Permalänk

vilken bärbar för 5k?

tänte köpa en laptop till min son, min gamla stationära han hade gick sönder! Tänkte mig en för 5000 kr...han spelar lite facebook spel och online java spel och lite minecraft och sånt..har tittat omkring men jag kan ärligt talat inte hitta den bästa datorn..har den ena "bra" processor så verkar grafiken kass..och tvärtom..minnet behöver inte vara mer än 4 gig (kan ju alltid utökas senare)..blue-ray behövs inte..är mest intresserad av att hitta den snabbaste och med bra grafik

Permalänk
Skrivet av kallstrom_74:

tänte köpa en laptop till min son, min gamla stationära han hade gick sönder! Tänkte mig en för 5000 kr...han spelar lite facebook spel och online java spel och lite minecraft och sånt..har tittat omkring men jag kan ärligt talat inte hitta den bästa datorn..har den ena "bra" processor så verkar grafiken kass..och tvärtom..minnet behöver inte vara mer än 4 gig (kan ju alltid utökas senare)..blue-ray behövs inte..är mest intresserad av att hitta den snabbaste och med bra grafik

Jadu, med dem spelkraven så är det väl inga problem. Tycker i alla fall att de flesta mobila grafikkort borde kunna hantera det. De flesta spel flyter bra på 64 bitars system idag. Sen så är det väl inte så att spel som runescape och minecraft är optimerade för bästa flyt, i alla fall runescape var inte det när jag spelade när jag var grabb. xD Kvittade om man spelade på en dator i skolan (skoldatorer år 2000) eller en för 15000-20000kr så hackade det.

Tror detta är den bästa du kan få för priset. http://www.netonnet.se/art/dator/laptop/skarmstorlek/laptop-1...
Snygg design med.

Visa signatur

I Fractal Design Define R4 Arctic White I EVGA GeForce GTX 680 2GB I i7 2600K I 16gb 1333mhz I Be-Quiet Pure Power L8 630W I 1 TB hårddisk I SanDisk SSD Extreme 120GB I Logitech MX Master I SteelSeries 4HD Mousepad I Samsung S27A950D I Logitech Z623 I