Asus Eee Pad Transformer (officiell tråd)

Permalänk
Medlem

Härligt överasskning! Startade upp plattan nu efter att jag varit borta hela helgen. Körde uppdateringen nu och allting verkar mycket smidigare hitils iallafall. Många små smarta funktioner, bra jobbat Asus!

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem

Stort plus till Asus som ger oss transformer ägare ICS!
Har inte hunnit pilla tillräckligt mycket än men första intrycket var iaf positivt.

Visa signatur

"Wise men say, 'Forgiveness is divine, but never pay full price for a late pizza'."

Permalänk
Medlem

Har nu märkt att webbläsaren är en mycke trevligare historia, inge lagg alls när man skriver på SweC

Permalänk

Jag har manuellt sökt efter ICS-uppdateringen på min TF101 varje dag sedan den 24/2 (via programuppdateringar i inställningar, ansluten via WiFi), men den hävdar varje gång att det inte finns någon uppdatering. Har ASUS verkligen tryckt ut ICS OTA i Sverige eller har ni fixat ICS på annat sätt?

Permalänk

Bah! Vill också ha ICS nu.. men måste vänta i 2 månader.. (Lenovo är inte lika snabba som ASUS)

Visa signatur

Lenovo Thinkpad Tablet > Android 4.03 > Tegra 2

Asus UX32VD-R4002V > Intel i7 3517U > Geforce GT 620 > 13,3" IPS @ 1920 x 1080

Permalänk
Medlem
Skrivet av klockren80:

Jag har manuellt sökt efter ICS-uppdateringen på min TF101 varje dag sedan den 24/2 (via programuppdateringar i inställningar, ansluten via WiFi), men den hävdar varje gång att det inte finns någon uppdatering. Har ASUS verkligen tryckt ut ICS OTA i Sverige eller har ni fixat ICS på annat sätt?

Hej, jag behövde inte göra något för att få uppdateringen, bara kom upp att det fanns en uppdateringa att installera.

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av ceogar:

Hej, jag behövde inte göra något för att få uppdateringen, bara kom upp att det fanns en uppdateringa att installera.

Samma här, ingen root eller något annat. Den dök upp som vanligt.

/hulle.

Visa signatur

A600, 2 MB Chipram, 85 MB HD, Extra diskettstation, Joysticks: Tac-2, The Bug och Wico Red Ball.
Zotamedu:"Kompressorkylning är nog det mest miljöfarliga du kan göra med en dator om du inte tänker börja elda brunkol i den."

Permalänk
Medlem

Bara min platta som startar om sig ofta efter uppdateringen?

Visa signatur

Gaming Rigg: Cooler Master HAF X - Asus P8P67 PRO - Corsair 4gb 1333mhz - Intel Core i5 2500k - Sapphire radeon 6950 2GB - 1tb spinpoint f3 HDD - XFX Black edition 750w
KringRustning: Mus: Logitech G500 - Tangentbord: Logitech G110 - Headset: Ace Edge SX500

Permalänk

För första gången någonsin med min platta dök det upp automatiskt att de fanns en uppgradering fär två veckor sedan.
Så jag körde den, den bootade om å kom in i uppdateringläget med androidlogga p åskärmen tänkte att det tar väl en stund tänkte jag så jag la den på bänken och lät den vara.
Senare hade den startat igen och det var fortfarande 3.1 och inte en skymt av nån förändring, inga val att uppgradera heller. :<

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Bara min platta som startar om sig ofta efter uppdateringen?

Min oxå:(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Bara min platta som startar om sig ofta efter uppdateringen?

Har hänt mig en gång, har dock aldrig hänt tidigare

Permalänk
Medlem

Min brukar starta om och sen frysa i omstarten efter uppdateringen.

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av djtomas:

Hej!
när kommer man kunna köpa dockan löst och vad kommer den ca ligga på?

http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=921672

Den har väl funnits länge, du kanske snackar om Prime dockan?

Permalänk

Funkar pokerklienter på denna? Pokerstars, svenskaspel, betsson etc?

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk
Medlem

Finns det någon bra och enkel root till Ics?

Visa signatur

Speldator: i5 4670k stock | 8GB ram | Asus Z87-plus | Xonar Essence STX | SSD: Intel g2 , Samsung 830 256gb | R9 290 Tri-x | Define R4| Win 8 | Noctua nh-u12p | Qpad Mk-50
marinlik.wordpress.com/ Min blogg för nedbrytning av spel och diverse andra artiklar om NFL
500px.com/niclasbrundell

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jezpur:

Bara min platta som startar om sig ofta efter uppdateringen?

Händer mig också tyvärr... kommer från ingenstans när man öppnar upp den från tangentbordet...

Permalänk
Medlem

Hittar inte uppdateringen på min transformer. Någon som har nån idé om vad jag kan göra?

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

Hittar inte uppdateringen på min transformer. Någon som har nån idé om vad jag kan göra?

Gå in i settings - About tablet.

Vad har du för Build number.

WW_epad-x.x.x.xx

Permalänk
Medlem

WW_epad-8.6.5.21

Permalänk
Medlem
Skrivet av PyzzeN:

WW_epad-8.6.5.21

http://www.asus.se/Eee/Eee_Pad/Eee_Pad_Transformer_TF101/#dow...

OM du har HTK75.WW_epad.x.x.x.xx ska du altså ladda ner WW versionen på asus sida.

Permalänk
Medlem

Jag har ingen aning om hur man uppdaterar den manuellt men jag läste på internet att man skulle unzippa filen och sedan lägga denm i root. Sedan skulle man starta om enheten och när man startade den så skulle man hålla in vol-down och powerknappen samtidigt tills nån postgrej kom upp. Då skulle man trycka vol-upp. När man gjort detta kommer android gubben upp med kugghjul som snurrar. Dock jag får hela tiden error och inget händer.

Vad gör jag för fel?

Permalänk
Medlem

Åh.. Jag vill också ha min platta uppdaterad till ICS
Dock har den dött och då rejält..
Spelar ingen roll hur länge jag laddar den.
Den startar inte oavsett vad jag än gör.

Enda livstecknet man får är att man kan om man har den inkopplad i datorn få den till APX mode.
Fast då är det enda som sker att datorn upptäcker den i APX mode men man kan inte göra något av det..

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Åh.. Jag vill också ha min platta uppdaterad till ICS
Dock har den dött och då rejält..
Spelar ingen roll hur länge jag laddar den.
Den startar inte oavsett vad jag än gör.

Enda livstecknet man får är att man kan om man har den inkopplad i datorn få den till APX mode.
Fast då är det enda som sker att datorn upptäcker den i APX mode men man kan inte göra något av det..

Hej!

Låter nästan som att skärmen gett upp?
Då det inte har gått 2 år sedan den släpptes än bör du ha Garanti kvar?
Ta alltså kontakt med din återförsäljare så löser dom det. Sedan får du ta del av ICS!

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hotel_Golf:

Hej!

Låter nästan som att skärmen gett upp?
Då det inte har gått 2 år sedan den släpptes än bör du ha Garanti kvar?
Ta alltså kontakt med din återförsäljare så löser dom det. Sedan får du ta del av ICS!

Skickades från m.sweclockers.com

Jo, jag har snackat med dem och de skickade vidare mig till ASUS varpå jag anmält det och UPS skulle komma och hämta den.
Dock visar det sig att de inte hämtar där jag bor så jag måste ringa UPS/ASUS för att se hur man ska gå till väga istället.

Måste bara få tummen ur arslet, hehe

Permalänk
Skrivet av Troberg:

Jo, jag har snackat med dem och de skickade vidare mig till ASUS varpå jag anmält det och UPS skulle komma och hämta den.
Dock visar det sig att de inte hämtar där jag bor så jag måste ringa UPS/ASUS för att se hur man ska gå till väga istället.

Måste bara få tummen ur arslet, hehe

Man blir alltså skickad till ASUS support?
Ring till Asus igen så ska de nog lösa sig, det bör vara värt besväret?

Hoppas att det går bra!

Visa signatur

Namn: Hampus Gustafsson Ålder: 29 Bosatt: Göteborg, centrum. Yrke: IT-Tekniker, serverkonfig, runtresande.
Ägare av stationär spelburk, server för fillagring samt en Asus eee pad Transformer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AsusSupport:

Hej!

Då vi är ansvariga för samtliga supportärenden som rör din ASUS-Produkt så skickar både återförsäljare och UPS dig vidare till oss. Anledningen till att UPS skickar dig till oss vid eventuell kontakt med dem är att det är vi som är betalningsansvariga mot dem, inte du.

För att få bästa svar på din fråga ber jag dig kontakta oss via mail eller telefon inom kort så att vi kan hjälpa dig med din Transformer som råkat ut för detta problem.

Jag hoppas att du får den hjälp du behöver vid kontakt med supporten.

Med vänliga hälsningar //
ASUS Support Sverige

Visserligen jag som hade problemet men bra att ni skrev.
Tänkte jag skall ringa på måndag alt. söndag beroende på när ni har öppettider.

Saken med UPS är att de inte kör där jag bor (Ljusterö) utan hämtar och lämnar bara på fastlandet alternativt på posten på ön.
Dock vet jag inte vart de hämtar när de ska hämta mitt för det är varierande.

Men vi får väl lösa det på något sätt när jag ringer.

Troberg

Permalänk
Medlem

Asus och/eller er andra som uppdaterat till ICS...har någon mer än jag problem med att få desktop-varianten av facebook att funka nu? Man kommer in som vanligt men man kan inte klicka upp sina notifications eller meddelanden...eller typ klicka fram dom gömda kommentarerna? Man ser att ikoner och länkar blinkar till när man klickar på dom men det händer inget mer.

Visa signatur

Everybody should believe in something - I believe I'll have another beer

Permalänk

Min platta envisas fortfarande med att inte hitta några uppdateringar och manuell uppdatering till ICS verkar inte funka heller.
Funnit en hel del guider och följt dem ända tills man kommer till sista steget:
http://androidadvices.com/update-asus-transformer-tf-101-offi...
"After this, all you need to do is to just follow the on screen instructions for applying this updater manually."

Vill någon vara hygglig å förklara för mig hur jag ska få några "on screen instructions" från en zip-fil jag precis laddat ner, instruktionen låter rent idiotisk eller måste jag vara riktigt dum?
Jag har givetvis testa gamla metoden att lägga den på minneskortet och köra in det men händer ingenting.

Visa signatur

Core i7 3930K(@ 4.40GHz) -> ASUS Rampage Extreme IV | 16GB Corsair Vantage DDR3 | Sapphire Radeon 290X Tri-X

Permalänk
Medlem

Skaffade en nyligen men upptäckte genast problem, 1:a exemplaret glappade baksidan i ytterkanterna rätt mycket och fick en helt ny i utbyte av återförsäljaren, men denna nya verkar inte ladda batteriet i dockan så felanmälde igen, och nu verkar enda alternativet vara pengarna tillbaka eftersom de inte längre säljer den.
Tänkte kanske det funkar att gå till Asus direkt istället o få den utbytt, någon här som kanske gjort det nyligen och kanske och vet om det skulle fungera? Har försökt ringa dem under onsdagen, men fick inget svar, kunde dock inte vänta mer än ett par minuter innan jag behövde jobba igen.

Verkar vara svårt att hitta andra butiker som säljer denna äldre modell så därför letar jag alternativ än pengarna tillbaka. Visserligen vore det nice mend nya prime istället, men priset är lite för dyrt för att kunna motivera uppgradering istället.

Edit: Fick tag på Asus via telefon, verkar som det de kan göra endast är ta in på service/reparation, så verkar som pengarna åter är bästa alternativ.

Visa signatur

https://www.shutterslave.com
AMD Ryzen 5600X | Corsair H150i Pro | Corsair Vengence Pro RGB 3600MHz 32GB RAM | Gigabyte RTX 3070 Aorus Master 8GB | ASUS BW-12D1S-U | Samsung HW-T400/XE | Corsair Nightsword | MSI MAG X570 Tomahawk WiFi | Corsair K68 RGB | Nikon D800 | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | Windows 10 x64 |
Prova FELLO, använder Telia's nät.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zalamander:

Min platta envisas fortfarande med att inte hitta några uppdateringar och manuell uppdatering till ICS verkar inte funka heller.
Funnit en hel del guider och följt dem ända tills man kommer till sista steget:
http://androidadvices.com/update-asus-transformer-tf-101-offi...
"After this, all you need to do is to just follow the on screen instructions for applying this updater manually."

Vill någon vara hygglig å förklara för mig hur jag ska få några "on screen instructions" från en zip-fil jag precis laddat ner, instruktionen låter rent idiotisk eller måste jag vara riktigt dum?
Jag har givetvis testa gamla metoden att lägga den på minneskortet och köra in det men händer ingenting.

Vad jag har hört så har de stoppat utrullningen av ICS eftersom fanskapet kraschar för ofta.

Ha lite is i magen så borde det komma en bra uppdatering.

Visa signatur

---