Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

tack, har inte sett den innan men ska förmodligen bygga en egen

Låter klokt! Lycka till!!

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

är lite trög ;P men blir det två där bak då plus en där framme ? (det står på moderkortet att det är 2 stycken usb 3.0)

Just precis!
Du har 1 intern och 2 externa

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Du har en del att lära

Alla portar sitter på moderkortet, och inte på chassit. Titta på videon som jag länkade innan så ser du hur man bygger en dator och så ser du hur alla komponenter ser ut osv!

jo jag fattade det xD men kommer den där framme inte funka då ? eller måste jag dra en sladd från moderkortet till den där framme ?

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Skrivet av LoLiwer:

jo jag fattade det xD men kommer den där framme inte funka då ? eller måste jag dra en sladd från moderkortet till den där framme ?

Japp! En sladd från moderkortet till i fram på datorn. Men på moderkortets specifikationer står det hur många usb portar moderkortet har där bak På chassit specifikationerna står det hur många portar det finns där fram.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Och så köper du en 7-in-1 USB-hub till så har du massa portar

Visa signatur

:(){ :|:& };:

🏊🏻‍♂️   🚴🏻‍♂️   🏃🏻‍♂️   ☕

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Japp! En sladd från moderkortet till i fram på datorn. Men på moderkortets specifikationer står det hur många usb portar moderkortet har där bak På chassit specifikationerna står det hur många portar det finns där fram.

vill inte bygga min dator själv känner mig inte så säker.. men vet du vart jag kan lämna in den för en billig peng, bor i Nybro

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

vill inte bygga min dator själv känner mig inte så säker.. men vet du vart jag kan lämna in den för en billig peng, bor i Nybro

Sökte lite snabbt på Google och hittade detta.
http://www.nonnes.se/data
Kanske hade varit något?

Visa signatur

ROG Strix Z790-E/Intel i7 13700K/Noctua NH-D15 Black/MSI RTX 4080 Suprim X/32GB Corsair vengeance 6200mhz/Lian Li O11 Air Mini/Seasonic Vertex 850/Kringutrustning: Keychron Q2
Alienware AW3423DWF/Klipsch R-41PM/G-Pro X Superlight/Fidelio X2HR

Permalänk
Skrivet av LoLiwer:

vill inte bygga min dator själv känner mig inte så säker.. men vet du vart jag kan lämna in den för en billig peng, bor i Nybro

Okej! Om du inte är säker ska du inte göra det

Har du ingen datoraffär i närheten som du kan fråga? Har inte så många tips tyvärr Lycka till!

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

[QUOTE="simonwellander;11824464"]Okej! Om du inte är säker ska du inte göra det

Har du ingen datoraffär i närheten som du kan fråga? Har inte så många tips tyvärr Lycka till![/QUOTE

Ska höra med nonnes (men förmodligen är dom väldigt dyra)

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av THEBADGUY:

Sökte lite snabbt på Google och hittade detta.
http://www.nonnes.se/data
Kanske hade varit något?

har redant mailat dom men tack ändå, (dom har inte svarat än på mailat) skickade det innan idag.

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem

Inte för att klaga på ditt paket, men för 6800kr (endast dator) så fick jag ihop ett paket på cdon med 60gb ssd (räcker iaf för mig även om jag har 120) 2500k z68 och 560 TI. Dock ett lite billigare chassi och så då. Men valet är helt ditt vad du vill lägga pengarna på

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sh1ft:

Inte för att klaga på ditt paket, men för 6800kr (endast dator) så fick jag ihop ett paket på cdon med 60gb ssd (räcker iaf för mig även om jag har 120) 2500k z68 och 560 TI. Dock ett lite billigare chassi och så då. Men valet är helt ditt vad du vill lägga pengarna på

kan du länka ?

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Skrivet av Sh1ft:

Inte för att klaga på ditt paket, men för 6800kr (endast dator) så fick jag ihop ett paket på cdon med 60gb ssd (räcker iaf för mig även om jag har 120) 2500k z68 och 560 TI. Dock ett lite billigare chassi och så då. Men valet är helt ditt vad du vill lägga pengarna på

Ja men problemet var när jag plockade ihop mitt paket till honom så ville jag gärna välja lite andra komponenter, problemet var att mycket var tillfälligt slut i lagret. Måste nog ändå påstå att han får mycket dator för pengarna med de paketet vi fixat åt honom

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

kan du länka ?

Jag tänkte det först men kom på att man var tvungen att ladda upp en bild och då var jag för lat -_- men eftersom du frågar ska jag försöka komma ihåg det imorgon

Skickades från m.sweclockers.com
EDIT:
CHIEFTEC Case Miditower Bravo Series Black With USB/Audio Port W/O PSU
1 st à 458 kr
458 kr

Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
1 st à 349 kr
349 kr

Intel® Core i5 2500K, 3.3GHz, 6MB
1 st à 1790 kr
1790 kr

MK Gigabyte Z68AP-D3 Socket 1155, Z68, ATX B3
1 st à 949 kr
949 kr

MSI N560GTX-TI Twin Frozr II/OC
1 st à 1898 kr
1898 kr

OCZ Agility Series 3 SATA III 2.5'' SSD - 60GB
1 st à 789 kr
789 kr

OCZ Technology 500W ModXStream Pro Power Supply
1 st à 489 kr
489 kr
Summa6722 kr
Frakt 0 kr
Total6722 kr
Så fast du får lägga till lite annat som os och sånt. Sen tog jag bara något billigt chassi men det är bara att ta ett som du tycker är lagom dyrt/ser bra ut mm. Sen så är det bara en 60gb ssd med, det räcker för mig men ska man ha lite lagring/ spelar spel som tar mycket plats (wow, skyrim cod mm) så kan det vara bra att skaffa en vanlig hdd med eller om du har någon hemma.

Permalänk
Medlem
Skrivet av simonwellander:

Ja men problemet var när jag plockade ihop mitt paket till honom så ville jag gärna välja lite andra komponenter, problemet var att mycket var tillfälligt slut i lagret. Måste nog ändå påstå att han får mycket dator för pengarna med de paketet vi fixat åt honom

Jo det är klart att det är bra, jag säger inte annat, jämfört med märkesdatorn så är det sjuk skillnad, men om man drar ned på chassi lite så går det fåbilligt med bra prestanda.
Till min bror köpte vi 2500k 120gb force3 ssd och iofs ett 6850 och en annan cpukylare för klockning för runt 7k, tycker det är ganska prisvärt för en SB i 4,5ghz och ssd. Riktigt snabb dator för pengarna!

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

tack allihoppa! men tyvärr så har jag BARA tillgång till att köpa en dator på siba, så kan ni istället vara snälla och berätta om jag kan uppgradera den till något bättre

Man brukar kunna uppgradera grafikkort och RAM på "sådana" datorer, jag skulle gissa att det går att uppgradera nätagg också, men resten kan du förmodligen inte uppgradera.

Permalänk
Skrivet av Kagamex:

Man brukar kunna uppgradera grafikkort och RAM på "sådana" datorer, jag skulle gissa att det går att uppgradera nätagg också, men resten kan du förmodligen inte uppgradera.

Du har absolut inte hängt med i tråden märker jag.

Hans presentkort gällde även CDON så han kommer förmodligen köpa lösa datorkomponenter

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem

Men snälla sluta fråga massa dumma frågor, du har ett siba kort, kolla vilken av deras datorer runt 7.5k är bäst, enkelt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Amzo:

Men snälla sluta fråga massa dumma frågor, du har ett siba kort, kolla vilken av deras datorer runt 7.5k är bäst, enkelt

asså läs tråden innan du kommenterar.. jag ska inte köpa en på SIBA!

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem

Massor med härlig humor i denna tråd! :S

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som tycker att det är ganska dålig stämning i denna tråd? Börjar nästan gå i överstyr... Påhopp emellanåt, onödiga kommentarer osv.
Tycker alla borde läsa http://www.sweclockers.com/forum/regler

F.ö tycker jag att trådskaparen har fått väldigt mycket hjälp, men tar inte emot den (som någon sa innan)

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk

Jag tycker också han har fått den hjälp han behöver för att bygga ihop sin egna dator.
Vi har länkat bra delar på CDON som han kan köpa.
Nu behöver han bara någon som kan bygga ihop datorn åt honom, eftersom han kände sig osäker på att bygga ihop den själv.

Visa signatur

Intel Core i7 4770k 4.4GHz | EVGA 660Ti SC | 2x4GB XMS3 1600MHz | Crucial M500 240GB | Samsung 1TB | Logitech MX518 / QPAD MK-50

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

men läs klart innan du kommenterar!

Redigera första inlägget och skriv att du ska köpa från CDON så kanske dom slutar och tjatar om Siba

Visa signatur

Asus TUF X570-Plus > Ryzen 7 3700X > Noctua NH-U14S > MSI RTX 3070 SUPRIM 8GB > Corsair Vengeance LPX 16GB > Kingston A2000 500GB M.2 NVMe > Samsung 860 Evo 500GB > Kingston V300 120GB > WD CB 640GB > Evga G2 750W > Meshify 2 Compact > Windows 10 Pro > Glorious Race Model D > Corsair Gaming MM350 Pro XL > Corsair Strafe RGB MX Brown > Logitech G935 > AOC AG322QCX > 100/100 Mbit

Permalänk
Medlem

Herrejävlar vad dyrt för så taskig hårdvara.
Ren skit och inget annat.
Och det här skall Siba kalla för ett grafikmonster? Ett geforce GTX 550TI?
Jag förstår att alla inte besitter kunskapen att bygga ihop en dator själv, men shit!
Nej, webhallen skulle jag rekommendera.

Visa signatur

[i]Those who don't understand UNIX are condemned to reinvent it, poorly. – Henry Spencer [/i]
[i]“Programmers are in a race with the Universe to create bigger and better idiot-proof programs,
while the Universe is trying to create bigger and better idiots.
So far the Universe is winning.”
[/i]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brainsplitter:

F.ö tycker jag att trådskaparen har fått väldigt mycket hjälp, men tar inte emot den (som någon sa innan)

Det är väl detta som kan reta upp folk?

Visa signatur

System: Aerocool DS Cube|| i5 4690K @ Stock || Phanteks PH-TC12DX || MSI Z97M-G43 || G.Skill Ripjaws 8-9-9-24 1866 MHz 8 GB || Gigabyte GTX460 1GB OC || PNY Optima SSD 480GB || Crucial C300 128 GB || Samsung Spinpoint F3 1TB || Fractal Design Edison M 750W 80+ Gold

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det är väl detta som kan reta upp folk?

jag har väl visst tagit emot hjälpen!! jag ska ju bygga en egen nu på cdon.com.... kan ni vara snälla att läsa klart tråden INNAN ni kommenterar..

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av sj6:

Det är väl detta som kan reta upp folk?

Klart det kan, men man borde väl ändå tåla kritik? Jag säger ju inte att han är en jävla idiot, utan att folk försöker hjälpa honom, men om man inte läst igenom tråden som då var på 7-8 sidor och säger att det är ingen idé att köpa dator från siba, fick man, som det verkar, ett irriterat svar att han inte tänker det, utan från CDON och man ska läsa igenom tråden innan du svarar och med 5 (+/-) utropstecken efter.
Bara att sätta flera utropstecken efter varandra tar de flesta som ett argsint svar...

Skrivet av LoLiwer:

jag har väl visst tagit emot hjälpen!! jag ska ju bygga en egen nu på cdon.com.... kan ni vara snälla att läsa klart tråden INNAN ni kommenterar..

EDIT: Och det citatet var väl egentligen till mig? Om du verkligen vill veta så har jag läst igenom ALLA sidor!

Folk orkar inte läsa igenom 10+ sidor för en/ett fråga/svar som eventuellt finns där, utan det är enklare att slumläsa igenom ett par sidor för att sedan ställa frågan istället.
Och som du då redan har gjort nu, redigera alltid första inlägget för då slipper man dumma frågor och dumma svar...
Och här kan du ju börja på, en sökning på google och vips, en datorbyggar guide.
http://www.nordichardware.se/component/content/article/26-gui...

Börja alltid med att söka, även på sweclockers. Finns otaligt många trådar där dina svar finns. Bara att man inte gör det, slutar folket som har varit här en längre tid och hjälpa en, just för att man inte söker och svaren finns redan!
Det är typ som alla trådar om "dålig FPS i BF3" eller "klarar detta grafikkort BF3?"

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II

Permalänk
Skrivet av LoLiwer:

jag har väl visst tagit emot hjälpen!! jag ska ju bygga en egen nu på cdon.com.... kan ni vara snälla att läsa klart tråden INNAN ni kommenterar..

Ska du bestämma dig någon gång? Du säger ju att du vill att någon annan ska bygga den men nu verkar du ha ändrat dig igen? Du kan ju bygga en på Cdon jo men kommer du bygga den i verkligheten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson-Findus:

Ska du bestämma dig någon gång? Du säger ju att du vill att någon annan ska bygga den men nu verkar du ha ändrat dig igen? Du kan ju bygga en på Cdon jo men kommer du bygga den i verkligheten?

varför skulle jag har ändrat mig ? jag ska visste ha den.

ps hur stänger man tråden ? eftersom alla ska vara så otrevliga

Visa signatur

Processor: i5 2500k @4.6Ghz
Grafikkort: Asus GTX 560 TI DC2 TOP 1GB @950mhz
Moderkkort: Gigabyte Z68X Ud3h B3
Ramminnen: Corsair 8GB VENGEANCE
3DMARK (P5311) http://www.3dmark.com/3dm11/6185069

Permalänk
Medlem
Skrivet av LoLiwer:

varför skulle jag har ändrat mig ? jag ska visste ha den.

ps hur stänger man tråden ? eftersom alla ska vara så otrevliga

Bara moderator kan göra det. Tycker du har en otrevlig ton emellanåt så fort ngn kommenterar om att inte köpa från siba

Visa signatur

i5 2500K|Vengeance 8Gb|Sabertooth P67|GTX 980Ti|Corsair AX1200|Force GT 120Gb|5TB lagring|Asus Xonar STX II