annat överdrivet editerade slumpmässiga pewpew sekvenser någonstans mot någon utnämnd nemesis men är tyvärr inget annat än en dålig ursäkt för Lord Maldoror att oavbrutligen snacka en stund samtidigt han spelar emodeppmetal om blödande hjärtan och nerstampade känslor i bakgrunden.

Skrivet av Anaii:

Tråkig? Bästa filmen jag sett. En film med story ist för alla "titta vi dödar något" filmer som görs.

CCPs film du länkade är ju en reklamfilm med scriptade filmsekvenser. Tror inte det var något ingame foto alls möjligtvis med undantag från nya character creation. Har inte skapat någon char sedan den kom så vet inte riktigt hur den ser ut. Ingen dålig reklamfilm men den ger inte mig någonting.

Story? Du kikar på en PvP video och du vill ha story? Antar att du vill ha story när du tittar på porr också?

Absolut. Det är en reklamfilm som slår hål på myten om att du ska inte oroa dig för gapet mellan de som började 2003 och de som börjar 2012, om du är intresserad av att spela EVE. Det är ett rätt sund budskap till många som är intresserade men som får kalla fötter över det där påstådda gapet och det är inte meningen att du ska få gåshud.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Skrivet av Solaris:

Och det är ju lite gulligt.

Det var lite roligt men framför allt länge sedan jag hörde gullligt om mig. Till saken hör att jag har passerat 40 och har tre barn och en fru, så gulligt är 30 år sedan.

Rooks & Kings har jag innan länken aldrig hört talas om, så vad de kan har jag ingen aning om. Det enda jag ville peka på var att de hade gjort ett klipp som ska visa vad de kan eller vad de vill att vi ska tro att de kan. Det är en reklamfilm som alla andra reklamfilmer, med ett budskap som ska få oss att tro något om någonting.

Rooks & Kings vill visa hur bra de är och CCP vill visa vad man kan göra när man är ny i EVE samt vad man kan göra längre fram. Mer än så är det inte.

Skrivet av Solaris:

Story? Du kikar på en PvP video och du vill ha story?

Allt blir bättre med story. Det är sällan man tycker att ett antal klipp staplade på varandra blir särskilt intressant. Om man däremot knyter ihop dem så har man genast skapat något som går att följa med ett annat intresse.

I Rooks & kings lilla film så har de lyckats skapa något som är betydligt bättre än mycket annat på nätet. Om inte annat så har de åtminstone någon som har lite känsla för att bygga en illusion och förmedla den.

Skrivet av Solaris:

och det är inte meningen att du ska få gåshud.

Det är väl klart att CCP vill att vi ska få gåshud. Varför skulle vi annars dras till spelet. Om det i deras klipp/reklam inte finns något som kittlar lite grann så kommer väldigt få att söka sig till deras spel och det blir inga vinster för dem. Mina/våra pengar stannar i fickorna eller troligare så hamnar de i någon annans fickor. Och ägaren till de fickorna vet att han måste kittla våra sinnen för att få dem så han ser till att fånga vårat intresse.

Permalänk
Avstängd

Det är solaris du talar med. En mer bitter person får man leta efter.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Avstängd

Blev sugen på att prova EvE online igen efter att ha sett lite filmer, hade faktiskt en karaktär som jag spelade 2-3 månader for c.a 5-6 år sedan, dock har jag glomt kontonamnet och karaktärnamnet så jag kan inte återställa losenordet på den gubben vilket är lite surt.

Ska dock testa 14 dagars trial for att se om jag fastnar for spelet igen.

Edit : Om någon kan skicka en 21-dagars trial kod till mig så vore det uppskattat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Blev sugen på att prova EvE online igen efter att ha sett lite filmer, hade faktiskt en karaktär som jag spelade 2-3 månader for c.a 5-6 år sedan, dock har jag glomt kontonamnet och karaktärnamnet så jag kan inte återställa losenordet på den gubben vilket är lite surt.

Ska dock testa 14 dagars trial for att se om jag fastnar for spelet igen.

Edit : Om någon kan skicka en 21-dagars trial kod till mig så vore det uppskattat.

Skicka mig din mailadress i PM så fixar jag det

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Avstängd
Skrivet av THEBADGUY:

Skicka mig din mailadress i PM så fixar jag det

Shysst! PM skickat!

Vilken ras, profession samt skills ska man satsa på om man vill spela typ fighter, pvp och pve missions, har väll tänkt att välja fighter inrikting och escortera mining missions, samt ta del i PvP etc.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimes:

Shysst! PM skickat!

Vilken ras, profession samt skills ska man satsa på om man vill spela typ fighter, pvp och pve missions, har väll tänkt att välja fighter inrikting och escortera mining missions, samt ta del i PvP etc.

Alla raser funka bara man anpassar sin spelstil, men generellt skulle jag säga Minmatar. De har bra skepp för nästan alla situationer. Jag gillar personligen Amarr men innan battleships så tycker jag att de andra raserna har bättre utbud på bra skepp. Undvik caldari för pvp imo. Missiles har klara nackdelar i pvp. Gallente har väldigt speciella i spelstil i pvp som kan vara ganska svår att bemästra.

Btw, finns det inte 60d trial nu?

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore

Permalänk
Medlem

"To sum up, this means that tech 1 sub-capital vessels would take a bit longer to train for (from 9 to 17 days for Battleships for instance), capitals would be less time consuming (30 days faster) and tech 2 ships like Interdictors and Command Ships would require 14-20 less days to train for."

"As such, we want to streamline ship training by implementing the changes below:

Split Destroyers and Battlecruisers skills into 4 racial variants, and turn them into requirements for training upper classes. Amarr Battleship would now require Amarr Battlecruiser at 4.

Cut needless requirements for tech 2 ships across classes. Tech 2 philosophy is all about specializing into a specific hull and role, thus, requiring players to train for Assault Ships, then Heavy Assault Ships when aiming for Field Command Ships, is quite redundant.

Increase progression consistency by ensuring all navy ships and entry requirement for upper classes have a skill level 4 requirement, while tech 2 has a level 5 requirement. For example, that means lowering the Covetor's Mining Barge requirement from 5 to 4, but also reducing Battleship requirement from 5 to 4 for capitals."

Läs mera här: http://community.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&nbid=9129

Visa signatur

CPU: I7 7700k @ 4.6GHz - Noctua NH D15S - Asus ROG Strix Z270F Gaming.
GPU: RTX 3070TI @2 st 120mm cf-v12hp hydro dynamic fläktar. 👍
RAM: 32GB DDR4 3200MHz. HÅRDDISK: 4 st SSD, 2 Mekaniska.
MONITOR:1 Xiaomi MI 34"- 3440x1440 144Hz MONITOR:2 Optix MAG274R 27" 1080p 144Hz MONITOR/Tv:3 LG 47lv355n-ZB 47". Nätagg: Corsair Newton R2 1000W. Allt i ett Cooler Master CM Storm Stryker.