Permalänk

Tele2

Hej jag ska köpa en iPhone 4s och är en rätt då trogen kund hos tele2 sen 3 år sen min fråga är kan man t.ex lura dom att en någon annan operatör har ett erbjudande och man vill att de ska matcha det annars så lämnar man och byter. Om det ens är möjligt vad ska man säga?

Mvh

Permalänk
Medlem

Eller så tar man deras redan bra erbjudande och nöjer sig med det.

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Moderator
Moderator

De stora operatörerna är fullt medvetna om exakt vilka kampanjer deras konkurrenter har precis hela tiden.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk

Nej dom är nog inte så lättlurade.
Säger som föregående, nöj dig med dom bra erbjudanden som finns.

Visa signatur

Ryzen m-atx:
|| Windows 10 || MSI B350M || Ryzen 1700X OC@ 3.8GHz || Nvidia 1060 6GB || 32GB RAM || EVGA P2 750W ||
HTPC:
|| Windows 10 || Asrock Z77m-itx || I7 3770k || 8GB RAM || Corsair 620W ||
________________________________________________________________________________________________

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Eller så tar man deras redan bra erbjudande och nöjer sig med det.

Vilket syftar du på då?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Vilket syftar du på då?

345:- Flatrate + gratis telefon

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

345:- Flatrate + gratis telefon

Det där erbjudandet tog dom ju bort förra veckan

Permalänk
Medlem

jaha, visste jag inte, trodde att de skulle köra april ut. Kolla om 3 har kvar sitt..

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

jaha, visste jag inte, trodde att de skulle köra april ut. Kolla om 3 har kvar sitt..

Tyvärr så har dom också tagit bort det... Mobilen dog nyss och jag behöver en ny men om det inte finns några bra delas får man väl ta något vanligt ABB

Permalänk
Medlem

Gå till några andra operatörer och se vad dom kan erbjuda, och om det är bättre kan du ju kolla med Tele2 om dom kan matcha det. Lätt och smidigt

Visa signatur

Kan starkt rekommendera Honeygain. Dela din internetuppkoppling och få betalt. Används inte för något konstigt utan saker som SEO, Ad verification och App testing.
Använd gärna min länk så får du $5 att starta med :)
https://r.honeygain.me/PONTU9D128

Permalänk
Medlem

Akta dig bara för Tele2s kassa datatrafik.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Avstängd

detta är ju annars rätt nice

http://snackispott.tele2.se/

Permalänk

Ok, nu har jag hittat ett erbjudande som jag gillar. Vad ska man säga när man ringer till tele2?

Permalänk
Skrivet av Behöverhjälp:

Ok, nu har jag hittat ett erbjudande som jag gillar. Vad ska man säga när man ringer till tele2?

-Välkommen till Tele2, vad kan jag hjälpa till med?
-Hej jag skulle vilja köpa en telefon med abonnemang.
-Då kopplar jag dig vidare...
...
...
'cheesy pausmusik'
...
...
...
'Här börjar du sjunga med'
-Välkommen till Tele2. (Hon hörde precis när du satt och sjöng, FFFFFFUUUUUUUUU)
-Öh... hej, jag vill köpa en telefon.
-Okej, vilken är du intresserad av?
-"Insert lämplig telefon"
-Absolut, vilken färg?
-"Insert färg".
-Hade du tänkt på något speciellt abonnemang?
-"Insert lämpligt abonnemang".
-Jättebra, då behöver jag lite uppgifter, namn, adress och ditt nuvarande telefonnummer. Vill du porta det numret eller skaffa ett nytt?
-"Insert uppgifter".
-Strålande, då kommer telefonen inom en vecka. Ha en bra dag och lycka till med telefonen.

Så någonting, behöver du hjälp med mer?

Permalänk
Medlem

bra... kan dom sänka priserna igen? mer än 350kr för flatrate är inte rimligt... hoppas folk inser detta och bojkottar allt annat.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Ok, nu har jag hittat ett erbjudande som jag gillar. Vad ska man säga när man ringer till tele2?

"Hej jag vill teckna abbonemanget <insert "ett erbjudande som jag gillar">.

Du kan också teckna över nätet.

Visa signatur

i7700K | GTX 1080 | 16GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av RubberDucc:

Du slår Tele2s privatkundtjänstnummer *pip*pip*
-Tack för att du ringde Tele2. Tryck 1 för aktuella erbjudanden
Du trycker 1
- Tack. Du har nu plats......140 i turordning. Beräknad väntetid är.......49 minuter då vi bara har fyra kundmedarbetare som jobbar idag, detta för att kunna erbjuda lägre priser än våra konkurrenter. Jag hoppas du förstår. Är du hemma är det bara att ta en kopp fika medans du väntar eller varför inte gå ut med hunden.
*FUUUUUU*
53 minuter senare...

-Välkommen till Tele2, vad kan jag hjälpa till med?
-Hej jag skulle vilja köpa en telefon med abonnemang.
-Då kopplar jag dig vidare...

Du glömde en sak...

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Skrivet av Mocka:

Du glömde en sak...

Nej men asså jag menar jag har hittat ett erbjudande hos en annan operatör bättre än tele2s tillgängliga vad ska man säga när man ringer till dom var min fråga :)?

EDIT:Förlåt om jag otydlig men jag vill ha tele2 med billigast möjliga abbonemang på markanden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Behöverhjälp:

Nej men asså jag menar jag har hittat ett erbjudande hos en annan operatör bättre än tele2s tillgängliga vad ska man säga när man ringer till dom var min fråga :)?

EDIT:Förlåt om jag otydlig men jag vill ha tele2 med billigast möjliga abbonemang på markanden.

Mjo, sorry...jag gillar inte Tele2 bara.
Dock har de bra erbjudanden om man är beredd på att kompromissa

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/apple-iphone-4s-16gb
Abonnemanget Smart är inte alls dyrt om du SMSar mest och ringer långa samtal.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Som en annan skrev, akta dig för Tele2 kassa datatrafik. Efter nära 15 å hos Tele2 så är jag Tre kund från i morgon. Haft stora problem på de mesta ställena som jag behöver använda mobil uppkoppling. Jämfört mina resultat med vänner som har Tre och Telenor och med de siffrorna borde Tele2 skämmas.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Mjo, sorry...jag gillar inte Tele2 bara.
Dock har de bra erbjudanden om man är beredd på att kompromissa

http://www.tele2.se/mobiltelefoner/apple-iphone-4s-16gb
Abonnemanget Smart är inte alls dyrt om du SMSar mest och ringer långa samtal.

värdelöst... 99öre uppkopplingsavgift. Blir svindyrt om man ringer mycket.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Skrivet av Behöverhjälp:

Nej men asså jag menar jag har hittat ett erbjudande hos en annan operatör bättre än tele2s tillgängliga vad ska man säga när man ringer till dom var min fråga :)?

EDIT:Förlåt om jag otydlig men jag vill ha tele2 med billigast möjliga abbonemang på markanden.

Är du säker på att de har lägstapris-garanti? Annars kommer de ju knappast matcha en annan operatörs pris.

Skrivet av janptr:

Som en annan skrev, akta dig för Tele2 kassa datatrafik. Efter nära 15 å hos Tele2 så är jag Tre kund från i morgon. Haft stora problem på de mesta ställena som jag behöver använda mobil uppkoppling. Jämfört mina resultat med vänner som har Tre och Telenor och med de siffrorna borde Tele2 skämmas.

Bara för att du haft problem betyder det inte att andra har det. Har också haft Tele2 så länge jag kan minnas och har aldrig varit problem med datatrafiken. Kan ju vara att du bor i ett område med dålig mottagning eller att du haft en kass telefon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Chris_Kadaver:

värdelöst... 99öre uppkopplingsavgift. Blir svindyrt om man ringer mycket.

Tja, alternativen är:
Kompis - 79öre upp.avg, dyrt att ringa till andra än Tele2
Maxi - för 600kr i mån slipper du alla extra avgifter

Skrivet av infinity08:

Bara för att du haft problem betyder det inte att andra har det. Har också haft Tele2 så länge jag kan minnas och har aldrig varit problem med datatrafiken. Kan ju vara att du bor i ett område med dålig mottagning eller att du haft en kass telefon.

Då är det väl så att Tele2 fungerar bäst i Sthlm? Jag har stora problem med datatrafik mitt i Gbg centrum och så har det vart med min nuvarande SGS2 samt min tidigare SGS1 och tror minsann det var halvkasst med min N900 innan dess.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem

Vem vill köpa maxi för 600 nu när det kostat 345kr inkl telefon för ca5000kr. Det är en prishöjning med 100% på 24månader.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem

Har ej varit på vartenda plats i Sverige men på väldigt många och Aldrig varit nöjd med Tele 2 datatrafik. Vart jag än mäter får jag dåliga resultat, ej bara i Falkenberg där jag bor mitt i centrum. På jobbet hade jag tur om jag nådde 1 mb/s men har plötsligt fått omkring 5 mb/s sen jag fick Tre för några dagar sen. Haft otaliga samtal med Tele 2 men det är som det är....
Och kan ej säga jag haft kassa mobiler att mäta med. Symbian Smartphone HTC Desire Google Nexus S och nu använder jag Galaxy Note.

Visa signatur

Mvh
janptr

Permalänk
Medlem
Skrivet av janptr:

Som en annan skrev, akta dig för Tele2 kassa datatrafik. Efter nära 15 å hos Tele2 så är jag Tre kund från i morgon. Haft stora problem på de mesta ställena som jag behöver använda mobil uppkoppling. Jämfört mina resultat med vänner som har Tre och Telenor och med de siffrorna borde Tele2 skämmas.

Har också jämfört med vänner som har tre, jag har fått bättre varje gång. Jag är faktiskg väldigt förvånnad så snabb datatrafik jag har.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

TS vad håller du på med? Varje operatör har en hemsida där dom listar sina abonnemang med telefon eller ej. Välj iPhone 4S och se pris och jämför med de andra.
Stick från Tele2, riktigt jävla rofferföretag.