Förväntningar med iPad 3?

Permalänk
Medlem

Det enda jag egentligen vill ha av en ny iPad är en "Retina-display" och med det mer lagringsutrymme.
Vill ju kunna lagra en hel serie i 720p. Pendlar 4 timmar om dagen så det skulle vara fint

Och ni som funderar om det är så bra med hög upplösning, testat att läsa Vectorbaserad text på en pixeltät skärm? Endast det gör det värt att göda Apple ännu mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Herregud.

bra svar! hoppas Ipad 3 blir riktigt grym dock. så att android plattorna får konkurans och blir ännu bättre:D

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Entusiast
Skrivet av Hablam:

bra svar! hoppas Ipad 3 blir riktigt grym dock. så att android plattorna får konkurans och blir ännu bättre:D

Det du skrev var så dumt att jag inte orkade ge det ett ordentligt svar.

Visa signatur

EVGA GTX 1080 Ti | Intel Core i9-9900K | Fractal Design Celsius S24 | ASUS ROG Strix Z390-I | 32 GB DDR4 @3200Mhz | Corsair SF750 | Samsung 970 Evo Plus 1 TB (M.2) | Crucial MX 500 & 300 1TB (2,5") | Louqe Ghost S1 Ash | AOC AGON AG271QG, Eizo Foris FS2333 & TCL 75EP660 | Windows 11 64-bit

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Jag skulle vilja ha ett vettigt filsystem. Jag hade viljat, utan att jailbreaka, enkelt kunna koppla in paddan till en dator (utan itunes) och flytta filer, bilder och filmer fram och tillbaka.

HDMI, utan adapter

Mer minne, framförallt för webbläsarens skull.

Kan bara hålla med. Ett filsystem hade inte varit helt fel. Dessutom hade det varit kung om ipad3 hade haft stöd för samba,NFS etc direkt i ios.

Men jag tror nog för min del att det inte blir någon uppgradering till ipad3. Jag är väääldigt sugen på en macbook air istället (även om de är ofantligt mycket dyrare än en ipad).

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrAdde:

Det du skrev var så dumt att jag inte orkade ge det ett ordentligt svar.

så kan man ju också se det

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

SHIT vilken strömförbrukning det va på 590 SLI, ska man behöva ha ett kärnkraftverk för 2 sånna kort eller? Lär ju bli fler Fukushima katastrofer i världen i så fall!

Permalänk
Medlem

Som det är nu lyckas Apple sälja vad som helst verkar det som. iPad 3 kommer förmodligen bara vara en iPad 2 med högre upplösning som största märkbara skillnad.
Tycker själv att OLED skärmar är vägen att gå och det antar jag att alla som är lite insatta tycker också. Tekniken är fortfarande under rätt mycket utveckling och har först nu kommit upp i större storlekar med vettig upplösning. Hur lång tid det tar innan vi har 42"+ HD skärmar som använder OLED tekiniken hemma hos gemene man är svårt att veta men det är nog där vi hamnar så småning om.

Sen tycker jag att dom flesta plattors OS inte är mycket att hurra för och man kunde önska mig så mycket mer. iOS är ett rent skämt på plattor och Android är bara snäppet bättre. Dom få plattor som finns med x86 och som man kan lägga in windows 8 på är dom som kommer i närheten av vad man igentligen vill ha ut av en platta.
Acer W500 är en av dessa men saknar lite kraft under huven och är lite för klumpig. Till hösten hoppas jag på dom första riktiga plattorna som man kan ha nytta av och inte bara är en lyxprodukt.

Tycker Samsung gjort rätt i att sattsa på OLED om det har sina svårigheter än. Det verkar som dom nu har lyckats med en HD skärm på 4-5" som har riktig RGB matrix. Vilket kommer bli en fröjd för ögat.

Visa signatur

▐ AMD Ryzen 5 5600X @4,725GHz 1,285V▐ PNY GeForce RTX 3070 8GB XLR8 @2,12GHz▐
▐ MSI MPG B550 Gaming Plus▐ Corsair Vengeance LPX DDR4 32GB (2x16GB) @3800MT/s▐
▐ Transcend 128GB SSD▐ Intel SSD 660p 1TB▐ 2,5" SSD 1,5TB▐ Fractal Design Integra M 650W▐

Permalänk
Medlem

Jo det var väldigt mycket text med absolut noll innehåll.

Att den inte har en OLED skärm (mig veterligen har ingen 10" skärm det än) handlar om pris och tillgång. Troligen inte så många som vill betala över 10k för att få en något bättre skärm. Angående iOS eller Andriod så är det knappast värt att ta upp diskussionen då vi aldrig kommer komma from till något vettigt. Själv skulle jag inte ta i Andriod ens med en tång, särskilt inte på en platta.

Dina och mina personliga små böjelser skiter alla i, särskilt i den här tråden där det spekuleras om kommande iPad 3, som för övrigt verkar kunna bli prestanda-kungen bland plattor. Om ingen annan tillverkare kommer med något nytt inom kort men det återstår att se.

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Nu är det så säkert det kan bli utan att Apple själva officiellt gått ut med det. iPad 3 kommer ha en skärm med dubbla upplösningen (2048x1536) jämfört med iPad 2 som det längre ryktats om.

Normalt sett är jag extremt försiktigt när det gäller rykten men det här känns som väldigt trovärdig information när det kommer direkt från Macrumors, en av de absolut största siterna dedikerade till Applenyheter och rykten. De har kommit över en iPad 3 skärm och undersökt den med ett mikroskåp.

Kommer bli att pensionera min iPad 2:a, en sådan här skärm kommer jag inte kunna motstå Älskar högt PPI-värde sen jag såg iPhone 4 skärmen!

Källa: http://www.macrumors.com/2012/02/17/confirmed-ipad-3-has-a-20...

Permalänk
Medlem

För sjutioelfte gången: du menar nog 4 gånger så hög upplösning/pixeltäthet

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SmOOthy:

För sjutioelfte gången: du menar nog 4 gånger så hög upplösning/pixeltäthet

2 x höjd och 2 x bredd, vilket ger fyra gånger så många pixlar...vem bryr sig, alla vet vad man menar.

Permalänk
Medlem

Jo visst men det är en jäkla skillnad och troligen en av de största anledningen till att folk kommer uppdatera. <= indikerade att jag förstod vad du menade

Visa signatur

Det som flöt iland senast.

Permalänk
Medlem

Verkar luta lite mot att de behåller dual-core CPUn iPad 3. Enligt det senaste påstådda bilderna på iPad 3 delar så heter den nya SoC:en inte A6 utan A5X.

Inget som stör mig bara de ser till uppdatera GPUn. De kan gått vänta tills de är redo att köra Cortex-A15 arkitekturen.

Länk: http://www.macrumors.com/2012/02/19/photo-of-ipad-3-logic-boa...

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Verkar luta lite mot att de behåller dual-core CPUn iPad 3. Enligt det senaste påstådda bilderna på iPad 3 delar så heter den nya SoC:en inte A6 utan A5X.

Inget som stör mig bara de ser till uppdatera GPUn. De kan gått vänta tills de är redo att köra Cortex-A15 arkitekturen.

Länk: http://www.macrumors.com/2012/02/19/photo-of-ipad-3-logic-boa...

Kan vara en prototyp med, svårt att veta. Jag gissar på att det är det. Men vem vet, hoppas vi får nått officiellt snart så vi får veta då den ska visas upp!

Visa signatur

HTPC Hemmabio Vinyl
CPU Intel 9900k@4.9GHz - Corsair Hydro H150i PRO RGB 360mm MB Gigabyte Z390 Aorus Master RAM Corsair Vengance LPX 16GB 3200Mhz GFX ASUS GTX 1080 Ti FE 11GB PSU Seasonic PRIME Ultra 1000W Gold SSD Corsair Force MP500 240GB Chassi NZXT H440
Gaming/Workstation
CPU Intel i9-7900X @4500 NZXT Kraken X62 MB Asus Prime X299-A GFX AMD Radeon VII RAM Corsair Vengeance RGB 4x8GB 3000MHz PSU EVGA SuperNOVA 750 G1 SSD Samsung 960 EVO M.2 SSD 500GB Chassi Phanteks Enthoo EVOLV ATX

Permalänk
Medlem
Skrivet av S_Z:

Verkar luta lite mot att de behåller dual-core CPUn iPad 3. Enligt det senaste påstådda bilderna på iPad 3 delar så heter den nya SoC:en inte A6 utan A5X.

Inget som stör mig bara de ser till uppdatera GPUn. De kan gått vänta tills de är redo att köra Cortex-A15 arkitekturen.

Länk: http://www.macrumors.com/2012/02/19/photo-of-ipad-3-logic-boa...

Detta är dock jäkligt lösa rykten. För det första så kan X:et betyda vad som helst. Detta kan vara en prototyp för A5 också. Om ni läser kommentarerna till den nyheten så finns det väldiga många vinklar.