Bf 3 krånglar ---> får stöveln

Permalänk
Medlem

Bf 3 krånglar ---> får stöveln

Tjenare! Tänkte jag skulle lira en timma eller två nu på kvällen när man äntligen har tid. Joinade en server, valde ut ett bra vapen och satte fart mot fienden, blev dock kickad efter ca 2 minuter. Reflekterade inte mkt mer över det även då det är lite konstigt att bli kickad utan anledning. Joinade nästa server där jag blev kickad efter samma tid igen! Konstigt tyckte jag! Testade efter det att gå in på en tom server och samma sak hände där. Dröjde enda tills tredje kicken innan jag fick ett vettigt felmedellande istället för bara "kicked".

På tredje kicken stod det:

Game disconnected: you were kicked by PunkBuster. Stated reason: PunkBuster kicked player 'name' (for 2 minutes) ... Violation (IGNORING QUERIES) #Nummer
GAME MANAGER Error Com center

Kikade in på mailen och kan inte se att jag skulle fått några meddelande från varesig origin, dice eller ea. Hittar inte heller något vettigt på min battlelogprofil some kan liknas vid "queries". Vad är nu detta ? Någon annan som har fått liknande meddelande ?

För övrigt har jag aldrig fuskat, bostat eller varit inne och svurit på deras spelforum.

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat punkbuster http://www.evenbalance.com/?

Visa signatur

Why procastinate now when I can do it tomorrow?

Permalänk
Medlem

Har för mig det kan stå så om inte punkbuster är på i ingame inställningarna. "allow punkbuster" eller något sådant. Om det är på så prova att uppdatera punkbuster manuellt, gå till deras sida sen hittar du någon update tool där typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Har för mig det kan stå så om inte punkbuster är på i ingame inställningarna. "allow punkbuster" eller något sådant. Om det är på så prova att uppdatera punkbuster manuellt, gå till deras sida sen hittar du någon update tool där typ.

Tjenare grabbar! Har faktist inte installerat PB eftersom många har haft problem med sina interna ljudkort. Har bara kört spelet som det har varit och det har fungerat prima änsålänge. Cracko, kollade och punkbuster var "allowed" inne på gameplay-fliken.

Edit. Installerade PBSETUP, valde battlefield 3 och fixade uppdatering. Exitade när allt var klart men problemet kvarstår. Vad göra nu ? Skicka mail och fråga vad de håller på med ? Dice eller EA ?

Permalänk
Medlem

Kolla så du inte har UPNP aktiverat i din router. Vart kickad bara helt random förut med, stängde av skiten nu funkar det superb. Fick dock 1 gång bråka med PB med minns tyvärr inte hur jag fixade, men sök på google. Fick upp nå tråd här på swec och det funkade då.

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MyRus:

Kolla så du inte har UPNP aktiverat i din router. Vart kickad bara helt random förut med, stängde av skiten nu funkar det superb. Fick dock 1 gång bråka med PB med minns tyvärr inte hur jag fixade, men sök på google. Fick upp nå tråd här på swec och det funkade då.

Tjenare, har inte UPnP aktiverat i routern. Fick problem med att joina servrar för drygt 2-3 veckor sedan när jag hade den påslagen. Funkade prima efter att man stängde av den.

Edit. Efter lite fix verkar det fungera som vanligt för mig nu. Hittade en annan tråd där ett par andra hade exakt samma problem som mig. Verkar vara väldigt individuellt för hur "mkt" man måste göra för att få det att fungera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wazzo:

Tjenare, har inte UPnP aktiverat i routern. Fick problem med att joina servrar för drygt 2-3 veckor sedan när jag hade den påslagen. Funkade prima efter att man stängde av den.

Edit. Efter lite fix verkar det fungera som vanligt för mig nu. Hittade en annan tråd där ett par andra hade exakt samma problem som mig. Verkar vara väldigt individuellt för hur "mkt" man måste göra för att få det att fungera.

Du kan inte länka, utifall flera behöver hjälp? (räcker upp handen).

Permalänk
Medlem

hade exakt samma problem. det här funkade för mig:

"Har du testat att avinstallera och ominstallera Punkbuster korrekt? Först avinstallera Punkbuster som vanligt. Sedan plocka bort mappen "pb" inne i Battlefield 3 mappen som du har i Origin Games. Och sedan visa dolda filer och göra samma sak på "Ditt namn -> AppData -> Local - > PunkBuster - >BF3 > pb". Sedan går du tillbaka till din Battlefield 3 mapp i Origin Games och går in i "_Installer", väljer "punkbuster" och sedan "redist" och kopiera filen "pbsvc" tillbaka till början av Battlefield 3 mappen och kopiera över den redan existerande och installera om. Sedan kör du manuell uppdatering igen som jag visade ovan. Hoppas du förstår va jag skriver : ) "

(texten är kopierad från ett inlägg gjort av användaren "Mathemoto")

tråden: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1064765-punk...

Permalänk
Medlem
Skrivet av jabo97:

hade exakt samma problem. det här funkade för mig:

"Har du testat att avinstallera och ominstallera Punkbuster korrekt? Först avinstallera Punkbuster som vanligt. Sedan plocka bort mappen "pb" inne i Battlefield 3 mappen som du har i Origin Games. Och sedan visa dolda filer och göra samma sak på "Ditt namn -> AppData -> Local - > PunkBuster - >BF3 > pb". Sedan går du tillbaka till din Battlefield 3 mapp i Origin Games och går in i "_Installer", väljer "punkbuster" och sedan "redist" och kopiera filen "pbsvc" tillbaka till början av Battlefield 3 mappen och kopiera över den redan existerande och installera om. Sedan kör du manuell uppdatering igen som jag visade ovan. Hoppas du förstår va jag skriver : ) "

(texten är kopierad från ett inlägg gjort av användaren "Mathemoto")

tråden: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1064765-punk...

När jag hade detta problemet fick jag avinstallera PB enligt ovanstående beskrivning. Sen var jag tvungen att starta om datorn innan jag installerade det igen, annars fungerade det inte.

Visa signatur

/dev/null

Permalänk
Medlem
Skrivet av crownofthorns:

Du kan inte länka, utifall flera behöver hjälp? (räcker upp handen).

Här: http://www.sweclockers.com/forum/123-battlefield/1064765-punk...