Permalänk
Medlem

Corsair Obsidian 550D

Nu äntligen har 550D letat sig fram!

Jag har suktat efter detta chassi ett bra tag och nu får jag bita i det.
Jag är nöjd, men som med alla chassin så finns det saker som man personligen inte gillar.

Skall försöka förklara på varje bild hur jag tycker att det är och upplever det, samt annan eventuell information.
Bilderna är tagna med mobilkamera, så ha överseende med detta.

Corsair Obsidian 550D

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk

Bra review!

Permalänk

Du har otroligt mycket fläktar i chassit, onödigt många tror jag desutom.

Jag föreslår att du tar bort Gente typhoonen i taket och tejpar för hålet. Begränsar "orginalfläkten" i taket till 5volt och gör så den blåser in luft i chassit, tar den GTfläkten du tog bort nyss o sätter i chassi-sidan istället, så den blåser in luft. Sen ändrar du så fläkten i botten blåser ut luft.
Lite enligt denna ritning:
http://markup.io/v/gsgzgnj45j6j
Dock kommer datorn fotfarande att låta som ett tröskvärk

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trance_Nation:

Du har otroligt mycket fläktar i chassit, onödigt många tror jag desutom.

Jag föreslår att du tar bort Gente typhoonen i taket och tejpar för hålet. Begränsar "orginalfläkten" i taket till 5volt och gör så den blåser in luft i chassit, tar den GTfläkten du tog bort nyss o sätter i chassi-sidan istället, så den blåser in luft. Sen ändrar du så fläkten i botten blåser ut luft.
Lite enligt denna ritning:
http://markup.io/v/gsgzgnj45j6j
Dock kommer datorn fotfarande att låta som ett tröskvärk

Jag tycker det är mot naturens lagar att ha fläktar på toppen som blåser neråt, värme. stiger. Samma gäller även fläkten där nere, varför skall den blåsa ut, den kalla luften som kommer in från frontfläktarna?

Jag märker ingen jätteskillnad på ljudnivån med corsairs medföljande och Gt-fläktarna.
Skillnaden är att gt-fläktarna flyttar betydligt mycket mera luft.
Det som låter mest i chassit just nu är Phantekskylaren, så högljutt är det inte.

Tempsen i load, Cpu gick upp till 56c. Grafiken 64c. Jag är jättenöjd med kylningsegenskaperna. Det som jag är minst nöjd med är kabeldragningsmöjligheterna med mitt chassi.

Skall uppdatera texten idag, fixade allt igår väldigt hafsigt så många har lite fredagsläsning

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Väldigt bra review och genomgång av chassit med dina synpunkter. Håller med dig om dina tankar ang fläktarna, kall luft in från fronten och botten, varm luft ut på baksidan och i toppen, det följer naturlagarna på ett behagligt vis

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D | Moderkort: ASUS P8Z68-V PRO Z68 | CPU: Intel Core i7 2600K @3.4Ghz | CPU-kyl: Cooler Master V8 | GPU: ASUS RADEON HD6950 2GB DCII | Minne: Corsair Vengeance (2x4GB) @ 1600MHz | Nätdel: Corsair HX 750w | HDD system: Corsair SSD Force Series 3 120GB (SATA-3) | HDD Lagring: WD Caviar Black 2TB (SATA-3) | HDD Extern: WD Elements 1.5TB + 2TB + 2TB | Skärm: Samsung SyncMaster P2450H | OS: Windows 7 Ultimate 64-Bit SP-1

Permalänk
Medlem

Kör du med några sidorfläktar?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzeeM:

Kör du med några sidorfläktar?

Jag kör med en sidofläkt, en medföljande Corsair fläkt. Den sitter i den nedre av delen på sidan då Phantekskylaren tar sån enorm plats.

Skall testa att köra lite BF3 när jag kommer hem från jobbet, för att kolla temperaturen, främst på grafikkortet. Skall testa med och utan luckan till sidoplåten.
Har kört Prime95, CPUn låg på 56 grader i load, vilket är helt väl godkänt för luftkylning. Skall poienteras att jag inte kör någon PWM- styrning eller manuell fläktstyrning.
Grafikkortet har jag ställt in på att alltid köra 65% fläkthastighet, den överröstar inte Phankteskylaren.

Skall uppdatera Galleriet med bättre information nu i helgen.
Ni får gärna komma med förslag på tester ni vill veta eller om ni vill veta något annat om chassit, mått etc.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Skrivet av Gonjer:

Jag tycker det är mot naturens lagar att ha fläktar på toppen som blåser neråt, värme. stiger. Samma gäller även fläkten där nere, varför skall den blåsa ut, den kalla luften som kommer in från frontfläktarna?

Jag märker ingen jätteskillnad på ljudnivån med corsairs medföljande och Gt-fläktarna.
Skillnaden är att gt-fläktarna flyttar betydligt mycket mera luft.
Det som låter mest i chassit just nu är Phantekskylaren, så högljutt är det inte.

Tempsen i load, Cpu gick upp till 56c. Grafiken 64c. Jag är jättenöjd med kylningsegenskaperna. Det som jag är minst nöjd med är kabeldragningsmöjligheterna med mitt chassi.

Skall uppdatera texten idag, fixade allt igår väldigt hafsigt så många har lite fredagsläsning

Skickades från m.sweclockers.com

Mjaa, värme stiger inte så pass fort att det spelar någon roll i ett chassi, innuti chassit vill du ha ett bra flöde, det får du inte om fläktarna i taket suger bort luften som cpukylaren behöver för att kyla cpun.
Varför fläkten där nere skall blåsa ut luft är för att grafikkortet sitter i vägen för att fläkten där uppe skall kunna suga ut luften som finns "mellan grafikkort och golv" om du förstår vad jag menar.
Men visst, är du nöjd med dina temperaturer/ljudnivå så behöver du inte ändra något, men jag är 100% övertygad om att du både kommer få en tystare och kallare dator om du ändrar lite på fläktarna.

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trance_Nation:

Mjaa, värme stiger inte så pass fort att det spelar någon roll i ett chassi, innuti chassit vill du ha ett bra flöde, det får du inte om fläktarna i taket suger bort luften som cpukylaren behöver för att kyla cpun.
Varför fläkten där nere skall blåsa ut luft är för att grafikkortet sitter i vägen för att fläkten där uppe skall kunna suga ut luften som finns "mellan grafikkort och golv" om du förstår vad jag menar.
Men visst, är du nöjd med dina temperaturer/ljudnivå så behöver du inte ändra något, men jag är 100% övertygad om att du både kommer få en tystare och kallare dator om du ändrar lite på fläktarna.

Får ta och testa detta, jag håller med dig om att CPUn blir kallare om den får luft ovanifrån och det sugt in, men CPUn' blir aldrig varmare än 56grader i ful load och då jag spelar mest och i med det belastar grafikkortet mera så vill jag ha bättre kylning över de kortet. För annars så är det bara frontfläkten som blåser på grafikkortet och lite av den nedre sidofläkten. Notis, använder AMP! kylaren från Zotac

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Tack för galleriet, dessvärre besannades mina farhågor om ett överprisat chassi med massor av brister.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Skrivet av Gonjer:

Får ta och testa detta, jag håller med dig om att CPUn blir kallare om den får luft ovanifrån och det sugt in, men CPUn' blir aldrig varmare än 56grader i ful load och då jag spelar mest och i med det belastar grafikkortet mera så vill jag ha bättre kylning över de kortet. För annars så är det bara frontfläkten som blåser på grafikkortet och lite av den nedre sidofläkten. Notis, använder AMP! kylaren från Zotac

Som jag skrev så skulle du ta GT fläkten ifrån taket och sätta i dörren, den skyfflar på bra mycket luft, så den plus front GT'n som blåser in, och bottenfläkten som blåser ut gör att du får ett bra flöde

Visa signatur

Trololololol
¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Tack för galleriet, dessvärre besannades mina farhågor om ett överprisat chassi med massor av brister.

Vilka brister tycker du att det är? Alltid bra med konstruktiv kritik

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gonjer:

Vilka brister tycker du att det är? Alltid bra med konstruktiv kritik

Skickades från m.sweclockers.com

Du har inga brister i galleriet, det är chassit som jag inte tycker är bra nog. Tycker frontpanelen är ful och felplacerad, svåråtkomliga skruvar är en kvalitetsfråga och jag har redan kommenterat kabeldragningen flera gånger i andra tråden. Klart positivt är att man kan montera bort båda hårddiskburarna men monteringsanordningen för diskarna är alldeles för plastig och inte värdig ett chassi för det här priset. Platsen för gigantiska CPU-kylare ska finnas i en modern låda och det är inte ok att använda fläktplatsen som ursäkt till varför man inte tänkt till vid konstruktionen, lådan är alldeles för smal vilket är ett resultat av dålig planering.

Chassit borde kosta 900 kr, för det är vad det är värt.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Du har inga brister i galleriet, det är chassit som jag inte tycker är bra nog. Tycker frontpanelen är ful och felplacerad, svåråtkomliga skruvar är en kvalitetsfråga och jag har redan kommenterat kabeldragningen flera gånger i andra tråden. Klart positivt är att man kan montera bort båda hårddiskburarna men monteringsanordningen för diskarna är alldeles för plastig och inte värdig ett chassi för det här priset. Platsen för gigantiska CPU-kylare ska finnas i en modern låda och det är inte ok att använda fläktplatsen som ursäkt till varför man inte tänkt till vid konstruktionen, lådan är alldeles för smal vilket är ett resultat av dålig planering.

Chassit borde kosta 900 kr, för det är vad det är värt.

Jag menade chassit också :), jo jag håller med dig, chassit är för smalt, 2cm till hade räckt. Dock så gillar jag framsidan, känns riktigt skön. Frontdörren känns som den väger lika mycket som en sidodörr. Det är väldigt blandade meningar också om fronten och dess IO-panel, jag personligen gillar den, men som sagt det är svårt att tillverka ett chassi som passar alla. Och jag tycker att 550D kommer väldigt nära mina krav.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Typhonos:

Du har inga brister i galleriet, det är chassit som jag inte tycker är bra nog. Tycker frontpanelen är ful och felplacerad, svåråtkomliga skruvar är en kvalitetsfråga och jag har redan kommenterat kabeldragningen flera gånger i andra tråden. Klart positivt är att man kan montera bort båda hårddiskburarna men monteringsanordningen för diskarna är alldeles för plastig och inte värdig ett chassi för det här priset. Platsen för gigantiska CPU-kylare ska finnas i en modern låda och det är inte ok att använda fläktplatsen som ursäkt till varför man inte tänkt till vid konstruktionen, lådan är alldeles för smal vilket är ett resultat av dålig planering.

Chassit borde kosta 900 kr, för det är vad det är värt.

Oj vilket brett chassi det hade vart om man kunde sätta dit en 200mm fläkt på sidan med en gigantisk CPU-kylare

Visa signatur

I could tell you a UDP joke, but you might not get it.

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa88:

Oj vilket brett chassi det hade vart om man kunde sätta dit en 200mm fläkt på sidan med en gigantisk CPU-kylare

Jo då men personligen så hade jag tyckt om de.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem
Skrivet av dempa88:

Oj vilket brett chassi det hade vart om man kunde sätta dit en 200mm fläkt på sidan med en gigantisk CPU-kylare

Antecs Big Boy är 30 mm tjock, diverse bra kylare är max 170 mm höga, utöver det 30 mm för kabeldragning och ATX-clearance skulle ge en låda som är 230 mm bred och det är Antec 280, Bitfenix Shinobi XL, Colossus m.fl. redan. Så det är helt enkelt dåligt planerande.

Visa signatur

Core i5 2500K@4Ghz, 8 Gb Kingston Hyper X 1600 DDR3, MSI Z68-GD55, OCZ Vertex 4, Asus GTX670 DC2, Corsair VX 450.
Kyld av Hyper 212 Plus Evo: Corsair SP120 Quiet PWM, 3 Nexus Real Silent 120 mm @ 7V.

Permalänk

Ska snart lägga en beställning på komponenter när Ivy Bridge cpuér (samt Asus GTX 680 DirectCU eller likn.) behagar att komma.
Skönt att jag fick det bekräftat att Obisidian 550D tillsammans med Phantec-kylaren fungerar, tack!

Hur är det med avståndet mellan kylaren och LP-minnerna du har? Förutsätter såklart att det är tillräckligt, men är det frågan om millimeter eller är det just ett mellanrum värt att nämna?

Visa signatur

Main: Intel i7-9700K | Be quiet! Dark Rock Pro 4 | Corsair Vengance 16GB 3200mhz | ASUS ROG STRIX Z390-F GAMING | Asus GeForce GTX 1080 Ti ROG Strix Gaming OC | Asus ROG Swift PG329Q 32"

Permalänk
Medlem
Skrivet av apophis_84:

Ska snart lägga en beställning på komponenter när Ivy Bridge cpuér (samt Asus GTX 680 DirectCU eller likn.) behagar att komma.
Skönt att jag fick det bekräftat att Obisidian 550D tillsammans med Phantec-kylaren fungerar, tack!

Hur är det med avståndet mellan kylaren och LP-minnerna du har? Förutsätter såklart att det är tillräckligt, men är det frågan om millimeter eller är det just ett mellanrum värt att nämna?

Fördelen med phantekskylaren och dess fläktar är att du kan "höja" fläktarna så dom kommer upp lite. Jag tror att det är några millimeter (max 5mm) just nu. Så att köra på LP-minnen är givet med Phanketskylaren.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Kan man flytta den övre HD buren ner brevid den undre som på 650D ?

Permalänk
Medlem

Du som nu har klämt o känt nu på det här chassiet, vad tror du om att ha en 240 rad i fronten? Skulle det gå utan några större modifieringar eller skulle man behöva använda dremeln o göra om hela chasssiet (Etc. göra något håll i botten/ ta bort den nedersta 5,25 bayen)?

Permalänk
Medlem

Varför använder du så sjukt många fläktar!? Själv har jag liknande komponenter (2500K @ 4.5GHz med NH-D14, GTX580 DCII, AX850, hårddiskar och SSDs), i ett Fractal R3 med 2fläktar i fronten och ett utblås där bak (för positivt lufttryck). Använder Scythe GT 1150rpm med fläktkontroller på alla tre och motstånden är monterade på NH-D14. Når aldrig över 70 grader på grafikkortet när jag maxar BF3, CPUn maxar ~65 i prime. Ser inte poängen i att köpa ett ljudisolerat chassi för att "förstöra" hela idén genom att montera fläktar i alla platser som finns. Hur är dina temps?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzeeM:

Kan man flytta den övre HD buren ner brevid den undre som på 650D ?

Nej, på denna platsen är det en fläkt. Men jag skulle kunna tro att det inte är helt omöjligt om du använder lite distanser.

Skrivet av Sluggard:

Du som nu har klämt o känt nu på det här chassiet, vad tror du om att ha en 240 rad i fronten? Skulle det gå utan några större modifieringar eller skulle man behöva använda dremeln o göra om hela chasssiet (Etc. göra något håll i botten/ ta bort den nedersta 5,25 bayen)?

Väldigt svårt att säga, jag tror inte att det går då den nedersta fläktplatsen är stort sett i botten. Och de radiatorer som jag har sett har en liten vatten reservoar som är ungefär 1-2cm tjock. Så att använda dremel som du säger är nog ett krav.

Skrivet av Stealthbomb:

Varför använder du så sjukt många fläktar!? Själv har jag liknande komponenter (2500K @ 4.5GHz med NH-D14, GTX580 DCII, AX850, hårddiskar och SSDs), i ett Fractal R3 med 2fläktar i fronten och ett utblås där bak (för positivt lufttryck). Använder Scythe GT 1150rpm med fläktkontroller på alla tre och motstånden är monterade på NH-D14. Når aldrig över 70 grader på grafikkortet när jag maxar BF3, CPUn maxar ~65 i prime. Ser inte poängen i att köpa ett ljudisolerat chassi för att "förstöra" hela idén genom att montera fläktar i alla platser som finns. Hur är dina temps?

Jag ville testa att maxa fläktarna första gången, då mitt förra chassi hade en frontfläkt som insug på 80mm och en bakfläkt på 120mm som utsug. Ville se temperaturskillnaderna. Med alla fläktar monterade som på bilderna så ligger CPUn i 56 grader i full load med prime95. Grafikkortet ligger på 63 grader i full load, FurMark (komponenter och clocks står i signatur, dock inte GPU klockningen).

Självklart kan jag ta bort fläktar och göra om lite, men ljudnivån jämfört med mitt gamla chassi är betydligt mycket lägre så jag knappt märker något
Just nu kör jag alla fläktar monterade, men jag kör med alla luckor på. När jag spelar så brukar jag knäppa upp sidan för att få lite bättre kylning. Jag gillar att ha ett ventilerat chassi, då min rumstemperatur kan bli lite för varm ibland.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Hm jag såg att du skrev att den undre sidofläkten inte blåser direkt på grafikkortet, vart ungefär kommer luftflödet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av AzeeM:

Hm jag såg att du skrev att den undre sidofläkten inte blåser direkt på grafikkortet, vart ungefär kommer luftflödet?

Skall försöka förklara så enkelt som möjligt.
Jag kör 120mm fläkt och ett GTX 470 (signatur) denna tar upp drygt 2.5 slots. Fläktens övre ram är precis i höjd med nedersta delen av flänsarna på grafikkortet.
Du får även tänka på att mitt MSI C45 inte är något monster ATX-kort, så har du ett av större mått bör PCI-platser vara längre ner och därmed så träffar fläkten lite bättre.

Paint bild:

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Perfekt förklaring, mitt GTX 580 DCII lär kylas perfekt utav den nedre fläkten då. Tackar tackar.
Är du nöjd med chassit så här efter 1 månads användning?
Och btw vad ligger din processor i för temp samt grafikkortet? (idle & load)

Permalänk
Medlem

Har du kvar samma kylare samt chassi?

Permalänk
Medlem

Yes, allt är enligt signaturen.

Visa signatur

[Moderkort: ASRock Z87 Extreme4 ATX] - [CPU: Intel i7 4770K @ 4.4 with Phanteks PH-TC14PE] - [Minnen: Corsair 4st*4GB=16GB-1600Mhz VENGEANCE LP] - [GPU: Asus GTX 780 3GB DirectCU II [SSD: Samsung EVO 256GB] - [Nätdel: be quiet! Straight Power E9 680W - [Chassi: Corsair Obsidian 550D] - [OS: Windows 7 Ultimate 64bit] - [Skärm: BenQ XL2420t]

Permalänk
Medlem

Tack för recensionen.

Har letat ett tag nu efter en bra ersättare till R4 som jag inte tycker kyler tillräckligt bra men detta chassi visar sig inte vara lösningen.

En fråga dock, kyls komponenterna bättre när du plockat bort luckan?

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9