Permalänk
Medlem

Testar ni sånt ni säljer och kräver ni in Certificate of Conformity-dokumenten och testrapporter från de kinesiska tillverkarna?

I fallet USB-AC4 kan ni ju inte ha gjort det, vid användning har dessa

1) Gått sönder och dessutom förstört den inkopplade enheten,
2) Gått sönder och utvecklat rök och en lukt av bränd elektronik,
3) Gått sönder utan att något mer hänt.

(Jag eller folk jag känner har erfarenhet av alla tre fallen).

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Medlem

HL-44

Hejsan köpte för någon dag sedan ettpar Stereo USB Headsets (HL-44) genom våran affär som är återförsäljare av Deltacos produkter. De säljer som smör.

Men något jag saknar är drivrutiner till micken. Micboost funkar inte med den och personer som hör en säger att det låter burkigt och ett statiskt brus när man pratar. Mic ljudet är superlågt även fast man har satt det på max, detta ställer till stora problem för oss. Känner du (eller några andra på SWC) till andra drivrutiner som funkar med USB headset i allmänhet då de som installerades inte funkade speciellt bra tyvärr.

Permalänk
Inaktiv

Hej Deltaco

Jag är stort fan av era spiralkablar med micro-USB som jag kör till mobilen osv, dom är toppen, små och av bra kvalitet:

http://www.deltaco.se/article.aspx?ItemID=USB-302-SP

Jag saknar samma kabel men för mini-usb vore perfekt till externa hårddiskar, lite äldre mobiler osv. Kan ni ta in såna i ert sortiment så övertalar jag Dustin att ta in dom

Permalänk

Hejsan Deltaco,

Köpte för ca 4 år sedan ett par lurar med mic (HL-9) Dessa har fungerat utmärkt till för en månad sedan när det blev glapp i den vänstra hörluren. Jag öppnade då luren för att se om jag kunde fixa det. Jag försökte löda men resultatet blev inte bra. Jag såg också att vid tillverkningen så har ni tejpat vid flera lödningar, vilket ser lite dåligt ut.
Hur som helt köpte jag ett par likadana lurar ganska billigt som jag använder nu och direkt ser jag två skillnader. Ni har gjort Mic-fästet mot vänster lurbaksida i ett stycke nu (+ i kanten) efter som den tidigare luren hade en tendens att börja hänga, bli lös, i fästet vilket var jobbigt när man spelade. Sedan ser jag även att er logga har bytt teckensnitt. Är detta ett medvetet val eller har ni en annan kinesfabrik som tillverkar nu?

Permalänk
Deltaco

Hej Saftvalle

Jag är inte helt säker på det men skulle gissa att det fortfarande är samma tillverkare som gör HL-9, det är en av vår långtidsklassiker. 4-år är en lång tid i den här branschen....

Men i princip så köper vi produkter från många olika leverantörer i många delar av världen och precis som med resten av världen så kommer det nya tillverkare, med bättre och/eller billigare modeller och så vidare hela tiden. Hänger man inte med så blir man efter och får stänga ner

Logotypen bytte vi för några år sedan i samband med att vi satsade på att göra Deltaco till ett eget varumärke med egna förpackningar med mer enhetligt utseende etc.

Permalänk
Medlem

Tjena deltaco, köpte precis ett Chenbro ES34069 via ItOutlet, men det levererades direkt från er. Direkt när jag kopplade in strömkabeln så slog jordfelsbrytaren ifrån. Skruvade upp chassit, och det visade sig vara kortslutning direkt i ström ingången. Som synes på dessa bilder: http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/02/03/Dsc_2370.... http://www.sweclockers.com/image/gallery/2011/02/03/Dsc_2369.... så är benen på det jag tror är kondensatorer helt oisolerade, och de satt även så de kom i kontakt med varandra.

Jag löste det hela smidigt med lite eltejp, men tänkte att det skulle vara bra för er att veta det, ni kanske bör kolla övriga chenbro chassin på lagret. Jag hade tur att jag hade jordfelsbrytare installerad, om inte skulle hela chassit blivit strömförande vilket inte är speciellt bra

Permalänk
Deltaco

Inte alls bra. Tack för upplysningen Ormen!

Vi kollar upp dem och sparkar på tillverkaren att skärpa sig.
Vi rekommenderar att du reklamerar lådan för att vara på säkra sidan. Elfel är inte att leka med.

Var det 120W eller 180W versionen du köpte? Det finns två lådor med samma början på artikelnumret.

Permalänk
Medlem

120W versionen. Orkar inte reklamera den, har redan fått i allt i servern. Har elutbildning och det jag gjort ska räcka som isolering

Permalänk

Hej Deltaco

Jag är också en lycklig ägare av ett ES34069 180w versionen (1 år gammalt).

Jag har dock problem, som många andra, att nätaggregat surrar vid låg/ingen belastning, är detta fixat i nuvarande revision?

Permalänk

Tja

Jag har använt en Deltaco MF-26 Mic sen några år tillbaka och har nu precis installerat om Windows 7, och råkar ha skivan med drivrutiner ca 8 mil bort, därför hoppades jag att ni hade dessa drivrutiner liggande på nätet någonstans där man kunde hämta dem (?). För övrigt vore det väldigt smidigt om ni kunde lägga upp en sida för drivers på eran hemsida, ifall det redan existerar en så har åtminstone inte jag lyckats hitta den.

Permalänk

Hej Scabmastah

Vi har tidigare haft alla produkternas drivrutiner under en speciell sida, men vi jobbar om hemsidans kod för tillfället och därav ligger inte den sidan kvar som den är.

Förhoppningsvis ska vi kunna få upp den sidan igen framöver.

Tack för feedbacken.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av Scabmastah:

Tja

Jag har använt en Deltaco MF-26 Mic sen några år tillbaka och har nu precis installerat om Windows 7, och råkar ha skivan med drivrutiner ca 8 mil bort, därför hoppades jag att ni hade dessa drivrutiner liggande på nätet någonstans där man kunde hämta dem (?). För övrigt vore det väldigt smidigt om ni kunde lägga upp en sida för drivers på eran hemsida, ifall det redan existerar en så har åtminstone inte jag lyckats hitta den.

Hej,

är osäker på om dessa fungerar för Windows 7 men det är vad som fanns på skivan en gång i tiden: http://www.deltaco.se/support/drivers/MF-26/MF-26.zip.

Jag har tyvärr inte möjlighet att testa detta själv då jag inte har produkten tillgänglig här.

/Thomas Bergkvist

Permalänk
Medlem

HL-68

hej jag kan inte instalera mina hl-68 jag har windows 7 jag vet att dom ska instalera sig själv men jag vet inte och när jag försöker köra uppdatera drivrutinen antomatiskt fungerar inte det häller

tack i för hand

Permalänk
Deltaco

Hej SlimD

När sånt inträffar är det nästan alltid beroende på att produkten är trasig. Kolla om du kan få dem att funka i någon annan dator...
Alternativt så saknas några standardkomponenter i din Win7 men det låter lite osannolikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av andhult:

Hej SlimD

När sånt inträffar är det nästan alltid beroende på att produkten är trasig. Kolla om du kan få dem att funka i någon annan dator...
Alternativt så saknas några standardkomponenter i din Win7 men det låter lite osannolikt.

har testat i 4 olika datorer som aldrig haft den förut och då installerar den sig själv atomatiskt

Permalänk
Deltaco

Ingen av dessa 4 där den funkade hade Win 7?

Permalänk
Deltaco

Då vet vi att den funkar i Win 7 utan drivisar. Sök felet i datorn som inte vill få till det....
Lycka till!

Permalänk
Medlem
Skrivet av andhult:

Då vet vi att den funkar i Win 7 utan drivisar. Sök felet i datorn som inte vill få till det....
Lycka till!

sorry det var jag som sa fel han fungerade inte till den andra datorn med win 7

Permalänk
Medlem

har ni inte drivrutinerna så jag kan ta dom och lösa problemet själv därifrån ?

Permalänk
Medlem

Tycker ni borde göra en sån här http://www.deltaco.se/?itemid=(AA-2)
fast istället för att bara splitta ljudet så gör ni så man kan koppla in vilket standard headset som helst som har dubbla 3,5mm som handsfree till en nokia mobil

Visa signatur

mobo Asus M4A88TD-M EVO/USB3 cpu 1100T kylare Noctua NH-D14
gpu RX 460 passive ram 16GB DDR3 1600MHz ssd Samsung 850 EVO 250GB
psu Corsair AX 850 skärmar 3 * 40" NEC P401

Permalänk
Inaktiv

Varför inte lansera ett stilrent mekaniskt tangentbord med Cherry MX Blue-switchar? Kanske inte ert område, men qpad och andra säljer så dyrt :/

Definitivt något som sweclockers medlemmar lär vara intresserade av, om det får bra kritik av sweclockers testlabb

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Deltaco

Hej Kazen,
Vi har nu faktiskt möjlighet att får hem produkter ur hela Cherrys sortiment. Det är väl inte helt osannolikt att utbudet av kvalitetstangentbord kommer att utökas

Om det även kommer några med MX Blue får vi se. Vi lobbar för det internt...

Permalänk

När får ni hem denna, jag fråga en återförsäljare som inte kunde ge nåt svar
Deltaco MAP-GD25U3

Permalänk
Deltaco
Skrivet av peckadj:

När får ni hem denna, jag fråga en återförsäljare som inte kunde ge nåt svar
Deltaco MAP-GD25U3

Vi har i skrivande stund 719 på lager...
Be din butik beställa hem en åt dig, han har den i morgon om han är snabb.

Permalänk
Skrivet av andhult:

Vi har i skrivande stund 719 på lager...
Be din butik beställa hem en åt dig, han har den i morgon om han är snabb.

Jag kollade och den står som tillfälligt slut. Så har ni 719 i lager får ni fixa på ÅF sidan ;).

Permalänk
Medlem

Har haft ett par Deltaco prylar. Är faktiskt riktigt nöjd med alla grejer jag har köpt.

Visa signatur

PC1: P600s |ROG Z790-F Wi-Fi |14700KF |RTX4090 Aorus Master
PC2: H440W |H80i |i7 8770K 5GHz |RTX3070
PC3: Void X |i5 10400f |GTX3090 Super
VR: Valve Index |Oculus Quest 2 256GB
Konsol Setup: LG OLED77CX |Xbox Series X |Playstation 5

Permalänk
Deltaco
Skrivet av Lurcazzus:

Jag kollade och den står som tillfälligt slut. Så har ni 719 i lager får ni fixa på ÅF sidan ;).

Nu verkar lagersaldot och webben vara synkade. Något knas var det... Tyvärr är det du som har rätt.
Notera dock att den finns på lager i silver http://www.deltaco.se/?itemid=(MAP-GD26U3) och rött http://www.deltaco.se/?itemid=(MAP-GD27U3). Men den svarta är slut och vi har inget leveransbesked på den.

Permalänk

Har ni något tips på några riktigt bra hörlurar? Använde Deltaco hörlurar förut och använder dom än idag på LAN när jag glömmer mina Siberia. Har ni några riktiga hörlurar på G? Idag är det väl Razer och Steelseries jag gärna föredrar men jag har inget emot Deltaco eftersom ni har bra kvalité.

Har ni några kommande satsningar eller tips på några bra gaming hörlurar?

Permalänk
Deltaco

Ett par riktigt bra lurar har du här http://www.deltaco.se/?itemid=(PC-360)

Grabben fick ett par som födelsedagspresent och han är sjukt nöjd med dem...

Permalänk

uptjackmalo: Som Headset är HL-41 ett ypperligt val. Bra ljud och sköna på huvudet.

Visa signatur