Sökes: Trevliga föräldrar som spelar bf3.

Permalänk
Skrivet av pierretox:

Hej vart ansöker man?
jag är en kille på 38 år som har börjat lira mer och mer BF3 på senaste tid blir väl minst 2-3 timmar per kväll.
Saknar verkligen att ha någon att teamworka med. trött på alla servrar där folk bara kör lonewolfs.
Jag försöker tex alltid heala/reviva om jag kör assult
samt reparera tanks etc om jag kör enginer.
men utrymet för samarbete är ju så oerhört större än så, men man får bara inte till det om man loggar in på nån random server..
ta tex bara samarbetet sniper med Soflam och en engineer med javelin-- Oslagbart men händer sällan att jag har några laserdesignated targets för min Javelin när jag kör etc etc...

Här är min profil iaf..
http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/soldier/Pierretox/stats/210176957/

I Battlelog sök efter plutonen Swec Walker Warriors och ansök, inte svårare än så Jag ställer mig lite reservad till namnet på plutonen då jag inte kommer ihåg om det var Swec eller Sweclockers.

Visa signatur

Speldata: i7 10700KF | 32GB DDR4 | 7800 XT Hellhound | Dell S3422DWG
NAS: OMV 6 + 9TB

Permalänk
Skrivet av stoffeboffe:

I Battlelog sök efter plutonen Swec Walker Warriors och ansök, inte svårare än så Jag ställer mig lite reservad till namnet på plutonen då jag inte kommer ihåg om det var Swec eller Sweclockers.

tack jag ansökte nu för en stund sen och det står iaf application sent...:)
får väl se hur det funkar sen men jag antar om man ser iaf nån från "plutonen" är inloggad och kan hoppa in på dennes server eller nåt?

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk
Medlem
Skrivet av MjGroggy:

Tog saken i egna händer och skapa en platon.....Swec Walker Warriors (SWW) så det blir gjort, tycker verkligen att trådskaparn kom på en kanon ide så jag ville genomföra detta så det inte bara blir en massa prat i en tråd.

Ni är välkomna alla att anmäla er för tjänstgöring. Är det nån som inte är nöjd så är det bara att skapa en annan Platoon så följer vi andra med. Vill helst av allt att vi alla är nöjda med resultatet.

Sen så kan vi väll lösa detta med Skype eller om ska prata via BF egna Battlelog, hör av er och hoppas ni blir nöjda i slutändan!!

Spelar inte så ofta, men någon gång varje vecka blir det BF3. 48 solvarv har det blivit hittills och tre söner varav en hemmavarande. Spelar som "CottonCordell" och anmäler härmed intresse. Har joinat via Battlelog.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

nytt mål på listan "Fortfarande tycka om att gamea vid 40 års ålder!" (20 nu )

Det är bara kroppen som blir äldre.. Hjärnan får bara mer erfarenhet.
Far min fyller 60 iår o sitter gärna med bilsim framför datorn. Gillar även smartphones o annan "ny" teknik.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Marticus:

nytt mål på listan "Fortfarande tycka om att gamea vid 40 års ålder!" (20 nu )

Jag har spelat i sen dom första tv spelen kom. det första var ett simpelt tv-spel där man hade 2 kontroller som styrde var sin "pinne" och en boll gick fram och tillbaka. Sen kom ZX Spectrum osv.
Jag kommer alltid att spela, det är en livsstil

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specke:

Jag har spelat i sen dom första tv spelen kom. det första var ett simpelt tv-spel där man hade 2 kontroller som styrde var sin "pinne" och en boll gick fram och tillbaka. Sen kom ZX Spectrum osv.
Jag kommer alltid att spela, det är en livsstil

Jag har faktiskt spelat det första spelet du nämnde, med dem "rätta" kontrollerna (heter det inte pong?) Och den livsstilen ska jag behålla! Ska säga upp lägenheten nu i sommar, flytta hem till mina föräldrar, jobba arslet av mig, flytta hem igen, köpa superawesomegamerdator! mwahahaha!

Visa signatur

Ryzen 5 1600, Gigabyte 1070, MSI B350M MORTAR, Crucial 16GB, Samsung EVO 500GB, Define Mini C, Corsair RM550x (╯°□°)╯​︵ ┻━┻

Permalänk

Lirar nästan varje kväll mellan 22 och midnatt (ibland redan från 21 och till 01), då resten av familjen lagt sig, har Skype och headset med mick, men eftersom arbetsrummet där datorn finns ligger mellan sovrummen så är det knepigt och snacka, sen har man hund oxå, vet inte hur han reagerar om jag börjar hojta mitt i natten :-D.

Är 44 och lirat dataspel sen C64 tiden.
Nick: Svartpippin (i alla andra spel har jag "Svartpippi" men någon har norpat det i alla EA spel, "surt sa räven")
Kör på PC, fixar inte FPS med handkontroll, spelat för mycket CS och Quake i mina dar.
Har ansökt till Swec Walker Warriors.

Permalänk

38-åring med småbarn, kör ett par timmar BF3 på kvällen när lugnet har infunnit sig i huset. Headset och mic finns med. Ansöker om medlemskap med nick: 73daysoff

Permalänk
Medlem

Ja nu jag har ansökt hos SWEC redan . min smeknamn xXSteelCaseXx jag bruka spela mest BF3 2-3 timmar per dag men ibland 4 timmar ungefär beror på jag är ensam hemma o min fästmö o dotter åker bort till hennes familjen en veckan typ sportlov .

Visa signatur

Min Dator 1 Intel i7 7820x Asus X299 TUF MARK 1 Corsair Dominator 32GB, ASUS GTX 1060 6GB Strix Gaming OC ,Corsair RM1000X Rhantek EHTROO PRO M SAMSUNG 960 EVO 500GB M.2 SSHD 2TB WD GREEN 2TB FD Celsius s36.
min fästmös Dator 2 Gigabyte Z170 Gaming K3 Intel Core i5 6600K 3.5 GHz 6MB be quiet Pure Rock Corsair VENGEANCE LPX 16GB WD 500 gb & WD Green 2TB Gigabyte GeForce GTX 970 4GB G1 CM HAF 922 Corsair HX620.

Permalänk
Medlem

DeafandDumb mickar jag och ansökte precis.. 24 år och ej förälder än men två galna hundar som borde räknas som barn Trött på att försöka spela ordentligt med sådana som är 16 år vissa går jätte bra andra mindre bra.. ser fram emot att spela med dom i sin egen ålder och över

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Avstängd

Skönt att läsa denna tråd Är själv 34 år med 3 barn o fruga. Heltidsjobb och egen firma. Spelar lite då o då när det finns tid. Vanligtvis sent på kvällarna o nätterna på helgerna. Är bra som satan på bf heroes och bf play4free, men blir totalt söndermatad på bf3 av dessa hormon-monster. Skype finns, men kan tyvärr inte sitta o bubbla när alla sover
tooby77 i spelet o på origin http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/user/tooby77/

Ps Bry er inte om bilden, en gammal "fightingbild" från 2005

Visa signatur

Jag har också en dator, men flashar inte med den

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zamla:

Vi är ett gäng gubbar som brukar sitta på Swedish Outlaws servers kom gärna in och lira med oss
i ett lungt tempo

Haha jag tänkte på SweO m.fl. från den gamla goda Americas Army tiden när jag ögnade genom denna tråden. Kul att se att ni gamlingar håller igång fortfarande.
Själv är jag varken förälder eller FPS-spelare just nu (men senildemensen kommer man inte undan). Kan dock varmt rekommendera övriga i tråden att anta Zamlas uppmaning att besöka dem, de är ett trevligt gäng gamlingar med lång erfarenhet hur man har kul ihop genom datorspel.

/vankis

Visa signatur

[ Kunde ej ladda signaturen, var god försök senare. ]

Permalänk
Medlem

Bf Nick : Fidde66
Ålder : snart 30
Barn : Pojkar 7,4år Flicka snart 1år
Lirar när det hinns med ibland nattetid =D

Visa signatur

HTPC Antec Fusion remote Corsair 450W Msi z370 Mortar Intel i3 8100 2x4Gb Corsair DDR 3200
Work Corsair Carbide 500R Nätagg 750W Corsair i40 Asus x570 TUF Amd Ryzen 5 3600X 2x8Gb DDR4 3600Mhz cl16 Asus RX 6700XT 12Gb dual

Permalänk
Medlem

Om ni söker en server så har jag en 16 slots den heter Parents Gaming 24/7. Bra Ping osv

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Btw ska fixa mumble elr teamspeak också

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Nice

Jag är gärna med och lirar lite casual. Mest helger men kvällar här och där.
34 år, lirar från London.
Nick olizoliz

Visa signatur

\AcHieVer\ ROG B450-F | 5900X | EVGA RTX3070ti | 49" Ultrawide QLED | 32GB Corsair RGB @3200 | Captain 240 EX White RGB vattenkyl | 750w EVGA 80+br | BitFenix Outlaw, Zahlman controller | 2xM.2 NVMe 1TB mm | Cyborg Command pad | 2xSamsung A7 10,4" med Gameglass | Stream Deck
Asus ROG G50Vt | Intel X9100 ES @ 3.3 | 100 GS overvolted | LCDHype custom LCD script |

Permalänk

Groggy73 wrote on the wall for Swec Walker Warriors:
Nu är vi 100 st i platoonen.....HURRA! Tyvärr så känns det tråkigt att neka folk som vill vara med. Ska man skapa en till platton för oss föräldrar, kan ju dock bli lite mycket då men som sagt så känns det tråkigt att neka folk att vara med. VAD TYCKER NI???

Eftersom jag tydligen hamnade utanför 100 gränsen (fast borde kommit in på 98 el 99) så skriver jag det här istället.

Ta bort de som inte varit aktiva de senaste tre veckorna, räcker inte det så rensa ut så det bara är föräldrar eftersom det var grundtanken från början så som jag uppfattar det fast det inte var exakt skrivet så.

Fortfarande för många så skapa en platoon till.

Permalänk
Medlem

Nytt mål på listan, lira fps spel när man är 50+ bara 34 år kvar av nöje då

Permalänk
Medlem

Någon 30+ utan barn som vill nöta fjortisar då? Skapa tråd?

Visa signatur

Baaahh

Permalänk
Medlem
Skrivet av 73daysoff:

Groggy73 wrote on the wall for Swec Walker Warriors:
Nu är vi 100 st i platoonen.....HURRA! Tyvärr så känns det tråkigt att neka folk som vill vara med. Ska man skapa en till platton för oss föräldrar, kan ju dock bli lite mycket då men som sagt så känns det tråkigt att neka folk att vara med. VAD TYCKER NI???

Eftersom jag tydligen hamnade utanför 100 gränsen (fast borde kommit in på 98 el 99) så skriver jag det här istället.

Ta bort de som inte varit aktiva de senaste tre veckorna, räcker inte det så rensa ut så det bara är föräldrar eftersom det var grundtanken från början så som jag uppfattar det fast det inte var exakt skrivet så.

Fortfarande för många så skapa en platoon till.

Hemskt ledsen för att du inte kom med i plutoonen, kan dock säga att du inte är den enda som blivit utanför. Vi ska se om det blir ännu fler så startar vi upp en plutoon till så får vi på nåt sätt koppla ihop dom.

Dessvärre tänker jag inte ta bort nån från plutoonen p.g.a att dom inte har varit aktiva på ett litet tag, tanken med plutoonen var och är att den ska mestadels bestå av föräldrar som tycker om att spela när tid ges ifrån respektive familj och då hitta likasinade att spela med som sitter i samma sits!

Nu har jag lyxen att sitta rätt så mycket att spela men har man småbarn så kanske man inte har mer tid än att kanske spela nån gång ibland och då är det nog rätt så kul att spela med folk som siter i samma sits!

Så ni som vill vara med, fortsätt anmälla er så jag får reda på hur stort intresset är för att skappa en ny plutoon!!!

Jag är enormt glad för intresset som visats!!!

TACK TILL ALLA!!!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Tjingeling !!

Bra tråd, är själv familjefar med två grabbar på 7 resp. 11 år, man är ju glad att datorn som man installerat BC2/BF3 på är ledig på kvällarna i alla fall, det får väl bli till att köpa en till maskin när ekonomin tillåter.
Även ifall jag själv spelat på alla möjliga plattformar sedan C64/Amiga så kom detta med onlinespel in "sent i livet", BC2 var faktiskt det första spelet som jag på allvar började köra online och visst blev man biten.

Här har ni mig: http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/user/HeadRush_Swe..., adda gärna !!

(nu får Add as friend-knappen gå varm och så får vi se till att ha kul på slagfältet.)

Ha det så gott !!

Permalänk
Medlem

bästa frågan är ju denna, det är väll ändå inte åldern som räknas förälder är man så länge man har en unge av sitt eget kött och blod eller har jag fel på den punkten?

sen jag 21 snart 22 planerar skaffa barn snart, spelar gärna med äldre då jag åker på spö jämt av kaksiga små jävla p12or, som tror dom är störst bäst och vackrast, så jag dödar gärna några kaxiga snorvalpar som igentligen inte har rätta åldern för spelet.

BF3 Nick: Cybermas
skype: Dragonsega

Visa signatur

Dator: Goodbody's Node
Kringutrustning: Samsung SyncMaster BX2331 24" LED 1080p, Logitech C910 Pro Webcam, Corsair Vengence K90, Mionix Naos 5000, Roccat Taito mousemat

Permalänk
Medlem

Jag är intresserad om ni skapar en pluton till. Jag är 43 och har en son på 12. Vi lirar ihop en hel del då vi har 2 datorer och 2 stycken bf 3 förstås. Han är hos mig varannan vecka. Det skulle vara kul att lira med folk som liksom jag gillar teamplay (det gör iofs min grabb oxo) och inte så mycket "run n gun all solo". Visst är man långsammare än kidsen men man får ju överlista dem istället. Där ligger de i lä för det mesta.

BF3 nick: SwedeHog

Permalänk
Skrivet av SwedeHog:

Jag är intresserad om ni skapar en pluton till. Jag är 43 och har en son på 12. Vi lirar ihop en hel del då vi har 2 datorer och 2 stycken bf 3 förstås. Han är hos mig varannan vecka. Det skulle vara kul att lira med folk som liksom jag gillar teamplay (det gör iofs min grabb oxo) och inte så mycket "run n gun all solo". Visst är man långsammare än kidsen men man får ju överlista dem istället. Där ligger de i lä för det mesta.

BF3 nick: SwedeHog

Du kan lägga till mig som vän om du vill,
jag är 39 år och har börjat spela nästan varje kväll mellan 19:00-21.30 någonting...
är av uppfattningen att samarbete är självklart och hjälper alltid min squad på det sätt som finnes lämpligt beroende på klass....
http://battlelog.battlefield.com/bf3/#!/bf3/soldier/Pierretox/stats/210176957/

Visa signatur

[Antec 1200][Xigmatek NRP-HC1001][Asus P6TD][Core i7 975; 4 GHz][Noctua NH-U12P][3x2GB Patriot Viper 1600MHz][EVGA GTX 570 SLI]

Permalänk

Jag spelar oxå ibland efter att lugnet har lagt sig i hemmet. Jag föredrar helst HC Servrar och har en 64 slot server
http://battlelog.battlefield.com/bf3/servers/show/6540e61a-35f8-4b38-9c9c-ac39aaf133e1/Potato-Squad-PotatoSquad-com/
BF3 nick: SwedenFranklin

Obs! Jag har två söner på 7 respektive 10 år därav speltid efter diverse barnaktiviteter. Shit,!! Glömde ju..... Frugan finns ju, å har inte
hon något bättre förslag på underhållning så förpassar jag mig in på kontoret och "fakturerar"

PZ!

Visa signatur

Ska det stå något här?

Permalänk

Återkommer om en vecka när burken har kommit. har samma upplägg som ovanstående. Fast med en egen unge då.
Kan spela så länge sambo har en egen serie att kolla på eller jobbar, annars blir det hårda ord

Permalänk

Jag knäpper gärna ett gäng fjortisar, 34 år här med 2 barn =D
Kvällarna när dom somnat så varvar man ju ner med BF3
Nick=Blackbane78

Visa signatur

Moderkort: Maximus Gene Z87 Processor: i7-4770K@4,3 Volt=1,245V, Kylning: Custom Vatten Minne: 32Gb Corsair Venegance Pro 1866Mhz Grafik:MSI Seahawk 1080 EKWB Hårddiskar:Samsung SSD 850 EVO 500GBx2 + 3TB NAS Nätagg: Corsair AX850 Chassi: Corsair Obsidian 350D Skärm: Asus 27" ROG Swift Rigg2 TJ08 ASUS Maximus IV Z68 Gene-Z i5-2500K@4.5 H60 8GbLP ASUS GTX 970 STRIX (250GB+120GB)SSD+1Tb Corsair Cx500M

Permalänk
Medlem
Skrivet av Math-ematics:

Återkommer om en vecka när burken har kommit. har samma upplägg som ovanstående. Fast med en egen unge då.
Kan spela så länge sambo har en egen serie att kolla på eller jobbar, annars blir det hårda ord

Låter bekant det du säger...hehehe!

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Ser att det är fler som vill komma med platoonen fasten det är fullt. Jag har tänkt att eventuellt starta en platoon till för dom som inte kom med men jag vet inte riktigt hur jag ska göra för att på nåt sätt sätta ihop dom.

Vad tycker ni som inte kom med??

Visa signatur

Min Dator: [Låda: Cosmos 2] [Nätagg: Corsair AX PRO GOLD 1200Watt] [Processor: I7 3770 Stock] [Moderkort: Asus ][Ram: 16Gb Corsair Vengeance™ DDR3 1600MHz][Grafikkort: 2 st EVGA GeForce GTX 580 i SLI][Lagring: 4st SSD 240 Gb (Windows) + 1,5 TB]

Permalänk
Medlem

Jag är lätt med, snart 30år och har smått, hänger på ventrilo osv....
på origin, samt battlelog heter jag tro det eller ej S2Andy

Visa signatur

Mvh Andy