Permalänk
Medlem

Windows 8 RC när?

Minns att innan Windows 7 släpptes så släppte dom en Release Candidate-version av 7an som var i princip identisk med det slutgiltiga. Så jag tänkte se om någon har hört någonting om RC av Windows 8?

Skulle vara kul att ha den då jag mindes att Windows 7 RC var typ bra mycket stabilare än Vista.

Visa signatur

Corsair Crystal 460x | MSI Z370 Carbon ATX | Intel Core i7 8700k | 16GB Corsair Vengeance 3200mhz | Palit GTX 1070 Ti | Samsung 960 EVO 500gb NVMe | Asus PG279Q 144hz IPS | Corsair K65 RGB MX Red | FinalMouse Ultralight Air58 / Zowie FK1 w/ paracablemod / Glorious Model O | Xtrfy XGP-L4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Pre-beta (med en runt 5 månader gammal build). Först måste det komma en public beta (slutet av Februari) och först därefter en RC (okänt datum, men förmodligen sensommarn).

Permalänk
Medlem

Tror jag inte.
En första beta är ju på gång nån gång i februari.

Misstänker att det där är den Developer Preview som släpptes i höstas...

Visa signatur

Keep on boppin´

Permalänk

29 Februari på CeBit mässan kommer de släppa Windows 8 Consumer Preview som den kommer heta.

Permalänk
Medlem

RTM kommer nog säkert inte förrän till vintern eller början av nästa år. Det är min gissning.

Permalänk
Medlem

Tror nån på Microsoft hintade om att Windows 8 kommer ganska exakt 3 år efter Windows 7, dvs. under hösten 2012.

Visa signatur

Keep on boppin´