Permalänk
Medlem

Snyggt, stilrent, utförliga bilder samt förklaringar, du har verkligen gjort dig förtjänt av full pott!

Permalänk
Medlem

fan va liten den var

Visa signatur

[B]Cooler Master HAF 912 Plus ● I5 Quad 2500k @ 4,8GHz ● Antec Kühler H2O 920 ● Asus P8Z68-V Pro ● Asus gtx 560 ti OC SLI ● 500GB Western Digital Caviar blue ● Seagate Barracuda 3TB ● Corsair 8GB CL9 1600Mhz XMS3 ● Fractal Design Newton R2 modular 800W [U]

Permalänk
Medlem

Grymt snyggt! Men släng upp mer bilder på hojen, verkar lika vacker den. Vad har den för något styre?

Visa signatur

Smidig som ett kylskåp, skillad som en lolkatt

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av sunshine:

Grymt snyggt! Men släng upp mer bilder på hojen, verkar lika vacker den. Vad har den för något styre?

Charge Bowl just nu men lutar åt ännu ett Nitto B123 mot sommaren.

Kastar upp lite bilder på samlingen då.

Som folk kanske märker så gillar jag projekt och att bygga saker, täcker det mesta.

Permalänk
Proffsmoddare

Tuffa cyklar. Men frågan är, är de snabba?

Visa signatur

"Hannes has taken a CrossHair IV Formula, a Lian Li case and plenty of BitsPower watercooling and created more than a case mod; Theory is a work of art. With attention to detail so fine that he even polished the ROG board capacitors, Theory is modding at legendary standards" - ASUS

Permalänk

vackert!

Visa signatur

Corsair 600T, Amd X6 1090T, Gigabyte HD6870 CrossFire, Gigabyte GA-990FXA-UD5, Corsair Force 3 120GB SSD, Corsair AX850 PSU, Corsair XMS3 2000mhz 8Gb, Corsair H70

Permalänk
ASUS Nordic

Riktigt coolt, snyggt och dessutom funktionellt 5p

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murpie:

Riktigt smexigt! Men hur många Beyerlurar har du egentligen? xD

Jag funderar på ett par DT990 Pro då jag gillade DT880 Pro, men känner att 990 ligger lite bättre i pris. Är du nöjd?

Jag sitter också på ett par dt990 pro, dock på ett Focusrite Saffire 6 USB ljudkort, är riktigt nöjd! Glömmer ibland att jag har lurar på mig.

Visa signatur

MBP: 13" - M1
Stationär: Win11 - Ryzen 5900X - 128GB - GTX 4080
Server: Ubuntu - i5 4670k - 32GB - 4x5TB Raid-Z
Server: Rpi4 8GB, 1TB USB SSD

Permalänk
Medlem

Grymt, riktigt awesome

Visa signatur

i7 8700K | MSI 3080 SUPRIM X | Corsair 32GB DDR4 | STRIX Z370-H | Seasonic FOCUS GX 750W | Phanteks 300A | OS: Windows 10

Permalänk
Medlem

bara ljudkorts placeringen gav dig en 5a från mig!

Visa signatur

Stationär " KAIDA" : 5900X | RGB!! | 32GB 3600Mhz CL16 | EVGA GTX 1070 FTW
LAPTOP "Skyline" i7 6700HQ | GTX 950


Sommarbilen: Toyota Supra

Permalänk

Lika tjusigt inuti som utanpå, underbart med ett svart moderkort, ASrock gör en hel del riktigt stilrena kort. Dock så tyckte jag aluminiumen sån lite grynig ut på bilderna, speciellt locket. Men det kanske ser bättre ut på riktigt. Annars ett riktigt toppen-bygge.

Permalänk
Medlem

Riktigt snyggt! men den borde stå som på sista bilden, på högkant, med plexisida ist, så snyggt innuti, synd o stänga locket!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro 16ACH6H: AMD Ryzen 7 5800H |16GB DDR4 @3200Mhz |GeForce RTX 3070 | NVMe: WD Blue 1TB + Samsung PM981 1TB | Logitech G Pro X Superlight

Permalänk
Medlem

Så du skippade cd-läsaren... njaa ifall det nu e en äkta htpc så e det ju ganska smidigt att man kan se typ hyr film på den. Annars har man själv NAS med film arkiv... Snyggt bygge mycket kompakt och bra oroar mig lite för kylningen av ljudkort då processorn avger värme uppåt och speciellt ljudkomponenter ska aldrig bli förvarma för länge . Men för det estetiska ögat är det hela en fröjd . men åtminstone ett ut kapat hål i toppen med ett fläkt galler på eller att du borrar/kapar ut små hål, skulle inte skada helhetsintrycket så mycket

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av sack:

Tuffa cyklar. Men frågan är, är de snabba?

Snabbare hittar du inte! Zoom zoom.

Skrivet av whiskerer:

Lika tjusigt inuti som utanpå, underbart med ett svart moderkort, ASrock gör en hel del riktigt stilrena kort. Dock så tyckte jag aluminiumen sån lite grynig ut på bilderna, speciellt locket. Men det kanske ser bättre ut på riktigt. Annars ett riktigt toppen-bygge.

På vissa bilder, även produktbilderna Streacom själva tagit så ser den grynig ut. Det är inget jag uppfattar själv med blotta ögat och det kan vara för att mina iso-värden inte var riktigt så låga som önskat. Det är svårt att beskriva den verkliga finishen. Det är inte Apple, men det är inte far off!

Skrivet av Iwar:

Riktigt snyggt! men den borde stå som på sista bilden, på högkant, med plexisida ist, så snyggt innuti, synd o stänga locket!

Det hade varit fallet, om det inte vore så att jag vill ha just detta bygget så diskret som möjligt. Tanken är att den ska kastas ner i en väska och tas med på tåget och liknande rätt ofta, därav storlek och vikt. Känns som en bättre lösning (för mig) att ha den som den är helt enkelt.

Även om ditt förslag hade varit steget flashigare!

Skrivet av neom96:

Så du skippade cd-läsaren... njaa ifall det nu e en äkta htpc så e det ju ganska smidigt att man kan se typ hyr film på den. Annars har man själv NAS med film arkiv... Snyggt bygge mycket kompakt och bra oroar mig lite för kylningen av ljudkort då processorn avger värme uppåt och speciellt ljudkomponenter ska aldrig bli förvarma för länge . Men för det estetiska ögat är det hela en fröjd . men åtminstone ett ut kapat hål i toppen med ett fläkt galler på eller att du borrar/kapar ut små hål, skulle inte skada helhetsintrycket så mycket

Har inte använt en CD-läsare sen 2006 så inte heller denna gång åkte en in. Ljudkortet är helt enkelt så mycket mer värt i detta fall.

Musik köper jag på vinyl och filmer som hyrs placerar jag hellre direkt in i en vanlig DVD-spelare. Det är lite mer känsla i sakerna, haha!

Det är inte riktigt en HTPC, det är min workstation - maindator, om man vill kalla det så. Vi får se med kylningen, ljudkortet har klarat sig genom rätt tuffa tester innan så jag är inte speciellt orolig. jag ska stta in någon tystgående fläkt vid en av kortsidorna där det redan finns hål så bör värmen försvinna rätt snabbt, det är inte mycket plats för återcirkulerande varmluft i en sådan liten låda.

Några modifikationer på utsidan andra än den för pci-skölden blir det inte, jag är kär i utseendet på den redan som den var helt ny 'out of the box' så det tar emot i hjärtat varje gång man filar lite på den.

Permalänk
Skrivet av Laine:

På vissa bilder, även produktbilderna Streacom själva tagit så ser den grynig ut. Det är inget jag uppfattar själv med blotta ögat och det kan vara för att mina iso-värden inte var riktigt så låga som önskat. Det är svårt att beskriva den verkliga finishen. Det är inte Apple, men det är inte far off!

Okej, antog nästan det, såg ut som väldigt dålig kvalitet på alun bara. Speciellt på bilden på locket, men antog nästan att det var bilderna.

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av whiskerer:

Okej, antog nästan det, såg ut som väldigt dålig kvalitet på alun bara. Speciellt på bilden på locket, men antog nästan att det var bilderna.

Den är grovkornigare än Apples blästrade och anodiserade aluminiumhelt klart. Det är i starkt ljus på kvällen som den blir lite glittrigare. Ska försöka få tag i en Apple-produkt och visa ett A-B-test på bild så småningom.

Permalänk
Medlem

En riktigt skönhet! hur stor slant la du på denna fina bygget?

Permalänk
Medlem

Vad har du för temps? ljudnivå?

Permalänk
Medlem

Vill också ha en sådan liten söt musikdator

Permalänk
Medlem

Tänkte säga att detdär ser ju inte ut som en speciellt bra idé. Men destå längre ner/frammåt jag kom bland bilderna, destå mer rätt blir det. Börjar se riktigt bra ut! Mer närbilder på kabeldragningarna vore topp.

Det är såklart kabeldragning och med fördel kablarna man slipper dra, som är hela poängen med egna byggen känns det som

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av JaZid:

Laine's Nano

vart fick du tag på:

samt lådan?

väldigt fint bygge i övrigt, här sitter en 5 poängare rätt gott

Visa signatur

MODERKORT: ASRock Z68 Extreme4 | CPU: Intel Core i5 2500K | CPU Kylare: Noctua NH-D14 | RAM: Corsair 16GB 1600Mhz Vengeance |
GPU: GTX 580 1536MB X2 SLI | PSU: Corsair TX 850W 80+ Bronze M | Chassi: Fractal Define Arc | Skärm: LG IPS Panel
Guide: Hur man gör rent i sin dator.

Permalänk
Medlem
Skrivet av To33e:

vart fick du tag på:

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/02/05/18.jpg?t=...

samt lådan?

väldigt fint bygge i övrigt, här sitter en 5 poängare rätt gott

Finns ju massor utav PCI-raisers/extenders på Ebay
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=PCI+extender&_sacat=0&_odk...

Samt chassit finns i lager på dessa butiker
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963825

Hoppas det var till någon hjälp

Sorry Laine ifall jag svarade på detta hade inget att göra medans raw-bilderna konverteras

Permalänk
Medlem

Omfg ... Får jag ha dig i garderoben som min personliga hemmamoddare?

Visa signatur

Stationär: i5 2500K @ 4.3 GHz / GTX570 / 8GB @ 1600MHz / P8Z68-V Pro / 120GB SSD + 320 GB HDD / HX650 / FD Define R3 / W7 64 bit
Bärbart: 13.3" MacBook Pro / iPhone 4 / Nikon D80 + 18-135/3.5-5.6 + 50/1.8D
Hemmabio: Samsung 40" UE40D6515 / Yamaha RX-V465 + Canton GLE 490 (MW)
Kaffe: Moccamaster KB741 || Planerat: Rancilio Silvia + Gaggia MDF

Permalänk
Proffsmobbare
Skrivet av Achh:

En riktigt skönhet! hur stor slant la du på denna fina bygget?

Runt 3000 SEK kostade konverteringen till det mindre formatet (processor, moderkort, chassi, kylare). Nypris på allt är runt 7900 SEK.

Skrivet av durutti:

Vad har du för temps? ljudnivå?

Den är nerklockad till 2,6ghz (0,2 ghz över i5 2405S bara som en principsak för att justifiera valet, haha!) just nu medans jag letar nya fläktar till chassi och kylare, så 45°C idle med musik, 55°C semi-load, verkar ha dragit som mest 25W enligt HWMonitor. Har inget intresse att linpacka datorn då jag inte har behov av just den belastningen just nu. Jag kan återkomma om ett tag när allt är i sin ordning.

Angående ljudnivån. Satt med en polare i Skype när jag bootade och fixade med datorn första gången, vi skämtade rätt friskt om att det lät som en lyftande helikopter. Nerklockad och speedstepad så är den väldigt lugn och tyst dock, men målet är att få den både svalare och tystare innan jag sätter en klar-stämpel på projektet.

Skrivet av rmd:

Tänkte säga att detdär ser ju inte ut som en speciellt bra idé. Men destå längre ner/frammåt jag kom bland bilderna, destå mer rätt blir det. Börjar se riktigt bra ut! Mer närbilder på kabeldragningarna vore topp.

Det är såklart kabeldragning och med fördel kablarna man slipper dra, som är hela poängen med egna byggen känns det som

Har inte möjligheten att ta närbilder just nu, efter ett dygns kämpande för att få igång den så spinner den äntligen runt felfritt och jag vågar inte testa mina chanser just nu.

Gjorde denna till dig istället;

Hoppas det underlättar något.

Skrivet av To33e:

vart fick du tag på:

http://www.sweclockers.com/image/gallery/2012/02/05/18.jpg?t=...

samt lådan?

väldigt fint bygge i övrigt, här sitter en 5 poängare rätt gott

Förlängningen finns här;
http://mini-itx.se/pciex1x16flexkabel7cm-p-588.html?cPath=79_...

Lådan finns här;
http://www.dataone.se/Product.aspx?ProductId=547422285

Skrivet av KsKz_91:

Finns ju massor utav PCI-raisers/extenders på Ebay
http://www.ebay.de/sch/i.html?_nkw=PCI+extender&_sacat=0&_odk...

Samt chassit finns i lager på dessa butiker
http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=963825

Hoppas det var till någon hjälp

Sorry Laine ifall jag svarade på detta hade inget att göra medans raw-bilderna konverteras

Det är lugnt.

Skrivet av Arginj:

Omfg ... Får jag ha dig i garderoben som min personliga hemmamoddare?

Hur stor är din gaderob och vad blir det till middag?

Permalänk

Oj, det är mycket kärlek och handpåläggning på detta bygget.
En solklar 5:a

Kollade igenom några av dina andra byggen, måste säga att de är väldigt snygga.
Sen att de visas upp på ett exemplariskt vis, gör inte det hela sämre.
Det är som att gå på ett fotogalleri.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem

har du möjligtvis en ironisk mustach och en liten mössa?

Permalänk

elektronik porr! 5P

Visa signatur

[B][Corsair Crystal 570 vit] [Gigabyte z77x-up7] [Intel Core 3770K @4,6GHz 1.3v]
[Corsair 8GB CL9 1600Mhz Dominator Platinum] [SSD Samsung 860 EVO 250GB]
[PSU Corsair HX860I] [GPU GTX 1070 2012Mhz/9300Mhz] [3Dmark spy 6166P]

Permalänk
Skrivet av pokelia:

har du möjligtvis en ironisk mustach och en liten mössa?

Nej, ingen ironi, jag menar precis vad jag skrivit.
Bara för att man skriver något positivt och uppskattar någons byggen, så då måste man vara ironisk, eller?

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonnyRocker:

Nej, ingen ironi, jag menar precis vad jag skrivit.
Bara för att man skriver något positivt och uppskattar någons byggen, så då måste man vara ironisk, eller?

så var det inte till dig jag skrev utan till Jazid, hade jag skrivit till dig hade jag citerat.

Fäll in huet och raka av din retromustach.

Permalänk
Skrivet av pokelia:

så var det inte till dig jag skrev utan till Jazid, hade jag skrivit till dig hade jag citerat.

Fäll in huet och raka av din retromustach.

Oj, där hettade det till.
Är det den veckan i månaden kanske.

Visa signatur

Intel Core i5-8600k / ASUS ROG STRIX Z370-H GAMING /Corsair 2x4GB DDR4 3000MHz / PowerColor HD5750 1GB SCS3 Passiv kylning / Intel SSD 256GB / 2st Samsung SpinPoint F1 1TB / Be quiet! Pure Rock Cpu-kylare / Be quiet! Straight Power 10 400W / Antec Sonata Elite /
Fri frakt Inet