Permalänk
Avstängd

Uppgradera?

Hur mycket snabbare är GTX 580 än radeon 5770 x 2 cf? Är det värt att uppgradera eller ska man vänta en generation till?
Vill ej köra cf/SLI längre. Singelkort som gäller för mig.

Permalänk
Medlem

Skulle köpa ett 7970 om jag va du

Visa signatur

DATOR: Chassi: Corsair carbide air 540 CPU: I7 2700k (4.5Ghz 1.288v) RAM: Corsair 4^4(16)GB 1922Mhz Mobo: Asus P8Z68-V LX PSU: Antec HCG 900W GPU: Powercolor 7990 + Sapphire HD 7970 3GB Vapor-X (3way-CrossfireX)
KRINGUTRUSTNING:
Monitor: FSM-270YG 2560x1440 IPS Keyboard: Ducky Shine 2 White kaycaps orange LED Mouse: Logitch G502 Headset: Audio technica ATH-M50 Mic: Blue Snowball

Permalänk
Medlem

Hej. Kan någon förklara för mig hur man skapar en ny tråd? Tack på förhand!

Permalänk
Medlem
Skrivet av jofre10:

Hej. Kan någon förklara för mig hur man skapar en ny tråd? Tack på förhand!

Välj forumdel och klicka på ny tråd i vänstra hörnet.

Visa signatur

"I know not with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones."
Albert Einstein (1879 - 1955)

Permalänk
Skrivet av jofre10:

Hej. Kan någon förklara för mig hur man skapar en ny tråd? Tack på förhand!

Du går in på Forum, Du väljer något ämne/område. tex Grafikkort, inne där finns 3 alt,Nvidia amd,övrigt. Trycker på nån av dem och det står "ny tråd" nästan högst upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

Du går in på Forum, Du väljer något ämne/område. tex Grafikkort, inne där finns 3 alt,Nvidia amd,övrigt. Trycker på nån av dem och det står "ny tråd" nästan högst upp

tack

Permalänk
Medlem
Skrivet av potatis mos:

Du går in på Forum, Du väljer något ämne/område. tex Grafikkort, inne där finns 3 alt,Nvidia amd,övrigt. Trycker på nån av dem och det står "ny tråd" nästan högst upp

tack

Permalänk
Medlem

Ptja, i spel som skalar bra så är väl 5770 som 6950 ungefär?
Så det beror lite på vad du spelar etc. Du slipper ju även alla CF-problem med ett kort.
Dock hade jag satsat på ett 7970 i dagens läge.

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H