[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Babbler:

...

Håller med allt annat än HC är ju bara nonsens...alla vill att spelen skall vara realistiska, men klagar sedan på att det är HC och friendly fire på...det går inte ihop liksom!!!

Mvh BF3-namn: Diabolic3

Det finns lika många önskemål om hur en server ska läggas upp som det finns användare, vi har vår vision och har lagt inställningar för att passa den. Vi kommer självklart att lyssna på och överväga synpunkter på inställningar men vad det gäller hardcore så är vi eniga att vi inte vill gå dit med CQ 64 servern.

Om vi startar en server till (det har diskuterats och ligger kvar på förslagslistan) så är det två varianter som omtalas mest, hardcore och rush.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Det finns lika många önskemål om hur en server ska läggas upp som det finns användare, vi har vår vision och har lagt inställningar för att passa den. Vi kommer självklart att lyssna på och överväga synpunkter på inställningar men vad det gäller hardcore så är vi eniga att vi inte vill gå dit med CQ 64 servern.

Om vi startar en server till (det har diskuterats och ligger kvar på förslagslistan) så är det två varianter som omtalas mest, hardcore och rush.

En rush-server skulle vara kanon, mycket roligare än cq! Sålänge ni inte kör 64 spelare på den bara.

Visa signatur

The cake is a pie.

Permalänk
Medlem

Starta verkligen inte hardcore, tur nog så verkar det som att ni inte ska det men jag säger det för att ni ska få lite feedback på att det verkligen är fler som inte vill ha det än som vill.

Visa signatur

|AMD Ryzen 9 5900X| |ASUS ROG Strix B550-F| |Crucial Ballistix 32GB CL16@3600MHz| |PNY RTX 4090 XLR8 Gaming| |Samsung 990 Pro 2TB| |Samsung 970 Evo Plus 1TB| |Samsung 860 Evo 1TB| |Corsair RM1000| |Fractal Design Define R5| |LG OLED 48" C2 Evo|

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Devil May Cry:

Starta verkligen inte hardcore, tur nog så verkar det som att ni inte ska det men jag säger det för att ni ska få lite feedback på att det verkligen är fler som inte vill ha det än som vill.

Det är lugnt, vi trivs med CQ 64 med nuvarande settings så det blir inte hardcore på den.

OM vi kör fler servers, så kommer vi att köra andra varianter och då är HC med på listan över förslag - det är allt jag säger.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Babbler:

Ursprungligen inskrivet av Blomman1337

Jag har en idé om hur BF3 skulle kunna bli ett riktigt roligt "lag-spelsspel?". Om det går att ändra i serverinställningar vet jag ej men min idé är att all hud skall bort.

Varje soldat vet nu inte exakt var sina arbetskamrater är utan måste förlita sig på kommunikation/meddelanden (voip/text) för att veta var man har varandra. Det skall inte gå att se exakt när fienden börjar ta över en flagga utan man måste dela upp laget så att kanske ett lag vaktar den ena flaggan osv. Det skulle bli mer lagspel än att alla bara springer runt och fjantar sig.

Så som det är nu så är det ibland att man inte ser själva spelet var all hud i olika färger på skärmen, störande ibland att tveka på att skjuta för att en kamrat är någonstans bakom fienden med sin gröna/blåa lilla tagg.

En soldat skall inte heller överleva 3 skott i bröstet som det är i nuvarande "hardcore". Det nya läget skulle få heta "Real Hardcore" eller något liknande. Vet inte hur många som skulle vilja spela ett sådant läge men jag vet att jag skulle.

Håller med allt annat än HC är ju bara nonsens...alla vill att spelen skall vara realistiska, men klagar sedan på att det är HC och friendly fire på...det går inte ihop liksom!!!

Mvh BF3-namn: Diabolic3

Finns en nackdel dock med detta, något som vi provat på hos oss iaf.

1. Du kan inte få igång "ui.drawenable 0" i servern som startalternativ för klienter. Den stänger av UI gränssnittet med karta, namn osv från skärmen.

2. Att sänka Soldier Health från 60% till något mindre går inte heller. Minimum är 60% av någon dum anledning. Tror inte DICE kommer tillåta lägre heller.

3. Vill du spela slaktspel så ska du prova på Operation Flashpoint. Där räcker det med 1 skott och du är nere. Dock stöds inte spelet längre eftersom det är så gammalt, men det finns enstaka servrar uppe som man kan spela det på. Finns säkert fler andra spel som ger mer "realitet" än Battlefield 3.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Kom igen nu folket!
Är ensam inne

Permalänk
Medlem

Ouch, "You've been kicked from the game" När man satt som pilot i en fullsatt Huey. x)

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av phreec:

Ouch, "You've been kicked from the game" När man satt som pilot i en fullsatt Huey. x)

Mindre roligt, vad hände? Var det en PB kick eller vad för något?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
SpelClockers

Suicide och 4 teamkills samma sekund så kicken var auto pga teamkills.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av phreec:

Ouch, "You've been kicked from the game" När man satt som pilot i en fullsatt Huey. x)

Ponera det värsta, du tappar kontroll över fullsatt transport heli som stördyker ner på fullsatt skadad transport tank (jaja, jag har glömt namn)
*pling*banned from server fåse 5 i heli + du, samt 7st i tank. Blir saftig summa
Ska bonuspoäng vara att du får med engineer som just påbörjat skiftet utanför tanken då? *asg*

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Mindre roligt, vad hände? Var det en PB kick eller vad för något?

Har faktiskt ingen aning hur det kom sig jag vart kickad. Det var iaf ingen PB kick så vida jag märkte.

Skrivet av Bloopy:

Ponera det värsta, du tappar kontroll över fullsatt transport heli som stördyker ner på fullsatt skadad transport tank (jaja, jag har glömt namn)
*pling*banned from server fåse 5 i heli + du, samt 7st i tank. Blir saftig summa
Ska bonuspoäng vara att du får med engineer som just påbörjat skiftet utanför tanken då? *asg*

Och ett par minor som råkar utlösa en domino effekt till närliggande friendlies.

Enligt några av passagerarna jag satt på VoIP så var det "Bad Luck" dom dog av och inte mig. Tur i oturen, heheh.

Visa signatur

W10 Pro N | i7 6700K @ 4.7 GHz | NH-D15 | GTX 980 Ti HOF | ASUS Z170 Pro Gaming | 16GB 3000Mhz CL15 | Samsung 850 EVO 500GB | 3x HDD ~8TB | Define S | EVGA 750W G2 | Logitech g502 | Corsair K70 Red | Beyerdynamic DT 770 Pro 250Ω | Sound Blaster Z | BenQ XL2430T 144Hz + GW2250HM 60Hz
» Youtube: https://www.youtube.com/c/Phreec

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Det finns lika många önskemål om hur en server ska läggas upp som det finns användare, vi har vår vision och har lagt inställningar för att passa den. Vi kommer självklart att lyssna på och överväga synpunkter på inställningar men vad det gäller hardcore så är vi eniga att vi inte vill gå dit med CQ 64 servern.

Om vi startar en server till (det har diskuterats och ligger kvar på förslagslistan) så är det två varianter som omtalas mest, hardcore och rush.

Det vore ju grymt bra med en till server!! Då röstar jag på rush 64 players Inget hardcore för mig inte...

Permalänk
Medlem
Skrivet av G4ban:

Det vore ju grymt bra med en till server!! Då röstar jag på rush 64 players Inget hardcore för mig inte...

Rush 64 players är alldeles för kaotiskt imo, i conquest har du flera flaggor och större banor medans i rush har du ett mycket mindre område att röra dig i. 32player rush vore det bästa om det blir en till server, blir lite billigare också.

Permalänk
Medlem

Hur kommer de sig att de är så få spelare mellan iaf 16-19? Bättring gott folk

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

vart är alla? vart dött på swec servern hela kvällen!

Permalänk
Avstängd

Några folk inne som spelar ? köpte precis bf3 inte spelat sen första bf, är ganska vilsen vore skoj o ha några o spela med

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av KeffRu:

vart är alla? vart dött på swec servern hela kvällen!

Skrivet av Miggish:

Några folk inne som spelar ? köpte precis bf3 inte spelat sen första bf, är ganska vilsen vore skoj o ha några o spela med

Kan ha varit en långsam kväll, själv bygger jag min nya burk så har inte kunnat lira men snart så blir det game on på allvar...

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Blir game i helgen, kan jag lova!

Visa signatur

Citera för snabbare svar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Orio:

Blir game i helgen, kan jag lova!

Ikväll vill jag se folk på servern!

//Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Avstängd
Skrivet av tw3R:

Ikväll vill jag se folk på servern!

//Christer_P

Kommer kanske in en sväng och testar upp bf3 senare då

Visa signatur

laptop*asus g73jw med F120 disk*

pc * Motherboard: Gigabyte GA-X79-UD5 * CPU: i7 3930K * GPU: Radeon HD7970* Samsung S27A950D 120hz + 32tv * Corsair Vengeance 16gb * Antec p280 * PSU: Corsair HX 850W * Windows 7 Ultimate* Ssd f120 *

Permalänk
Medlem
Skrivet av tw3R:

Ikväll vill jag se folk på servern!

//Christer_P

Härligt då hörs vi även på mumble?

/ DeafandDumb

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Moderkort: P67A-GD65 B3, CPU: intel i5 2500k, GPU: Saphire 280x vapor-x, Minnen: 8 GB Corsair Vengeance 1600 MHz

Permalänk
Medlem

Svårt att fylla servern när det blir maps som seine crossing och Grand Bazaar... Tar ju timmar att lira igenom dem mapsen med runt 10 pers inne. Kommer in senare igen om de är mer folk.

/Christer_P

Visa signatur

Jaget

Permalänk
Medlem

Sweclockers servern är i princip död nu.

Anledningen till att jag själv inte spelar där är era custom inställningar, vet flera som inte gillar dessa.

Kanske skulle pröva normala inställningar ett tag och se om det lönar sig?

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Lillem4n:

Sweclockers servern är i princip död nu.

Anledningen till att jag själv inte spelar där är era custom inställningar, vet flera som inte gillar dessa.

Kanske skulle pröva normala inställningar ett tag och se om det lönar sig?

Jag hade verkligen inte kallat den "i princip död", men allt är relativt.

Självklart gillar inte alla våra inställningar, men jag vet många som gillar dem, precis som att du vet många som inte gillar dem!

I dagsläget är det inte aktuellt att röra om i inställningarna. Visst var det kul att ligga runt topp 100 i världen, vilket vi gjorde i början, men vi har inga större ambitioner att ligga i topp på några listor. Jag tror att många ser vår server som en server som sticker ut lite, med tanke på våra mer exotiska inställningar. Vi har många stammisar, och vi satsar hellre på dem än att desperat försöka växa i popularitet.

Permalänk
Medlem

Vissa mindre maps typ seine tycker vissa är bra o de som gillar större "air maps" tycker säkert den är kass. Inte lätt att göra alla nöjda.

De gånger jag varit inne på servern har det oftast varit väldigt ojämna lag. Va det beror på ska jag låta vara osagt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av widL:

Jag hade verkligen inte kallat den "i princip död", men allt är relativt.

Självklart gillar inte alla våra inställningar, men jag vet många som gillar dem, precis som att du vet många som inte gillar dem!

I dagsläget är det inte aktuellt att röra om i inställningarna. Visst var det kul att ligga runt topp 100 i världen, vilket vi gjorde i början, men vi har inga större ambitioner att ligga i topp på några listor. Jag tror att många ser vår server som en server som sticker ut lite, med tanke på våra mer exotiska inställningar. Vi har många stammisar, och vi satsar hellre på dem än att desperat försöka växa i popularitet.

Ja, vill man spela med normala regler finns ju många andra servrar att välja på. Kul att admins har visioner för servern som inte bara är popularitet.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sca:

Ja, vill man spela med normala regler finns ju många andra servrar att välja på. Kul att admins har visioner för servern som inte bara är popularitet.

Själv hade jag tyckt det vore kul om man kunde samla flera av dessa nu utspridda spelare på sweclockers servern. Tyckte det var jättetrevligt i början då både mumble och servern användes effektivt.

Det pratas om att dessa speciella inställningar ska attrahera vissa speciella spelare. Nu jobbar jag mycket i veckorna men jag har inte sett en enda spelare inne denna helg och om jag minns rätt även förra helgen. Det kanske vore bättre om sweclockers serven vore en samlingsplats för BF3 spelande sweclockers medlemmar istället?

Vi tycker dock alla olika och jag respekterar era ståndpunkter.

Visa signatur

Asus P8P67 Deluxe B3 | Intel i7-2600k@3,4GHz | 16 GB Corsair Vengeance LP 1600Mhz CL9 | Asus GTX 580 Matrix@900Mhz | Corsair Force GT 120GB | WD Caviar Black 1TB | Corsair 850 AX | Fractal Design R4 | Dell u2410 | Qpad MK-80 | QPad 5K

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk

Vad sägs om att köra igång servern för idag nu då? Väntar på mumble!

Visa signatur

Avatarkreds till: http://imgur.com/HOxIL
Alakai säger: Ryssen skrattar. Norrland hembränner på uppdrag av regeringen. Sälar dör i blyförgiftning, fulla och glada. Förvirringen är total. Kungen är nöjd.

Permalänk
Medlem

SWEC servern är typ den enda servern i Europa som kör 64 players med HP reg avslaget. Ändå är den tom. Fattar inte hur alla kan vilja ha den här värdelösa funktionen påslaget.

Det är så synd att servern ofta står tom numera.

Visa signatur

5900X & 6700 XT

Xperia 1 mk. V

Permalänk
Medlem
Skrivet av edda123:

SWEC servern är typ den enda servern i Europa som kör 64 players med HP reg avslaget. Ändå är den tom. Fattar inte hur alla kan vilja ha den här värdelösa funktionen påslaget.

Det är så synd att servern ofta står tom numera.

Ja. Vilket är bästa verktyget för att dra igång servern? Är det att skaffa fler swec-stammisar som kompisarpå b-log?

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.