[Gamla tråden]SweClockers BF3-server

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Horrokotoj:

Jag blev bannad från sweclockers serven utan att jag gjort något större fel.

Hur kan jag bli obannad igen??

Ingame nick?

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator

I ett led att tämja fuskarna och låta servern bli lite mer självadministrerande de tider vi inte är där så har vi installerat en !votekick/!voteban plugin.

Den fungerar som så att det måste vara X spelare som alla vill starta en !votekick/!voteban <namn>. Ungefär såhär;

Citat:

Adam: Vi har en fuskare inne, KDR på 200-0, dags för en voteban!
Adam: !voteban xylofon
Bertil: !voteban xylofon
Ceasar: !voteban xylofon
David: !voteban xylofon

Nu startas en omröstning som är aktiv i X minuter, den kräver X personer att säga "!yes" av totalt antal på servern. Om omröstningen lyckas så blir personen permbannad på GUID med en text (banned by vote) i våra loggar som gör att vi kan att se över besluten.

!voteban är till för cheaters.

!votekick är till för regelbrytare, till exempel sådana som spammar sönder chatten med dumheter (ni vet de som försöker lura chatfiltret med utbytta tecken i svordommar åt andra spelare) och stör trivseln på servern.

Vi kommer att övervaka användandet av dessa funktioner noga.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Ingame nick?

Ingame nick=Horrokotoj

Permalänk
Medlem

Det är för många i deras server, dra ner antalet spelare istället, blir bara en sörja just nu.

Permalänk

Blev också bannad helt från ingenstans. Stated reason: TK with vehicle. Kanske råkade köra på någon bitter sweclockare men inte fan var det med flit!
Ingame nick: LesCapitaine

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av africanherbsman:

Blev också bannad helt från ingenstans. Stated reason: TK with vehicle. Kanske råkade köra på någon bitter sweclockare men inte fan var det med flit!
Ingame nick: LesCapitaine

Tänk vad trevligt det vore om spelare som frågar, kunde vara lite artiga och respektfulla istället för att kasta skit och anta det absolut värsta. Tycker du att det där är ett bra sätt att fråga om du kan få spela på servern igen? Skulle du släppa in någon som frågar så?

Jag ser i våra loggar att du har TK'at flera gånger, dels admins och dels spelare.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Horrokotoj:

Ingame nick=Horrokotoj

Skrivet av africanherbsman:

Blev också bannad helt från ingenstans. Stated reason: TK with vehicle. Kanske råkade köra på någon bitter sweclockare men inte fan var det med flit!
Ingame nick: LesCapitaine

För övrigt har jag en diskussion med Horrokotoj över PM så din text "också helt från ingenstans" är inte helt korrekt.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Skrivet av Lan:

Tänk vad trevligt det vore om spelare som frågar, kunde vara lite artiga och respektfulla istället för att kasta skit och anta det absolut värsta. Tycker du att det där är ett bra sätt att fråga om du kan få spela på servern igen? Skulle du släppa in någon som frågar så?

Jag ser i våra loggar att du har TK'at flera gånger, dels admins och dels spelare.

tkat flera gånger? då är jag väl lite slarvig men som sagt jag dödar inte snubbar i mitt lag med flit. Jag är en sann lagspelare!
Är inte här för att kasta skit någonstans, vill bara lira lite bf3 på en skön server!

Permalänk

Hmm.. Förklarade just för en kille vad soflam var, genom att skriva; "extreeeemely useful. it gives the javelin aimbot on infinite range : )" då blev jag bannad, antagligen för att ni satt in nåt slagsordfilter på vissa ord, typ aimbot

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av koivistofalck:

Hmm.. Förklarade just för en kille vad soflam var, genom att skriva; "extreeeemely useful. it gives the javelin aimbot on infinite range : )" då blev jag bannad, antagligen för att ni satt in nåt slagsordfilter på vissa ord, typ aimbot

Åh fasen, ska kolla nu.

Du blev nog bara kickad (finns inget med ditt användarnamn "skabbkrabban" i ban loggen). Det finns ett filter till som inte är så vanligt att det träder i kraft, vi har satt vissa ord under bevakning. Du vet vad trist det är om någon klagar på att en viss spelare har aimbots osv? Varje gång någon säger "aimbot" eller "cheat" eller dylikt så skickas det ut en uppmaning "Use @report in chat to report cheaters." Om de inte ger sig så blir de kickade till slut när de uppnår X antal ggr.

Det som är skumt är att du blev kickad på bara första gången, du hade inga tidigare varningar som jag kan se...skumt. Får testa det imorgon, tack för feedback! Det ska vara lugnt att gå in igen, ber om ursäkt för att du blev felaktigt kickad av filtret och lovar att kika på varför. Det funkade när vi testade det. Inaktiverar den delen tillfälligt tills imorgon.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Nimloths
6 hours ago @ Wake Island

Killen drar första en granat i spawn i början av mappen. Sedan när jag suttit mig i attackhelikopterna blir jag sniprad.

Visa signatur

Fractal Design Arc | ASUS P8P67 PRO REV B3 | i5 2500k | GB GF 570 GTX | Vengeance 8GB DDR3 | Spinpoint F3 1TB
Toshiba L500D | AMD Turion X2 Dual-Core (2200 MHz) | HD4570 | 4GB RAM | 400GB | 1TB extern.

Permalänk

Ni skulle inte kunna ta bort Seine Crossing från rotationen? Det har aldrig under se senaste veckorna varit en jämn match på den mappen. Det känns inte heller som en mapp som stödjer 64 spelare. Folk verkar också bli väldigt arga när lagen blir som de blir, och de lämnar servern. Jag skulle hellre se att Teheran Highway kommer tillbaks för att inte göra antalet mapp mindre i rotationen. Vet inte varför den togs bort, men den känns mer öppen iaf än Seine Crossings och aningen mer lämpad för 64 spelare.

/Lewcan1

Visa signatur

| Intel i7-2600k @ 4,8Ghz Offset +0.065 (1.448v) | Thermalright Silver Arrow | Asus P8P67 Pro 1155 | Corsair XMS3 8GB @ 1333Mhz | Nvidia GTX 670 (1202/3330Mhz) | Samsung SSD Basic 840-Series 250GB | Eizo Foris FS2331 | Corsair Obsidian 750D | FSP Aurum 550W 80+ Gold | Qpad 5k | AKG K 242 HD |

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Tommybellan:

Ni skulle inte kunna ta bort Seine Crossing från rotationen? Det har aldrig under se senaste veckorna varit en jämn match på den mappen. Det känns inte heller som en mapp som stödjer 64 spelare. Folk verkar också bli väldigt arga när lagen blir som de blir, och de lämnar servern. Jag skulle hellre se att Teheran Highway kommer tillbaks för att inte göra antalet mapp mindre i rotationen. Vet inte varför den togs bort, men den känns mer öppen iaf än Seine Crossings och aningen mer lämpad för 64 spelare.

/Lewcan1

Personligen ville jag ta bort Seine vid senaste utvärderingen av vilka kartor vi ska köra, men vi admins är oftast lite smått demokratiska, och det var flera som tyckte att vi skulle ha den kvar.

Det dröjer nog ett tag till nästa gång vi utvärderar kartrotationen, så vi får stå ut med Seine ett tag till.

Kul att få lite mer konkurrens om MVP-medaljerna förresten. Du är riktigt duktig! Titta gärna in på Mumble någon kväll.

Permalänk
Medlem

Vad är detta? Servern är ju heltom D:, trodde den skulle va full dygnet runt

Permalänk

Ehrm, det ser ut som att servern är lösenordsskyddad eller är det bara jag som ser fel?

Edit: hur lägger jag till servern under favoriter?

Edit: Neh nu skäms jag faktiskt:P Missade helt att det står "Add as Favourite".

Visa signatur

MB: ASUS ROG Strix Z490-E Gaming | CPU: i9-10900K @ 5 GHz, 1.36V | GPU: 2x EVGA 2080S FTW3 Hydro Copper @ 2135 MHz | RAM: G.Skill Trident Z RGB Series 64GB @ 3600 MHz, CL16-17-17-17-36 | PSU: Corsair AX1600i 1600W | Storage: 3x Intel 600p 1TB & MP510 4TB | Chassi: Fractal Design Define S2

Allting vattenkylt med radiatorstorlek på sammanlagt 1020mm.

Permalänk

Jag har en idé om hur BF3 skulle kunna bli ett riktigt roligt "lag-spelsspel?". Om det går att ändra i serverinställningar vet jag ej men min idé är att all hud skall bort.

Varje soldat vet nu inte exakt var sina arbetskamrater är utan måste förlita sig på kommunikation/meddelanden (voip/text) för att veta var man har varandra. Det skall inte gå att se exakt när fienden börjar ta över en flagga utan man måste dela upp laget så att kanske ett lag vaktar den ena flaggan osv. Det skulle bli mer lagspel än att alla bara springer runt och fjantar sig.

Så som det är nu så är det ibland att man inte ser själva spelet var all hud i olika färger på skärmen, störande ibland att tveka på att skjuta för att en kamrat är någonstans bakom fienden med sin gröna/blåa lilla tagg.

En soldat skall inte heller överleva 3 skott i bröstet som det är i nuvarande "hardcore". Det nya läget skulle få heta "Real Hardcore" eller något liknande. Vet inte hur många som skulle vilja spela ett sådant läge men jag vet att jag skulle.

Visa signatur

BenQ XL2420T | NZXT H440W | Corsair AX1200 | Maximus VIII Hero | i7 6700K | FD Kelvin s24 | 32gb DDR4 | R9 390 Nitro | Windows 10 64bit

Permalänk
Medlem

Var precis inne och spelade en runda för första gången på SweC:s server.
Måste bara berömma! Trevlig stämning i chatten och alla (läs de flesta) spelar som ett lag.
Kommer garanterat dyka upp mer på denna server!

Keep up the good work!

Ps. Nickar "Wolfien" ingame.

Visa signatur

Corsair Graphite 600T / Corsair TX 850W M / ASUS Z170 Pro Gaming / Intel Core i7 6700K / be quiet! Pure Rock / Corsair 16GB 2133Mhz VENGEANCE / MSI GTX 1080 8GB Gaming X

Permalänk
Medlem

Hur gick det med autobalans-debatten? Spanar admins efter lämpligt skript eller blev det nedlagt?

Enda anledningen till att jag väljer bort swec-servern är för att det ofta (kanske hälften av de gånger jag går in på servern) är väldigt ojämna lag.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Hur gick det med autobalans-debatten? Spanar admins efter lämpligt skript eller blev det nedlagt?

Enda anledningen till att jag väljer bort swec-servern är för att det ofta (kanske hälften av de gånger jag går in på servern) är väldigt ojämna lag.

Nej, vi har en autobalansplugin igång nu. Det är Insane Balancer som vi kört innan, då inaktiverade vi den för att den slog sönder squads men vi har tweakat inställningarna då nu kanske den funkar bättre. Vi utvärderar den vidare så hoppa in du.

Den långa förklaringen är att först körde vi Insane Balancer med alla funktioner igång men vi tyckte inte om hur den slog sönder squads så vi reducerade den till ren numerisk balansering av antal spelare på varje sida. Nu har vi tagit en titt till och vänt på det, nu balanserar den inte numeriskt antal spelare utan SPM vid rundans slut. Den flyttar lonewolfs och hela squads, om det finns nog många slots på lagen.

Ytterligare en dumhet i bf3 kodningen, det finns inget neutralt lag att stoppa in spelarna i för balanseringen...

Det vi vill ha feedback på, asap, är om squads fortfarande bryts sönder i lika hög grad och om autobalansen är bättre.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Så då är det bara att härda ut tills rundan tar slut.

Kanske en anledning till att gå tillbaka till rundor med färre tickets.

Visa signatur

Ridbyxan på Steam.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Sca:

Så då är det bara att härda ut tills rundan tar slut.

Kanske en anledning till att gå tillbaka till rundor med färre tickets.

Nja, rundor som tar 15 min i snitt är bättre än 9-10. Å andra sidan har jag lirat BF2 modden PR där man spelade samma karta i 3-4h...

Även om BF3 är snabbare, tightare kartor osv så blir det lite för lite med 10 min per karta. 10% av speltiden ska inte vara ladda karta och titta på stats ;).

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

"I haz cookies 4 ur Platoon!" (Jag har godis till er Pluton)

Du som är "Founder" för SweC plutonen på Battle Log följ dessa enkla steg:

1. Skaffa detta: http://userscripts.org/scripts/show/117314

2. Ladda upp nedanstående bild:

OBS att bilden måste finnas i lite diverse storlekar. Jag gjorde denna bara för Platoon-sidan, resten får ni sköta själva.
Storlekar som används utav Battle Log är: 320x320, 100x100, 60x60, 36x36, 26x26 pixlar.

PS. Enligt en av mina egna admins, som råkar vara DICE-anställd, sa att det är ok att använda sig utav denna "script" på sidan. DS.

Visa signatur

Nikon Z6 • Nikkor AF-S 14-24/2.8G ED • Nikon Z 24-70/4 S • Nikkor AF-S 200-500/5.6E ED VR • Manfrotto BeFree Advanced Twist • Benro TMA47AL • iOptron GEM28 • William Optics Redcat 51 v2 • Lunt LS50THa/B600 • Player One Neptune-M • Player One Apollo-M Mini • Player One Mars-C • GSO 6" Classical Cassegrain

Permalänk
Medlem

Fuskare inne på servern nu, nicker typ IIIIIII eller något sånt.

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Xizten:

Fuskare inne på servern nu, nicker typ IIIIIII eller något sånt.

Hittade honom, han är rapporterad till EA med klockslag och logg.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Hittade honom, han är rapporterad till EA med klockslag och logg.

Ni bannade mej ist för den där fuskarn, unbann tack!

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nonian:

Ni bannade mej ist för den där fuskarn, unbann tack!

Que???

Kollar listorna igen...

Edit: Vad faen har hänt med min sortering...den listar namnet på fel rad? Gah. Jag hämtar txt filerna med en template som verkar muppad. Ber om ursäkt, bra att du reagerade så fort!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Que???

Kollar listorna igen...

Edit: Vad faen har hänt med min sortering...den listar namnet på fel rad? Gah. Jag hämtar txt filerna med en template som verkar muppad. Ber om ursäkt, bra att du reagerade så fort!

Blev kickad, Reason:Banned, Player lllllllllllllllll nått sånt, och något fusk.. måste blivit något fel eller?

EDIT: Hehe det är lugnt, bara jag kommer in igen så

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Nonian:

Blev kickad, Reason:Banned, Player lllllllllllllllll nått sånt, och något fusk.. måste blivit något fel eller?

Japp, det vart riktigt fel - se ovan post. Den är släppt och du är redan tillbaka. Bra!

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lan:

Japp, det vart riktigt fel - se ovan post. Den är släppt och du är redan tillbaka. Bra!

Gött! Tack så mycket!

Permalänk
Medlem

Heter Wihlsen ingame, trevlig server med bra folk. Den enda jag spelar på iaf. Sjukt less på Seine Crossing så jag hoppas den försvinner när/om ni tar en titt på kartorna igen. Tehran-whatever känns ju som en lite roligare bana även om den kanske inte heller är helt optimal.

Sitter faktiskt och längtar lite efter nästa DLC med nya banor. Måste vara första gången någonsin som jag faktiskt längtat efter något liknande...