Permalänk
Medlem

Mitt nätagg bara dog?!

Hade kopplat ihop mitt Sirtec 300W nätagg med VIA Epia kortet, allt fungerade men helt plötsligt försvann strömmen. Nu går det inte att starta moderkortet längre.

Öppnade nättagget och säkringen ser hel ut, men det går inte att starta även om jag jordar gröna kablen i atx-kontakten.

Har nån något tips eller är det bara att köpa ett nytt nätagg?

Permalänk

Byt ut säkrngen ändå.. man vet ju aldrig

Visa signatur

Workstation: Intel Core i5-10400 | Gigabyte B460M DS3H | 16GB DDR4 | Geforce GTX1660 SUPER 6GB |
Server: Dell R730xd | Intel Xeon E5-2640 | 64GB DDR3 ECC RAM | Dell VMware vSphere ESXi 6.5
NAS: Synology 212J 2x4TB, Synology 218play 2x4TB | MSMCP CCNA1

Permalänk
Medlem

Det brumar lite tyst om nätagget, men den skickar inte ut ström och fläkten startar inte. Skall pröva byta säkringen...

Permalänk
Medlem

ett agg dog för mig också för ett tag sen, stoppa i en brännare o så dog den bara, sen så bytte jag agg o allt funka tills jag stoppa i ljud kontakten i cd-romen, då brann den tydligen upp, så jag grílla 3cd-romer på 10min

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem

OK...

Samma för mig!! Bytte bara en säkring sen sp funkade det!! Även fast min säkring såg hel ut. men den var trasig

Visa signatur

-=www.tejpen.tk=-

Permalänk
Medlem

Mitt nättagg vill inte alls så nu har jag beställt ett nytt. Hoppas det håller längre... Tack för tipsen iallafall.