Permalänk
Medlem

Origin och Swtor

Är detta ett skämt eller?-.- HUR kan det ta över en dag att få sin code ifrån Origin? Vad hände med betydelsen "instant digital download" fan vad less man blir. Origin har funnits i över 4 månader och dom har fortfarande samma pajas problem ifrån BF3? Någon som vet om man kan få tillbaka sina pengar dvs cancela payment ordern?

Mvh Ghly.

Permalänk
Medlem

Tog mig typ 3 min att få min kod. Polarn tog de typ 1 timma. Rätt olika men att de skall ta över 1 dag låter lite mycket. Enda du kan göra e väl att kontakta supporten ang detta. Inte direkt något vi kan göra åt de.

Permalänk

Lär ju inte gå snabbare för att du säger upp ordern, tar nog ändå ett par bankdagar innan du får tillbaka pengarna, och då hade du nog redan fått din licens. De du kan göra är ju att lägga ut pengar på någon annan försäljare och sen få pengarna tillbaka i efterhand från origin. För mig har dock origin alltid funkat perfekt..

Visa signatur

Stationär: Chassi: InWin 805 Black PSU: EVGA Supernova 850W MoBo: ASUS Sabertooth Z170 S CPU: Intel i7-6700k Skylake GPU: ASUS GTX 1070 Strix SSD: Samsung 840 EVO 500gb Skärm: Dell UltraSharp U3415W
Server: HP DataVault X311 3TB
Mobil: Google Nexus 6p Laptop: Asus Zenbook UX301

Permalänk
Medlem
Skrivet av slobodan87:

Lär ju inte gå snabbare för att du säger upp ordern, tar nog ändå ett par bankdagar innan du får tillbaka pengarna, och då hade du nog redan fått din licens. De du kan göra är ju att lägga ut pengar på någon annan försäljare och sen få pengarna tillbaka i efterhand från origin. För mig har dock origin alltid funkat perfekt..

Ja men då får jag tillbaka pengarna inom några bankdagar samtidigt som jag köper det ifrån Offgamers.com för 200kr billigare och får min kod direkt! Men hittar inget om att man kan ta tillbaka sin order så äckligt jävla dåligt så det finns fan inte..

Permalänk
Medlem

Nu kom det efter att jag hade gjort ett swtor accout mycket konstigt enligt mig..

Permalänk
Medlem

Jag såg min kod direkt på köp ordern som dök upp, är du säker på att du inte missade den?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Jag har väl ett liknande problem. Jag köpte just spelet på Origin, dom drog pengarna direkt, men fick ingen email eller liknande. Jag har redan ett SWTOR konto eftersom jag provade en weekend beta när dom körde med dom. Min polare köpte det samtidigt som mig och fick ett email direkt.

Hur ska jag gå tillväga? Är tacksam för ett snabbt svar.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem

Köpte det också just imorse. För cirka 2 timmar sedan. Inget har hänt sedan dess. Förutom att pengarna har dragits från kontot. Gör dom allt för hand eller?

Visserligen är det ju maintenance idag. Fast det är väl inte först om några timmar...

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Köpte det också just imorse. För cirka 2 timmar sedan. Inget har hänt sedan dess. Förutom att pengarna har dragits från kontot. Gör dom allt för hand eller?

Visserligen är det ju maintenance idag. Fast det är väl inte först om några timmar...

Jag har inte fått något ännu, men nu finns min order med på Beställningshistorik. SWTOR, 549kr. Men sen står det ''Ordern har skickats iväg'', jag antar att mailet är påväg? Jag blir lite irriterad eftersom man förväntar sig att det ska komma fram direkt, det är ju därför man handlar elektroniskt.

Har du också ett SWTOR konto sen tidigare?

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Jag har inte fått något ännu, men nu finns min order med på Beställningshistorik. SWTOR, 549kr osv osv. Jag blir lite irriterad eftersom man förväntar sig att det ska komma fram direkt, det är ju därför man handlar elektroniskt.

Har du också ett SWTOR konto sen tidigare?

Jajemen. Det är dock urgammalt, men registrerad på samma e-mail som mitt originkonto. För mig har det inte dykt upp på orderhistoriken.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Jajemen. Det är dock urgammalt, men registrerad på samma e-mail som mitt originkonto. För mig har det inte dykt upp på orderhistoriken.

Hmm.. aldrig gillat Origin. Alltid ska det vara något krångel eller fuffens. Det komiska är ju att min kompis köpte precis samma spel & gjorde precis likadant några minuter efter mig, och han sitter & laddar hem det just nu.

Kan det vara något med att vi har ett SWTOR konto sen tidigare?

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Hmm.. aldrig gillat Origin. Alltid ska det vara något krångel eller fuffens. Det komiska är ju att min kompis köpte precis samma spel & gjorde precis likadant några minuter efter mig, och han sitter & laddar hem det just nu.

Kan det vara något med att vi har ett SWTOR konto sen tidigare?

Ingen aning, skulle inte förvåna mig. Jag köpte det via klienten och inte hemsidan.

Jag tycker det är lite småjobbigt med alla system EA kör med. EA, Origin klient, Origin hemsida, SWTORs hemsida. Inte undra på att inget fungerar när de har så många bollar i luften

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Ingen aning, skulle inte förvåna mig. Jag köpte det via klienten och inte hemsidan.

Jag tycker det är lite småjobbigt med alla system EA kör med. EA, Origin klient, Origin hemsida, SWTORs hemsida. Inte undra på att inget fungerar när de har så många bollar i luften

Jag köpte också via Origin klienten. Det är tydligen en bug med SWTOR och Origin, jag snokade runt på lite forum och hittade detta:

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7976576.page

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Jag köpte också via Origin klienten. Det är tydligen en bug med SWTOR och Origin, jag snokade runt på lite forum och hittade detta:

http://forum.ea.com/eaforum/posts/list/7976576.page

Såg det där också. Finns dock ingen hjälp att hämta på sidan som de refererar till. Live chat och "Call Me" verkar vara nere. :/

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Medlem

Finns bättre ställen att köpa det på än origin. Fick min kod efter 30 min av randyrun.se

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Såg det där också. Finns dock ingen hjälp att hämta på sidan som de refererar till. Live chat och "Call Me" verkar vara nere. :/

Jag skrev ett PM till den där clownen EA_JPrima, då är det väl bara att vänta då.

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Jag skrev ett PM till den där clownen EA_JPrima, då är det väl bara att vänta då.

Jag skickade iväg ett mail till svenska EA-hjälpen. Så en spelexpert ska tydligen snart kontakta mig.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Jag skickade iväg ett mail till svenska EA-hjälpen. Så en spelexpert ska tydligen snart kontakta mig.

Hehe....... riiiight. Jag ringer dom nog sen vid 10:00, jag vill ha mitt spel NU!

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doodle:

Jag skickade iväg ett mail till svenska EA-hjälpen. Så en spelexpert ska tydligen snart kontakta mig.

Lita inte på det. Dem säger svar inom 24 timmar. Det har gått 2 månader sedan jag mejlade dem första gången och precis 1 månad sedan jag mejlade dem andra gången. Inget svar än... Jag tvivlar på att dom ens läser mejlen de får. Oavsett så är det urusel support från EA-Sverige.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robban_4:

Lita inte på det. Dem säger svar inom 24 timmar. Det har gått 2 månader sedan jag mejlade dem första gången och precis 1 månad sedan jag mejlade dem andra gången. Inget svar än... Jag tvivlar på att dom ens läser mejlen de får. Oavsett så är det urusel support från EA-Sverige.

Misstänkte nästan det. Jag ska nog ringa så fort jag hittar ett telefonnummer att ringa.

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk

Jag ringde just EA support och frågade om allt det här. In conclusion: Dom säger bara att man ska vänta eftersom det kan ta upp till 24 timmar, men nog blir man otålig när ens kompis fick sin kod direkt. Argh..

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bossebrutalus:

Jag ringde just EA support och frågade om allt det här. In conclusion: Dom säger bara att man ska vänta eftersom det kan ta upp till 24 timmar, men nog blir man otålig när ens kompis fick sin kod direkt. Argh..

Aha. Ja då är det väl bara att sitta och rulla tummarna då. Det hade dock varit kul att spela på ens enda lediga dag i veckan ^^

edit: Nu fick jag koden och bekräftelse på mailen! 3,5h efter beställning

Visa signatur

Lian Li 6070B / Asus P8P67 B3 / Intel Core i5 2500K @ 4.5GHz
Corsair Vengance 8GB 1600MHz / Asus GTX780 / Corsair TX650V2

Permalänk
Skrivet av Doodle:

Aha. Ja då är det väl bara att sitta och rulla tummarna då. Det hade dock varit kul att spela på ens enda lediga dag i veckan ^^

edit: Nu fick jag koden och bekräftelse på mailen! 3,5h efter beställning

Jag har också fått min kod nu. Jag vet inte om det var för att jag ringde praktikanten på EA eller om det bara var min tur. Skönt är det iaf.

Lycka till med ditt spelande, och hoppas att det löser sig för andra!

Visa signatur

|Asus P8P67 PRO REV B3 | i5 2500K @ 3,3GHz | Noctua NH-U9B SE2 | Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB | 16 GB Corsair XMS3 | Corsair SSD Force Series 120GB | 1TB Western Digital Caviar Black | Cooler Master HAF X |