Har startat en Internetbutik, Pacific Data

Permalänk
Skrivet av mrqaffe:

Ni bör registrera att företag också, enskild firma kostar 900 kr om du kan övertala nån förälder till det, det kommer att krävas att du har ett företag av de flesta du vill köpa delar från

Var har du fått det ifrån? Att starta enskild firma är alltid gratis. Aktiebolag etc. kräver däremot ett startkapital.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infinity08:

Var har du fått det ifrån? Att starta enskild firma är alltid gratis. Aktiebolag etc. kräver däremot ett startkapital.

http://www.bolagsverket.se/priser_avgifter/enskilda/

Starta företag
Registrera enskild näringsidkare
E-tjänst: 900
Blankett: 1 200

Edit: Företagsformen enskild näringsidkare kallas ibland enskild firma

Visa signatur

Intel i7-2700k 4.01Ghz (Idle 32C), Asus P8Z68 Deluxe Gen3 PCI-Express 3.0.
Corsair Vengeance 4x4Gb-Dual Channel, Asus Xonar Essence STX, Corsair SSD Force GT-120GB
Western Digital Caviar Black 2TB, Asus Geforce GTX 680 2GB, Samsung Blu-Ray Läsare 12x.
Corsair H80 CPU-kylare , Fractual Design XL Chassi, Corsair AX750W Professional Series Gold PSU.

Permalänk
Skrivet av cortexen:

http://www.bolagsverket.se/priser_avgifter/enskilda/

Starta företag
Registrera enskild näringsidkare
E-tjänst: 900
Blankett: 1 200

Edit: Företagsformen enskild näringsidkare kallas ibland enskild firma

Att registrera namnet, ja. Att starta firman är helt gratis. Att registrera namnet är frivilligt, och är bra om man vill ha ensamrätt till namnet i sitt län.
http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta/registrera-for...

Permalänk

Ser väl ganska bra ut, lite större text på produktnamnen skulle jag nog föredra och att ha kundvagnen på högersidan då det finns lite mer plats där så att man kan se alla sina varor man lagt till i en lista.

Visa signatur

PC: Define R3 | Asus Rampage II GENE | i7 920 | EVGA 660ti | 6GB RAM | 3TB HDD | Corsair 750W |
Ljud: Cambridge Audio DacMagic Plus - Beyerdynamic Dt990

Permalänk
Skrivet av infinity08:

Att registrera namnet, ja. Att starta firman är helt gratis. Att registrera namnet är frivilligt, och är bra om man vill ha ensamrätt till namnet i sitt län.
http://www.verksamt.se/portal/web/guest/starta/registrera-for...

Okej så man skulle inte behöva registrera firman alltså. Så alltså skulle man kunna starta firman helt gratis menar du?

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Okej så man skulle inte behöva registrera firman alltså. Så alltså skulle man kunna starta firman helt gratis menar du?

Japp! Har själv gjort det, kostar inte ett öre Enda är att deklarationen blir lite krångligare, men det är ju mest lärorikt.

Permalänk
Skrivet av infinity08:

Japp! Har själv gjort det, kostar inte ett öre Enda är att deklarationen blir lite krångligare, men det är ju mest lärorikt.

Hmm okej!

Föressten så har jag idag provat lite PrestaShop och osCommerce idag. Tycker dock de nästan är för advancerade, finns det något enklare alternativ?

Ha en fortsatt trevlig helg!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Att starta ett eget företag är inte "svårt". Kruxet jag ser är att du är omyndig. Sedan att du inte skuldsätter dig. Eftersom man skall ha klart för sig att starta ett företag är ingen hobby verksamhet. Sedan att du har valt en "nisch" där du inte är ensam. Finns många företag i dag som säljer samma sak som du har tänkt. En idé kan vara att du har det här som det egna arbetet man gör i gymnasiet. Kom inte på namnet.

Tips kan vara att läsa hur man startar företag. Speciellt den ekonomiska biten.

Permalänk
Medlem

Saknar funktionen att man trycket på hemsidans ikon/name (högst up till vänster, vet inte riktigt vad man kallar den, banner kanske?) så tas man till startsidan på många websidor.

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Att starta ett eget företag är inte "svårt". Kruxet jag ser är att du är omyndig. Sedan att du inte skuldsätter dig. Eftersom man skall ha klart för sig att starta ett företag är ingen hobby verksamhet. Sedan att du har valt en "nisch" där du inte är ensam. Finns många företag i dag som säljer samma sak som du har tänkt. En idé kan vara att du har det här som det egna arbetet man gör i gymnasiet. Kom inte på namnet.

Tips kan vara att läsa hur man startar företag. Speciellt den ekonomiska biten.

Jo jag vet Som jag sagt, det blir nog ingen grej av det hela, ville mest bara prova. Kommer nog ta bort sidan. Tack för att du gör det klart för mig!

EDIT: Hur blir det om t.ex min pappa vill hjälpa mig med att få igång företaget? Då skulle det väl inte vara några problem , eller?

Och en annan grej: Om PacificData väl blir ett företag, skulle jag då kunna köpa ifrån Webhallen B2B (business delen)? Ett AX850 nätaggregat där kostar 1276 kr, och jag har det på min sida för 1799 kr t.ex, då tjänar jag alltså 525 kr om jag skulle få en beställning på det?

Skrivet av Sepium:

Saknar funktionen att man trycket på hemsidans ikon/name (högst up till vänster, vet inte riktigt vad man kallar den, banner kanske?) så tas man till startsidan på många websidor.

Det är så på den här med, men av någon konstig anledning så verkar det bara fungera i Internet Explorer.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Har du tecknat avtal med klarna m.m? tror inte det är helt lagligt att ha det på sidan annars =/

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt för min lathet men är lite för seg för att läsa genom hela tråden..
Tänkte bara nämna att jag saknar en länk till själva "Home" sidan när man klickar på Pacific Data loggan. Dem är bekväma att använda när man navigerar och vill tillbaka till första sidan.
Keep it up!

Permalänk
Skrivet av Göteborgaren:

Har du tecknat avtal med klarna m.m? tror inte det är helt lagligt att ha det på sidan annars =/

Hmm okej, Man kunde välja o lägga in det via tjänsten jag använder, och det stod ingenting om det var lagligt eller inte. Hmm. Aja, tar bort det för säkerhetens skull

Skrivet av Swe91:

Ber om ursäkt för min lathet men är lite för seg för att läsa genom hela tråden..
Tänkte bara nämna att jag saknar en länk till själva "Home" sidan när man klickar på Pacific Data loggan. Dem är bekväma att använda när man navigerar och vill tillbaka till första sidan.
Keep it up!

Det funkar enbart i Internet explorer, vilket jag tycker är konstigt.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk

Kommer förmodligen inte bli något av detta, ändå fortsätter jag att ändra lite på sidan för skojs skull.

I förrgår hade sidan 659 unika besökare, och igår 694 unika besökare. Hmm, tycker det är rätt mycket, undra om det är pga den inbyggda "Sökmotoroptimeringen" i systemet.

Har föressten sänkt priserna rejält på vissa produkter, så på några produkter så skulle jag ligga i toppen på prisjakt.nu om sidan skulle vara upplagd där.

Har även lagt in en kategori med Sleeving, hade tänkt mig att om det blir något av det hela, försöka prispressa med djungelapa, om det är möjligt.

Som sagt, det är väldigt svårt att konkurrera med de stora aktörerna, men med billiga priser och bra kundservice kanske det är möjligt. Eller inte.

Edit: En liten Prisjämförelse:
Dell UltraSharp 24" U2412M IPS
Inet: 2649 kr + Gratis frakt
Pacific: 2399 kr + 49 kr frakt

Billigast på prisjakt: Proshop för 2458 kr utan frakt. PacificData skulle hamna överst (om man fantiserar lite)

Webhallen B2B (företag): 1992 kr
Alltså skulle jag tjänat 400 kr på ett köp, om jag skulle köpt in den genom Webhallen B2B som ett "registrerat" företag (PacificData).

EDIT: NY adress till sidan: http://pacificdata.storedo.com/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Kommer förmodligen inte bli något av detta, ändå fortsätter jag att ändra lite på sidan för skojs skull.

I förrgår hade sidan 659 unika besökare, och igår 694 unika besökare. Hmm, tycker det är rätt mycket, undra om det är pga den inbyggda "Sökmotoroptimeringen" i systemet.

Ja, sidan är ju "live" och kan hittas via sökmotorer. Det finns flera halvstora företag i både EU och USA med namnet Pacific Data, så det är inte bara produktsökningar som ger dig hits, utan även de som söker ett av dessa företag. Kunde dock inte hitta något i Sverige, så namnet borde vara säkert här. Om du skulle köra igång projektet på riktigt är det ju bra att du får bra med träffar.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Kommer förmodligen inte bli något av detta, ändå fortsätter jag att ändra lite på sidan för skojs skull.

I förrgår hade sidan 659 unika besökare, och igår 694 unika besökare. Hmm, tycker det är rätt mycket, undra om det är pga den inbyggda "Sökmotoroptimeringen" i systemet.

Har föressten sänkt priserna rejält på vissa produkter, så på några produkter så skulle jag ligga i toppen på prisjakt.nu om sidan skulle vara upplagd där.

Har även lagt in en kategori med Sleeving, hade tänkt mig att om det blir något av det hela, försöka prispressa med djungelapa, om det är möjligt.

Som sagt, det är väldigt svårt att konkurrera med de stora aktörerna, men med billiga priser och bra kundservice kanske det är möjligt. Eller inte.

Edit: En liten Prisjämförelse:
Dell UltraSharp 24" U2412M IPS
Inet: 2649 kr + Gratis frakt
Pacific: 2399 kr + 49 kr frakt

Billigast på prisjakt: Proshop för 2458 kr utan frakt. PacificData skulle hamna överst (om man fantiserar lite)

Webhallen B2B (företag): 1992 kr
Alltså skulle jag tjänat 400 kr på ett köp, om jag skulle köpt in den genom Webhallen B2B som ett "registrerat" företag (PacificData).

EDIT: NY adress till sidan: http://pacificdata.storedo.com/

Webhallen B2B (företag): 1992 kr >> Detta är ju exkl.moms, och dom andra priserna du jämför med är inkl.moms.

Visa signatur

CPU: AMD Ryzen 7 5800X Kylare: Noctua NH-D14 Modermodem: Asus TUF GAMING B550M-PLUS RAM: Kingston Renegade Fury 3600MHz 32GB GPU: PowerColor Radeon RX 6900 XT 16GB Red Devil Ultimate Chassi: Fractal Design Define Mini C PSU: Corsair RM750x SSD: Kingston KC3000 2TB NVMe Skärm: Samsung 49" Odyssey G9 240 Hz Tgb: Keychron Q6 Brown Mus: Logitech MX Master III Högtalare: Audio Pro Addon T14 OS: MS Windows 11 Pro ISP: Bahnhof 500/500Mbit Tillbehör: Staropramen & Noblechairs Hero

Permalänk

MadFred har en bra poäng där. Momsen måste alltid räknas med vid förstahandsförsäljning. Även om det är kunden som står för momsen, så är det ju du som försäljare som officiellt betalar momsen till Pappa Staten. En vara som du köpt excl. moms för 2000, med en momssats på 20% och en prisökning från din sida med 400 kronor går jämnt ut och varken du eller kunden har egentligen tjänat något. Den enda som tjänar i det fallet är Webbhallen, som köpt från fabrik eller grossist momsfritt och säljer vidare med marginell prisökning momsfritt.

Lägg här till frakt, med moms på det, så har du till och med gått back på försäljningen!

Mitt råd är att du köper från fabrik i storpack (även kallat "bulk") och lägger dig ett par kronor under konkurrenterna för att locka kunder på det sättet. Du kommer inte gå med massiv vinst och det kommer kräva såväl lager som mycket arbete med ompackningar och orderhanteringar, men det är den bästa chansen att tjäna något alls på det som nystartat företag.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem

Instämmer med ovanstående, fast momsen ligger på 25 % (däremot drar man av 20 % från priset inkl moms för att få exkl). Utan att ha kollat upp det så vågar jag nog påstå att Webhallen B2B handlar om försäljning till företag som själva ska använda produkterna och därför inte får någon så kallad utgående moms. Inet har en liknande, fast mer avskalad, funktion där man kan välja att visa priset exkl moms.

Om du vill ha en någorlunda snabb och enkel genomgång av hur redovisning fungerar så kan jag skicka en hyfsad sammanfattning av grundläggande redovisning. Den är några år gammal så vissa saker har ändrats (t.ex. minskad skatt), men det mesta håller och principerna är desamma.

Lycka till!

Permalänk

Vet inte om någon länkat tidigare, men http://www.startaeget.se/ är en väldigt bra sida med resurser som kan hjälpa dig avgöra om du vill gå vidare eller inte. Det kan verka avancerat vid första anblick, men ju mer du läser där, desto mer inser man att det inte är så avancerat som det ser ut.
Det svåra är att göra en realistisk överblick av budgeten utan att veta på förhand exakt vad man behöver, eller om man ens kan få tag på det man behöver, men den sidan har bl.a. checklistor för sådant.

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Skrivet av MadFred:

Webhallen B2B (företag): 1992 kr >> Detta är ju exkl.moms, och dom andra priserna du jämför med är inkl.moms.

Skrivet av morphman86:

Massa bra text

Mitt råd är att du köper från fabrik i storpack (även kallat "bulk") och lägger dig ett par kronor under konkurrenterna för att locka kunder på det sättet. Du kommer inte gå med massiv vinst och det kommer kräva såväl lager som mycket arbete med ompackningar och orderhanteringar, men det är den bästa chansen att tjäna något alls på det som nystartat företag.

Ajdå. Jag trodde inte priserna visades exkl. moms, då sket sig ju det.

Men om man köper i storpack från fabrik, kommer jag ens tjäna något? Men som du säger, så är det nog det bästa sättet.

Skrivet av Fevolas:

Om du vill ha en någorlunda snabb och enkel genomgång av hur redovisning fungerar så kan jag skicka en hyfsad sammanfattning av grundläggande redovisning. Den är några år gammal så vissa saker har ändrats (t.ex. minskad skatt), men det mesta håller och principerna är desamma.
Lycka till!

Det skulle jag uppskatta! Skicka gärna ett PM, och tack för ditt stöd!

Skrivet av morphman86:

Vet inte om någon länkat tidigare, men http://www.startaeget.se/ är en väldigt bra sida med resurser som kan hjälpa dig avgöra om du vill gå vidare eller inte. Det kan verka avancerat vid första anblick, men ju mer du läser där, desto mer inser man att det inte är så avancerat som det ser ut.
Det svåra är att göra en realistisk överblick av budgeten utan att veta på förhand exakt vad man behöver, eller om man ens kan få tag på det man behöver, men den sidan har bl.a. checklistor för sådant.

Tack för tipset av sidan! Bör nog läsa på en del om det blir något seriöst av detta (fortfarande osäker).

Tack alla för erat stöd!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Grundläggande redovisning kan vem som helst lära sig.

En bra bok om du vill lära dig.
Det här är senaste upplagan. Går säkert att låna på något bibliotek. Eftersom den är riktad för den som läser på högskola/universitet
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9162297074

Permalänk
Medlem

En jag såg var att du säljer Corsair CX500 för 449kr, sen länkar du till deras hemsida för mer info. De första man ser då är att dom säljer de för 64,99 dollar vilket är 438kr i dagsläget. Kan vara en "dealbreaker" i vissa fall.

Visa signatur

|| Gigabyte GA-990FXA-UD3 || Sapphire Radeon R9 290 4GB || AMD FX8350 || CM 212 Plus || 16Gb Corsair XMS3 1600Mhz || Samsung 850 EVO 250GB || OCZ SSD Agility 3 120GB || 2TB Samsung Ecogreen || EVGA G2 750W || FD Define S||

Permalänk
Skrivet av simonwellander:

Men om man köper i storpack från fabrik, kommer jag ens tjäna något? Men som du säger, så är det nog det bästa sättet.

Det är ju det enda sättet att tjäna på det, såvida du inte säljer till sådana som tror att dyrare varor är bättre *Host, Konsum... HOST, NK...*
Idén där är att ju större order du har, desto billigare blir frakten/vara. Bulk är bra på det sättet att hela kedjan från fabrik till butik är gjord för att skicka så många varor som möjligt på så lite fraktutrymme som möjligt, därför tas all onödig packning bort och du får varorna i precis tillräckligt med packmaterial för att de skall hålla under frakten (d.v.s. utan kartong och extra tillbehör). På så sätt kan du få kanske 5 varor på samma packutrymme som en vara med originalkartong hela vägen från fabrik och kan skicka 5 gånger så många varor för samma fraktpeng.
Köper du då 15 produkter istället för 3, så har du ju sparat frakten på 12 produkter och behöver inte lägga över den kostnaden på kunden.

Köper du en vara i originalförpackning för 1500 kronor + 50 kronor frakt, så kan du nu köpa 5 av samma vara i bulk för 7500 + 50 i frakt och har sparat in totalt 200 kronor. Köp då 20 av denna produkt och spara 800 på frakten, som du då kan använda för att sälja den 40 kronor billigare än dina konkurrenter, och ändå få samma vinst som dem (förutsatt att konkurrenten inte gör på samma sätt).

Visa signatur

Stationär: Processor: Intel i5 3.2GHz, RAM: 4Gb, Grafikkort: ATI Radeon HD 5850, OS: Windows 7 Proffessional x64
Laptop: ASUS K53E, Processor: Intel i5 2450M, RAM: 4Gb, Grafik: Integrerad Intel GMA HD, OS: Win7 Home Premium x64 och Xubuntu 10

Permalänk
Medlem

Kolla lite hur du skriver t.ex Fast Fraktavgift, storabokstäver lite här och var mitt i meningar.

enbart Gratis
kunna Logga in
säljer Teknikprylar, Datortillbehör

Och att ha en gmail adress som kontakt adress är enligt mig inte seriösy alls.
Hade luktat scam om jag inte hade läst tråden

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk

Sidan är inte uppe längre?

Visa signatur

I5 2500K | 16GB DDR3 "1600" | CORSAIR FORCE GT 128GB | 38TB WD | |ASUS P8P67 DELUXE REV 3 | XFX 7970 | OCZ ZX 1000W | LG 27" | 6.0 STEREO

Permalänk
Skrivet av buddaz:

Grundläggande redovisning kan vem som helst lära sig.

En bra bok om du vill lära dig.
Det här är senaste upplagan. Går säkert att låna på något bibliotek. Eftersom den är riktad för den som läser på högskola/universitet
http://www.adlibris.com/se/product.aspx?isbn=9162297074

Okej tack för tipset!

Skrivet av boylen:

En jag såg var att du säljer Corsair CX500 för 449kr, sen länkar du till deras hemsida för mer info. De första man ser då är att dom säljer de för 64,99 dollar vilket är 438kr i dagsläget. Kan vara en "dealbreaker" i vissa fall.

Ja det var ju lite dumt Tack för att du såg det. Funderar på att fixa någon fin tabell eller något där jag fyller i specifikationerna direkt på sidan. hmm.

Skrivet av morphman86:

Det är ju det enda sättet att tjäna på det, såvida du inte säljer till sådana som tror att dyrare varor är bättre *Host, Konsum... HOST, NK...*
Idén där är att ju större order du har, desto billigare blir frakten/vara. Bulk är bra på det sättet att hela kedjan från fabrik till butik är gjord för att skicka så många varor som möjligt på så lite fraktutrymme som möjligt, därför tas all onödig packning bort och du får varorna i precis tillräckligt med packmaterial för att de skall hålla under frakten (d.v.s. utan kartong och extra tillbehör). På så sätt kan du få kanske 5 varor på samma packutrymme som en vara med originalkartong hela vägen från fabrik och kan skicka 5 gånger så många varor för samma fraktpeng.
Köper du då 15 produkter istället för 3, så har du ju sparat frakten på 12 produkter och behöver inte lägga över den kostnaden på kunden.

Köper du en vara i originalförpackning för 1500 kronor + 50 kronor frakt, så kan du nu köpa 5 av samma vara i bulk för 7500 + 50 i frakt och har sparat in totalt 200 kronor. Köp då 20 av denna produkt och spara 800 på frakten, som du då kan använda för att sälja den 40 kronor billigare än dina konkurrenter, och ändå få samma vinst som dem (förutsatt att konkurrenten inte gör på samma sätt).

Jaha okej! Nu förstår jag. Men vad kostar produkterna i inköp tror du? Kommer jag kunna ha priserna satta som de är nu och ända tjäna några kronor per såld produkt?

Skrivet av Toivo83:

Kolla lite hur du skriver t.ex Fast Fraktavgift, storabokstäver lite här och var mitt i meningar.

enbart Gratis
kunna Logga in
säljer Teknikprylar, Datortillbehör

Och att ha en gmail adress som kontakt adress är enligt mig inte seriösy alls.
Hade luktat scam om jag inte hade läst tråden

Har rättat till lite i texten nu.

Vad tycker du jag ska använda för mejl då? Ska ju självklart göra en ny mejladress till pacific data, men är det någon annan e-posttjänst du rekommenderar istället, för att det ska bli seriösare?

Om det blit något av det hela kommer jag förmodligen beställa en ".se" domän från binero, och då har jag för mig att man kan fixa en mejladress såsom: kontakt@pacificdata.se som sedan skickar vidare mejlen till min personliga e-postadress.

Har du några andra tips på hur jag kan göra så att sidan luktar så lite scam som möjligt?

Skrivet av toxicstone:

Sidan är inte uppe längre?

Ny adress bara.

http://pacificdata.storedo.com/

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Jaha okej! Nu förstår jag. Men vad kostar produkterna i inköp tror du? Kommer jag kunna ha priserna satta som de är nu och ända tjäna några kronor per såld produkt?

Du kommer med största sannolikhet inte kunna sälja billigare än de nuvarande internetsidorna, så länge du inte köper in produkter i extremt stora partier.

Permalänk
Medlem

"okunniga datorbyggare" som ett seriöst företag så ska du inte "trycka ner" på folk med sådana här kommentarer. Utan försök att hitta andra sätt att säga detta på. Även om saker betyder samma så ger det olika intryck på människor. Som t.ex. "Dra åt helvete" och "Avlägsna dig härifrån".

"Så bra kundtjänst som möjligt, svara på frågor som hjälper okunniga datorbyggare"

Skulle kunna bli

"Bra och kunnig kundtjänst, svar på alla era frågor."
"Bra och jordnära kundtjänst, vi hjälper till med allt. Från spel byggen till kontorslösningar"
etc etc etc.

Permalänk
Skrivet av Marcusk:

Du kommer med största sannolikhet inte kunna sälja billigare än de nuvarande internetsidorna, så länge du inte köper in produkter i extremt stora partier.

Det var som jag trodde med andra ord.

Skrivet av IzC:

"okunniga datorbyggare" som ett seriöst företag så ska du inte "trycka ner" på folk med sådana här kommentarer. Utan försök att hitta andra sätt att säga detta på. Även om saker betyder samma så ger det olika intryck på människor. Som t.ex. "Dra åt helvete" och "Avlägsna dig härifrån".

"Så bra kundtjänst som möjligt, svara på frågor som hjälper okunniga datorbyggare"

Skulle kunna bli

"Bra och kunnig kundtjänst, svar på alla era frågor."
"Bra och jordnära kundtjänst, vi hjälper till med allt. Från spel byggen till kontorslösningar"
etc etc etc.

Tack som fan! Inget jag tänkte på, men nu när jag tänker efter så har du jävligt rätt

Tack för all hjälp jag fått.

Edit: Asus Xonar DX finns nu på lager (inte på riktigt) så om någon vill kolla hur det funkar när man köper en produkt så kan ni göra en testbeställning om ni vill (behöver inte fylla i riktiga uppgifter såklart).

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Ett annat tips du kan tänk på är att minska alla produkt bilder och istället göra dem till en förstorings länk som i princip alla sidor har. Detta är för att spara på bandbredd och göra produkt sidorna mer Estetiska.

Lycka till med grejen och hoppas att du inte ger upp i första taget!