HTC Titan 2 - 16(!)MP kamera med 4G LTE. 4,7" skärm.

Permalänk
Medlem

HTC Titan 2 - 16(!)MP kamera med 4G LTE. 4,7" skärm.

En mobil för alla kamerafantaster? HTC Titan 1 med 8MP kamera anses vara en av de bästa kameramobilerna man kan få. Nu kommer HTC med en uppföljare, HTC Titan 2, med 16MP kamera och 4G LTE. 4,7" skärm. Blir intressant att se hur mycket bättre bilderna kommer att bli.

Mer här:
http://wmpoweruser.com/microsoft-announced-the-lte-htc-titan-...

Permalänk
Medlem
Citat:

The camera will feature a fast wide-angle lens (f2.6, 28mm), autofocus, and dual LED flash, red eye reduction, image stabilization, a panorama mode for landscapes, and a burst shot mode for sports or kids.

http://wmpoweruser.com/htc-titan-2-packed-with-imaging-techno...

Permalänk
Medlem

Känns dock som att det kommer vara liknande skärm mm och därför (för mig) inte jätte intressant. Vill ha högre upplöst skärm på den, det tycker jag den saknar.

Permalänk
Medlem

har sensorn inte blivit större lär inte bilderna bli något bättre alls ....

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Medlem

Dumt att inte sätta blixt på en som ska sälja med kameran som argument. Det bästa vore blix för kort och LED för video och ficklampa kanske blir för dyrt.:)

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem

Lite exempelbilder tagna med HTC Titan 2. Ser riktigt bra ut:
http://www.flickr.com/photos/mattbuchanan/sets/72157628798910...

Permalänk
Skäggig legend

Jag blir så trött på det här. Det är inte mängden pixlar i en bild som avgör om det blir en bra blid utan optiken.
(lite OT men samma sak gäller ljud. Ju mer bas gör inte ljudet bättre)

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av jOnÄTÄn:

Dumt att inte sätta blixt på en som ska sälja med kameran som argument. Det bästa vore blix för kort och LED för video och ficklampa kanske blir för dyrt.:)

Det är en mobilkamera på 16MP. Förmodligen så har de bara satt dit en högupplöst sensor för att det ska låta bra.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag blir så trött på det här. Det är inte mängden pixlar i en bild som avgör om det blir en bra blid utan optiken.
(lite OT men samma sak gäller ljud. Ju mer bas gör inte ljudet bättre)

Tror alla vet det, men telefoner med högt antal pixlar brukar även ha rätt påkostad optik för att vara en mobil.

Visa signatur

Ryzen 5 7600
Rx 6650xt
32Gb

Permalänk
Medlem
Skrivet av Spindel:

Lite exempelbilder tagna med HTC Titan 2. Ser riktigt bra ut:
http://www.flickr.com/photos/mattbuchanan/sets/72157628798910...

tja, det ser ut som mobilbilder brukar göra .. platt och tråkigt ...

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av jOnÄTÄn:

Tror alla vet det, men telefoner med högt antal pixlar brukar även ha rätt påkostad optik för att vara en mobil.

Självklart stämmer det i vissa fall. Men nu handlar det om hur personen la upp ämnet - "En mobil för alla kamerafantaster?"

är/blir säkert en okej mobilkamera, men jag mår illa över hur totalt skitsnack det är med pixlar jämnt över optik.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av fizzdan:

tja, det ser ut som mobilbilder brukar göra .. platt och tråkigt ...

Det handlar ju om en yttepytte sensor så det är vad det alltid kommer vara på en mobilkamera - en mobilkamera utan djup och ingen BOKEEEH (:

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Hedersmedlem

Fet, men LTE telefoner kan vi väl inte köra på denna sidan atlanten eller? Fattar inte varför de skippar riktig blixt, kan väl inte kosta mer än en tjuga eller två att slänga in?

Visa signatur

» Don't argue, I am programmed to beat you.

Permalänk
Medlem

Skulle vilja se bildtest mellan denna och Nokia N8.
Vet inte varför det ska vara så svårt att sätta ditt en riktigt blixt för...

Visa signatur

//Gelantious
I heard life sucks, that''s why I''m glad I don''t have one.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Självklart stämmer det i vissa fall. Men nu handlar det om hur personen la upp ämnet - "En mobil för alla kamerafantaster?"

är/blir säkert en okej mobilkamera, men jag mår illa över hur totalt skitsnack det är med pixlar jämnt över optik.

Lista dom mobiler som är mer lämpade/bättre i så fall istället för att haspa ur dig tomt snack bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Jag blir så trött på det här. Det är inte mängden pixlar i en bild som avgör om det blir en bra blid utan optiken.
(lite OT men samma sak gäller ljud. Ju mer bas gör inte ljudet bättre)

Inte bara. Sensorn är lika viktig om inte viktigare än optiken. Dessutom blir megapixlar på en liten sensor blir sällan bra.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av matnojje:

Inte bara. Sensorn är lika viktig om inte viktigare än optiken. Dessutom blir megapixlar på en liten sensor blir sällan bra.

Klart den är betydelsefull! Men optiken är lite viktigare.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Klart den är betydelsefull! Men optiken är lite viktigare.

Nej en kass sensor kan inte ta bra bilder oavsett hur bra optiken är men en riktigt bra sensor kan ta bra bilder med plastoptik.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av matnojje:

Nej en kass sensor kan inte ta bra bilder oavsett hur bra optiken är men en riktigt bra sensor kan ta bra bilder med plastoptik.

Inte för att hoppa på dig, det hoppas jag du förstår men du är ingen fotograf eller hur? Klart att sensorn är viktig! Men optiken är viktigare med bländare och element.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Inte för att hoppa på dig, det hoppas jag du förstår men du är ingen fotograf eller hur? Klart att sensorn är viktig! Men optiken är viktigare med bländare och element.

Här har du en bild med eos 350D http://imageshack.us/photo/my-images/341/300ep.jpg/ taget med http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=31826.

Här har du en bild med eos 450D http://imageshack.us/photo/my-images/841/450d.jpg/ taget med ett billigt objektiv som jag inte ens hittar på prisjakt.

Båda är tagna med samma inställningar i 1600 iso.

Jag tycker då att den bilden tagen med 450D är mycket bättre än 350d'

Edit EW-60C heter det billiga.

Permalänk
Skäggig legend

Vad är det du inte förstår? Det är klart att sensorn är viktig, men inte lika viktig som optiken! Det är isohanteringen som det handlar om i detta fall. Om du en D80 med 14-24 är otroligt mycket bättre än en D3s med säg, ett kitt objektiv i DX formatet.

Detta handlar om systemkameror och inte mobilkameror så återigen är det mobilkameror vi ska prata om, det är otroligt viktigt med optiken och hur mycket ljus som släpps in med bländaren, det kan inte sensorn göra någonting åt.

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Skulle nog själv påstå att storleken på sensorn är det klart viktigaste.

Permalänk
Medlem
Skrivet av XHI:

Vad är det du inte förstår? Det är klart att sensorn är viktig, men inte lika viktig som optiken! Det är isohanteringen som det handlar om i detta fall. Om du en D80 med 14-24 är otroligt mycket bättre än en D3s med säg, ett kitt objektiv i DX formatet.

Detta handlar om systemkameror och inte mobilkameror så återigen är det mobilkameror vi ska prata om, det är otroligt viktigt med optiken och hur mycket ljus som släpps in med bländaren, det kan inte sensorn göra någonting åt.

man kan säga att ni båda har rätt ...

sensorn är viktig, optiken är viktig ...

på 99,9% av alla telefoner är sensorn pytteliten, och optiken skitkass.

på något bättre telefoner är sensorn pytteliten och optiken något mindre kass.

problemet i telefonen är att "tadaa!" det finns ingen plats för en större sensor.

alltså, kan man inte förbättra x får man förbättra y.

(flyttar vi oss till systemkameror så har jag hellre en stor sensor och ett kasst objektiv, än vice versa. optiken kan man alltid köpa ny, men sensorn är fast i huset.)

Visa signatur

Detta meddelande skrevs på en porrfylld dator, av en elak skitstövel. Det innehåller ingen praktisk eller användbar information, och skrevs faktiskt enbart för att förvilla och föra dej bakom ljuset.

Permalänk
Skäggig legend
Skrivet av fizzdan:

man kan säga att ni båda har rätt ...

sensorn är viktig, optiken är viktig ...

på 99,9% av alla telefoner är sensorn pytteliten, och optiken skitkass.

på något bättre telefoner är sensorn pytteliten och optiken något mindre kass.

problemet i telefonen är att "tadaa!" det finns ingen plats för en större sensor.

alltså, kan man inte förbättra x får man förbättra y.

(flyttar vi oss till systemkameror så har jag hellre en stor sensor och ett kasst objektiv, än vice versa. optiken kan man alltid köpa ny, men sensorn är fast i huset.)

Jag skulle precis som du tagit större sensor alla dagar då man kan få mera BOKEH.

I systemkameror är i stort sätt alla likadana bortsätt från DX och FX.
Sensorn på en mobilkamera är i bredd stora problemet medan optiken jobber med djupet.

Precis som du säger med x och y stämmer det korrekt till viss del men man kan inte byta optik på en mobilkamera och i grunden är den viktigare i det fallet. Med bländare och element är det mer kritiskt

Visa signatur

Tråden om Skägg!
My cave...
Ryzen 5 3600@4,3Ghz - 16GB CL16 - RTX 3070 - Kingston Fury M.2 2TB
🎧Schiit Hel + DT-770 PRO - NAD C316 - B&W 685 - LG 65" OLED B6
 Watch Series 5 4G - Macbook Pro 13" 2015 - iPhone 11 PRO 256GB 

Permalänk
Medlem

Någon som vet när titan 2 kommer till sverige?
Tänkte beställa en titan, men kanske är bättre att vänta på 2an om de inte dröjer för länge

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Ollebro:

Skulle nog själv påstå att storleken på sensorn är det klart viktigaste.

Precis, ljusmängden (avgör direkt bildkvaliteten) som landar på sensorn är direkt proportionell mot dess area.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av XHI:

Jag blir så trött på det här. Det är inte mängden pixlar i en bild som avgör om det blir en bra blid utan optiken.
(lite OT men samma sak gäller ljud. Ju mer bas gör inte ljudet bättre)

Gillar din sign ;).

Visa signatur

Delid 3770k@5.9GHz, Mpower, 32GB Corsair Dominator@2600MHz/CL10
XFire 390x@1335/1750, Carbide 540 AIR
E34 S36B38Turbo 897WHP

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Back_Man:

Någon som vet när titan 2 kommer till sverige?
Tänkte beställa en titan, men kanske är bättre att vänta på 2an om de inte dröjer för länge

Aldrig, om jag får gissa. Väldigt synd, men jag tror dessvärre att det blir så.

Skickades från m.sweclockers.com