Bra kamera i "mellanstor" Android?

Permalänk
Medlem

Bra kamera i "mellanstor" Android?

Min flickvän ska ha en ny telefon, hon värderar kamera väldigt högt men tycker att 4.2"+ telefoner är lite för stora.
Samtidigt verkar det svårt att hitta vad som gäller just nu i mindre klasser om man vill ha bra kamera. Någon som har tips? HDMI och dualcore är ju ett plus. Hon går från en Iphone 4 (icke S) så kameran bör ju kunna mäta sig med den åtminstone.

Permalänk
Medlem

En sony ericsson eller en HTC one.
De mobiler med bäst kameror just nu.
Förutom någon enstaka kanske.

Permalänk

Xperia Neo? 3,7" (tror jag) och samma prisbelönta kamera som i Xperia Arc.

Annars kan du kolla på Xperia U. Vet inte så mycket om kameran, men de borde ju inte ta en sämre kamera än förra året.
Den har dualcore, men endast 8GB lagring, varav 4GB är tillgängligt för användaren (2GB operativ, 2GB för appar). Om du planerar att lägga in mängder av filmer på telefonen är den nog inte rätt val, men annars låter den väldigt bra.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Är det inte bråttom så vänta in Sonys nya Xperia P xperia U xperia S vet inte vilken som är vilken men någon av dom är dualcore och 3,5" stor och lär ha helt okej kamera.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Sony som gäller verkar det som? Det är det intrycket jag haft hittills också. Ska kolla när de nya kommer.

Permalänk
Medlem

svårt att hitta dualcores vid lindra storlek än 4.3. mitt tips hade endå varit HTC One s. den är 4.3 dock men man brukar vänja sig väldigt fort. det säger dem flesta

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hablam:

svårt att hitta dualcores vid lindra storlek än 4.3. mitt tips hade endå varit HTC One s. den är 4.3 dock men man brukar vänja sig väldigt fort. det säger dem flesta

Skickades från m.sweclockers.com

Jo själv kör jag SGS II och vande mig fort, men hon har såna där tjejhänder och tycker inte om min. :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aleshi:

Min flickvän ska ha en ny telefon, hon värderar kamera väldigt högt men tycker att 4.2"+ telefoner är lite för stora.
Samtidigt verkar det svårt att hitta vad som gäller just nu i mindre klasser om man vill ha bra kamera. Någon som har tips? HDMI och dualcore är ju ett plus. Hon går från en Iphone 4 (icke S) så kameran bör ju kunna mäta sig med den åtminstone.

iphone 4s lätt bästa kameran som finns på marknaden

Visa signatur

|| Amd Phenom II x4 955 @ 3,3ghz|Asus HD 7850 2gb DCII @ 1ghz|8gb|GIGABYTE 870|Corsair CX 500w |Seagate 320gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av tvedberg:

iphone 4s lätt bästa kameran som finns på marknaden

Är det sant eller bara något du hittat på? Vanliga 4ans var ju inte mycket att ha.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av tvedberg:

iphone 4s lätt bästa kameran som finns på marknaden

Det är exakt samma som i Xperia Neo/Arc... Nokia har dessutom bättre kameror.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Att Nokia skulle ha bättre kameror är en grovf överdrift. Jag sitter på deras flaggskeppsmodell Lumia 800 som i alla avseenden är en fantastisk telefon, men just kameran är under all kritik för att vara high-end 2012. Marginellt bättre än den i min 2,5år gamla Sony Ericsson X10 mini.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Att Nokia skulle ha bättre kameror är en grovf överdrift. Jag sitter på deras flaggskeppsmodell Lumia 800 som i alla avseenden är en fantastisk telefon, men just kameran är under all kritik för att vara high-end 2012. Marginellt bättre än den i min 2,5år gamla Sony Ericsson X10 mini.

Han nämnde att Nokia har bättre kameror vilket dom har (i N8 och snart purewiew 808 som båda är mobiler där kameran är i fokus) lumia 800 är inte en kameramobil tror dom satsade mer på design där

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Nokia super kamera

Skrivet av jOnÄTÄn:

Han nämnde att Nokia har bättre kameror vilket dom har (i N8 och snart purewiew 808 som båda är mobiler där kameran är i fokus) lumia 800 är inte en kameramobil tror dom satsade mer på design där

Skrivet av Havrefras_:

Att Nokia skulle ha bättre kameror är en grovf överdrift. Jag sitter på deras flaggskeppsmodell Lumia 800 som i alla avseenden är en fantastisk telefon, men just kameran är under all kritik för att vara high-end 2012. Marginellt bättre än den i min 2,5år gamla Sony Ericsson X10 mini.

Skrivet av tvedberg:

iphone 4s lätt bästa kameran som finns på marknaden

Jag har nokia n8 den är en superbra kamera mobil mycket bättre bilder än Iphone 4s (även om kameras har förbättras på 4s)

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"

Permalänk
Medlem

Trots att SE och HTC påstår sig ha bra kameror så är Galaxy S2 överlägsen.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem
Skrivet av Havrefras_:

Att Nokia skulle ha bättre kameror är en grovf överdrift. Jag sitter på deras flaggskeppsmodell Lumia 800 som i alla avseenden är en fantastisk telefon, men just kameran är under all kritik för att vara high-end 2012. Marginellt bättre än den i min 2,5år gamla Sony Ericsson X10 mini.

Det är för att det är en WP7 telefon, Nokia har tyvärr inte kunnat finslipa inställningarna lika mycket som i sina egna OS.

Visa signatur

Arch Linux - i5 12500@4.75GHz - Asrock B760M PG Riptide - 32GB DDR5 6000MHz - RTX 2070 Super - 1TB SN770 - 1TB SN550 - U32PWQU 4K
Dell Latitude 7400 2 in 1 - Arch Linux - i5 8265u

Permalänk
Medlem

Xpreia S kameran är riktigt bra. Annars skulle jag nog säga att iPhone 4s kameran är bäst men hänsyn till funktioner som manuell fokus och förvånansvärt bra bildstabilisator för en mobiltelefon. Grymt bra makro också.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fire_Ice:

Trots att SE och HTC påstår sig ha bra kameror så är Galaxy S2 överlägsen.

Men den är ju 4,3" samsungs mindre mobiler är ju ofta inte så fina.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det inte bråttom så vänta in Sonys nya Xperia P xperia U xperia S vet inte vilken som är vilken men någon av dom är dualcore och 3,5" stor och lär ha helt okej kamera.

Sony S har 4.2 skärm.

Permalänk
Skrivet av Aleshi:

Min flickvän ska ha en ny telefon, hon värderar kamera väldigt högt men tycker att 4.2"+ telefoner är lite för stora.
Samtidigt verkar det svårt att hitta vad som gäller just nu i mindre klasser om man vill ha bra kamera. Någon som har tips? HDMI och dualcore är ju ett plus. Hon går från en Iphone 4 (icke S) så kameran bör ju kunna mäta sig med den åtminstone.

För att vara en mobiltelefon så tar min Xperia Ray riktigt bra bilder, och storleken på telefonen är perfrekt för min smak. Dock ingen HDMI eller dual core.

Kolla detta testet: http://www.swedroid.se/test-av-sony-ericsson-xperia-ray/

Visa signatur

| Cooler Master CM 690 II Advanced | Corsair HX 750 W | ASUS Sabertooth P67 | Intel Core i7-2600K | Corsair H100 | Corsair Force Series GT 120 GB × 2 | 16 GB Corsair Vengeance DDR3 | Sapphire Radeon HD 7970 | DELL U2412M Ultrasharp | Logitech G502, G510s & G35 | Creative Gigaworks T40 Series II |

Permalänk
Skrivet av jOnÄTÄn:

Är det sant eller bara något du hittat på? Vanliga 4ans var ju inte mycket att ha.

4s är ju 8megapixel och full hd filmning grymt bra kamera! !

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

¤ BitFenix Prodigy ¤ Samsung 840 Series 120GB ¤ Gigabyte GA-B75N ¤ Corsair Vengeance 8GB ¤ Intel Core i5-3570K 3.6GHz ¤ OCZ 750W Fatal1ty Series ¤ BitFenix Spectre Fan White LED 230mm ¤ MSI R7950 3GB ¤ 1.5TB Western Caviar Green ¤ Corsair Hydro H80i

| CITERA FÖR SVAR |

Permalänk
Medlem
Skrivet av CloudPW:

Sony S har 4.2 skärm.

Men nu har dom ju ett rätt bra utbud på mindre telefoner också ex Neo ska ha typ samma kamera som arc och vara 3,7" stor. Sen har du ray som har en helt ok kamera och 3,3" skärm. Andra adroid tillverkare känns som dom sätter i budget grejer bara för att telefonen är liten eller finns det någon jag missat? Sen skrev jag inet att xperia s skulle ha 3,5" utan skrev att någon av de 3 har det bara att jag inte hade koll på vilken

Edit "racefactory" Jag vet att den har högre upplösning men det gör ju inte nödvändigtvis att bilderna blir bättre. Han påstår att den är bäst på marknaden vilket jag tvivlade på eftersom deras förra inte var skitbra, men 4s har säkert en bra kamera om ni säger så:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Om du har tid att vänta så är Nokias nya projekt säkert ganska intressant.
Pure view 808, finns en tråd här om den.

Väntas att komma inom 1-4månader

Permalänk
Medlem

nokia 808

Skrivet av Humper:

Om du har tid att vänta så är Nokias nya projekt säkert ganska intressant.
Pure view 808, finns en tråd här om den.

Väntas att komma inom 1-4månader

Jo, den verkar väldigt intressant

Visa signatur

R4 Titan, 5800x, 16 Gig , Dell U2410, G502 ,Philips HP 800 hörlurar, Ducky shine 3 cherry black, Nvidia 3070, Samsung 840 basic 250 GB, WD blue 1TB m2 SSD
"Where knowledge ends, religion begins." -- Benjamin Disraeli"