Permalänk

Asus Zenbook UX31E

Lite bilder på datorn jag tycker är det bästa Windows-alternativet till Apples Macbook Air: Asus Zenbook

Jag vet att jag är en värdelös fotograf, och jag vet att bilderna kanske inte skulle haft blixt pga den kraftiga reflektionen, men tycker det blev rätt snyggt på några av bilderna

Asus Zenbook UX31E

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Fan va avundsjuk man blir då, har alltid viljat ha en tunn laptop med windows på.

Visa signatur

Asus P8Z68-V PRO Gen 3 || 2500K OC 4.5 GHz || Coolit eco A.L.C || XFX Radeon HD 5770 XXX CF || 8 GB Corsair Vengance 1600 MHz || 500 GB WD || Corsair CX 500 || NZXT H2|| Packard Bell 220dx || Pioneer SA-608 || Sanyo sx 225 || Pioneer HPM 50 || Logitech Z506 || Logitech MX518 ||

Permalänk

riktigt clean dator, 5p till den

Visa signatur

CPU: Intel core i5 3570k 4,6 MHz | MODERKORT:Asus maximus v formula| GPU: XFX Radeon HD 6870 1GB edition - Sapphire Radeon HD 6870 1GB | PSU: corsair AX850 80+ | CHASSI: cooler master II| RAM: corsair xms3 12GB | OS: Windows 7 64 bit

Permalänk
Medlem

Fan vad fin den är!

Permalänk

Fy fasen vad jag älskar touchpaden, för första gången har en extern mus känts lite överflödig vid en laptop, superlätt att scrolla (håll två fingrar på den och dra), zooma (som man gör på smart phones, med två fingrar), högerklicka (tappa på paden med två fingrar istället för ett), gå till skrivbordet (dra tre fingrar nedåt), få upp en lista över alla öppna program (dra tre fingrar uppåt) och scrolla mellan dem (tre fingrar åt sidorna).

Det roligaste är att jag förmodligen har missat 2 eller 3 funktioner den har, galet många :3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fy fasen vad jag älskar touchpaden, för första gången har en extern mus känts lite överflödig vid en laptop, superlätt att scrolla (håll två fingrar på den och dra), zooma (som man gör på smart phones, med två fingrar), högerklicka (tappa på paden med två fingrar istället för ett), gå till skrivbordet (dra tre fingrar nedåt), få upp en lista över alla öppna program (dra tre fingrar uppåt) och scrolla mellan dem (tre fingrar åt sidorna).

Det roligaste är att jag förmodligen har missat 2 eller 3 funktioner den har, galet många :3

Något inspirerad av apple. Har en MacBook(ful vit plast sak.) igenom skolan och det verkar som ASUS har total kopierat apples touchpad funktioner om det är som du skriver.

Riktigt fin dator, gillar det cirkel borstade locket.

Permalänk
Skrivet av swesen:

Något inspirerad av apple. Har en MacBook(ful vit plast sak.) igenom skolan och det verkar som ASUS har total kopierat apples touchpad funktioner om det är som du skriver.

Riktigt fin dator, gillar det cirkel borstade locket.

Ja eftersom det Apple har som säljer är en superportabel dator med bra touchpad så är det klart att andra företag snor det Apple har koll på och slänger in egna idéer i gröten

älskar t.ex instant on funktionen, alltså att man kan lägga den i ett viloläge som batteriet kan hålla i över 9 dagar och som datorn kan hoppa ur på 2 sekunder (ja, tar faktiskt 2 sek). Snacka om att jag kommer utnyttja den funktionen när jag börjar plugga igen

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Medlem

sweeet dator
snygg är den!
Är tangentbordet bakgrundsbelyst?

Visa signatur

ROG Strix Z370-E | Intel 8700K | RTX 3080 TUF OC | G.Skill 16GB 3200Mhz | Samsung Evo 500GB | Corsair 550D | Corsair RM750X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lasergurka:

Fy fasen vad jag älskar touchpaden, för första gången har en extern mus känts lite överflödig vid en laptop, superlätt att scrolla (håll två fingrar på den och dra), zooma (som man gör på smart phones, med två fingrar), högerklicka (tappa på paden med två fingrar istället för ett), gå till skrivbordet (dra tre fingrar nedåt), få upp en lista över alla öppna program (dra tre fingrar uppåt) och scrolla mellan dem (tre fingrar åt sidorna).

Det roligaste är att jag förmodligen har missat 2 eller 3 funktioner den har, galet många :3

Låter ju onekligen bra men hur känns den, är den av plast? Det bästa jag vet med Macens är att den är av glas och därför så känns den alltid underbar att använda.

http://www.theverge.com/2011/11/1/2528456/asus-zenbook-ux31-r...

Visa signatur

i7 12700, 3080 ti, 16gb - vrum vrum

Citera för svar!

Permalänk

Personligen gillar jag inte touchpaden, är rätt seg även med högsta sensen tyvärr.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av tysonayt:

Låter ju onekligen bra men hur känns den, är den av plast? Det bästa jag vet med Macens är att den är av glas och därför så känns den alltid underbar att använda.

http://www.theverge.com/2011/11/1/2528456/asus-zenbook-ux31-r...

Den kanske är av plast men den känns som metall
Till skillnad från andra touchpads så kan man använda den hur länge som helst utan att det blir obehagligt. :3

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av PhenPhantom:

Personligen gillar jag inte touchpaden, är rätt seg även med högsta sensen tyvärr.

Var så för mig också i början men efter några av Asus uppdateringar så blev den super mjuk och tillräckligt känslig

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Härligt!! Har varit sugen på en Air men nu när det kommit riktiga konkurrenter så vet jag inte vad jag ska välja ( om jag ska välja ). Har ju redan en MacBook PRO med en underbar touchpad, dock är den ju långt ifrån så snygg och lätt som din är!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk

Om någon skulle råka läsa här och se att någon varit missnöjd med touchpaden; De släppte först en version av Zenbooken med värdelös touchpad, men med en riktigt bra SSD (Sandforce), sedan byttes touchpaden ut mot en avsevärt bättre, som funkar väldigt mycket bättre, men bytte av någon anledning ut SSDn mot en lite segare (SanDisk, dock fortfarande en 6Gb/s). Summa summarum; touchpaden är nu myckte bättre, och alltså finns det många som säger att den är värdelös, medan andra tycker den är utmärkt

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk

Tjenare Lasergurkish

Funderar på att köpa en sådan här för 8kkr på Inet
Och jag undrar om det är smart eller dumsnålt att köpa denna som är förra generationens ultrabook till ett lägre pris, vill helst inte lägga ut 10k,
istället för en ny UX32VD med HDD/SSD-hybrid, 1080p och GT620 för 10k?

Touchen verkar ju fungera bra på den tidigare numera men hur är tangenterna? Och Wifi har jag hört att det ska vara lite strul med, fungerar det också bra? på 802.11n nivå

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D

Permalänk
Skrivet av Pepperflame:

Tjenare Lasergurkish

Funderar på att köpa en sådan här för 8kkr på Inet
Och jag undrar om det är smart eller dumsnålt att köpa denna som är förra generationens ultrabook till ett lägre pris, vill helst inte lägga ut 10k,
istället för en ny UX32VD med HDD/SSD-hybrid, 1080p och GT620 för 10k?

Touchen verkar ju fungera bra på den tidigare numera men hur är tangenterna? Och Wifi har jag hört att det ska vara lite strul med, fungerar det också bra? på 802.11n nivå

Hejsan!

Touchpaden funkar bra, tangentbordet är okej, men själv tycker jag det är lite jobbigt då det inte alltid registrerar knapptryckningar om man trycker på kanten av tangenten, men som sagt, helt okej. Sen har ju nya zenbooken som sagt högre upplösning och bättre grafikkort, men då jag själv aldrig spelat annat än Diablo 2 på zenbooken, eller viljat spela något annat, så har jag inte någon användning för bättre grafikkort, så beror väl helt enkelt på hur du ska använda den.

Jag tycker det funkar bra med bara en SSD på 120 GB, och föredrar det framför en hybrid. Min uppfattning är att det inte är speciellt stor skillnad mellan de olika zenbooksen, och om prislappen är viktig så vore det kanske bättre att köpa förra generationens zenbook, som handlar som sagt om till vad du tänkt använda den till, om upplösning och tangentbord är väldigt viktigt (är trotts allt rätt hög upplösning för en 13"s laptop redan på gamla, 1600x900), och om du gärna vill kunna spela aningen mer krävande spel.

Angående Wifi har jag inte haft några som helst problem med det, hastigheten med tråd är 35Mbit/s ner, och får 28-30Mbit/s med Wifi.

Visa signatur

| Mobo: B550 AORUS ELITE V2 | CPU: Ryzen 5600x | RAM: 32GB @ 3600MHz | GPU: Asus GTX 1070 ROG| |PSU:RM750x | Chassi: Fractal Design Define R5 | SSD: OCZ Vertex3 120GB + Force GT 240GB | HDD: 6TB | Skärm: Foris FS2333 | |Ljud: Xonar Essence STX |

Permalänk
Skrivet av Lasergurka:

Hejsan!

Touchpaden funkar bra, tangentbordet är okej, men själv tycker jag det är lite jobbigt då det inte alltid registrerar knapptryckningar om man trycker på kanten av tangenten, men som sagt, helt okej. Sen har ju nya zenbooken som sagt högre upplösning och bättre grafikkort, men då jag själv aldrig spelat annat än Diablo 2 på zenbooken, eller viljat spela något annat, så har jag inte någon användning för bättre grafikkort, så beror väl helt enkelt på hur du ska använda den.

Jag tycker det funkar bra med bara en SSD på 120 GB, och föredrar det framför en hybrid. Min uppfattning är att det inte är speciellt stor skillnad mellan de olika zenbooksen, och om prislappen är viktig så vore det kanske bättre att köpa förra generationens zenbook, som handlar som sagt om till vad du tänkt använda den till, om upplösning och tangentbord är väldigt viktigt (är trotts allt rätt hög upplösning för en 13"s laptop redan på gamla, 1600x900), och om du gärna vill kunna spela aningen mer krävande spel.

Angående Wifi har jag inte haft några som helst problem med det, hastigheten med tråd är 35Mbit/s ner, och får 28-30Mbit/s med Wifi.

Precis det jag ville veta!
Då känns det som att denna är den som passar mig bäst eftersom jag helst vill ha en SSD, och inte hamna på över 10k
Men måste nog fundera vidare lite i a f haha

Visa signatur

Speldator: RTX 3070, AMD 5700X3D, Asus B450-F, HyperX 16GB 3200Mhz, 2TB SSD, Corsair 400Q, Win11
Skärm: Dell G2724D