[Diskussion] Samsung Galaxy S2 (Android 2.3)

Permalänk
Skrivet av DarkFuzi:

Hoppas någon kan hjälpa mig med detta.
Jag har köpte en SGS2 svart. Min tjej köpte vit.
Jag öppnade min direkt. Lekte med den i några dagar sedan öppnade hon sin och satte igång den.
När vi är i mörker så sänker ljusstyrkan sig på bägge telefonerna. Min visar sig då vara gulare och "prickig". Man kan väl beskriva det som att man ser pixlarna eller något lättare på min. Det är som ett textil lager ligger bakom allt och det syns tydligt då man skrollar och mönstret står stilla. Tex när man googlar med telefonen då bakrunden är vit så syns det extra mycket.

Om ni orkar så sänk ljusstyrkan maximalt och sen ta bort automatisk ljusreglering och kolla ifall ni märker en skillnad.

Är det så att dessa två telefoner har helt olika displayer?
Är min en äldre och sämre variant?
Kan det vara måndags exemplar?
Fel i mjukvara?

Någon som kanske har märkt det eller varit med om liknande?

Tacksam för alla svar då försäljaren vägra byta ut min telefon och vill istället skicka den på en resa till norrland där de kommer hålla den som gisslan i 3 veckor. Jag har ju f*r fan precis köpt telefonen och vill ju såklart ha och leka med den nu och börja med att skicka iväg den....

Det är en feature på AMOLED displayer, dom skiljer sig åt lite beroende på batch osv. Den goda nyheten är att det rör sig om kalibrering av skärmen bara, så det är inget hårdvarufel. Värt att tänka på är också att man upplever exakt samma skärm olika beroende på om det är en svart eller vit lur.

Olika mjukvaruversioner verkar skilja sig åt vad gäller kalibreringen. Utan root är det inte jättemkt man kan göra förutom att ändra mellan standard/film eller byta mjukvaru version.

Med root finns appar som känner av vilken panelrevision du har och du kan kalibrera därefter.

Permalänk
Skrivet av Ludzee:

Jag har väntat på min S2a i 16 dagar nu, pga lagerbrist över hela europa typ. Men jag får den till ett väldigt bra pris 3900. Dock undrar jag om jag ska annullera beställningen och vänta/köpa någon annan telefon. Då har jag 4000:-. kan man få något bättre, för de pengarna dvs? Vad skulle ni gjort? Kan säga att det troligtvis kommer dröja ett ta till då Samsung sa att de skulle skicka leveransen till butiken (SwedenMobile/SMA) vecka 2, och man han har fårr mail om att de inte fick det pga att samsung hade problem. Tack.

Nej du får inget bättre för 4k. S2 har vart nere på ca 3700kr, men det var ett tag innan jul höjningarna osv.

Det finns inte så mycket som är bättre på marknaden, Galaxy Nexus är väl den enda. Fördelen med Nexus är skärmen och att den kommer med ICS direkt och den får alltid senaste uppdateringarna först, direkt från google. Nexusen kostar drygt 1000Kr mer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Nej du får inget bättre för 4k. S2 har vart nere på ca 3700kr, men det var ett tag innan jul höjningarna osv.

Det finns inte så mycket som är bättre på marknaden, Galaxy Nexus är väl den enda. Fördelen med Nexus är skärmen och att den kommer med ICS direkt och den får alltid senaste uppdateringarna först, direkt från google. Nexusen kostar drygt 1000Kr mer.

Jag har också fått känslan, av det lilla jag fått leka med Nexus, är att den är för stor för att vara en mobiltelefon. Smaken är som baken givetvis, men storleken på S2 är mer lagom.

Permalänk
Skrivet av Stich:

Jag har också fått känslan, av det lilla jag fått leka med Nexus, är att den är för stor för att vara en mobiltelefon. Smaken är som baken givetvis, men storleken på S2 är mer lagom.

Har tyvärr inte provat en galaxy nexus ännu :/ Men den är inte mycket bredare än S2, det skiljer mer på höjden liksom.

Personligen skulle jag ta en Nexus om jag skulle köpa en lur nu men jag är lite modd nörd så inget konstigt med det

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zentix:

Kollat inställningar>display>displayläge så att båda står på standard, eller ja så att båda har samma inställning ?

De har exakt samma inställning båda två. Det har jag varit noggran med att kolla ställa in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Det är en feature på AMOLED displayer, dom skiljer sig åt lite beroende på batch osv. Den goda nyheten är att det rör sig om kalibrering av skärmen bara, så det är inget hårdvarufel. Värt att tänka på är också att man upplever exakt samma skärm olika beroende på om det är en svart eller vit lur.

Olika mjukvaruversioner verkar skilja sig åt vad gäller kalibreringen. Utan root är det inte jättemkt man kan göra förutom att ändra mellan standard/film eller byta mjukvaru version.

Med root finns appar som känner av vilken panelrevision du har och du kan kalibrera därefter.

Nu får du gärna förklara dig lite :).
Hur kan en man uppleva att skärmarna är olika pga av att det är olika färg på telefonen. Det är ju bara plasten, skalet på telefonen som är annorlunda färg.
Det kan väl inte vara påverka skärmen?

Permalänk
Medlem

Måste erkänna för er, bröder, att jag börjat överväga ett byte mot iPhone eller Mango.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Måste erkänna för er, bröder, att jag börjat överväga ett byte mot iPhone eller Mango.

why?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Trött på Android helt enkelt. CyanogenMod är inte helt felfritt och standard-romen innehåller ju allt skräp som drar ner batteri och prestanda. Använder inte heller denna "dual-core" direkt. Har kommit på att jag mest lyssnar på musik och tar en enstaka bild ibland. Skulle hellre ha ett OS som är stabilare och fungerar smidigt.

Sen finns det flera stora nack-delar med t.ex. iPhone som får mig att tveka. Mindre skärm, inte lika stöt-tålig, kan inte göra något åt utseendet (lär inte störa så mkt i längden) och sämre kamera (iaf på vanliga 4an). Ska dra in till Elgiganten eller liknande tänkte jag för att känna lite på dem och se vad jag tkr. Annars får jag försöka testa några andra Roms antar jag.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Men ta och satsa på nån sjysst Mango-lur då, Scienta. Nokias Lumia verkar ju rätt trevlig. Jag antar att du inte pallar vänta till Q4 men då kommer det en del större nyheter hårdvarumässigt för Wp7. T.ex. LTE, helt andra CPUer etc. Annars är det ju alltid trist om nån lämnar androidvärlden. Kanske skulle vänta MWC i februari och kolla på vad som presenteras där ? För övrigt har jag använt en sig som är "inspirerad" av din det senaste året, vet inte om du har märkt det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Oldskool:

Men ta och satsa på nån sjysst Mango-lur då, Scienta. Nokias Lumia verkar ju rätt trevlig. Jag antar att du inte pallar vänta till Q4 men då kommer det en del större nyheter hårdvarumässigt för Wp7. T.ex. LTE, helt andra CPUer etc. Annars är det ju alltid trist om nån lämnar androidvärlden. Kanske skulle vänta MWC i februari och kolla på vad som presenteras där ? För övrigt har jag använt en sig som är "inspirerad" av din det senaste året, vet inte om du har märkt det.

Har kollat lite på Lumia och på HTC Titan, dessa verkar vara de alternativa Mango-lurarna. Hittar dock inget om hur bra deras ljudchip är.

Jo, jag har sett att du "lånat" den. Politiskt inkorrekt och allt. Tydligen något Sweclockers godkänner så länge det är rätt enligt dem. Skulle jag göra detsamma blev det väl avstängning direkt.

Men låt oss nu inte skräpa ned denna tråd med det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk

Kanske blir trevligare med ics updaten tilö s2an. Köpa ett batteri kanske

Permalänk
Medlem
Skrivet av TimMy2003:

Kanske blir trevligare med ics updaten tilö s2an. Köpa ett batteri kanske

Jo, det har jag också tänkt på. Måste nog se till att pröva ICS först iaf.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Har beställt en SGS2 från Tele2 men leveransen dröjer, lite störigt men inget att göra åt.
DOck har jag en fråga, jag köpte denna delsvis för att frugan har en Samsung Ace där jag resonerade fram till att laddaren är sammma för båda modellerna och delvis för att Samsung gör bra skit.

Så, kan vi använda varandras laddare?

Visa signatur

Man
2-barnsfar
Spelnörd

Permalänk
Medlem
Skrivet av Musslan:

Har beställt en SGS2 från Tele2 men leveransen dröjer, lite störigt men inget att göra åt.
DOck har jag en fråga, jag köpte denna delsvis för att frugan har en Samsung Ace där jag resonerade fram till att laddaren är sammma för båda modellerna och delvis för att Samsung gör bra skit.

Så, kan vi använda varandras laddare?

Du kan köpa en Sony Ericsson och använda laddaeen också sålänge de följer EU standarden vilket jag tror dom måste för att säljas inom EU

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Skrivet av DarkFuzi:

Nu får du gärna förklara dig lite :).
Hur kan en man uppleva att skärmarna är olika pga av att det är olika färg på telefonen. Det är ju bara plasten, skalet på telefonen som är annorlunda färg.
Det kan väl inte vara påverka skärmen?

Det är en synvilla alltså, inget annat Med vit ram kommer svärtan upplevas som bättre tex, med svart ram kommer vitt se mera vitt ut osv.

Skaffa root och installera https://market.android.com/details?id=org.projectvoodoo.scree...

Så kan du justera som du vill ha det själv

Permalänk
Skrivet av scienta:

Trött på Android helt enkelt. CyanogenMod är inte helt felfritt och standard-romen innehåller ju allt skräp som drar ner batteri och prestanda. Använder inte heller denna "dual-core" direkt. Har kommit på att jag mest lyssnar på musik och tar en enstaka bild ibland. Skulle hellre ha ett OS som är stabilare och fungerar smidigt.

Sen finns det flera stora nack-delar med t.ex. iPhone som får mig att tveka. Mindre skärm, inte lika stöt-tålig, kan inte göra något åt utseendet (lär inte störa så mkt i längden) och sämre kamera (iaf på vanliga 4an). Ska dra in till Elgiganten eller liknande tänkte jag för att känna lite på dem och se vad jag tkr. Annars får jag försöka testa några andra Roms antar jag.

Du har nog inte hittat rätt rom, CM7 gör ingen större skillnad alls på SGS2. Provat flera ggr. men gått tillbaks till samsungbaserade roms, ingen direkt prestandaskillnad alls.

What you need is Hyperdroid! XDA ligger nere nu och har inte länken till tråden. Men iaf, bästa rommen jag provat på SGS2. Sen finns scripts sk. "surgeons" som tar bort allt samsung bloat och lägger till AOSP apps och olika teman, bara att välja å ta det som passar dig bäst. Själv kör jag med Doc's Surgeon/tema, mörkt/cleant tema.

Hyperdroids server ligger inte nere dock så här är länkar dit:

rom: http://hyperdroid.calibur.info/index.php?file=2f3127f43a07bb9...

Index: http://hyperdroid.calibur.info/

In med rommen, sen in med docs debloater script. Teman/tweaks kan du ladda ner direkt i luren med hyperdroidparts som kommer med i rommen.

EDIT: Du måste prova ICS, har kört CM9 Alpha på SGS1'an endel och det är väldigt väldigt trevligt. Mkt mera användarvänligt på ett bra sätt, och smooooth

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Du har nog inte hittat rätt rom, CM7 gör ingen större skillnad alls på SGS2. Provat flera ggr. men gått tillbaks till samsungbaserade roms, ingen direkt prestandaskillnad alls.

What you need is Hyperdroid! XDA ligger nere nu och har inte länken till tråden. Men iaf, bästa rommen jag provat på SGS2. Sen finns scripts sk. "surgeons" som tar bort allt samsung bloat och lägger till AOSP apps och olika teman, bara att välja å ta det som passar dig bäst. Själv kör jag med Doc's Surgeon/tema, mörkt/cleant tema.

Hyperdroids server ligger inte nere dock så här är länkar dit:

rom: http://hyperdroid.calibur.info/index.php?file=2f3127f43a07bb9...

Index: http://hyperdroid.calibur.info/

In med rommen, sen in med docs debloater script. Teman/tweaks kan du ladda ner direkt i luren med hyperdroidparts som kommer med i rommen.

EDIT: Du måste prova ICS, har kört CM9 Alpha på SGS1'an endel och det är väldigt väldigt trevligt. Mkt mera användarvänligt på ett bra sätt, och smooooth

Jo, jag märkte stor skillnad med CM7 mot standard, speciellt i batteritid. Men buggarna är helt enkelt inte värt det. Jag ska ge Hyperdroid en chans, annars testar jag CM9! blir jag inte nöjd med någon av dem så är det nog ett byte som gäller. Hur pass stabilt osv. är CM9 i dagsläget? Det är ju ingen färdig produkt direkt.

Detta med "surgeons", är det något man applicerar på standard-romen, eller tillhör det Hyperdroid? Kan vara ett alternativ annars. Hur många ggr kan man flasha telefonen? Ska ju vara någon counter som håller koll på det där.

EDIT: Hyperdroid är under installation. Får se hur detta verkar.

EDIT2: Ok, då är vi igång. Vid första anblicken ser det ut som standard-rom fast med färdig-installerad Super-user och CWM. Hur använder jag nu dessa "surgeons" för att få bort bloat? Hittar heller ingen lista på vad det är som faktiskt tas bort.

EDIT3: Efter att ha använt Hyperdroid ett tag idag så verkar det lite bättre. Men får fortfarande felmeddelanden "processen x måste stängas bla bla bla". Ändrade DPI-inställningen och kunde sedan inte gå in i inställningarna igen. Det var sådant här jag inte ville vara med om

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Skrivet av scienta:

Jo, jag märkte stor skillnad med CM7 mot standard, speciellt i batteritid. Men buggarna är helt enkelt inte värt det. Jag ska ge Hyperdroid en chans, annars testar jag CM9! blir jag inte nöjd med någon av dem så är det nog ett byte som gäller. Hur pass stabilt osv. är CM9 i dagsläget? Det är ju ingen färdig produkt direkt.

Detta med "surgeons", är det något man applicerar på standard-romen, eller tillhör det Hyperdroid? Kan vara ett alternativ annars. Hur många ggr kan man flasha telefonen? Ska ju vara någon counter som håller koll på det där.

EDIT: Hyperdroid är under installation. Får se hur detta verkar.

EDIT2: Ok, då är vi igång. Vid första anblicken ser det ut som standard-rom fast med färdig-installerad Super-user och CWM. Hur använder jag nu dessa "surgeons" för att få bort bloat? Hittar heller ingen lista på vad det är som faktiskt tas bort.

EDIT3: Efter att ha använt Hyperdroid ett tag idag så verkar det lite bättre. Men får fortfarande felmeddelanden "processen x måste stängas bla bla bla". Ändrade DPI-inställningen och kunde sedan inte gå in i inställningarna igen. Det var sådant här jag inte ville vara med om

Jag jämförde CM7 med Hyperdroid tex. helt stock körde jag i nån dag kanske.

Finns beskrivningar osv av vad allt gör, men det finns på XDA som ligger nere fn. DPI ändrar du i Hyperdroid parts, finns i inställningar. Du kan även ladda ner surgeons/tweaks mm från hyperdroid parts.

För att market ska funka 100% så är det standard 240dpi eller 160dpi(som docs surgeon) som gäller. Jag kör på 160dpi, gillar det skarpt!

Om du får forceclose på appar, reboota till recovery, wipe cache och dalvik cache, fix permissions. Sen kör du igång luren igen(obs kan ta flera minuter att boota efter man gjort det så få inte panik å dra batteriet)

EDIT! Xda uppe igen, länk: http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1288850

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

EDIT3: Efter att ha använt Hyperdroid ett tag idag så verkar det lite bättre. Men får fortfarande felmeddelanden "processen x måste stängas bla bla bla". Ändrade DPI-inställningen och kunde sedan inte gå in i inställningarna igen. Det var sådant här jag inte ville vara med om

Checkrom revohd v4 är riktigt stabil. Kommer med jkay o kitchen pro.

För att avinstallera/frysa bråte man inte vill ha så går det ju att göra med titanium backup. Vad är vad/går att ta bort? -> http://forum.xda-developers.com/showthread.php?t=1069924
http://www.youtube.com/watch?v=zDVCIKT6s00 ~2:00 jkay
http://www.youtube.com/watch?v=Cu3C0eqWL1g kitchen pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av thereal_twisted:

Om du får forceclose på appar, reboota till recovery, wipe cache och dalvik cache, fix permissions. Sen kör du igång luren igen

Jo, sånt har jag gjort förr. Sådant jag inte gillar att behöva göra.

EDIT: Testar en Surgeon nu så får vi se. Massa bloat som försvinner, så kan bli intressant.

EDIT2: Doc's Surgeon innehåller fortfarande några saker jag skulle vilja se försvinna. Och jag verkar för allt i världen inte kunna få svenska som inmatningsspråk till tangentbordet?!

Ingen som har nån kommentar gällande det där med flash counter?

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem

Vad undrar du ang flash countern?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Vad undrar du ang flash countern?

Finns det något stopp? Är det skadligt att flasha om massa ggr? Hur fungerar det där med garantin (bra att veta om jag nu beslutar mig för att byta om det faktiskt finns garanti eller inte, i övrigt bryr jag mig inte)?

Ok, har hittat en Surgeon jag tror jag kan leva med nu. Största problemet är fortfarande att jag inte hittar svenskt tangentbord.

EDIT: Hittade ett annat tangentbord på market som verkar fungera som jag vill. Ska ge detta en chans ett tag, är jag inte nöjd så är ICS sista hoppet - annars är ett byte oundvikligt.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Finns det något stopp? Är det skadligt att flasha om massa ggr? Hur fungerar det där med garantin (bra att veta om jag nu beslutar mig för att byta om det faktiskt finns garanti eller inte, i övrigt bryr jag mig inte)?

Ok, har hittat en Surgeon jag tror jag kan leva med nu. Största problemet är fortfarande att jag inte hittar svenskt tangentbord.

EDIT: Hittade ett annat tangentbord på market som verkar fungera som jag vill. Ska ge detta en chans ett tag, är jag inte nöjd så är ICS sista hoppet - annars är ett byte oundvikligt.

Om det finns något stopp vet jag ej.. Har inte läst om det iaf.
Det är inte skadligt att flasha.
Garantin kan va veck om de bryr sig.. Det är dock lätt att återställa med en usb-jig (Jag gjorde en själv med ett 300kohm motstånd).
Om man flashar ny rom med t.ex cwm så händer inget med Flashräknaren. Bara med odin i download mode..

Jag har ägt en iphone, aldrig igen. O de har inte bättre batteritid än samsung stock fw.

Dold text
Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Om det finns något stopp vet jag ej.. Har inte läst om det iaf.
Det är inte skadligt att flasha.
Garantin kan va veck om de bryr sig.. Det är dock lätt att återställa med en usb-jig (Jag gjorde en själv med ett 300kohm motstånd).
Om man flashar ny rom med t.ex cwm så händer inget med Flashräknaren. Bara med odin i download mode..

Jag har ägt en iphone, aldrig igen. O de har inte bättre batteritid än samsung stock fw.

Dold text

Har iofs bara flashat 2 ggr i Odin, resten i CWM. Såna detaljer är iaf bra att veta! Och om det går att återställa counter är det ju kanoners (antar att det inte är allt för svårt med en jig och sådär?).

Vad får dig att säga "aldrig igen" till iPhone? Och vilken version var det.

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Har iofs bara flashat 2 ggr i Odin, resten i CWM. Såna detaljer är iaf bra att veta! Och om det går att återställa counter är det ju kanoners (antar att det inte är allt för svårt med en jig och sådär?).

Vad får dig att säga "aldrig igen" till iPhone? Och vilken version var det.

Du pluggar bara i "jiggen" i usbporten med telefon avstängd så är flash countern nollad. Om det inte skulle funka så finns äldre bootloader som funkar att ladda ned från xda (official firmware tråden).

3gs, det känns som att ios motarbetar en hela tiden.. Varför får jag t.ex inte bluetootha över en bild till en annan telefon.?
Det går inte att komma åt filsystemet utan allt måste synkas via itunes som är ett kapitel för sig. Går inte att lägga in vilket filmformat man vill o brar spela upp..
Jailbreakad så blir det väl hyffsat men det är fortfarande motigare än orotat android.
Är väl inte rätt tråd att ta upp detta då det brukar resultera i fanboykrig vilket inte är meningen. Finns många ios vs android trådar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Boss302:

Du pluggar bara i "jiggen" i usbporten med telefon avstängd så är flash countern nollad. Om det inte skulle funka så finns äldre bootloader som funkar att ladda ned från xda (official firmware tråden).

3gs, det känns som att ios motarbetar en hela tiden.. Varför får jag t.ex inte bluetootha över en bild till en annan telefon.?
Det går inte att komma åt filsystemet utan allt måste synkas via itunes som är ett kapitel för sig. Går inte att lägga in vilket filmformat man vill o brar spela upp..
Jailbreakad så blir det väl hyffsat men det är fortfarande motigare än orotat android.
Är väl inte rätt tråd att ta upp detta då det brukar resultera i fanboykrig vilket inte är meningen. Finns många ios vs android trådar.

Låter inte allt för lockande. Men de saker du räknade upp är inget jag gör så jätteofta. Låter ändå som att jag borde pröva innan jag säger om jag gillar eller inte. Just nu är jag hyfsat nöjd med min telefon ändå. Hyperdroid var faktiskt bra!

Iaf, bra att veta om countern!

Visa signatur

+++ Divide By Cucumber Error. Please Reinstall Universe And Reboot +++

"Real stupidity beats artificial intelligence every time." - Terry Pratchett, Hogfather

Permalänk
Medlem
Skrivet av scienta:

Låter inte allt för lockande. Men de saker du räknade upp är inget jag gör så jätteofta. Låter ändå som att jag borde pröva innan jag säger om jag gillar eller inte. Just nu är jag hyfsat nöjd med min telefon ändå. Hyperdroid var faktiskt bra!

Iaf, bra att veta om countern!

Ja det är personligt med operativsystem.. många tokgillar bevisligen ios.
jig finns att köpa på ebay för några kr om du inte har en gammal kabel o ett motstånd till hands.
#11319942

Permalänk
Medlem

Hej!!

Jag har lite problem med min Samsung Galaxy S2.
Första gången jag kopplade den till datorn fungerade allt som det skulle. Kies fungerade bra o.s.v. Men nu när jag kopplar den till datorn fungerar inte anslutningen till Kies.
Men anslutningen till "masslagring" funkar alldeles utmärkt.

Jag har nyaste versionen av Kies och har provat flera gånger.

Kan för övrigt tillägga att jag sitter med en mac just nu och inte har tillgång till en PC

Vore sjukt tacksam om någon vet hur man löser detta.
Anledningen till att jag vill åt Kies är att jag vill uppdatera mobilens programvara.

Visa signatur

Intel Celeron 1,7 GHz | Kingston 667 MHz | Intel X3100 | suck,snyft och gäsp :(

Permalänk
Medlem

Någe drivrutinstrul kanske? Kan du inte uppdatera den OTA?