Permalänk
Medlem

Battlefield 3 problem..

Tjenare, idag åkte jag skaffade Back to Karkand då jag har varit sugen på att skaffa det länge. Men nu när jag kommer hem och ska joina en server står det antingen ''Game Disconnected: You were kicked from the game'' Eller ''Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'SoZyQ' (for 0 minutes) ... RESTRICTION: Service Communication Failure: PnkBstrB.exe driver failure (PnkBstrK.sys) ffab''

Dock har det aldrig hänt tidigare för mig när jag joinat servrar. Har uppdaterat med pbupdate och ominstallerat PunkBuster.

Någon som kan lösningen? Tack på förhand,

// MvH Alex

Permalänk

Något med portar i routern eller liknande?

Permalänk
Medlem

testa uppdatera punkbuster,jag gjorde det idag

Permalänk

Enligt rykterna som går så verkar det som du har haft oturen och blivit PB bannad. Cheat gruppen ArtificialAiming har skapat ett " hack " som får oskyldigt folk bannade, kan inte alla detaljer men kolla forumet på Battlelog, där står det mesta !

Förhoppningsvis så är det bara PB som buggar

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem
Skrivet av Erkapekka:

Något med portar i routern eller liknande?

Ska testa göra det, annars får jag väl kolla upp det där med ban.

Permalänk
Medlem

Kollade lite på Battlelog forumet och det verkar som att många har samma problem, det verkar bero på att man blir bannad av dom där ''ArtificialAiming''. Hoppas jag blir unbannad så snart som möjligt.

Permalänk

läser folk aldrig medelanden som visas up på hemsidan på battlelog?

NOTICE Game disconnected: you were kicked by Punkbuster errors are beeing looked into right now.

Visa signatur

[Fractal R4] [Corsair RM750] [ASUS B550-F] [AM4 Ryzen 7 5800X3D]
[32GB@3600Mhz] [ASUS STRIX 1070] [120GB SSD Win11 OS] [960EVO M.2]
[Monitor: PG278Q"] [Key/Mouse/Sound: G810 + SVIVE GM006 + ODAC-ATH AD-900X]

Permalänk
Medlem

Har också problem.
Snackade med EA support och fick detta till svar

"I'd like to inform you that we are receiving contacts for the same issue, that players are not able to login to game or play online , this could be due to some updation with punkbuster, In this case I'd request you to please wait for some time and try to update punkbuster once from this link http://punkbuster.com/index.php?page=dl-bf3.php

If the update doesn't work I'd request you to please wait for 4-5 hours and then try to connect online."

Fan vad PB alltid ska strula

Permalänk
Medlem

Jag hade också problem med att jag blev kickad och spelet krachade efter att jag köpt B2K. Kontaktade suporten och efter en stunds knappande hade de ficksat det. Så om du inte hittar en lösning kontakta suporten (vet att många har klagat och haft problem med dem men för mig fungerade det väldigt smidigt).

Permalänk
Medlem

Kolla här.

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem

jag har samma problem.. Kan inte spela single player ens

Visa signatur

Burn IF performance

Permalänk
Medlem

" NOTICE The "Game disconnected: you were kicked by Punkbuster errors" are being looked into right now. "

Verkar vara ett stort problem just nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av medichaaaz:

läser folk aldrig medelanden som visas up på hemsidan på battlelog?

NOTICE Game disconnected: you were kicked by Punkbuster errors are beeing looked into right now.

Skrivet av Remorse:

" NOTICE The "Game disconnected: you were kicked by Punkbuster errors" are being looked into right now. "

Verkar vara ett stort problem just nu.

Har också detta felmeddelande i min battlelog. Kom någongång under kvällens lirr, får dock inga kickar utan kan spela fritt. Gick in och läste på battlelog när jag hittade denna tråden och det verkar vara endel som har problem med kickningar. Man kanske bör sluta lira ett par dagar så man inte blir bannad av artificial-aimings cheat, himla tråkigt att de ger sig på oskyldiga. Bör battlelog meddelandet vara något att oroa sig för ?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av CaptainCarl:

Enligt rykterna som går så verkar det som du har haft oturen och blivit PB bannad. Cheat gruppen ArtificialAiming har skapat ett " hack " som får oskyldigt folk bannade, kan inte alla detaljer men kolla forumet på Battlelog, där står det mesta !

Förhoppningsvis så är det bara PB som buggar

Till att börja med så bannas man sällan "oskyldigt".. Sedan varför skulle ArtificialAiming vilja få folk bannade? Är dåligt för deras "affärer". Det TS verkar lida av är att PnkbstrB inte kommer i kontakt med PB servern och därför kickas han.

Visa signatur

Intel pentium III xeon 667 // Intel 815EG // 3dfx Voodoo 5 5500 // 125mb samsung DDR // 250W PSU //

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankburger:

Till att börja med så bannas man sällan "oskyldigt"

händer ofta om man är riktigt duktig och möter folk inkl admins som är rätt kassa

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hankburger:

Till att börja med så bannas man sällan "oskyldigt".. Sedan varför skulle ArtificialAiming vilja få folk bannade? Är dåligt för deras "affärer". Det TS verkar lida av är att PnkbstrB inte kommer i kontakt med PB servern och därför kickas han.

De vill kanske hjälpa folk som har blivit banad för att ha använt deras fusk. Om de banar en massa random folk så måste kanske EA/Dice till slut unbanna alla som har blivit bannade.

Visa signatur

ʕ•͡ᴥ•ʔ

Permalänk
Medlem
Skrivet av MX510.:

händer ofta om man är riktigt duktig och möter folk inkl admins som är rätt kassa

Ja men det har väl inget med PB bann att göra utan att dom bannar dig från deras server.... lite olika saker.

Visa signatur

NZXT H2 Vit| i7 2600 + Hyper 212 | Fractal Design Newton R2 650W | Gigabyte GA-Z68X-UD3H-B3 | G.Skill Ripjaws X 2x4GB | SSD A-Data 511 120 GB | 1TB WD Caviar Blue | Gigabyte GTX670 Windforce 3X OC | 2 x DVD | Corsair Vengeance K60 & Razer Imperator & Steelseries Siberia V2 USB

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Har också detta felmeddelande i min battlelog. Kom någongång under kvällens lirr, får dock inga kickar utan kan spela fritt. Gick in och läste på battlelog när jag hittade denna tråden och det verkar vara endel som har problem med kickningar. Man kanske bör sluta lira ett par dagar så man inte blir bannad av artificial-aimings cheat, himla tråkigt att de ger sig på oskyldiga. Bör battlelog meddelandet vara något att oroa sig för ?

Det är inget felmeddelande, utan snarare ett infomeddelande till alla spelare.

Visa signatur

i5 2500K @ 4.5 med H80 - Asus P8Z68-V LX - 8 GB G.Skill Ripjaws 1600 - MSi HD 6970 Lightning - G.Skill Phoenix Pro 120GB + 2 * 500GB Maxtor Sata2 - Fractal Design Core 3000 - Corsair GS 700W - Windows 7 Ultimate x64

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheGiant:

Ja men det har väl inget med PB bann att göra utan att dom bannar dig från deras server.... lite olika saker.

pb används för att banna manuellt också

Permalänk
Skrivet av Hankburger:

Till att börja med så bannas man sällan "oskyldigt".. Sedan varför skulle ArtificialAiming vilja få folk bannade? Är dåligt för deras "affärer". Det TS verkar lida av är att PnkbstrB inte kommer i kontakt med PB servern och därför kickas han.

http://www.artificialaiming.net/forum/general-discussions/56017-unerring-punkbuster-season-3-a.html

Jag påstår inte att det nödvändigtvis är så, men länken ovan har intressant information.

Visa signatur

Intel i5 - 750 @ 2,67 GHz | Gigabyte P55-UD3 | 12GB Corsair XMS3 Vengeance @ 1600 MHz | MSI GTX560Ti 448-cores | Fractal Design Define R3 Black | Steelseries Siberia V2 Limited Edition

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Det funkade för mig igen efter att jag uppdaterat PB manuellt.

Permalänk

Tjena

Jag har ett kraftigt irriterande problem vanligt vis sitter jag och spelar BF3 till igår när jag fick för mig att ladda ner APB Realoaded för att köra lite på mitt gammla acc som jag hade spelat ett tag på och de va då kluddet kom. jag kunde inte connecta till spelet för jag blev kickad av punkbuster med samma orsak som nämnt tidigare. inte nog med de nu när jag skulle sätta mig ner och dra ett gott lir på BF3 så blir jag kickad av punkbuster. som sagt har inte haft problem förens jag laddade ner APB Realoaded så om de är nån som har svar på detta av erfarenhet så är ni kungar om ni berättar tack på för hand MVH Karlsen

Permalänk
Skrivet av karlsen992:

Jag har ett kraftigt irriterande problem vanligt vis sitter jag och spelar BF3 till igår när jag fick för mig att ladda ner APB Realoaded för att köra lite på mitt gammla acc som jag hade spelat ett tag på och de va då kluddet kom. jag kunde inte connecta till spelet för jag blev kickad av punkbuster med samma orsak som nämnt tidigare. inte nog med de nu när jag skulle sätta mig ner och dra ett gott lir på BF3 så blir jag kickad av punkbuster. som sagt har inte haft problem förens jag laddade ner APB Realoaded så om de är nån som har svar på detta av erfarenhet så är ni kungar om ni berättar tack på för hand MVH Karlsen

Har exakt samma problem tråkigt när det inte funkar som det ska. Ingen som vet hur man fixar det?