Permalänk
Skrivet av bet100:

Hej ! Denna modell är de va de handlar om...http://www.newegg.com/Product/Product.aspx?Item=N82E168221362...

Jag använder 2 system. W7 sp1 32 bit, och XP home sp3 32 bit.
Kabinetten fungerar bra på W7 systemet, men i XP slutar HD att svara efter ca 30 sek-1 min. Överföringen hänger sig, och när man vill avbryta den
kommer ett Error meddelande upp.

En fördröjd skrivning misslyckades
det gick inte att spara alla data för filen D:\$Mft
Felet kan bero på att datorns maskinvara inte fungerar korrekt,eller på att en nätverks anslutning inte är Giltig...??

Får du felet oavsett om det är små eller stora filer du skriver på disken?
Finns det någon inställning för USB//hårddiskar som är specifikt gjorda i BIOS för XP-datorn?

En eventuell lösning på problemet kan vara att stänga av "Enable write caching on the disk".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

Får du felet oavsett om det är små eller stora filer du skriver på disken?
Finns det någon inställning för USB//hårddiskar som är specifikt gjorda i BIOS för XP-datorn?

En eventuell lösning på problemet kan vara att stänga av "Enable write caching on the disk".

Hej !.. Jag Kollade upp dina förslag,och även några till jag fick från Tel supporten men utan framgång.
Det blev tyvärr ett återköp, Men den fungerade bra i de nyare OS. Just den va väl defekt eller nått.

Permalänk
Skrivet av bet100:

Hej !.. Jag Kollade upp dina förslag,och även några till jag fick från Tel supporten men utan framgång.
Det blev tyvärr ett återköp, Men den fungerade bra i de nyare OS. Just den va väl defekt eller nått.

Hej

Synd att det inte löste sig. Jag har inte kunnat återskapa problemet här i labbet, men hoppas att du fick ett nytt som fungerar.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har monterat en minneskortläsare från Er i min dator - Deltaco UCR-126. Den gröna lysdioden på minneskortläsaren lyser när datorn är startad - vilket tyder på att den är inkopplad ok och får ström som den ska.

Men - när jag stoppar i ett minneskort (SDHC) i läsaren blir lysdioden röd och inget händer (dvs. datorn känner inte av att det stoppats i något minneskort).

Det följde inte med några drivrutiner till minneskortläsaren så jag antar att det är därför den inte fungerar ordentligt - Windows 8.1 installerar den automatisk som en ”masslagringsenhet”, bärbar enhet och får enhetsbeteckning D: - men det dyker inte upp något innehåll på D: när jag stoppar i ett minneskort.

Så till min fråga; hur installerar jag minneskortläsaren ordentligt i Windows 8.1? Vart hittar jag drivrutiner till Deltaco UCR-126?

Jag har testat att ladda ner drivrutiner från Realtek för minneskortläsare - då verkar minneskortläsaren läsa kortet (lysdioden växlar mellan rött och grönt) men Windows gör fortfarande inget (såsom om inget minneskort vore i läsaren, eller snarare kommunikationen mellan hårdvaran minneskortläsare och operativsystemet fungerar inte - vilket just korrekta drivrutiner är till för).

Har hittat lösningsförslag som är applicerbart för Windows 7 där man specar att minneskortläsaren ska vara en "USB composite device" - och så fungerar det. Men så ser det inte ut i Windows 8.1 med Deltaco UCR-126.

Permalänk
Skrivet av mwessman:

Jag har monterat en minneskortläsare från Er i min dator - Deltaco UCR-126. Den gröna lysdioden på minneskortläsaren lyser när datorn är startad - vilket tyder på att den är inkopplad ok och får ström som den ska.

Men - när jag stoppar i ett minneskort (SDHC) i läsaren blir lysdioden röd och inget händer (dvs. datorn känner inte av att det stoppats i något minneskort).

Det följde inte med några drivrutiner till minneskortläsaren så jag antar att det är därför den inte fungerar ordentligt - Windows 8.1 installerar den automatisk som en ”masslagringsenhet”, bärbar enhet och får enhetsbeteckning D: - men det dyker inte upp något innehåll på D: när jag stoppar i ett minneskort.

Så till min fråga; hur installerar jag minneskortläsaren ordentligt i Windows 8.1? Vart hittar jag drivrutiner till Deltaco UCR-126?

Jag har testat att ladda ner drivrutiner från Realtek för minneskortläsare - då verkar minneskortläsaren läsa kortet (lysdioden växlar mellan rött och grönt) men Windows gör fortfarande inget (såsom om inget minneskort vore i läsaren, eller snarare kommunikationen mellan hårdvaran minneskortläsare och operativsystemet fungerar inte - vilket just korrekta drivrutiner är till för).

Har hittat lösningsförslag som är applicerbart för Windows 7 där man specar att minneskortläsaren ska vara en "USB composite device" - och så fungerar det. Men så ser det inte ut i Windows 8.1 med Deltaco UCR-126.

Det finns ingen specifik drivrutin för Windows 8. Vi använder den inbyggda windows-drivrutinen. Ibland fungerar det genom att helt avinstallera produkten och installera om den. Det är dock inte ett realtekchip som sitter i enheten.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

Det finns ingen specifik drivrutin för Windows 8. Vi använder den inbyggda windows-drivrutinen. Ibland fungerar det genom att helt avinstallera produkten och installera om den. Det är dock inte ett realtekchip som sitter i enheten.

Tack! Det har jag testat - avinstallerade drivrutinen "masslagringsenhet" för enheten. Alla spår av kortläsaren försvann som förväntat dvs. bärbar enhet D:, masslagringsenhet och diskenhet (el. liknande).

Installerade om genom att söka efter maskinvaruförändringar (lät Windows automatiskt installera då jag inte har några drivrutiner). Föga förvånande installerades kortläsaren precis som tidigare - som masslagringsenhet, bärbar enhet och diskenhet. Fungerade inte. Det var därför jag frågade efter drivrutiner. Har också fysiskt installerat om kortläsaren (tagit ur och satt i USB-kabeln från/till moderkortet.

Vad kan jag mer prova?

Permalänk
Skrivet av mwessman:

Tack! Det har jag testat - avinstallerade drivrutinen "masslagringsenhet" för enheten. Alla spår av kortläsaren försvann som förväntat dvs. bärbar enhet D:, masslagringsenhet och diskenhet (el. liknande).

Installerade om genom att söka efter maskinvaruförändringar (lät Windows automatiskt installera då jag inte har några drivrutiner). Föga förvånande installerades kortläsaren precis som tidigare - som masslagringsenhet, bärbar enhet och diskenhet. Fungerade inte. Det var därför jag frågade efter drivrutiner. Har också fysiskt installerat om kortläsaren (tagit ur och satt i USB-kabeln från/till moderkortet.

Vad kan jag mer prova?

Har du provat att sätta den i en annan USB-port efter att du avinstallerade drivrutinen?
Jag vet inte om du har flera möjliga portar eller bara en enda. Utöver detta har jag inga fler sätt som det ska fungera på.

Jag kollar vidare internt en vända till och ser om vi kommer på något mer som kan hjälpa till att lösa problemet.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av DeltacoBabak:

Har du provat att sätta den i en annan USB-port efter att du avinstallerade drivrutinen?
Jag vet inte om du har flera möjliga portar eller bara en enda. Utöver detta har jag inga fler sätt som det ska fungera på.

Jag kollar vidare internt en vända till och ser om vi kommer på något mer som kan hjälpa till att lösa problemet.

Mvh
Babak

Jag har provat annan USB-port (avinstallerade först) - men oförändrat resultat: lysdioden lyser rött men blinkar snabbt grönt (ibland, såsom kortläsaren läser av kortet). Dyker inte upp något på enheten för minneskortläsaren.

Kortläsaren får ju uppenbarligen ström och USB-portarna är det inget fel på. Så antingen är läsaren trasig (hårdvara) eller så behövs annan mjukvara/drivrutiner.

Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av mwessman:

Jag har provat annan USB-port (avinstallerade först) - men oförändrat resultat: lysdioden lyser rött men blinkar snabbt grönt (ibland, såsom kortläsaren läser av kortet). Dyker inte upp något på enheten för minneskortläsaren.

Kortläsaren får ju uppenbarligen ström och USB-portarna är det inget fel på. Så antingen är läsaren trasig (hårdvara) eller så behövs annan mjukvara/drivrutiner.

Tack.

Skickades från m.sweclockers.com

Vi har tyvärr inga andra drivrutiner eller mjukvara till produkten. Tyvärr kan det ju vara fel på hårdvaran, men då kan du kontakta inköpsstället eller oss direkt via help@deltaco.eu så löser vi det.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Hej!

Fick en ny kortläsare efter kontakt med er support (en ur-130). Den fungerar bra. Således var det hårdvarufel på min ucr126.

Permalänk
Skrivet av mwessman:

Hej!

Fick en ny kortläsare efter kontakt med er support (en ur-130). Den fungerar bra. Således var det hårdvarufel på min ucr126.

Hej!

Tack för feedbacken. Skönt att det löste sig. Jag hoppas du blir nöjd med den nya kortläsaren.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

hej eftersom ni är den svenska distributören för SSI undrar jag om ni planerar att ta in deras nya hårddisk låda "SSI 1810SUS3" denna är samma produkt som "SSI SI-1359RUS3" bara att den istället för 5 hårddisk platser har den 10platser samt större fläkt

Visa signatur

Valkommitens ordförande går till dikatorn och säger vi har en bra och en dålig nyhet vilken vill du höra först?
-Den Bra -Du är president igen
-Så vad är den dåliga nyheten? -Ingen röstade på dig!
Om du vill veta hur det är att leva i en diktatur läs här https://charter97.org/en/news/

Permalänk
Skrivet av Elyxiator:

hej eftersom ni är den svenska distributören för SSI undrar jag om ni planerar att ta in deras nya hårddisk låda "SSI 1810SUS3" denna är samma produkt som "SSI SI-1359RUS3" bara att den istället för 5 hårddisk platser har den 10platser samt större fläkt

Hej Elyxiator.

I dagsläget har vi inte den produkten på väg in. Men jag ska notifiera inköparna om det och återkommer sedan om vi bestämmer oss för att köpa in den.

Mvh
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elyxiator:

hej eftersom ni är den svenska distributören för SSI undrar jag om ni planerar att ta in deras nya hårddisk låda "SSI 1810SUS3" denna är samma produkt som "SSI SI-1359RUS3" bara att den istället för 5 hårddisk platser har den 10platser samt större fläkt

Skrivet av DeltacoBabak:

Hej Elyxiator.

I dagsläget har vi inte den produkten på väg in. Men jag ska notifiera inköparna om det och återkommer sedan om vi bestämmer oss för att köpa in den.

Mvh
Babak

+En till som är intresserad av "SSI 1810SUS3".

Mvh Fo3

Visa signatur

“There will be people that are burdened by only having the capacity to see what has always been instead of what can be.
But don’t you let that burden you.”

Permalänk
Medlem

Hej!
Jag har 3 stycken SSI SI-1359RUS3 disklådor, som vad jag vet funkar bra de är inköpta under slutet av 2013/början 2014.

Jag har några frågor.
Finns det nån ny Firmware till dem? (vet inte vliken version det är i dem, men det är samma i alla 3 och den 1a är inköpt i månadsskiftet augusti/september 2013)

Jag mailade SSI för ett år sen och fick då svar av Wendy Lin att den lådan stödjer 5x4TB i Raid5, då var ju 4TB det största som finns och min fråga nu är väl snarare - hur stora diskar stöds?

och hur blev det med ssi 1810SUS3?

-Anders

Permalänk
Skrivet av sunqan:

Hej!
Jag har 3 stycken SSI SI-1359RUS3 disklådor, som vad jag vet funkar bra de är inköpta under slutet av 2013/början 2014.

Jag har några frågor.
Finns det nån ny Firmware till dem? (vet inte vliken version det är i dem, men det är samma i alla 3 och den 1a är inköpt i månadsskiftet augusti/september 2013)

Jag mailade SSI för ett år sen och fick då svar av Wendy Lin att den lådan stödjer 5x4TB i Raid5, då var ju 4TB det största som finns och min fråga nu är väl snarare - hur stora diskar stöds?

och hur blev det med ssi 1810SUS3?

-Anders

Hej Anders.

Jag har bett om svar, men de firar nyår där borta. Återkommer så fort jag vet hur stora diskar den stöder.
Kolla igen med inköparna gällande SI-1810SUS3 också.

Med vänlig hälsning
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Älskar era 5 splitter för fläktar samt eran 2 way splitter till pwm styrda fläktar, men dom jag köpt det hos samt andra som, har haft det har det ej längre! skulle ha det till andra datorn samt tredje pga få lite tystnad på dom!

Visa signatur

Dator1:13900ks, H115i+NF-A14, Msi 790 P pro ,32Gb 6400mhz ,Asus 4080 16gb Tuf gaming, Asus 1000w atx3.0 , Acer 27" Predator XB273UNX, Fractal XL R2,Steelseries Pro Tkl +Logitech G Pro x Superlight, Sennheiser HD599 + iFi zen dac, Rode nt-usb, Stol Rh logic 400 xl elite Dator2:10900k, H110, Asus Z490 p, 32Gb 3800mhz, Evga 1080, HX850I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M,Evga 1080, Epos H3+GSX300, Xtrfy K4+M4. Dator3 8700@4.6Ghz, H100I, Asus PG278Q,16Gb, NZXT 530,CM G650M, Asus VG278, logitech g933, Evga 1060 6gb.

Permalänk
Skrivet av infocus:

Älskar era 5 splitter för fläktar samt eran 2 way splitter till pwm styrda fläktar, men dom jag köpt det hos samt andra som, har haft det har det ej längre! skulle ha det till andra datorn samt tredje pga få lite tystnad på dom!

Hej infocus.

Om det är Akasa-kabeln som du menar, har vi den fortfarande på lager och säljer den fortfarande. Var vill du köpa den ifrån? Jag kanske kan hjälpa till att ta reda på vem som kan ha den om du ger mig var du bor.

Med vänlig hälsning
Babak

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av sunqan:

Hej!
Jag har 3 stycken SSI SI-1359RUS3 disklådor, som vad jag vet funkar bra de är inköpta under slutet av 2013/början 2014.

Jag har några frågor.
Finns det nån ny Firmware till dem? (vet inte vliken version det är i dem, men det är samma i alla 3 och den 1a är inköpt i månadsskiftet augusti/september 2013)

Jag mailade SSI för ett år sen och fick då svar av Wendy Lin att den lådan stödjer 5x4TB i Raid5, då var ju 4TB det största som finns och min fråga nu är väl snarare - hur stora diskar stöds?

och hur blev det med ssi 1810SUS3?

-Anders

Skrivet av DeltacoBabak:

Hej Anders.

Jag har bett om svar, men de firar nyår där borta. Återkommer så fort jag vet hur stora diskar den stöder.
Kolla igen med inköparna gällande SI-1810SUS3 också.

Med vänlig hälsning
Babak

Jag har fått svar att nuvarande version stöder 6TB-diskar. Men jag inväntar deras tekniker som återkommer efter nyår om hur långt bak det stöds och vilka F/W. Återkommer så fort jag vet mer.

Med vänlig hälsning
Babak

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av DeltacoBabak:

Jag har fått svar att nuvarande version stöder 6TB-diskar. Men jag inväntar deras tekniker som återkommer efter nyår om hur långt bak det stöds och vilka F/W. Återkommer så fort jag vet mer.

Med vänlig hälsning
Babak

Jag behöver veta vilken Firmware version som sitter i era kabinett samt gärna serienummer också för att stämma av med tillverkaren om de klarar av de större diskarna eller inte. Ni kan mejla på babak@deltaco.se

Med vänlig hälsning
Babak

Visa signatur
Permalänk
Avstängd

@DeltacoBabak Hur kommer det sig att jag är ip bannad från eran hemsida?

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Skrivet av zxhosting:

@DeltacoBabak Hur kommer det sig att jag är ip bannad från eran hemsida?

Hej zxhosting

Ingen aning vad det beror på, men jag kan luska fram det under dagen om du ger mig hostname, ip osv.

Med vänlig hälsning
Babak

Visa signatur
Permalänk
Avstängd
Skrivet av DeltacoBabak:

Hej zxhosting

Ingen aning vad det beror på, men jag kan luska fram det under dagen om du ger mig hostname, ip osv.

Med vänlig hälsning
Babak

Jag skicka dig ett pm!

Visa signatur

Server: två Intel Xeon E5-2690v2 och 128 GB ram

Min server dator: #15149189 http://i.imgur.com/BKxOmUP.jpg
zxhosting: https://www.facebook.com/pages/Zxhosting/1476037889350815

Permalänk
Medlem

Deltaco har fått ÄNNU en USB-laddare förbjuden av elsäkerhetsverket: http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

När ska ni börja bry er om elsäkerhet (eller om den svenska lagstiftningen)? Detta är FJÄRDE gången som en USB-laddare från Deltaco riskerar kundernas liv!

Uppenbarligen bryr man sig inte på Deltaco utan skrattar hela vägen till banken.

Visa signatur

Main Core i9-9900k | NH-D15 | ROG STRIX Z390-F | 16GB DDR4 3200 MHz LPX | STRIX 2080 Ti GAMING OC | Samsung 970 EVO 1TB + Toshiba XG5 256GB | RM650X | R5 Blackout
HTPC/Barndator: Core i5-8400 | ASUS PRIME B360M-A | 16GB DDR4 2666 MHz | STRIX GTX 1070 OC | 2 x Toshiba XG5 256GB
Extradator: Core i7 870 | ASRock H55M-LE | 8GB 1600 MHz | Intel 320 120GB | HD6950 2GB | VX 550W

Permalänk
Skrivet av mfm:

Deltaco har fått ÄNNU en USB-laddare förbjuden av elsäkerhetsverket: http://www.elsakerhetsverket.se/privatpersoner/Forsaljningsfo...

När ska ni börja bry er om elsäkerhet (eller om den svenska lagstiftningen)? Detta är FJÄRDE gången som en USB-laddare från Deltaco riskerar kundernas liv!

Uppenbarligen bryr man sig inte på Deltaco utan skrattar hela vägen till banken.

Hej mfm

Tack för dina synpunkter. Vi tar självklart såna brister på stort allvar och har dialoger med våra tillverkare på regelbunden basis.
Tyvärr råkar vi, som många andra, ut för tillverkningsfel ibland och åtgärdar dessa omgående innan de levereras till marknaden. Ibland slinker det igenom exemplar innan vi hunnit få fram felkällan.

Har du ytterligare frågor eller funderingar är du välkommen att kontakta oss här eller genom våra kontaktadresser/formulär.

Med vänlig hälsning
Babak

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag undrar om den som designat er nya hemsida har använt den själv? Jag ska beställa diverse kablar, men i listläge går det inte att se längden, så jag måste gå in på varje kabel för att hitta den jag letar. Går heller inte att sortera på varken längd eller pris. Hoppas det ses över snarast!

Permalänk
Medlem

Dålig kvalité på era USB3.0 kablar.
Flera stycken 3m som lagt av och ändå har de legat i kabelstege.