Permalänk
Medlem

Mekaniska tangentbord i Lund?

Hej.

Vet någon var man kan få känna på många olika sorters mekaniska tangentbord i Lund? Jag är inte insatt, men jag har läst något om röda, bruna, svarta, och blåa switchar, som kräver olika mycket kraft för att trycka ner.

Hur vet man vilket tangentbord som passar en allra bäst? Det enda jag vet är att jag vill ha belysning, inte allt för många "extra"-knappar, och, ja... en hyffsad prislapp. Jag skriver inte särskilt mycket i dagsläget (utom här!), och spelande är väl RTS (Starcraft 2) och många FPS framöver. Starcraft är viktigast, dock, så jag antar att jag vill ha ett tangentbord som funkar bra för RTS.

Permalänk
Medlem

Vet ej på stört vart, men har tipset att kolla på t,ex Q-pad och Filco osv vart deras återförsäljare finns, det kanske ger en hint om vart du skall titta

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Blå är nog inte så trevliga om du kör starcraft. Mediamarkt tror jag brukar ha en del uppställt. Kolla vilka som kör vilka switchar. Svarta kan vara lite tunga för vissa och då finns de lättare röda. Sedan har vi de bruna som har en feedback men motståndet är mer likt de röda.

Visa signatur

System:\Dator\Spel>2600k¤5ghz_-_32Gb_-_MSI_3070.exe
System:\Dator\Lab>RaspberryPi_4_-_8Gb.com

Permalänk
Medlem

Älskar mina blåa!! i alla spel och för all skrivning,,eller bara sitta å trycka med datorn av ,bara för det fantastiska klickandet.

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Medlem

Kolla ute på nova? Tror Giganten, Siba och Kjell ligger där. Kollektivt mellan dem borde det ju vara några olika sorter.

Permalänk
Medlem

Rekommenderar röda brytare över de svarta brytarna Kör själv med svarta men mycket bättre känsla i de röda

Permalänk
Medlem

Ni som rekommenderar och tycker om era brytare, menar ni i allmänhet eller har ni spelat RTS / Starcraft 2 med dem också?

Problemet blir att även om jag kan känna på tangenterna vet jag inte hur det kommer vara i längen, och dessutom hur det blir i olika applikationer. Suck.

Permalänk

Du är välkommen hem till mig å testa mitt Steelseries 6gV2 med svarta brytare, Tornavägen 17 i Lund

Mvh Hampus!

Visa signatur

[Moderkort: ASUS P8Z68 v-PRO] - [CPU: Intel i5 2500K @ 4.6 GHz] - [Kylning: Corsair H100 @ 58*C 6h Prime95] [Minnen: Corsair XMS3 CL9 2x4 @ 1333mhz] - [GPU: ASUS 560ti DCU II TOP 1GB @ 990mhz] [SSD: OCZ Agility 3 120GB] - [Chassi: Corsair Obsidian 650d] - [Övrigt: Dell U2311H - Steelseries Siberia v2 - Steelseries 6gV2 - Logitech MX510]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Ni som rekommenderar och tycker om era brytare, menar ni i allmänhet eller har ni spelat RTS / Starcraft 2 med dem också?

Problemet blir att även om jag kan känna på tangenterna vet jag inte hur det kommer vara i längen, och dessutom hur det blir i olika applikationer. Suck.

Lirade sc2 mycket tills jag blev sjuk i 4 veckor... Jag kör med svarta switchar fast testade några matcher med blåa och dom blåa är otroligt sköna (riktigt sköna)

Permalänk
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Ni som rekommenderar och tycker om era brytare, menar ni i allmänhet eller har ni spelat RTS / Starcraft 2 med dem också?

Problemet blir att även om jag kan känna på tangenterna vet jag inte hur det kommer vara i längen, och dessutom hur det blir i olika applikationer. Suck.

Jag använder mitt 6Gv2 dagligen när jag lirar SC2 samt när jag pluggar, och jag skulle aldrig byta det emot ett med blåa/röda

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pizzabulle:

Jag använder mitt 6Gv2 dagligen när jag lirar SC2 samt när jag pluggar, och jag skulle aldrig byta det emot ett med blåa/röda

Hur vet du att du aldrig skulle byta den? Har du provat de andra?
Det verkar som att röd är den enda med bakljus. Synd. Jag antar att det är stor skillnad mellan röd och svart?

Hampus: Jag ska tänka på saken! Jag tackar för erbjudandet. Spelar du SC II?

Wully, tycker du då att blå är bättre för SC II?

I så fall har vi minst två stycken som spelar SC II, och båda säger att blå respektive svart är allra bäst. Ja jisses. Man kanske kan skicka tillbaka tangentbordet om det inte känns bra efter några dagars användning?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tuxsux:

Älskar mina blåa!! i alla spel och för all skrivning,,eller bara sitta å trycka med datorn av ,bara för det fantastiska klickandet.

Håller med. Är någon form av sjuk böjelse jag fått sedan jag skaffade blåa. Sjukt distinkta, underbart klickande och härligt motstånd. När jag spelar vet jag att ett "klick" betyder att jag fått iväg kommandot, brukar annars lyckas med konsten att trycka mellan tangenterna

Kommer på mig själv med att förlänga detta meddelande lite för att få knappa lite extra (nej, jag skojar inte, så nice är de att skriva med)

Jag spelar MMOs och FPS lir. I PvP blir det ett ganska stadigt hammrande, men min fru har faktiskt inte klagat, så jag gissar att man vänjer sig vid ljudet efter ett tag. Sedan måste jag nog tillägga att man "lär" sig skriva med lite lättare tryck på tangenterna och iom det så blir inte ljudet lika enerverande för om givningen. (då min son hamrar Bolibompa vill jag lova att det låter en del, mest för att tangenten verkligen slår i botten då)

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem

Spelar WoW Skyrim där funkar dom kanon sen skriva,,,är ett eget kapitel

Visa signatur

OPERATIV: Win 10 pro
DATOR:En vattenkyld Intel i7 950 i ett CM HAF932+ ganska potent inre
Tangentbord/mus/musmatta Q-pad Ljud Edifier S530D
LUR: Lumia930

Permalänk
Skrivet av Jean-Luc Picard:

Hur vet du att du aldrig skulle byta den? Har du provat de andra?
Det verkar som att röd är den enda med bakljus. Synd. Jag antar att det är stor skillnad mellan röd och svart?

Hampus: Jag ska tänka på saken! Jag tackar för erbjudandet. Spelar du SC II?

Wully, tycker du då att blå är bättre för SC II?

I så fall har vi minst två stycken som spelar SC II, och båda säger att blå respektive svart är allra bäst. Ja jisses. Man kanske kan skicka tillbaka tangentbordet om det inte känns bra efter några dagars användning?

Jag har kört 1 game med min kompis tgb och han har blåa switchar och jag APM-spammar ganska mycket och kände att det blev jobbigt iom "klicket", jag gillar den linjära känslan man får sen har jag bara klickat runt lite på röda i butik men jag gillar fortfarande mina svarta, tycker motståndet är gutt

Visa signatur

Moderkort: Asus P8P67-M B3 Processor: Intel i5 2500k @ 3,3GHz Grafikkort: XFX Radeon HD6970 2048MB Internminne: Corsair 8GB Vengance 1600MHz LP Nätagg: NZXT HALE90 750w 80+ Gold HDD: Samsung Spinpoint 1Tb
Fraktfritt Inet.se: http://www.inet.se/artikel/6101343/fraktfritt-sweclockers-vid...

Permalänk
Medlem

Jag har ett blackwidow med blåa brytare och spelar starcraft flera timmar om dan. Dom blåa fungerar riktigt bra till just starcraft, personligen tycker jag svarta är lite för tunga att trycka ned, mer lämpade åt just fps med tanke på att det dom är helt linjära (tycker blåa fungerar helt okej till fps, man vänjer sig snabbt). Jag skulle dock säga att bruna är dom mest omtyckta vid just starcraft 2 földa av de blåa. Har du inte möjlighet att testa några av de olika brytarna kan du kolla på recentioner och gämförelser mellan dom olika brytarna på tex youtube. Jag tycker du ska kolla över de bruna och blåa brytarna mest.
Lycka till

Visa signatur

Project: Dark [color="#B7BAB7"]Snow[/color] |GTX 670| i5 750 @3,8GHz med H50| Evga P55 sli FTW| Corsair Dominator 2x2gb| Corsair HX750w MDPC-X Black 'n White|
|Samsung 840 120gb SSD|1TB Hdd| Lian Li v1000b Plus II|
Spelare för Team prOpertys Starcraft II lag

Permalänk

Kolla på mediamarkt i lund, dom har både blåa och svarta. Men det var i höstas.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 | MSI MAG B560 TOMAHAWK WIFI | Intel Core i5 11600K | MSI GeForce RTX 3060 12GB VENTUS 3X OC | ASUS ROG Strix 850W | Kingston Fury 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz | Noctua NH-U12S | Samsung 970 EVO Plus 2TB | W10

Permalänk
Medlem

Om du ska spela SC2 och andra RTS så är nog bruna eller röda switchar bäst. Svarta är inte alls lika bra, man tappar APM för de är så tunga. Själv tycker jag inte om de blåa för RTS, men de är väldigt sköna att skriva med.

Permalänk
Medlem

Blir nog ett QPAD MK-85 när det är dags. tack för all hjälp, känns som jag lärde mig mycket på kort tid!

Permalänk
Medlem

Kör mycket RTS, har röda switchar, ett Qpad MK-85, fungerar finfint för mig!

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841