"Nobbigaste" ni har har gjort i SC2?

Permalänk
Medlem

"Nobbigaste" ni har har gjort i SC2?

Såg wow tråden och tänkte starta en likadan för sc2
Nobbigaste jag har gjort är nog precis när jag började spela och trodde att man fick mer gas av att ha fler probes i gaserna, så jag satt där med 12-15 probes på gas och fattade inte varför jag fortfarande fick så lite gas xD

Permalänk
Medlem

Man har ju gjort några noobiga all ins genom tiderna, men när jag var ny, så gjorde man ju många konstiga saker (SC2 var mitt första RTS/startegi jag spelade), saker som man själv inte förstår att man kunde göra typ. Det som du beskriver med gas gjorde jag säkert också, jag hade typ 10-20 workers hela matchen osv osv.

Visa signatur

GPU: GTX 570. CPU: Intel Core i5 2500K 3,3GHz. Mobo: MSI P67A-C45 REV B3. Nätaggregat: Corsair TX 650W V2 80+ Bronze. Ram: G.Skill 8GB (2x4096MB) CL9 1600Mhz.
Tillbehör: T-bord: SteelSeries 6G v2 Gaming Keyboard. Skärm: Dell UltraSharp 23'' U2311H IPS. Mus: Logitech G500. OS: Windows 7. Chassi: R3. Headset: SteelSeries Siberia V2 Orange. Min Youtubekanal: http://www.youtube.com/user/Woxocs?feature=mhee

Permalänk

Är egentligen inte supernoobigt men en sjukt irriterande sak jag gjorde för ett tag sen var när jag pushade PvP och såg att hans cybernetics powerades av en enda pylon. jag focus fireade ner den och förlorade väl en två stalkers på det kanske för att sedan dra mig tillbaka. Tanken var att han bara skulle kunna göra zealots (ganska early game vare) tills en ny pylon kom upp.

Jag gjorde detta en gång till när han fått upp sin nya pylon. Förlorade igen någon stalker men jag var ju nöjd eftersom jag i stort sett hindrade honom från att göra stalkers.

Tills jag upptäckte att en cybernetics inte behöver poweras för att tillåta stalkers...

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Medlem

detta får mig att minnas när jag spelade en match mot en toss som skickade DT´s på mig. men de är ju lungt jag har overlords och spinecrawlers. så på minimappen. Jaha nu har hans dt´s kommit till min bas. de löser sig givetvis, overlords "ser" ju dt´s i sc2............
jag hade ett ganska bra övertag vill jag minnas så jag fortsatta döda runt hans bas. ett tag senare hade hans DT´s dödat typ allt jag hade hemma.. overlords är inte detectors har jag lärt mig av de !!!!!!!

Permalänk

Byggde 2 spawning pools en gång istället för en pool och en RW

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Som T, walla in sig och aldrig expanda. Sen upptäckte jag day9.

Visa signatur

Chassi: Define C ll RAM: Vengeance CL15 16GB ll Kylare: Noctua ND14 ll Mobo: Asus prime z270-p ll CPU: i5 7600k ll PSU: Supernova G3 650w ll GPU: MSI GTX 1060 6GB Gaming X ll Lagring: Samsung 850 EVO 250GB, Seagate 1TB HDD

Permalänk
Medlem

Misstag har jag gjort många. Fail wallin eller glömma supply depot nere. Bygga fel tech (tex två twilights istället för templar archives). Glömma uppgraderingar som WG-tech och för inte så länge sedan spelade jag mot MrBitter och glömde storm, tydligen är feedback inte så bra mot ling/bane/muta.

Men det noobigaste är nog ändå den strategi jag använde när jag började spela, 4v4 random, 15 nexus -> mass voidray!

Permalänk

Jag började lira SC2 i Betan. Och då det inte fanns något (vare sig manualer, single-playerläge eller att jag kände till de som castade direkt) så gjorde jag mycket dumt på det som skilde sig från SC1.

Framförallt minns jag första gången när jag utvecklade warpgates och försökte tranportera trupp genom att försöka slänga in mina zealots som redan var byggda in i byggnaden på något sätt. För jag hade sett andra warpa in dem i warpfields

Sedan hittade jag Day9 och sedan husky och HD. Det gick snabbt att bli bättre efter det.
Kopparligan vart därefter snart ett minne blott (på mer än ett sätt).

Permalänk

Det noobigaste jag gjort är att inte köpa spelet:)

Visa signatur

Corsair Crystal 460 RGB-Cooler Master V1000-Aorus X370 Gaming K7- Ryzen 5 3600-Corsair 3000MHz 32gb-Samsung 960 EVO 256GB-Wraith Spire-Sapphire Vega 64 Nitro+ 8gb

Permalänk

Började i bronze så jag har gjort alla noobiga grejjer som finns. Det mest "pinsamma" som jag har gjort var dock när jag spelade 3v3 och råkade placera min scv ovanför min allierades depot samtidigt som massor av lings sprang mot basen. Min allierade ville höja depot'en men det gick ju såklart inte och alla lings bara rusade in och dödade allt. Fy fan va han rage'ade vilket faktiskt var helt befogat.

Permalänk
Medlem

Ibland lyckas jag rallya drones från hatch till gas så att jag har en hel del där. Detta mid till lategame. Ibland tar det ganska lång tid innan jag upptäcker det...

Permalänk
Medlem

Senast igår råkade jag cannon rusha fel bas. Killen scoutade close by ground på the shattered temple så jag va säker på att han va där :/

Permalänk
Skrivet av Kemichal:

Senast igår råkade jag cannon rusha fel bas. Killen scoutade close by ground på the shattered temple så jag va säker på att han va där :/

Det är force cross-spawn på den mappen, du kan fortfarande spawna close by-air, men detta kanske hjälper dig lite:D

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Avstängd

Mass Void Rays. Det är nog det noobigaste jag har gjort.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Skrivet av JohnnyBabay:

Mass Void Rays. Det är nog det noobigaste jag har gjort.

Har spelat en hel del 4v4 på NA-servern och i bronze-league var Mass void rays i särklass den mest populära strategin. Tur att man spelar terran och kör över sånt trams med mass marines..

Permalänk
Skrivet av frostfield:

Har spelat en hel del 4v4 på NA-servern och i bronze-league var Mass void rays i särklass den mest populära strategin. Tur att man spelar terran och kör över sånt trams med mass marines..

Mass-thor är annars sjukt effektivt mot voidrays.
Man blir chockad över hur snabbt stora voidraymoln går ner.

En spelare som kör mass thor besegrar två spelares mass voidray arme om de bara dundrar rätt in med arméerna samtidigt.
Det är det där med överlappande AOE skada som blir seriöst bruten ;P

Men det är typ bara i 3vs3 man ser sådana knasiga sammandrabbningar.

Permalänk
Medlem

Det nobbigaste jag har gjort är väl att sätta hur många arbetare som helst på gas. Annars så var det ett tag att jag alltid väntade på att mineralerna tog slut före jag expandade.

Permalänk
Medlem

När jag kom på efter 30 sec typ. att jag inte hade satt alla probes på att plocka mineraler
Utan de stod precis jämter, hehe.

Känns ganska GG efter en sånn sak :/
Om man inte möter någon naab

Permalänk
Medlem

Kan inte komma på något fantastiskt noobigt. Det närmsta är kanske en gång när jag utsattes för attentat i natural av en toss med kanoner. Jag såg att han satte upp en pylon bakom mineralerna och någon kanon, så jag skulle så klart äga upp honom med lite mineral drone stacking trick, som jag bara hört om. Tog flera sekunder innan jag fattade att det inte funkar när byggnaderna är bakom själva mineralerna.
Finns t.o.m. en liten videosnutt på't, l30vIPIIgjo.

Visa signatur

It's not that you don't comprehend what's laid out before you, or that you're unable to process. It's all about what you're to live up to, your position, an identity created by the expectations of your affiliation.

Permalänk
Discokungen

När jag spelade betan så skulle jag tvunget köra mass stalkers mot terran, marauders var tydligen bra mot det... Sen har jag ju wallat lite fel när jag 1gate cyber-expat mot zerg så att jag trodde jag var safe med zealoten i choken så kommen en rad ling och springer förbi ändå, så seg känsla!

Visa signatur

AMD 5800X3D - G.Skill Trident Z 3200 CL16 32GB - Asus B550 TUF - ASRock 7900 XTX Phantom - Intel 900p - CaseLabs S8 - LG 42C2 - Corsair AX1200i - Aquaero 6 - Vattenkyld

Permalänk
Medlem

2vs2

Protoss och Terran vs 2 zerg, för att försvara mot rush så börjar jag walla in, med pylon och warpgate, någon minut går och jag undrar vart i helvete min kompis höll hus och varför han inte hjälpa till att walla..

Näe... då har han wallat in, på BAKSIDAN av basen ner mot natural som är totalt skyddad

5 sekunder senare kommer 20-30 lings....

Visa signatur

Where is my 3080?!

Permalänk
Medlem

Skulle gärna ta med alla de gånger jag inte scoutat som zerg och sedan förlorat hårt.... Men det händer för ofta, men annars är det väll att jag höll borta en 7 pool men lät 2 lings stanna efter ungefär 5 minuter när jag skulle dra ner honom kommer 2 blings, vilka var de 2 lingsen, och tar typ ner hela min mineral line o.o

Visa signatur

Citera för svar!!

Permalänk
Medlem

Har hänt flera gånger att jag tänker för mycket på matchen innan och tänker att jag möter samma ras och tex går 15 hatch och inte gas förän 27 food i ZvZ.
Råkade nyss köa som toss också av misstag..

EDIT: Kommer ihåg på ett LAN när min dia polare som spelar toss gjorde proxy 2 gate vid gulden på shattered och snubben han mötte scoutade close by ground och såg allting, riktigt roligt

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk
Medlem

Jag har la precis börjat spela.. väntan på Diablo 3, Nu vinner jag nästan alla matcher, man lär sig av sina misstag ;>

Terran, flög in med en barrack och gjorde en bunker.. i mitt läger, Han sabbade mycket för mig så det blev en loss.. Men men, den läxan lärd och aldrig mer kan det hända

Permalänk

Jag förlorade mot en dronerush!

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem

Jag skulle göra en Planetary Fortress-in-your-base-cheese. Trodde att man kunde flyga med Planetary. Så helt plötsligt satt jag med en planetary fortress mitt på kartan utan att kunna gör något (min main, som jag flugit dit).

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HappySatan:

Jag skulle göra en Planetary Fortress-in-your-base-cheese. Trodde att man kunde flyga med Planetary. Så helt plötsligt satt jag med en planetary fortress mitt på kartan utan att kunna gör något (min main, som jag flugit dit).

Haha, kommer ihåg under SC2 betan hur jag byggde ett PF i min bas som jag hade tänkt flyta till naturalen Blev rätt snopen när det inte gick.

Permalänk
Medlem

Toss: Cannon Rush i fel bas
Terran: Fortsatte pumpa marines mot colussus
Zerg: Har faktiskt gjort 6 pool med 6 pools

Permalänk
Medlem

:<

Gick in med 20 tals Voids och ägde sönder hans bas, men hans lilla arme tog min bas snabbare,, känns korkat att förlora pga det =( Mina voids skulle äga sönder hans zerglings