Permalänk
Medlem

Vad komplettera med?

Hej!

Jag tänkte kolla vad man kan satsa mer på för bra saker utöver det jag redan kan för att bli attraktiv på marknaden.
Har ganska god kännedom inom objekt orientering och .net. Det är främst c# jag behärskar relativt bra.
Har ganska bra kännedom om eventbaserad programmering, databaser (ado.net) och lite wpf.
Jag har i åtanke att lära mig mer om asp.net och linq inom det närmaste.

Jag är dock inte intresserad av att lära mig ex, php eller java utan vill gärna fortsätta inom .net men på en mer avancerad nivå.

Vad för något kan vara bra att ta med sig utöver det jag redan kan?
Kanske några specifika kurser? Inbyggda system? Nätverksprogrammering? Alla tips är välkomna.

Tack på förhand!

Permalänk
Medlem

Förslag på kurser:
Avancerad objektorienterad programmering
Algoritmer och datastrukturer
Datorsystemteknik/Digitalteknik

Kanske något i svenska/grammatik ("Vad komplettera med")

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Funktionell programmering (Clojure, Haskell, F#, osv).

Permalänk
Medlem

Vad för utbildning har du och vad för jobb är du intresserad av?

Visa signatur

Intel Core i7-3770K | NVIDIA Geforce GTX 980 | 16 GB DDR3 | DELL P2415Q | DELL U2711 | DELL U2410

Permalänk
Medlem

Jag läser systemvetenskap och försöker lägga till bra kurser vid sidan om utbildningen. Försöker främst satsa på programmeringskurser. Vill börja yrkeskarriären med något jobb som inkluderar programmering gärna i .net. Målet är väl att försöka klättra i hierarkin mot ex, verksamhetsutvecklare eller strateg inom något område.
Algoritmer och datastrukturer har jag funderat på att lägga till. Känns som en väl behövd kurs om man ska jobba med programmering av något slag
Kan lågnivå-programmering vara något?