Diablo III - Collector's Edition

Permalänk

Tänkte bara tipsa som att hemmakväll har CE för 799kr på deras hemsida.

Permalänk
Medlem
Permalänk

Jag köper Collector's Edition för att jag älskar all art som blizzard gör. Så jag vill ha så mycket som möjligt av den. Musik, bilder, extra ingame visuals, behind the scenes och annat. Tycker du om sånt krimskrams så är det värt det. Om du har en samlarhylla där du kan ställa dem. Om du bara ska spela spelet och skiter i allt annat, ta standard.

Skrivet av Surfer_boy:

om du bara tänker på ingame grejer så tror jag inte det är vart de.. jag kommer sj köpa CE men de e bara för att jag har IE på dom andra med jag å diablo har liksom vuxsit ihop

"Han var inte fan från början så då är det inte lika coolt"

Visa signatur

Datorspecs: CPU: Intel 2600k 4,6GHz + Corsair H70 Mobo: Asus p8p67 Deluxe Grafik: GeForce 580+Arctic Cooling Extreme Plus RAM: 2x4 GB Vengeance Audio: Creative X-Fi Titanium + Logitech z-5500
Starcraft 2: Toss <3

Permalänk

Vad var det jag la på Skyrim CE? Typ 1500 kr. Där fick jag en plastig drake. Nej den är usel gjord om någon undrar.

Här får jag mer roliga saker + att priset är bättre.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Hjälpsam
Skrivet av TiasE:

Är väl bara å kolla innehållet i CE boxen och avgöra om det är värt det för dig?
Personligen så har jag aldrig köpt en CE box och lär aldrig göra det, har varit ett stort fan av Diablo serien sen natten då Webhallen hade releaseparty av Diablo 1 för en väldans massa år sedan
Kommer själv att endast köpa digital download så jag slipper få hem en box mm.

Webhallen grundades 1999, Diablo kom 1997 och var mig veterligen inte så hajpat runt release. Diablo II däremot sommaren 2000 var det flertalet butiker som hade midnight releasparty

Ontopic;
Ingame är det väll knappt något till Diablo 3? Var väll någon bonus-pet till WoW eller liknande. Annars är det skallen med USB som är grejen för mig. Samt att ha CE. Gammalt Diablofan sedan ca 1998.

Sedan gillar jag CE boxar, det är få spel jag köper boxar av (kör en hel del F2P och äldre spel) och de boxar jag köper är oftast värda för mig att köra CE på. Tex så hade jag WoW vanilla och TBC i CE (sedan lade jag ner). Warhammer Online var en CE med (spelet blev sådär men är en gammal WH fan så det fick bli ändå).

Smaksak, men för rent ingame värde skulle jag inte säga att det är värt.

Visa signatur

Allt jag säger/skriver här är mina egna åsikter och är inte relaterade till någon organisation eller arbetsgivare.

Jag är en Professionell Nörd - Mina unboxing och produkttester (Youtube)
Om du mot förmodan vill lyssna på mig - Galleri min 800D med 570 Phantom SLI

Permalänk
Medlem

CE är ett klart val. lite kul grejor, vem vill inte ha en diablo-skalle med soulstone usb?

gillar man att ha en box och har pengarna är det ju klart man ska satsa på CE enligt mig. men smaken är ju som baken.

Visa signatur

Silverstone Kublai KL07 |Asus Prime x370-Pro |R5 1600x @ 4.05Ghz |Noctua NH-D15 |MSI 1080 Ti | G.skill DDR4 3200MHz 2x8GB |Corsair AX 650W |W10 Pro|

Permalänk
Inaktiv

Diablo CE är en självklarhet för den som är född 90-92 ... var ju barndomen !

Permalänk
Medlem

Bokade CE för ett bra tag sedan. Spelade Diablo en hel del, Diablo 2 spelade jag MASSOR. Har liksom växt upp med Diablo så det blev rätt så självklart att boka CE oavsett innehåll.

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pullarn:

I och med att Blizzard faktiskt gör klart sina spel, till skillnad från vissa andra, gör det att spelen är av god kvalité och utan så många buggar som t.ex. SWTOR var vid launchen. Alla deras spel, både gamla och nya, har ju sålts så bra p.g.a. att dom gjorde sina första spel på toppnivå.

WoW vanilla.. "host" "host".

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

Beställt Collector's Edition.

Visa signatur

Intel Core i5 13500 3,5 GHz | Sapphire Radeon RX Vega 56 Pulse 8 GB | Gigabyte B760M Aorus Elite | EVGA Supernova 750 G2
Corsair 32 GB DDR5 5600 MHz CL36 Vengeance | Corsair Carbide Air 540 | Acer XF270HUA | Ducky Shine 3 | Logitech G305

Permalänk
Medlem

Tror jag skippar,

Soundtracket e inte intressant då de gamla Diablo låtarna inte finns med i spelet.

Artboken får väl en browsning och sedan bara samlar damm.

DII och LoD har jag redan.

En till USB sticka har jag föga användning för.

In-game Tyrealvingar känns riktigt jäkla fånigt och 'lorelol' måste jag säga, hoppas man slipper se den skiten särskilt ofta. Dyes är intressant men färgerna lockar inte särskilt mycket.

WoW pet får mig att vilja kräkas och SC2 porträtt känns duktigt ointressant.

Behind the scenes kan väl vara kul att oogla på och är väl det enda som jag är sugen på, men tänker inte betala extra för det.

Visa signatur

Intel Core i5-750, Asus Maximus III Formula, Asus CUII GTX 570, Corsair 4GB Dominator GT, Corsair 620w HX, Corsair H50 Hydro, Intel X25-M 80GB, Samsung F3 Spinpoint 500GB, Silverstone Fortress (FT01B-W).

Permalänk
Medlem

Skallen är rätt tuff tycker jag

Permalänk
Avstängd
Skrivet av adfi:

Jag hade kunnat tänka mig köpa det om dom inte hade snålat så in i helvetet med USB minnet.
4GB? det hade man redan för flera år sen. Det är tillochmed så att 16GB är billigt.

Artbooken känns inte värd 550kr.
Även fast jag är ett diablo-fan.

hur tänker du nu? ska dem skicka med ett 16 gig minne för att det är mer vanligt? vad ska finnas på den stickan då? 3 upplagor av d2?

Permalänk
Medlem

Det enda som intresserad mig utav CE är Blu-ray skivan med Behind the scenes. Men kommer säkert ångra mig om jag inte köper CE. Har bokat CE på Webhallen, men vet inte om det är värt det.

Permalänk

Förbokat CE sedan en tid tillbaka, tycker det är synd bara att inte diablo 1 + expansion följer med också, har förvisso både 1an och 2an liggandes redan, men hade varit trevligt och ha allt på samma ställe och att dem hade fixat så att diablo 1 gick och lira på dagens datorer utan en massa krångel.

Permalänk
Medlem

det är nog för att blizzard inte äger rättigheterna till dablo1

Permalänk
Skrivet av ozo64:

det är nog för att blizzard inte äger rättigheterna till dablo1

Vadå? Det är väll dom som har gjort det och släppt det??

Visa signatur

Hello my friend. Stay awhile and listen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av PatrikBre:

Vadå? Det är väll dom som har gjort det och släppt det??

Nja inte riktigt. Det var ett annat/okänt företag som hade grundkonceptet och idén, blizzard gillade det och köpte in företaget som blev "Blizzard North". Ligger en jävla massa grund bakom allt dedär (rätta mig gärna om jag har fel )

Va ett tag sen jag såg filmerna om blizzards historia, men för er som ej gjort det uppmanar jag er att ta en titt på youtube. Högst intressant imo!

Permalänk
Medlem

Äger inte blizzard rättigheterna ändå?
Dom köpte ju upp Condor och döpte om det till Blizzard north.
Så dom ägde ju divisionen.

Sen drog ju ett par ifrån Blizzard north och failade med hellgate.

Senare stängde blizzard entertainment ner blizzard north och tog över produktionen på diablo2 helt då vivendi inte var nöjd med blizzard norths jobb med det.

Ont: Collectors är nog fullbokat överallt nu, borta ifrån typ alla ställen nu.
Tror det är därför webhallen har kvar det, dom är typ enda på prisjakt där man fortfarande kan boka CE nu.

Permalänk
Medlem

arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh. Fick detta mejlet idag från Dustinhome "Vi måste dessvärre meddela att vi inte kommer att få några exempelar alls utav artikel" d3 CE.

Och nu verkar det som det inte går att få tag i längre. Undrar nu hur man borde gå tillväga. Finns det en möjlighet att hitta en CE någonstans fortfarande som inte är med på prisjakt, eller om någon butik i Göteborg säljer det utan någon reservation? Riktigt uselt om jag missar denna CE...

Permalänk
Skrivet av nontA91:

arrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrgh. Fick detta mejlet idag från Dustinhome "Vi måste dessvärre meddela att vi inte kommer att få några exempelar alls utav artikel" d3 CE.

Och nu verkar det som det inte går att få tag i längre. Undrar nu hur man borde gå tillväga. Finns det en möjlighet att hitta en CE någonstans fortfarande som inte är med på prisjakt, eller om någon butik i Göteborg säljer det utan någon reservation? Riktigt uselt om jag missar denna CE...

Om du har tur blir de några kvar på Webhallen. Dock efter release

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av KingCobra:

WoW vanilla.. "host" "host".

Nu ska du inte basha folk som började spela vid WotLK...

Permalänk
Medlem

Sådär, maxfps svarade på mitt mejl att de har CE till alla som bestället!

Permalänk
Medlem

GAME

Så fick man mail från GAME att man inte kommer att få D3CE trots att jag var bland de första som boka...ursprungligen. Efter några månader så hade jag flyttat och ville ändra leveransadress men det gick inte utan de tog helt enkelt bort min order och sa att jag skulle lägga en ny order, vilket jag gjorde. Dagen efteråt skrev de ut att det inte var 100% att man får spelet längre på sidan för nya bokningar.
Inte GG alltså...snarare BadGAME :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av kazoom:

Så fick man mail från GAME att man inte kommer att få D3CE trots att jag var bland de första som boka...ursprungligen. Efter några månader så hade jag flyttat och ville ändra leveransadress men det gick inte utan de tog helt enkelt bort min order och sa att jag skulle lägga en ny order, vilket jag gjorde. Dagen efteråt skrev de ut att det inte var 100% att man får spelet längre på sidan för nya bokningar.
Inte GG alltså...snarare BadGAME :/

Tror inte GAME får några, skulle ha bokat om för ett par månader sen när GAME va i skiten och fick inga nya releaser etc, varning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LeVvE:

Tror inte GAME får några, skulle ha bokat om för ett par månader sen när GAME va i skiten och fick inga nya releaser etc, varning.

Precis, det lär bero på problemen GAME hade. Tyvärr så drabbar de hela kedjan, trots att många butiker fungerade och inte hade moderbolagets problem.

Permalänk
Medlem

Tydligen fick GAME in 300 ex. sa dem, men de hade beställt 1200 från blizzard. Ja, svårt att veta hur GAMES problem skulle visa sig i Sverige, jag frågade dem och ja...de sa att det inte skulle påverka min bokning vilket jag inte tror det gjorde heller, var snarare bara dåligt att jag inte kunde behålla köplats när man beställt i somras eller när det nu var de la ut förbokningen. Så visst, det har gått åt pipan i flera led. Det är ju lätt att vara efterklok när man ser vilka ställen man BORDE bokat på

Permalänk
Medlem

Har beställt Diablo 3 CE från megastore. Bor uppe i norrbotten och är inte så säker på att jag kommer få det till releasedagen. Någon som har köpt spel och fått det dagen innan releasedagen här uppe i norr?

Permalänk
Medlem

Har aldrig litat på game, så tog det från gamestop.

Visa signatur

PSU: Cooler Master V850 SFX Case: Lian Li O11 Mini
GPU:
RTX 4090 TUF OC CPU: Ryzen 5950x RAM: G.Skill 32GB Trident Z Neo Motherboard: Asus ROG Strix X570-i
Onkyo TX-RZ820 | Advance Paris X-A160 EVO | Dynavoice DF-8

Permalänk

ofc att man ska ha CE om man är som jag ett stort Fan av Diablo spelen

Visa signatur

Chassi: Define R4 Nätdel: NZXT HALE 90 80+Gold 1000W CPU: Intel i7 3820 Mobo: Msi x79 gd-45(8d) GPU: Gtx 590 Minne: Kingston 16GB 1600MHz SSD:Intel 520 Helt vattenkyld Ek watercooling