[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator

Hemligheten bakom att fylla en server, att starta upp den om dagarna är att uppnå den kritiska massan av 10 spelare. Cirka.

Det måste också vara vid rätt tidpunkt om dagarna. Mellan 18-20:00 är lättast för då börjar de flesta spela om kvällarna, sedan kommer en andra andhämtning runt 21-22:00 men det är mest påfyllning och man kan sällan starta en server helt under den perioden.

Man måste vara ett litet gäng som sätter sig på servern i rätt tidzon, tex med mumble som samlingspunkt, man kan hänga där i väntan på andra. Därför har vi försökt så smått att skapa ett litet community och samlat spelare.

Att servern startat tidigare har bland annat varit tack vare individer som samlat sig och gjort en insats men över tiden förändras vanorna hos folket och om inte nya grupper tar vid så blir uppstarten svårare.

Alla som vill se servern startas är varmt välkomna till Mumble och samordna er med tidpunkt, ja ingame också förstås.

Ps: sätter man tidpunkter är det noga att man håller dem, en halvtimme sen så kanske man missar varandra.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hemligheten bakom att fylla en server, att starta upp den om dagarna är att uppnå den kritiska massan av 10 spelare. Cirka.

Det måste också vara vid rätt tidpunkt om dagarna. Mellan 18-20:00 är lättast för då börjar de flesta spela om kvällarna, sedan kommer en andra andhämtning runt 21-22:00 men det är mest påfyllning och man kan sällan starta en server helt under den perioden.

Man måste vara ett litet gäng som sätter sig på servern i rätt tidzon, tex med mumble som samlingspunkt, man kan hänga där i väntan på andra. Därför har vi försökt så smått att skapa ett litet community och samlat spelare.

Att servern startat tidigare har bland annat varit tack vare individer som samlat sig och gjort en insats men över tiden förändras vanorna hos folket och om inte nya grupper tar vid så blir uppstarten svårare.

Alla som vill se servern startas är varmt välkomna till Mumble och samordna er med tidpunkt, ja ingame också förstås.

Ps: sätter man tidpunkter är det noga att man håller dem, en halvtimme sen så kanske man missar varandra.

Går det inte att lägga in ett script så att de blir mindre tickets då man är få spelare inne? Är sjukt segt att lira igenom banorna med 5-10 pers. Speciellt då man lirar banor som seine crossing och Grand Bazaar som inte drar folk precis, snarare tvärtom.

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem

Att man måste nå upp till ungefär 10 personer innan det tar fart kan nog vara sant på helgerna men under veckodagarna känns det svårare. Ligger och hovrar där runt omkring 20 spelare rätt ofta numera, det gäller även under dagtid på helgerna.

Tycker det är riktigt tråkigt då jag verkligen gillar inställningarna på servern. Skulle ett namnbyte vara ett alternativ? Sweclockers Conquest känns väldigt anonymt och det är nog många "randoms" som blir överraskade av friendly fire och avsaknaden av hp regen. Kanske man bör ta upp dom två punkterna direkt i namnet? Sweclockers - Conquest - FF ON - HP REGEN OFF

Att köra "Custom"-inställningar gör ju också att många spelare överhuvudtaget inte hittar eller ser servern då de flesta antingen har "Normal" eller "Hardcore" förvalda (eller båda). Här tror jag vi tappar många spelare.

Som sagt, jag gillar verkligen inställningarna på servern. Men kanske vore det bättre att köra på normal eller hardcore för att öka antalet spelare? På kort sikt kanske det funkar bra så här men på medellång och lång sikt känns det inte särskilt hållbart meden server som är i princip tom förutom några timmar varje helg.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av tw3R:

Går det inte att lägga in ett script så att de blir mindre tickets då man är få spelare inne? Är sjukt segt att lira igenom banorna med 5-10 pers. Speciellt då man lirar banor som seine crossing och Grand Bazaar som inte drar folk precis, snarare tvärtom.

Det finns ett som heter adaptive serversize som jag funderat på och tänkt prova, kan undersöka det när jag byggt klart på min nya burk. Om ingen annan admin tar itu med testandet.

Skrivet av Wihlner:

Att man måste nå upp till ungefär 10 personer innan det tar fart kan nog vara sant på helgerna men under veckodagarna känns det svårare. Ligger och hovrar där runt omkring 20 spelare rätt ofta numera, det gäller även under dagtid på helgerna.

Tycker det är riktigt tråkigt då jag verkligen gillar inställningarna på servern. Skulle ett namnbyte vara ett alternativ? Sweclockers Conquest känns väldigt anonymt och det är nog många "randoms" som blir överraskade av friendly fire och avsaknaden av hp regen. Kanske man bör ta upp dom två punkterna direkt i namnet? Sweclockers - Conquest - FF ON - HP REGEN OFF

Att köra "Custom"-inställningar gör ju också att många spelare överhuvudtaget inte hittar eller ser servern då de flesta antingen har "Normal" eller "Hardcore" förvalda (eller båda). Här tror jag vi tappar många spelare.

Som sagt, jag gillar verkligen inställningarna på servern. Men kanske vore det bättre att köra på normal eller hardcore för att öka antalet spelare? På kort sikt kanske det funkar bra så här men på medellång och lång sikt känns det inte särskilt hållbart meden server som är i princip tom förutom några timmar varje helg.

Mjah, förstår tanken men just namnet och inställningar är rätt radikala byten så tror inte det blir aktuellt men kan diskutera det med de andra. Det har inte gått oss förbi att servern minskat i aktivitet men vi är inte så överraskade. Nu har efterfrågan mättats på serverfronten och nyheten i BF3 gett sig lite.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nåväl. Jag hoppas det blir bättre drag ikväll än igår. Jag testar att i förväg bestämma en tid för spel på servern.

Jag är med på att försöka dra igång servern halv åtta. En liten brasklapp för oförutsedda händelser får jag dock slänga in.

Alltså, 19:30 ikväll. Kanske är servern redan befolkad men om den inte är det så hoppar jag in och ger det ett försök. Kommer även att finnas på mumble.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

jag kan nog också finnas till runt 19:30

Permalänk
Medlem

Hur ser det ut för kvällen?
För min egen del passar det nog bättre lite tidigare just idag så jag går väl in och hänger lite runt 18:00.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem

Hejsan widL,

Serverlänkarna i det första inlägget är inte fullständiga.
Skulle du vilja vara så vänliga och lägga in fullständiga länkadresser?
Tack!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av ThomasLidstrom:

Hejsan widL,

Serverlänkarna i det första inlägget är inte fullständiga.
Skulle du vilja vara så vänliga och lägga in fullständiga länkadresser?
Tack!

Hej!

Vilken/vilka länkar har du problem med? Vad jag kan se så fungerar alla som de ska. Om du vill kopiera länken är det bara att kopiera ur webbläsarens adressfält!

Permalänk
Medlem

kom igen borde vara mer än jag som vill spela på swc ikväll ?

Permalänk
Medlem

men blev bannad 1 tiimme för skriva noob i en mening , 1 gång =( å då var det mig själv jag syftade på som noob..
sätt det till 5 gånger kanske? ett tips det finns scripts som kan varna folk om hur många gånger man gjort nåt fel.

Permalänk
Skrivet av KeffRu:

men blev bannad 1 tiimme för skriva noob i en mening , 1 gång =( å då var det mig själv jag syftade på som noob..
sätt det till 5 gånger kanske? ett tips det finns scripts som kan varna folk om hur många gånger man gjort nåt fel.

Det kan väl inte vara så svårt att inte använda förbjudna ord? Om man vill använda noob i sin icke nedlåtande betydelse kan man använda newbie eller beginner.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk

Snälla ta bort friendly fire och fixa så att man kan byta kameravinkel i fordon, då är jag helt nöjd!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KeffRu:

men blev bannad 1 tiimme för skriva noob i en mening , 1 gång =( å då var det mig själv jag syftade på som noob..
sätt det till 5 gånger kanske? ett tips det finns scripts som kan varna folk om hur många gånger man gjort nåt fel.

Det är ett filter med två varningar, tredje ggn en timmes kick, nu kan jag inte kolla för tillfället men noob borde inte vara instant ban.

Skrivet av fluff3n:

Snälla ta bort friendly fire och fixa så att man kan byta kameravinkel i fordon, då är jag helt nöjd!

Vi har avsiktligt tagit bort dem och förklaringen finns i tråden, flera ggr. Vill du motivera dina önskemål så får du gärna utveckla vidare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Näe den här servern har dött ganska rejält. Nu är det iofs folk inne men hujedamig det är bara riktiga noobs.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

SWEC servern är typ den enda servern i Europa som kör 64 players med HP reg avslaget. Ändå är den tom. Fattar inte hur alla kan vilja ha den här värdelösa funktionen påslaget.

Det är så synd att servern ofta står tom numera.

De som vill ha HP reg avslaget vill ofta också ha en annan värdelös funktion av, 3D spotting.
Men Swec servern har valt 3D på och regen av... vilket gör att varken de som lutar åt normal eller de som lutar åt hardcore vill spela på servern.
Nu talar jag utifrån migsjälv och de jag spelar med men gissar att det gäller flera.

Permalänk
Hedersmedlem

Jag tycker fortfarande att inställningarna är perfekta och hoppas dom stannar kvar.

Visa signatur

Meow

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Klockans:

De som vill ha HP reg avslaget vill ofta också ha en annan värdelös funktion av, 3D spotting.
Men Swec servern har valt 3D på och regen av... vilket gör att varken de som lutar åt normal eller de som lutar åt hardcore vill spela på servern.
Nu talar jag utifrån migsjälv och de jag spelar med men gissar att det gäller flera.

Det är en bra poäng men vi visste från start att vi inte är en mainstream server med inställningarna. Sammanfattar man önskemålen i denna tråden så har vi önskemål åt alla håll. Ren HC eller vanilj arkad med allt. Ingendera varianten tilltalade oss som lirat Battlefieldserien från start.

Men jo, 3D spotting är ofta diskuterad och jag personligen skulle gärna slå av den. Det börjar bli hög tid att dra lite specialevents för att testa olika settings.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Kinekin:

Jag tycker fortfarande att inställningarna är perfekta och hoppas dom stannar kvar.

Det är bra att höra den sidan också. Tackar!

För att fortsätta min föregående post om 3D spotting, problemet är egentligen FF och vad som händer om man slår av spotting.

Svårigheten att se skillnad på fi och vän ökar, är public spelare i bf3 kapabla att se skillnaden eller kommer vi att autokicka halva servern för TK? I BF2 Project Reality, som jag lirat länge, kunde man bara se skillnad på uniformerna...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är bra att höra den sidan också. Tackar!

För att fortsätta min föregående post om 3D spotting, problemet är egentligen FF och vad som händer om man slår av spotting.

Svårigheten att se skillnad på fi och vän ökar, är public spelare i bf3 kapabla att se skillnaden eller kommer vi att autokicka halva servern för TK? I BF2 Project Reality, som jag lirat länge, kunde man bara se skillnad på uniformerna...

Har inte kört än på SweC's srv, mest för att det antigen är fullt eller tomt när jag kollar,
men har kört PR väldigt mycket (även fast det är en hög ping på den servern som brukar vara uppe) och kan ju säga att det blir nästan alltid en eller två TKs, iom. att det räcker med en burst för att döda och man har rätt ordentliga reflexer

Hur ser det ut på SweC's server, hur många TKs behövs det för att bli kickad? För utan 3D-spotting är det, som du säger, nästan helt omöjligt att skilja friend from foe, speciellt när avståndet ökar

Visa signatur

| Corsair Crystal 460X | Z390-F | 9700K | ROG Ryujn 360mm | RTX 3080Ti | ROG Thor 850W | Vengeance Pro 3200mhz 16cl 16GB (2x8) | 970 Pro 2TB + 2xWD Black 4TB | ROG SWIFT PG279Q | Arctis 7 Pro Wireless | ROG Scope Deluxe red silent | ROG Chakram |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är ett filter med två varningar, tredje ggn en timmes kick, nu kan jag inte kolla för tillfället men noob borde inte vara instant ban.

Då verkar det som att något inte står helt rätt till - jag svor en gång (första gången) i chatten, och fick direkt "Game disconnected: you have been banned from this server. Stated reason: Banned for 1 hours for bad language."

Permalänk

Mina favorit inställningar är följande.

Game Type Normal, så att man verkligen behöver anstränga sig för att döda någon, och behöver träffa huvudet.
Friendly Fire , för att det ska vara lite mer realistiskt och att folk inte kan missbruka C4, RPG etc.
3D Spotting , då jag det är jobbigt när någon skriker "Enemy sniper spotted!" Och du har ingen aning om vart, lite synd dock att den håller så länge, borde vara om de ligger still, eller om man springer i en rak linje, annars borde den släppa.
Vehicle Spawn Normal, så att man kan ta ner en tank och ha nytta av den tiden den är borta, ist för att det kommer en ny inom 3 sekunder.
HP Reg AV, Jag tycker det är självklart, om den är på, förstör det hela idén med medics.. Plus att man tappar survivor känslan när man klarar sig undan med 2% hp efter att ha tagit ner en halv armé, och springer omkring helt blodig och i shock.
Kill Cam AV, Så gömda snipers, engineers etc inte avslöjas, och behöver flytta sig varje gång man dödat någon. Detta ger mer realistisk spel känsla också.
Spelare 64, Så man får en äkta Battlefield känslan av ett fullskaligt krig, (iofs är ju kanske inte 64 pers ett fulskaligt krig, men ändå)
Autobalance , Det blir jobbigt när de bästa spelarna kommer i samma lag och man inte har en chans, enda restriktionen för denna funktion, om möjligt, bör vara att den inte flyttar på pluton kompisar som är i samma squad, ni förstår nog vad jag menar.

Kommer dock inte på om jag glömt något just nu.

Visa signatur

"The real danger is not that computers will begin to think like men, but that men will begin to think like computers."
-Sydney J. Harris

Spela lite EVE Online!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Klockans:

De som vill ha HP reg avslaget vill ofta också ha en annan värdelös funktion av, 3D spotting.
Men Swec servern har valt 3D på och regen av... vilket gör att varken de som lutar åt normal eller de som lutar åt hardcore vill spela på servern.
Nu talar jag utifrån migsjälv och de jag spelar med men gissar att det gäller flera.

Håller med, gillar inte 3D det minsta heller. Spelade endast HC i BC2 för att slippa skiten.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det är bra att höra den sidan också. Tackar!

För att fortsätta min föregående post om 3D spotting, problemet är egentligen FF och vad som händer om man slår av spotting.

Svårigheten att se skillnad på fi och vän ökar, är public spelare i bf3 kapabla att se skillnaden eller kommer vi att autokicka halva servern för TK? I BF2 Project Reality, som jag lirat länge, kunde man bara se skillnad på uniformerna...

I BF3 har man ju fortfarande de förbannade 3D ikonerna över friendlies vilket kanske hjälper vissa.
Annars kör jag ofta på HC servrar och tycker det aldrig TK är ett problem där.

Permalänk
Medlem

Okey nu kör vi. Måndagskvällsgamingsdags!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hemligheten bakom att fylla en server, att starta upp den om dagarna är att uppnå den kritiska massan av 10 spelare. Cirka.

Det måste också vara vid rätt tidpunkt om dagarna. Mellan 18-20:00 är lättast för då börjar de flesta spela om kvällarna, sedan kommer en andra andhämtning runt 21-22:00 men det är mest påfyllning och man kan sällan starta en server helt under den perioden.

Man måste vara ett litet gäng som sätter sig på servern i rätt tidzon, tex med mumble som samlingspunkt, man kan hänga där i väntan på andra. Därför har vi försökt så smått att skapa ett litet community och samlat spelare.

Att servern startat tidigare har bland annat varit tack vare individer som samlat sig och gjort en insats men över tiden förändras vanorna hos folket och om inte nya grupper tar vid så blir uppstarten svårare.

Alla som vill se servern startas är varmt välkomna till Mumble och samordna er med tidpunkt, ja ingame också förstås.

Ps: sätter man tidpunkter är det noga att man håller dem, en halvtimme sen så kanske man missar varandra.

Jag tycker helt enkelt att vi på sweclockers borde sätta en officiell tid då folk "skall" gå in på SweC servern. Vad sägs om 19.00? Det är nämligen vid den tiden som jag och mina polare börjar lira på dagarna, och antagligen många andra

Permalänk
Medlem

Låter som en bra ide. Jag är gärna på och lirar runt 19-20.

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem

En fråga ang. plutoner. Vilken är den officiella? finns en hel drös med plutoner nu som har SweC tag. Har skickat en ansökan iaf till eran widL & Lan. Om ni nu vill ha en 32 åring

Visa signatur

Corsair 4000D | Asus Z590 | Intel 11900K | RTX 3080 |
32GB G.Skill | Samsung 980 Pro 1TB | Corsair RM850x

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Rizzt:

En fråga ang. plutoner. Vilken är den officiella? finns en hel drös med plutoner nu som har SweC tag. Har skickat en ansökan iaf till eran widL & Lan. Om ni nu vill ha en 32 åring

Det finns ingen officiell som sådan, det blev ganska många som ville vara i en SweC pluton så sist jag kollade fanns det fem stycken.

Ska kolla på ansökande listan av folk, var inte så länge sedan som jag fick rätt att godkänna i plutonen.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers