Permalänk
Medlem

Internet kabel adapter?

Tjena
Skulle behöva köpa någon slags adapter som gör så 1 internet utag blir två eller flera...
Är irriterande då jag måste byta från Internet kabel till min Stationära/bärbara dator.
Och nej kan inte använda Wifi då jag bor i lägenhet och internet bara finns i väggen..

Någon som vet var man kan hitta någon sådan adapter? finns det ens någon sådan?

Permalänk
Medlem

Det kallas swith. Du kan nästan ha vilken som helst om du inte ska göra något speciellt och har höga krav på hastigheten!

Edit: T.ex. denna http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=283801

Visa signatur

i7-6700K | MSI Z170A | MSI 1080 8GB | 16GB Kingston HyperX | Intel 600P 256GB | Samsung EVO Basic 840 250GB x2 raid 0 | Corsair RM 750W | 3 x Dell U2414H

Permalänk
Medlem

Router eller switch är vad du (troligtvis) behöver. Lite beroende på hur många IP-adresser du får av din ISP.

Permalänk
Skrivet av waagaard:

Tjena
Skulle behöva köpa någon slags adapter som gör så 1 internet utag blir två eller flera...
Är irriterande då jag måste byta från Internet kabel till min Stationära/bärbara dator.
Och nej kan inte använda Wifi då jag bor i lägenhet och internet bara finns i väggen..

Någon som vet var man kan hitta någon sådan adapter? finns det ens någon sådan?

Jag skulle införskaffa en switch/router.

Visa signatur

CPU: i5-10600kf Stock
Minne: Corsair 4x8GB DDR4 2666MHZ GPU: MSI RTX 3070ti
Det där med citat är inte så dumt

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Tjena
Skulle behöva köpa någon slags adapter som gör så 1 internet utag blir två eller flera...
Är irriterande då jag måste byta från Internet kabel till min Stationära/bärbara dator.
Och nej kan inte använda Wifi då jag bor i lägenhet och internet bara finns i väggen..

Någon som vet var man kan hitta någon sådan adapter? finns det ens någon sådan?

Bara köpa en router med wifi och koppla in den i väggen sen koppla in datorerna i den

Visa signatur

╔ Corsair 32GB DDR4 CL15 3000Mhz VENGEANCE RGB ■
╠ ASUS-ROG-MAXIMUS-X-HERO ■ ASUS-ROG-STRIX-RTX2070-OC ■ i7 8700K
╠ DeepCool Captain 280EX RGB ■ 2x Samsung 970 EVO 500GB■
╠ Deepcool NEW ARK 90 Electro Limited Edition NR58 ■ XFX PRO1000W Limited Black Edition
╚ Samsung SE790C 34" Ultrawide 3440x1440@75Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av waagaard:

Tjena
Skulle behöva köpa någon slags adapter som gör så 1 internet utag blir två eller flera...
Är irriterande då jag måste byta från Internet kabel till min Stationära/bärbara dator.
Och nej kan inte använda Wifi då jag bor i lägenhet och internet bara finns i väggen..

Någon som vet var man kan hitta någon sådan adapter? finns det ens någon sådan?

Vad menar du med att internet bara finns i väggen? Vad jag vet så kommer mitt internet också ifrån ett uttag i väggen :S

Visa signatur

Intel Core i5-2300 2.8GHz | Corsair XMS3 8GB DDR3 PC3-12800 1600MHz | Gigabyte GeForce GTX 560Ti 1GB OC | Fractal Design Newton 650W PSU | Antec Three Hundred

Permalänk
Medlem

Om du inte redan har en router någonstans i hemmet, köp en router. Annars köper du en switch.

Visa signatur

O2+ODAC - Denon AH-D2000
MiniDSP SHD - Emotiva UPA1 - Had Oy högtalare

Permalänk
Medlem

Tack för alla svar!