Silver Protoss får pisk i varje match

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Så irriterande att när jag nu (tror att jag) blivit bättre mot Terran så möter jag inga!

Fyra raka protoss och sen två zergs på det...

När jag ändå håller på kan jag väl fråga lite mer allmänt:

1) Vad tycker ni om 4gate? Jag har ALLTID undvikit cheeses för att jag tycker inte att man lär sig något på det. Rent allmänt är jag emot game winning builds då det inte känns som att det är skills utan bara förmågan att följa instruktioner till punkt och pricka. Därför är jag lite tveksam mot 4gate men samtidigt så vinner jag alltid med den och känner att det är lite tråkigt att jag ska förlora vissa matcher bara för att jag anser mig vara "för fin" för att använda 4gate... Vad tycker ni? Ska jag fortsätta 4gatea?

2) Kan jag använda MCs 1gate FE mot Zerg också? Jag gillade verkligen den builden och kände mig bekväm i den!

3) Om jag blir containad, ska jag sluta göra workers även om ekonomin tillåter det? Var i en situation där jag hade massa zerglings i natural och förlorade min natural och funderade på om jag bara skulle warpa in zealots (det var innan jag fått upp några colossi) eller om jag skulle göra workers också så att jag inte ligger lika långt efter när jag väl får upp min expand igen?

Ty!

1) Gissar att vi pratar PvP och 4gate fungerar hela vägen till masters. Så länge som du inte kör 1 base allin i alla matchups så är det helt upp till dig imo. När det slutar fungera kan det ju bli lite kämpigt. Som exempel på det är alla 111 terrans som nu måste lära sig macro mot protoss. Mycket OP gnäll blir det.

2) Nej. Du vill ha zealot -> sentrys mot zerg om du nu inte går forge fast expand. Forge fast är bäst dock men det kan vara svårt att försvara sig mot 7 pool om man inte vet hur man ska göra. Jag vet inte hur vanligt tidig pool är i silver, är det väldigt vanligt hade jag kört på sentry expand istället.

3) För svårt att svara på då jag inte vet vad som hände utan replay.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fritter:

Om man dödar allt innanför sina forcefields är det sen bara att backa tillbaka, låta forcefieldsen ta slut, sen repetera om och om igen. Jag brukar nöja mig med 4-5 stalkers tills jag börjar techa till colossus, för sen behöver man ju fler som skyddar mot vikings.

På den här nivå tror jag också att en zealot/stalker kombination är bättre än zealot/sentry, iaf early game; forcefields kan förstöra lika mycket för en själv om man inte är duktig och placerar dem bra.
Med zealot/stalker behöver man i princip bara trycka 1a medans terranspelaren måste kite'a zealots (samtidigt som de tar oundviklig skada från stalkers) vilket garanterat messar upp deras macro på den här nivån.
Det tar 22 sekunder för en marauder att döda en zealot medans det bara tar 12/13 s för en stalker att döda en marauder, dvs zealots är väldigt bra på att tanka skada och behöver kanske inte nödvändigtvis göra skada tidigt i spelet?

Permalänk
Medlem

Fyfan vad terran är OP :<.

Fick precis pisk av en onebaser. jag hade 2 baser. Mina units blev helt jävla överkörda av några siege tanks som jag försökte undvika :<.

BLÄÄÄ. Men gissar på att jag förlorade för att jag inte hade tillräckligt med tålamod. Han hade ju inte ens kört expand. så jag borde ha tagit han om jag hade backat och kört fullt ut på units.

Men usch för Terran iaf. OP OP.

Stimpack och Siegetanks måste vara det mest irriterande i hela spelet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Curly:

Generellt kan jag hålla med dig men om man har gott om sentries och och en ramp/choke att försvara anser jag att stalkers fungerar bättre eftersom du kan slåss mot mer eller mindre valfritt antal MM åt gången. Zealots däremot kan döda allt innanför dina FF men blir hela tiden beskjutna av alla fiender utanför.

Gör ingenting att zealots dör, det är meningen att zealots ska dö, så du bara replenishar med mer zealots som inte kostar någon gas. Gör du endast stalkers och sentries kommer väldigt få nummer av marines och marauders döda dem, så du måste forcefielda perfekt. Om för mycket hamnar innanför kommer de döda dina sentries, och du måste hela tiden göra nya sentries och stalkers som skär in på din gas så du inte kan techa.

Om du väl håller när de inte har medivacs kommer du förlora när de väl har det. Stalkers och sentries har för låg skada för att döda MMM, och drops kommer vara nästintill omöjliga att hålla. Om de gör det vanliga med att åka in med en medivac i din main samtidigt som resten stimmar in mot din natural behövs det zealots.

Zealots och sentries med ett fåtal stalkers däremot håller allt, och tillåter snabb tech till colossus eller charge, eftersom zealots inte kostar gas. När man sedan väl har colossus eller charge blir det mycket enklare.

[QUOTE=Son of Qwerty;12020997]När jag ändå håller på kan jag väl fråga lite mer allmänt:

1) Vad tycker ni om 4gate? Jag har ALLTID undvikit cheeses för att jag tycker inte att man lär sig något på det. Rent allmänt är jag emot game winning builds då det inte känns som att det är skills utan bara förmågan att följa instruktioner till punkt och pricka. Därför är jag lite tveksam mot 4gate men samtidigt så vinner jag alltid med den och känner att det är lite tråkigt att jag ska förlora vissa matcher bara för att jag anser mig vara "för fin" för att använda 4gate... Vad tycker ni? Ska jag fortsätta 4gatea?

2) Kan jag använda MCs 1gate FE mot Zerg också? Jag gillade verkligen den builden och kände mig bekväm i den!

3) Om jag blir containad, ska jag sluta göra workers även om ekonomin tillåter det? Var i en situation där jag hade massa zerglings i natural och förlorade min natural och funderade på om jag bara skulle warpa in zealots (det var innan jag fått upp några colossi) eller om jag skulle göra workers också så att jag inte ligger lika långt efter när jag väl får upp min expand igen?[/QUOTE]

  1. 4-gate fungerar inte något vidare väl mot Terrans eller Zergs när du väl kommer upp i ligorna. I PvP fungerar det, men efter alla 4g nerfs är det fortfarande vettigare att öppna med ett par gates (2 eller 3) och en techbyggnad, alternativt två, som exempelvis blink + obs.

  2. Går att göra 1-gate expand mot Zerg, vet inte hur MC's variant ser ut men det går i regel att göra. Problemet är att det kräver väldigt bra micro, building placement och beslutsförmåga. Du måste pausa probe-produktion en stund för att få upp en wall med ytterligare två gates, en forge och en gate eller liknande. Då ska det gå på banor med en mer stängd natural, så gör inte det på Metalopolis, utan bara på banor som Shakuras Plateau. Jag rekommenderar inte dig att göra det däremot, eftersom du fortfarande spenderar för dåligt på en bas. En 3-gate expand med mycket sentries mot zerg fungerar underbart och fungerar även i högre ligor, även om forge fast expand är det mer ekonomiska alternativet senare.

  3. Beror på hur många workers du redan har, beror på om zergspelaren är på en bas eller två och på hur mycket units du har osv. Är väldigt situationsbaserat.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Son of Qwerty:

Så irriterande att när jag nu (tror att jag) blivit bättre mot Terran så möter jag inga!

Fyra raka protoss och sen två zergs på det...

När jag ändå håller på kan jag väl fråga lite mer allmänt:

1) Vad tycker ni om 4gate? Jag har ALLTID undvikit cheeses för att jag tycker inte att man lär sig något på det. Rent allmänt är jag emot game winning builds då det inte känns som att det är skills utan bara förmågan att följa instruktioner till punkt och pricka. Därför är jag lite tveksam mot 4gate men samtidigt så vinner jag alltid med den och känner att det är lite tråkigt att jag ska förlora vissa matcher bara för att jag anser mig vara "för fin" för att använda 4gate... Vad tycker ni? Ska jag fortsätta 4gatea?

2) Kan jag använda MCs 1gate FE mot Zerg också? Jag gillade verkligen den builden och kände mig bekväm i den!

3) Om jag blir containad, ska jag sluta göra workers även om ekonomin tillåter det? Var i en situation där jag hade massa zerglings i natural och förlorade min natural och funderade på om jag bara skulle warpa in zealots (det var innan jag fått upp några colossi) eller om jag skulle göra workers också så att jag inte ligger lika långt efter när jag väl får upp min expand igen?

Ty!

Jag skulle inte säga att 4 gate är cheese i PvP, på ett eller annat sätt måste du bygga en hyfsat stor armé från 1 bas och en 4 gate är det enklaste och framförallt snabbaste sättet att göra det. 3 gate robo (immortal) eller 3 gate blink är väl dom populäraste alternativen och även om slut-resultatet då blir en bättre armé tar det ganska mycket längre tid att komma dit medans du med en 4 gate hela tiden kan kontrollera kartan och rakt upp och ner döda din motståndare om han gör minsta lilla fel. I silver league skulle jag absolut använda den build som bedöms ha högst chans att vinna, du kommer på lite längre sikt lära dig mycket mer om du får möta bättre motståndare.

Jag skulle undvika 1 gate FE mot Zerg, en Roach-Ling allin lär vara i princip omöjlig att hålla även om det beror lite på kartan. Om du ändå vill testa så scouta bra och gör det endast mot Zergs som inte tar gas.

Nästan omöjligt att ge råd på det då det är väldigt beroende av den specifika situationen men prio 1 bör vara att så snabbt som möjligt bryta dig ut, du kan bygga probes dubbelt så snabbt när du har ett till Nexus.

Fritter: bara Stalker/Sentry är självmord, jag förespråkar en handfull Zealots men då för att agerat Marouder-tank åt alla Stalkers.

Medivacs är inget större problem, vi pratar här mest om en 1 base terran som inte ens startat sin factory, om hans första armé dör är han helt chanslös mot en protoss på 2 baser.

Visa signatur

WS: DFI LP UT X38T2R (Gigabyte X38-DQ6 = Trasigt)| Intel C2D E6750 | 4*1 GiB Twinmos PC2-6400 | ATI Radeon HD4870 1GB | WD Caviar XL "AAKS" SATA 500GB | Antec Neopower 480W | Antec SLK3700-BQE
Server: DFI LP NF4 Ultra | AMD 3000+ "winchester" | 2*512MiB PC3200 | ATI Radeon HD2400pro | 1000GB WD GP, 3*320GB Seagate 7200.10, 250GB WD2500 PATA, 200GB Maxtor DM10 SATA = 2410GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Laggzor:

har du kollat apollos protoss tutorial? om inte rekommenderas det starkt
http://www.youtube.com/watch?v=zdGC4nfM56Q

han går igenom allt, vad han gör varför han gör det vad han ser vad han gör som svar etc

Tack för länken!

Det där var en riktigt bra och underhållande turtorial! Apollo steg i mina ögon efter det här!

Visa signatur

Asus P6X58D-E || Intel Core i7-930 || Corsair H50 || 3x4GB Crucial Ballistix Elite 1866MHz CL9 || Sapphire R9 390 Nitro 8GB || Sandisk Extreme II 2x120GB RAID 0 || Antec P183, 4 st Chassifläktar || Antec True Power 650W || ASUS VG248QE

Permalänk

Jag är personligen Plat / Diamond protoss och min starkaste match-up är just mot terran.

Av råden du får av andra så skulle jag råda dig att inte lyssna på de som råder dig att sluta bygga probes.
Generellt så kan man hålla på att bygga probes i nästan all evighet (om man inte skall köra någon skum build).

Däremot så måste man expa. Det är ingen idé att ha övermycket probes på en och samma bas.

Någon nämnde att det är viktigt att bygga ur alla bygnader och bygga rätt streamlinat. Min personliga strategi (och här menar jag inte att du skall ta min, utan att du bara kan få lite idéer, sikta på en egen build som du trivs med).

Personligen så bygger jag ständigt probes (i varje fall till jag fått en 60-70 stycken).
Build order är i stil med (jag bygger på takt och inte food)
1. pylon, gate, assimilator, pylon, cybercore , gate.

Jag bygger ingen zealot i starten, utan använder de pengarna för att få fram en snabbare andra gate.
När cybercoren kommer upp (då har jag ofta ca 90 gas) så prioriterar jag warpgate och drar en chrono på den. Så fort gas kommer nog för en stalker så börjar jag med en sådan i första gaten. Den andra gaten blir klar lagom till att den första stalkern blir klar och man har mineraler/gas för att båda gatesen kan göra en varsin stalker.

Dessa 3 stalkers använder jag för att nosa på terranens front. Vissa som tiltat och tokrushat på någon tech, eller chansat på en toktidig expansion kan man vinna mot här. Andra som småtechar kan man leka lite med. Så länge som du micrar ok så kan du leka obehindrat med dina stalkers här eftersom de är framme innan han kan få upp marauder slow. Det du helst vill göra är att döda av/skada hans marines. FÖrsök micra så att du bara tar sköldskada, men det viktigaste är att inte tappa några stalkers.
DU sätter här press på terranen som blir nervös. Han är rädd att du kommer följa upp med en fourgate eller något annat läskigt.
Spring hem när du börjar ta skada, eller du inte har tid, eller när du ser en marauder.
Hemma får du upp warpgates och kan dra in ett par till stalkers eller något.

Under tiden du lekt så skall du kolla på ett ungefär vad han har.
* Om du ser tre baracker och en stor trupptilvlerkning så släng upp 1-2 till snabba gateways och peta ut sentries (för en tre rax är farlig tills din 4 gate passerar i trupptillverkning).

*Den vanligare är att man ser en-två baracker och tech så borde du expa innan du släpper ner 1 twillight coincil och 2 till gateways.
Personligen så drar jag upp en forge när expen gått upp. DÅ jag satsar på lategame så techar jag direkt ur forgen. Skaffar även charge så fort jag får råd och när chargen pågår så skaffar jag mycket zealots.
Om jag misstänker banshees så drar jag upp en två kanoner vid varje mineral patch (gör jag förr eller senare ändå eftersom drop är på modet).

Här skickar jag alltid en probe och scoutar hans front. Om jag inte ser en exp så kommer antingen en stor push eller vanligen banshees eller drop. Om du inte ser exp Tänk på att chronoboost på dina warpgates gör att du kan warpa in snabbare. Dra in stalkers eller annan trupp fort!

När man försvarar så gäller det att välja slagfält. Slåss helst på så öppen mark som möjligt när du väl fått tag på dina chargalots. Men helst från higher groudn med forcefield på ramp om du mest litar på dina stalkers. Chargalots är väldigt bra mot siege tanks också.

När du väl vunnit (med lite övning så är det inte jättesvårt) så går du inte på offensiv. Utan expa istället. Och dra up en high templar byggnad. Chronoboosta upp blixtarna. Bygg gas överallt och kör stenhårt på zealot archon hight templar (glöm inte att slänga upp ltie torn runt dina baser och att feed back är utmärkt mot medivacs, thor och banshees).
Ut expa terranen och stoppa hans harass. Och går han på push så är high templar riktigt bra som försvar.

En allmän tips är också att när du väl börjat få mycket expansioner så är det bara att gödsla med gateways. Det är inte ovanligt för mig att ha en 18 gateways på sjuk mängd baser. Sedan så börjar du byta arme med terranen. Du kommer vanligen kunna få in mycket mer trupp snabbare (särskilt om du är frikostig med blixtar). Så bytena tjänar du på här.

Gud vad jag älskar denna match-up

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_real:

Jag är personligen Plat / Diamond protoss och min starkaste match-up är just mot terran.

Av råden du får av andra så skulle jag råda dig att inte lyssna på de som råder dig att sluta bygga probes.
Generellt så kan man hålla på att bygga probes i nästan all evighet (om man inte skall köra någon skum build).

Däremot så måste man expa. Det är ingen idé att ha övermycket probes på en och samma bas.

Någon nämnde att det är viktigt att bygga ur alla bygnader och bygga rätt streamlinat. Min personliga strategi (och här menar jag inte att du skall ta min, utan att du bara kan få lite idéer, sikta på en egen build som du trivs med).

Personligen så bygger jag ständigt probes (i varje fall till jag fått en 60-70 stycken).
Build order är i stil med (jag bygger på takt och inte food)
1. pylon, gate, assimilator, pylon, cybercore , gate.

Jag bygger ingen zealot i starten, utan använder de pengarna för att få fram en snabbare andra gate.
När cybercoren kommer upp (då har jag ofta ca 90 gas) så prioriterar jag warpgate och drar en chrono på den. Så fort gas kommer nog för en stalker så börjar jag med en sådan i första gaten. Den andra gaten blir klar lagom till att den första stalkern blir klar och man har mineraler/gas för att båda gatesen kan göra en varsin stalker.

Dessa 3 stalkers använder jag för att nosa på terranens front. Vissa som tiltat och tokrushat på någon tech, eller chansat på en toktidig expansion kan man vinna mot här. Andra som småtechar kan man leka lite med. Så länge som du micrar ok så kan du leka obehindrat med dina stalkers här eftersom de är framme innan han kan få upp marauder slow. Det du helst vill göra är att döda av/skada hans marines. FÖrsök micra så att du bara tar sköldskada, men det viktigaste är att inte tappa några stalkers.
DU sätter här press på terranen som blir nervös. Han är rädd att du kommer följa upp med en fourgate eller något annat läskigt.
Spring hem när du börjar ta skada, eller du inte har tid, eller när du ser en marauder.
Hemma får du upp warpgates och kan dra in ett par till stalkers eller något.

Under tiden du lekt så skall du kolla på ett ungefär vad han har.
* Om du ser tre baracker och en stor trupptilvlerkning så släng upp 1-2 till snabba gateways och peta ut sentries (för en tre rax är farlig tills din 4 gate passerar i trupptillverkning).

*Den vanligare är att man ser en-två baracker och tech så borde du expa innan du släpper ner 1 twillight coincil och 2 till gateways.
Personligen så drar jag upp en forge när expen gått upp. DÅ jag satsar på lategame så techar jag direkt ur forgen. Skaffar även charge så fort jag får råd och när chargen pågår så skaffar jag mycket zealots.
Om jag misstänker banshees så drar jag upp en två kanoner vid varje mineral patch (gör jag förr eller senare ändå eftersom drop är på modet).

Här skickar jag alltid en probe och scoutar hans front. Om jag inte ser en exp så kommer antingen en stor push eller vanligen banshees eller drop. Om du inte ser exp Tänk på att chronoboost på dina warpgates gör att du kan warpa in snabbare. Dra in stalkers eller annan trupp fort!

När man försvarar så gäller det att välja slagfält. Slåss helst på så öppen mark som möjligt när du väl fått tag på dina chargalots. Men helst från higher groudn med forcefield på ramp om du mest litar på dina stalkers. Chargalots är väldigt bra mot siege tanks också.

När du väl vunnit (med lite övning så är det inte jättesvårt) så går du inte på offensiv. Utan expa istället. Och dra up en high templar byggnad. Chronoboosta upp blixtarna. Bygg gas överallt och kör stenhårt på zealot archon hight templar (glöm inte att slänga upp ltie torn runt dina baser och att feed back är utmärkt mot medivacs, thor och banshees).
Ut expa terranen och stoppa hans harass. Och går han på push så är high templar riktigt bra som försvar.

En allmän tips är också att när du väl börjat få mycket expansioner så är det bara att gödsla med gateways. Det är inte ovanligt för mig att ha en 18 gateways på sjuk mängd baser. Sedan så börjar du byta arme med terranen. Du kommer vanligen kunna få in mycket mer trupp snabbare (särskilt om du är frikostig med blixtar). Så bytena tjänar du på här.

Gud vad jag älskar denna match-up

Låter som en rolig build, ska helt klart testas

Permalänk
Medlem

I PvT är forcefield och guardianshield allt i starten. Kör vanligtvis 1gate-->exp så länge rampen inte är för bred. Sen är det bara smacka ner 2 gates till och en robo <-- chrono boosta obs och immortal.

Sen är det bara kötta sönder han Ända man torskar mot är 3rax push efter 8-9 min på 1 base, annars är det lungt! (Utgår ifrån att det inte är så mycket 1-1-1 i Silver)

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------
Ett lite chees tips: Scoutar du han och ser att han inte har någon gas är det med 99% fast exp från hans sida. Du svarar med 3gate+starport <-- chrono gärnet 2 voids sen kötta. Går typ inte att stoppa för dem. Körde precis en match där jag mötes av 3 bunkrar men det är bara slänga ner 3 forcefields för att blocka scv och kötta på! Lite micro på voids krävs dock.

Snart master league

Visa signatur

Asus Z68-V PRO | i5 2500k @4,4 | Asus GTX 970| Corsair HX850W | 16GB Corsair Venceance @1600mhz | Noctua NH-D14 | NZXT H2 |Samsung 840 Pro 512gb | OCZ Vertex 3 120gb | |Samsung F4 2TB | Silverstone Air Penetrator 120mm x2 | Noctua NF-P14 140mm | Noctua NF-S12B 120mm | Qnix Q2710@96Hz |

Permalänk

Kan uppdatera tråden med att säga att jag är rank 1 silver och möter enbart gold nu (Har vunnit 15 av de 20 senaste matcherna där kanske... 15 st varit gold och 5 silver) Så det går framåt!

Tack för all hjälp jag fått i tråden!

Visa signatur

| Sony A580 | Sigma 10-20/4-5.6 | Tamron 17-50/2.8 | Sigma 70/2.8 Macro | Konica Minolta 50/1.7 | Konicha Minolta 75-300/4.5-5.6 |

Permalänk
Skrivet av emahex:

Låter som en rolig build, ska helt klart testas

Hoppas det går bra.

Och föresten så brukar jag faktiskt bygga en robobay i endgame. Dels för att i början få ett warpprism (att warpa in ohemula mängder zealots bakom linjerna är jättekul).

Och dels för att ibland så måste man dessvärre gå colosstech bara för att få slut på partiet (en så kallad game-ender unit).

Men annars så går jag inte coloss. Tycker att High templar med passar min spelstil bättre.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_real:

Hoppas det går bra.

Och föresten så brukar jag faktiskt bygga en robobay i endgame. Dels för att i början få ett warpprism (att warpa in ohemula mängder zealots bakom linjerna är jättekul).

Och dels för att ibland så måste man dessvärre gå colosstech bara för att få slut på partiet (en så kallad game-ender unit).

Men annars så går jag inte coloss. Tycker att High templar med passar min spelstil bättre.

När du får upp din tredjebas bör du alltid bygga colossus och high templars, då det helt enkelt är mycket starkare än enbart templars eller enbart colossus, och är inga problem att stöda på 3 baser (alternativt 4 om du verkligen vill få ut full eco och 3/3 innan du går in på colossus-spåret).

I övrigt håller jag verkligen med dig. Att gå charge och templar först har verkligen visat sig vara starkt på sistone, speciellt eftersom du har råd att gå dubbel forge, samt att vara mer aktiv på kartan osv.

Skrivet av lord_real:

Av råden du får av andra så skulle jag råda dig att inte lyssna på de som råder dig att sluta bygga probes.
Generellt så kan man hålla på att bygga probes i nästan all evighet (om man inte skall köra någon skum build).

Detta håller jag däremot inte alls med om. Om din motståndare gör ett 1-base build och du har 2 baser då MÅSTE du sluta göra probes för att hålla. Exempelvis är 1/1/1. Om en terran gör 1/1/1 mot dig och du har gjort 1-gate expand som man brukar, då håller du inte om du konstant gör probes från 2 nexuses.

Är även värdelöst att ha mer än runt 30 probes på en bas, även om du tänker expandera snart. Är bättre att pausa probes isåfall, bygga ut sin infrastruktur, sitt tech osv, sen chronoboosta ut dubbla probes när man väl tar sin natural. Går snabbt att få ut det extra, istället för att ha 10-15 probes som gör 0 nytta i sin main istället.

Jag vill inte säga att du har helt fel, men i vissa fall måste man sluta göra probes, även om man självklart vill göra det hela tiden. Är endast om en all-in kommer, alternativt att man expanderar för sent, som man måste sluta göra probes.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lord_real:

Av råden du får av andra så skulle jag råda dig att inte lyssna på de som råder dig att sluta bygga probes.
Generellt så kan man hålla på att bygga probes i nästan all evighet (om man inte skall köra någon skum build).

Väldigt svårt att hålla en 111 utan cut. Sen kan jag inte komma på en anledning till att inte sluta mot en 1 base allin. Du ligger redan före, 2 baser mot en, bättre ekonomi, så allt du behöver göra för att vinna är att hålla deras timing.

Skrivet av Pollux89:

Scoutar du han och ser att han inte har någon gas är det med 99% fast exp från hans sida. Du svarar med 3gate+starport <-- chrono gärnet 2 voids sen kötta. Går typ inte att stoppa för dem. Körde precis en match där jag mötes av 3 bunkrar men det är bara slänga ner 3 forcefields för att blocka scv och kötta på! Lite micro på voids krävs dock.

Jo det är en rätt bra allin. Dock tycker jag den är för lätt att scouta vilket leder till problem i masters.