Permalänk

Delning av internet, panik

Halloi

Sitter och lanar med en polare, men vi har ett litet problem....internet är tvärdött, måste köra med en Iphone 4 som 3g modem.
Men detta löser ju bara problemet för mig.
Har ej trådlösa saker för dom suger ...

Har switch och kabel, provat koppla rakt från min burk till polarens och genom switchen. Tänkte att det borde gå med "internet sharing" saken i windows 7 men får ej igång det.

Så min fråga...Hur delar jag med mig av mitt internet till polaren?
Båda sitter i windows 7 ultimate.

thx

Visa signatur

Intel I7 4930K 4,5ghz][Asus PRO2011][Corsair 32gb][Western digital 4TB][Asus stock 580GTX][Cooler Master 1000w]

Permalänk
Medlem

Om du förväntar dig någon hjälp så bör du nog beskriva hur nätverket ser ut, den enda informationen du gett nu är att ni prövat både med en switch och en kabel. Var kommer internet ifrån? Hur har ni prövat att koppla?

Permalänk

Hade liknande problem hemma där ifall två pers använde internet så dog det. Pröva uppdatera firmware vilket löste mitt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Oldvikingschool:

Hade liknande problem hemma där ifall två pers använde internet så dog det. Pröva uppdatera firmware vilket löste mitt problem.

Skickades från m.sweclockers.com

Firmware på vad? Jisses, detta kommer bli hemliga tråden.

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Connectify fungerar!

Visa signatur

CPU: Amd FX 8120 @ 4,55Ghz, RAM: Corsair Vengeance 32GB Röd,
Grafikkort: MSI TwinfrozrIII GTX 660, Kylare: Corsair H80i,
Chassi: Cooler master 430 Elite, PSU: Fractal designTesla R2 800W,
Moderkort: ASUS Crosshair V Formula-Z 990FX,
Lagringsenheter: Samsung SSD 840 PRO-Series 128GB ,1TB Hitachi, 4st seagate barracuda

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sundberg_90:

Har ej trådlösa saker för dom suger ...
thx

Det är rätta takter det. Även om det löst det här problemet enklare.
Men öppna nätverks och delningscenter och i högra spalten väljer du ändra adapterinställningar. Ditt telefonmodem ska här synas som en anslutning så markera den och ditt vanliga nätverkskort och i högerklicksmenyn finns brygga. Sätt statiska adresser med din dators adress som default gateway. Om du har en kabel mellan datorerna, eller en switch i mitten på kabeln eller router för den delen är skit samma.

Reserverar mig för felskrivningar, kör engelskt windows vilket jag antar du inte gör.