Permalänk
Medlem

Fråga om att skapa en hemsida.

Tjena

Jag är sugen att göra en hemsida, jag har läst php, mysql, html etc så att fixa och dona är inga större problem.

Men, hur börjar man med en hemsida?
Domän, webbhotel?

Är det så lätt att gå in på one.se skriva in ett domännamn som är ledig sen betala det som står när man klickar vidare?

Visa signatur

It's a tarp!

Permalänk
Medlem

Det är typ så lätt att skapa en hemsida om du har läst språken borde inte det vara några problem.

Permalänk
Medlem

Jag har one.com och jag har inga problem än iaf.

Permalänk
99:e percentilen

Om du har en dator du kan använda som server hemma behöver du bara ett domännamn*. Det kostar ca 100 kr om året, men det varierar lite mellan olika toppdomännamn. Annars måste du betala för hosting, vilket är betydligt dyrare – vi snackar flera hundra kronor om året. Binero är ett välkänt webbhotell.

* Det är inte nödvändigt. Man kan låta folk skriva in ens IP-adress, men det fungerar ju inte för en "riktig" sajt, utan isf under utvecklingsperioden.

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers

Permalänk

One.com funkar bra. Inte så dyrt heller. Det är bara dyrt i början sen är inte månadsavgiften så farlig och det är verkligen så enkelt om du kan koda

Visa signatur

Chassi: FD Define R4 / Mobo: Gigabyte MSI Z87-G45 / CPU: Intel Core i7-4770K / RAM: 8GB Corsair Vengeance LP / HDD: 1TB WD Caviar Blue / SSD: 240GB Samsung 850 PRO / GPU: Sapphire R9 280X 3GB / Nätagg: FD Integra R2 650W

Permalänk
Medlem

Nja, skaffar du ett konto hos one.com tillsammans med domän kan du inte flytta din domän eller webbhotell för sig.

Skaffa en domän på binero.se samt ett webbhotell på manufrog.com
Domänen 99:- och webbhotellet 100:- / år, var för sig, du kan flytta domän & servern för sig.
one.com blir 442,50 för ett år.

Permalänk
Avstängd

Äh, kör awardspace.com gratis är bra...

Permalänk
Medlem

one.com är att rekomendera, även hostgator har jag HÖRT gött om!

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av -GufuX-:

one.com är att rekomendera, även hostgator har jag HÖRT gött om!

Funkade helt ok när jag körde det ca 6 mån.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AMDobba:

Tjena

Jag är sugen att göra en hemsida, jag har läst php, mysql, html etc så att fixa och dona är inga större problem.

Men, hur börjar man med en hemsida?
Domän, webbhotel?

Är det så lätt att gå in på one.se skriva in ett domännamn som är ledig sen betala det som står när man klickar vidare?

Att ha läst PHP, mysql och html kommer du inte långt med Har du kodat något?

Börja billigt
Binero eller Cliche
Jag har de flesta av mina domän registrerade på Binero (lätt CMS för hantering av domäner) och som webhotell använder jag Cliche.

http://www.clichehosting.com/se/

Delta Sviten kostar 19 kr / mån

Börja där, sen laddar du upp en index.php med helloWorld. När det är gjort, så är det bara att gasa på

Visa signatur

Wow. PIII och Voodoo. Back to old days

Permalänk
Medlem

När jag behövde gratis webbhotell körde jag http://www.000webhost.com/
Fungerade ypperligt.

Visa signatur

GA-P55-UD3 | Intel Core i5 750 @ 4Ghz 24/7 clock med H50 | Vengeance, 8gb @ 1600Mhz | 6950 CF| M4 64gb SSD | Corsair 650W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erik541:

När jag behövde gratis webbhotell körde jag http://www.000webhost.com/
Fungerade ypperligt.

Använder den också ibland Funkar helt ok för att vara gratis

Visa signatur

CPU : AMD Phenom | X6 1055T GPU : NVIDIA Gtx 560ti Nätaggregat: Corsair TX850 Chassi: Fractal Design R4 Minne: Corsair 8GB Moderkort: Gigabyte GA-990FXA-UD3 Kylare: Zalman CNPS9900A Tangentbord : Key Tronic Mus : Razer DeathAdder 3500dpi