Rockstar publicerar Max Payne 3 systemkrav

Permalänk
Medlem

Det är ju faaan vad det ska klagas på allt här på SweC!
Se där – nu är jag med i gänget.

Känns det inte lite märkligt att det klagas på låga systemkrav? Spontant borde det väl vara tvärtom?

Visa signatur

• Fractal Design North | ASUS ROG Strix B650E-F | Ryzen 7 7800X3D | Radeon RX 7900 GRE | 64 GB RAM | Windows 11
• Mac Pro (Mid 2010) | 6-Core Intel Xeon ”Westmere” | Radeon RX 5700 XT | 32 GB RAM | macOS 12 Monterey | Windows 10
• MacBook Pro 14" | M2 Max | 96 GB RAM | macOS 14 Sonoma

Permalänk

Men alltså? har folk aldrig spelat konsolportar förut?

Konsolportar har höga systemkrav (eftersom dom är just portade), och låga krav på diskutrymme (för att det är så synd om alla xbox-spelare med dvd-läsare).

Får dom det att snurra på på sådana gamla grafikkort, så kanske dom för en gångs skulle gjort en riktig parallell utveckling.
Vad alla 35Gb på hårddisken ska användas till återstår att se, men troligtvis till texturer, så att alla slipper klaga på att det är lågupplöst, och en månad senare ladda ner ett texture-pack på 10Gb

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem

Folk missförstår nyheten. Det är låga krav för att alla ska kunna ta del av spelet. Spelet skalar hela vägen upp till den bästa tillgängliga hårdvaran. Många konsollportar ser inte bättre ut om du har ett 680 eller ett 8600 GT, en 3 år gammal dualcore eller en 3960k.

Processor:
Intel Dual Core 2.4 GHZ - i7 3930K 6 Core x 3.06 GHZ / AMD Dual Core 2.6 GHZ - FX8150 8 Core x 3.6 GHZ

RAM:
2GB - 16GB

Video Card:
NVIDIA® 8600 GT 512MB VRAM – NVIDIA® GeForce® GTX 680 2GB VRAM / Radeon HD 3400 512MB VRAM - Radeon HD 7970 3GB VRAM

Det betyder att beroende på hur bra din dator är kommer du få ut olika prestanda. Det kommer faktiskt alltså att löna sig att ha en fantastisk rigg, men har du inte det kommer spelet fortfarande flyta.

Permalänk
Avstängd

Fan, blir att köpa ny dator då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Utopolitan:

Så du tror verkligen att spelet kräver 16 gb RAM för att flyta på max?

Jag kan nästan slå vad om min högra njure att det kommer fungera ypperligt på en mellanviktare, låt säga GTX 560 Ti och 4 gb RAM, så det räcker och blir över.

Att något fungerar och att maxa något i låt säga i 120fps (om spelet stödjer 3D) är två helt disjunkta saker.

Men det är omöjligt att säga hur exakt spelet är optimerat utifrån detta.
Det kan antingen betyda
A: Att det är väldigt bra optimerat
B: Väldigt dåligt optimerat.

Omöjligt att veta redan nu men man kan utifrån sina tidigare erfarenheter antag hur det blir.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Medlem

Bra då kan jag spela det på min bärbara

Visa signatur

Ny Data NZXT H440--I7 6700K/Kraken x61--Asus Hero Viii--Suprim X 3080--Corsair 2x8Gb--EVGA 1300W 80+gold--Samsung 980 Pro--Asus 27" G-synch
Data 2 MBP13"-15 TBD27" Data 3 HP Z-Book Server HP Micro 8 FreeNAS-11.3

Permalänk

Sluta klaga på konsolport bara för att det inte står att man måste ha ett 680 för att köra spelet på low... Vänta tills det kommer ut och döm det från den vinkeln istället för vad som står på papperna... Ta det lugnt

Visa signatur

Tafelwasser

, CITERA FÖR SVAR

Pimpim666 : Skaffa flickvän så minskar risken för att ni går in på sidor med virus.
Nivity: Tror nog det ökar med flera tusen % istället, tjejer klickar ju på vad fan som helst som ploppar upp på skärmen.

Permalänk

35 gig? Dags att rensa upp i Torrent-disken...

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem

Det spelar tamefan ingen roll hur dom sätter systemkraven. Är dom för låga så är det konsollport, är dom för höga så är det dåligt optimerat. Jävla gnäll hela tiden:)

Edit: Sen förstår jag inte hur relativt låga systemkrav kan vara en dålig sak. Många sitter fortfarande med burkar som är några år gamla, ska utvecklarna strunta i den skaran, som antagligen är många gånger större än er som har en dator som är max 1-2 år gammal?

Självklart får vi hoppas på att det inte blir en konsollport, men det är väll förtidigt än att börja gnälla om det på lösa grunder som några gamla gnällkärringar på ett kafferep?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Kan någon här förklara hur 35gb gör det till konsolport? Konsolportar ligger ju på 6gb för att vara snälla mot xbox. Eller är det bara så att alla vill klaga på spel på swec?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av flyawaynille:

Kan någon här förklara hur 35gb gör det till konsolport? Konsolportar ligger ju på 6gb för att vara snälla mot xbox. Eller är det bara så att alla vill klaga på spel på swec?

Jag tror inte det är storleken på spelet folket kollar på när de kollar om det är konsolport eller inte.

Permalänk
Medlem

höga systemkrav gillar vi men det verkar ju bli en trend att man kan köra nyaste spelen på 5år gamla burkar och det är ju bra MEN bäst vore att man KUNDE köra det med en modern dator och nyttja den kraften.. men antar vi ej får allt här i världen ! det är ju bra med låga systemkrav för de som sitter på äldre datorer.. ö

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chourou:

Jag tror inte det är storleken på spelet folket kollar på när de kollar om det är konsolport eller inte.

Läs i tråden. Riktigt många som klagat på utrymmet.

Kan tipsa alla att läsa lite om spelet. Ska bland annat ha. DX 11. Tesselering och andra effekter.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk

Och jag som tyckte att totalwar spelen tog upp mycket utrymme, men 35gb OJ!

Permalänk
Medlem

Så länge de satsar på storyn, mycket videosekvenser, berättande och skruvade TV-program så kanske jag köper det.
Det tråkiga är att det bara går att spela igenom en gång, eller möjligen två.

Permalänk
Medlem

Haha nostalgi..
Kommer ihåg när jag var 6-7 år gammal (är 15 nu) och tittade på när pappa lirade Max Payne 1 eller 2, kommer inte ihåg vilket av dom men guuuuud vad det var häftigt!

Blir väl kanske man köper detta spelet när det kommer, ser ju lovade ut!

Permalänk
Medlem

1an var ju ett riktigt mästerverk. Hoppas att detta ens kommer nära den nivån, blir att testa i vilket fall som hellst

Visa signatur

DR.DAC 2 DX | AKG K7XX / Ultrasone HFI-2400 / Alessandro MS1i

Permalänk
Medlem

varför klagar ni på 35GB? visst, det är mycket men MP3 är väl knappast ensamt om det? minnst att exemelvis Shogun 2 ville ha cirkus 32GB

"35GB" är förmodligen inte vad spelet tar upp, utan snarare "vad spelet tar upp plus hur mycket ledigt det vill ha efter installation"

Permalänk
Medlem

Dessa forum bjuder på humor på häg nivå

Va? Vad är det för mesigt grafikkort som minimikrav? Jag har minsann mycket fetare kort. Buuuuuu! Konsolport!! Jag bryr mig inte om de som inte satsar lika mycket pengar som jag på grafikkort. Spel skall utvecklas för MIG! Är du en looser som inte har råd med senaste graffe-korten och tonvis med RAM... sorry for you looser! Muhahaha

2 minuter senare


35Gb? Men det får ju inte plats på min SSD? Måste jag köpa större SSD? VA? Buuuuuuu! Kan de inte optimera eller? Måste jag köpa större disk för att spela spelet eller?!!?!?! Buuuuuu!!!

Humor

Visa signatur

Silverstone FT-02 Silver | Seasonic Platinum 1200W | Ryzen 9 5900X | MSI X570 Tomahawk | G.Skill Trident Z Neo RGB 32GB @ 3600/16/16/16/36 | ASUS TUF 3080 OC V2 | 1TB SSD WD SN850 | Noctua NH-D14 | Win 11 Professional | QPad MK-95 Pro | Logitech G903 | Acer X34P | Asus Xonar Essence STX | Beyerdynamic A1 | QPad QH-1339 | Beyerdynamic T1 | Fanatec CSWv2 + CSP | Thrustmaster Warthog | MFG Crosswind v3 | Xbox 360 | Xbox One | PS3 | PS4 | PS VITA | Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hymer:

orka gnälla över 35gb lagring?

Jag tror 35 GB lagring för 1 spel är rätt saftigt ifall du sitter på en 120 GB SSD hårddisk, däremot har du en mekaniskt disk så är det ju inga problem med utrymme.

Visa signatur

CPU Intel Core i9-10900K 4,9GHz - CPU kylare NZXT Kraken Z73 - Chassi Fractal Design Meshify 2 XL - Ram Corsair Vengeance RGB PRO 32GB - GPU MSI GeForce RTX 3090 24GB SUPRIM X - Moderkort ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO (WI-FI) - M.2 Samsung 970 EVO series SSD 500GB - SSD 3x Samsung SSD 860 EVO 2TB - PSU Be Quiet! Dark Power Pro 11 850W

Permalänk
Medlem

De flesta sitter väl knappast på bara en SSD, ni får väl installera spelet på någon av era andra diskar istället !

Permalänk
Avstängd

systemkram

Har intel i5-750 trimmad till 3.0ghz sen ett gtx 680 msi

4gig minne

tror ni man kan ha högsta inställning på grafiken i 1980*1080 ?

eller varför sa någon att max payne 3 kvräver nya i7?

stämmer detta en intel I5 borde väll kunna driva å maxa ett nvidia GTX 680

eller är det nått chip eller liknade inbyggt på den nya processorn i7 som styr Nvidia GTX 680 är inte så kunnig asså.

sen har jag hör pci-express 2.0 skall duga till nyare spel 3.0 å singel kort spelar ingen roll asså

hoppas jag kan maxa det va tror ni?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LÖVTRÄ:

De flesta sitter väl knappast på bara en SSD, ni får väl installera spelet på någon av era andra diskar istället !

Fast det vill man ju inte. Jag har en SSD på 60GB och sedan en 2TB (endast 1TB partitionerad och över 300GB fritt), så enbart utrymmet är verkligen inga problem. Problemet är att man vill ha just spelet snabbt när man spelar det, men 35GB är förbannat mycket!

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem
Skrivet av jontebula:

Har intel i5-750 trimmad till 3.0ghz sen ett gtx 680 msi

4gig minne

tror ni man kan ha högsta inställning på grafiken i 1980*1080 ?

eller varför sa någon att max payne 3 kvräver nya i7?

stämmer detta en intel I5 borde väll kunna driva å maxa ett nvidia GTX 680

eller är det nått chip eller liknade inbyggt på den nya processorn i7 som styr Nvidia GTX 680 är inte så kunnig asså.

sen har jag hör pci-express 2.0 skall duga till nyare spel 3.0 å singel kort spelar ingen roll asså

hoppas jag kan maxa det va tror ni?

Det beror på vad du har för trimning. Har du till exempel direktinsprut i så kan du säkert köra på 4096 x 2304 men då måste din display klara av friktionen.

Visa signatur

Fractal Define R5 || Cooler Master V750S || Asus Z97-A || Intel i7 4790K + Hyper 212 Evo || EVGA GTX 980 Ti SC+ || Crucial Ballistix Sport 16GB 1600MHz || 850 EVO 500GB + Samsung 860 EVO 1TB || 4 TB HDD

Permalänk

det första max payne va väl med i 3d-mark och krävde den brutalaste hårdvaran på marknaden för att maxa.
Lär knappas bli så med det här.

Permalänk
Skrivet av DeluxXxe:

Fast det vill man ju inte. Jag har en SSD på 60GB och sedan en 2TB (endast 1TB partitionerad och över 300GB fritt), så enbart utrymmet är verkligen inga problem. Problemet är att man vill ha just spelet snabbt när man spelar det, men 35GB är förbannat mycket!

Vinner man så mycket av att ha just spel på SSD'n då? Jag kör alla mina spel på mekansiska disken, och det känns inte som att det finns så mycket att klaga på där. 15-30 sekunder vi första spelladdningen kanske, sen inget som stör under sessionen.

Sen har jag visserligen inga spel som är riktiga "hdd-bovar"

Visa signatur

Dator:
*Censurerad av jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av LÖVTRÄ:

De flesta sitter väl knappast på bara en SSD, ni får väl installera spelet på någon av era andra diskar istället !

Precis så. Är väl ingen större vinst i att ha spelen på en SSD? Spel med långa laddningstider går ju lite snabbare men man tjänar inga fps direkt på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av flashen:

35GB är inte okej... Iaf inte för oss med SSD som OS/spel/program disk ^^

Tur att det fortfarande finns hårddiskar då ssd fortfarande har ganska dåligt pris/TB

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Devil May Cry:

Förstår inte alls förvirringen.
Dom har ju publicerat systemkraven från att kunna starta spelet allt på low till att maxa det.

Bara jag som fattade det?

Jag kan lova att detta spel kräver INTE ett 7970 eller 680 för att maxas...DX9 texturer xD....Ett 560TI maxar spelet i full HD

Det var säkerligen ett konsolfan som gav rekommendationerna

16GB ram för att kunna köra på max -.-..

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Zaptoit:

Folk missförstår nyheten. Det är låga krav för att alla ska kunna ta del av spelet. Spelet skalar hela vägen upp till den bästa tillgängliga hårdvaran. Många konsollportar ser inte bättre ut om du har ett 680 eller ett 8600 GT, en 3 år gammal dualcore eller en 3960k.

Processor:
Intel Dual Core 2.4 GHZ - i7 3930K 6 Core x 3.06 GHZ / AMD Dual Core 2.6 GHZ - FX8150 8 Core x 3.6 GHZ

RAM:
2GB - 16GB

Video Card:
NVIDIA® 8600 GT 512MB VRAM – NVIDIA® GeForce® GTX 680 2GB VRAM / Radeon HD 3400 512MB VRAM - Radeon HD 7970 3GB VRAM

Det betyder att beroende på hur bra din dator är kommer du få ut olika prestanda. Det kommer faktiskt alltså att löna sig att ha en fantastisk rigg, men har du inte det kommer spelet fortfarande flyta.

Bra förklarat!

Maxat= 5000*4000 upplösning med 32xxAA 64xAF med tesslasion på och dx11 med annat lull lull

Hoppas denna trailern är för konsolerna....för annars ser det dåligt ut -.-

http://www.youtube.com/watch?v=aLQ65CJLj2U

Suddigt, icke HD, fattiga texturer och stela rörelser.....Knappt någon skillnad på detta spelet och nåt från 2009...

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD