Kommer inte åt filen...

Permalänk
Medlem

Kommer inte åt filen...

Hej!

Jag ska copy/paste in 4 filer ifrån en mapp till en annan mapp. När jag nu gör detta så funkar det att replace'a dem 3/4 filer, men den fjärde går inte. Denna ruta får jag upp:

"File Access Denied

You'll need to provide administrator permission to copy this file" sen får jag 3 alternativ, vilket är: Continue (med en sån administrator ikon till vänster om ordet continue), Skip eller Cancel. När jag nu trycker på Continue, så står det;

"You need permission to perform this action

You require permission from Everyone to make changes to this file" Sen kan jag bara tycka Try again eller Cancel.

Hur gör jag för att lägg "permission from Everyone" då? Och btw, jag är det ända användarkontot på Operativsystemet. Har aldrig haft sånna här probs innan...

Tack!

Permalänk

Kontrollpanelen - System och säkerhet - Ändra inställningar för User account control. Sätt den på lägsta. Testa det. Inte säker på om det funkar.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Funkade inte

Permalänk
Medlem

Någon måste ju veta

Permalänk

Prövat med högerclick på filerna, Säkerhet, klickat på användar gruppen ditt konto tillhör och sedan redigera och full behörighet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PageanSoul:

Prövat med högerclick på filerna, Säkerhet, klickat på användar gruppen ditt konto tillhör och sedan redigera och full behörighet?

Funkar inte på den filen/filerna. Har inte ens alternativet "Säkerhet" osv...

Permalänk
Medlem

Höger klicka, egenskaper, säkerhet, kolla vilken behörighet du har. Står den inte på full behörighet ändra.

Permalänk
Medlem

Ah jo jag vet Men demma filerna har bara 2flikar när man går in på properties (egenskaper) vilket är, General och Details. Inget går att ändra.

Permalänk
Medlem

Du får kanske ta ner något program som raderar det åt dig, vet att där fanns sådana i xp när man inte kunde radera filer. Bör ju finnas fortfarande.

Permalänk
Medlem

När jag råkar ut för sådana tokigheter, det händer! då loggar jag in i min Linuxpartition och flyttar eländet så är den saken ur värden. Det skulle ju vara en ide , att bränna en bootbar skiva eller skapa dito usb sticka och bara få jobbet gjort.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930