Permalänk
Medlem

Gtx 460 flaskhals, eller bara kass?

Jag köpte nyss ett gtx 460 för att ersätta mitt gamla gts 450, och jag får fps drops i HoN t.ex, det jag undrar är ifall processorn flaskhalsar grafikkortet.
Jag har en Intel i3 550 dual-core.

Tack i förväg!

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Jag köpte nyss ett gtx 460 för att ersätta mitt gamla gts 450, och jag får fps drops i HoN t.ex, det jag undrar är ifall processorn flaskhalsar grafikkortet.
Jag har en Intel i3 550 dual-core.

Tack i förväg!

Jag tippar på att prollen flaskar

Permalänk
Skrivet av Wully:

Jag tippar på att prollen flaskar

Samma här, spelar många spel utan fps drops med ett 460

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wully:

Jag tippar på att prollen flaskar

Hm, okej, jag såg att vi råkar ha likadant kort, vad är dina temps? Mitt går inte över 35 grader i load på hon...

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem

Får också fps drop i HoN, dålig motor i spelet.
10-20% load cpu/gpu.
Tror inte din processor flaskar.

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Mentwos:

Hm, okej, jag såg att vi råkar ha likadant kort, vad är dina temps? Mitt går inte över 35 grader i load på hon...

Kör du i windowed mode? För det kan vara så att den inte klockar upp i högsta hastighet då.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Kör du i windowed mode? För det kan vara så att den inte klockar upp i högsta hastighet då.

gör jag aldrig, så äckligt...

Visa signatur

Processor: Intel i7-4770k @stock, Grafikkort: Nvidia Geforce GTX 970, Moderkort: ASUS M5A97 R2.0, Bildskärm: ASUS VG248QE 144Hz Övrigt: CM Storm Quickfire TK Black, Steelseries QCK Heavy, Steelseries Rival och Steelseries Arctis 5

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mentwos:

Hm, okej, jag såg att vi råkar ha likadant kort, vad är dina temps? Mitt går inte över 35 grader i load på hon...

Load i hon finns inte (se "Skämt"):P men när jag lirar bf i ca 4-5 timmar går mitt kort upp i 45-55grader