BF3 kraschar utan felmeddelande

Permalänk

BF3 kraschar utan felmeddelande

Som titeln säger,

MItt inne i ett spel kraschar det, jag liksom faller genom marken , ser hela banan genomskinligt med bergs-artefakter, sen blir jag utkastad utan något felmeddelande, ibland står det connection reset by server eller något liknande i battlelog. Ibland kan jag spela länge.

Ska lägga upp bild när det händer igen

Specs;
i5, GTX680, osv osv

Har senaste drivern till grafik, allt annat också, portar öppna, PB senast version, testat verifiera spelfilerna, testat uppdatera BF3, micklat med inställningar på nvidias kontrollpanel, allt verkanslöst. :/

Någon som har upplevt detta eller har en lösning? EN kompis till mig hade det , men det verkade "lösa sig av sig själv" .. han kör just nu på nät via mobilen utan att krascha.. Känns surt med ett grafikkort för 5000 spänn och att EA har mage o ta 599kr på Origin för ett spel som inte går att spela.

:@

Visa signatur

i5 2500K @ 4.2Ghz | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Asus R9 290X DirectCU II 4GB @ 1060/5500

Permalänk

Det verkar som att det har med nätverket att göra på något sätt[server side?] Nu fick jag grafikartefakt igen och felmeddalnde Game disconnected: SOmething went wrong.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.2Ghz | 8GB Corsair Vengeance 1600Mhz | Asus R9 290X DirectCU II 4GB @ 1060/5500

Permalänk
Medlem

Är lite osäker på vad som kan orsaka felet men förstår inte varför du klagar på att spelet kostar 599 på origin när du tex kan köpa det online på webhallen för 300.

Edit: Det där med att marken blir genomskinlig osv händer oftast när man blir kickad så det är inget som orsakar problemet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samev:

förstår inte varför du klagar på att spelet kostar 599 på origin när du tex kan köpa det online på webhallen för 300.

så man får inte klaga på att den nya bilen som du köpte för 300´ går lite dåligt på tomgång
då du kunde ha importerat den själv för 250´

eller mjölken på statoil som kostar 13 hade kort datum då man lika gärna kunde köpt det på ica för 11,5

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

så man får inte klaga på att den nya bilen som du köpte för 300´ går lite dåligt på tomgång
då du kunde ha importerat den själv för 250´

eller mjölken på statoil som kostar 13 hade kort datum då man lika gärna kunde köpt det på ica för 11,5

//E

Kan vara den sämsta jämförelsen jag sett på länge.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP

Permalänk
Medlem
Skrivet av inkräktare:

Som titeln säger,

MItt inne i ett spel kraschar det, jag liksom faller genom marken , ser hela banan genomskinligt med bergs-artefakter, sen blir jag utkastad utan något felmeddelande, ibland står det connection reset by server eller något liknande i battlelog. Ibland kan jag spela länge.

Ska lägga upp bild när det händer igen

Specs;
i5, GTX680, osv osv

Har senaste drivern till grafik, allt annat också, portar öppna, PB senast version, testat verifiera spelfilerna, testat uppdatera BF3, micklat med inställningar på nvidias kontrollpanel, allt verkanslöst. :/

Någon som har upplevt detta eller har en lösning? EN kompis till mig hade det , men det verkade "lösa sig av sig själv" .. han kör just nu på nät via mobilen utan att krascha.. Känns surt med ett grafikkort för 5000 spänn och att EA har mage o ta 599kr på Origin för ett spel som inte går att spela.

:@

Om din dator tappar anslutningen till servern antingen beroende på att ditt internet går ner eller helt enkelt för att servern kraschar av någon anledning så stängs ditt bf3.exe av direkt.

Då ser det ut som att spelet kraschar precis sådär som du beskrev det, är exakt likadant för mig. Får du inget annat felmeddelande skulle jag tippa på att din dator som sagt tappar kontakten med servern.

Fattar inte riktigt varför DiCE valt att göra på det här sättet. För jag kan lova att det är väldigt många som misstar det att det är spelet som kraschar när det i själva verket är något annat. Sedan att skriva på forumet att bf3 kraschar hela tiden.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av wankeer:

Kan vara den sämsta jämförelsen jag sett på länge.

utveckla ditt svar lite mer är du snäll

//E

Visa signatur

[GA-990FXA-UD7H] [AMD FX-8350 @4.9] [32gb 1600mhz cas10]
[Sapphire 6970 2GB x2 + MSI R6990] [OCZ Vertex 3 120GB x2 @raid0] [OCZ Agility 3 120bg proggydisk]
[Corsair AX 1200i] [Corsair M90/K90] [Xigmatek Elysium] [NZXT FX Enthusiast x7]
[Larkooler Extreme performance G1/4]

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

utveckla ditt svar lite mer är du snäll

//E

Vad jag menade var att det känns ganska dumt att klaga över priset när du kan få det för halva priset för samma "ansträngning". men nog om det nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av etermos:

utveckla ditt svar lite mer är du snäll

//E

Det var inget svar utan en åsikt, men jag menade inte att vara otrevlig utan tyckte bara att din jämförelse var dålig.

Visa signatur

GTX 670 - 3570K - 8GB CORSAIR LP