7970 + Eyefinity eller vänta?

Permalänk
Medlem

7970 + Eyefinity eller vänta?

Hej!

Jag har mega stora problem med att bestämma mig för om jag ska köpa 7970 + 2 skärmar till eller vänta ett eller två år till.
En sida av mig tycker inte att det är nödvändigt en annan sida vill ha det bara för nyfikenhets skull. Jag har aldrig haft en eyefinity setup och är riktigt nyfiken på att se hur det är. Ett annat alternativ skulle ju vara att köpa ett till sämre nvidia kort för att ha den tredje skärmen på, blir mycket billigare men om det ens funkar vet jag inte precis.

Så vad tycker ni? Is eyefinity worth it? Eller ska man vänta tills maxwell / Sea Islands kommer ut och bygga en rejäl dator?
Och för att tillägga så är jag inte alls trött på mitt 480, det fyller mina krav väldigt bra och den enda anledningen till att funderar på ett 7970 är just för eyefinity, 480 SLI orkar jag inte med då jag måste ha nytt nätagg / mini powerplant och vill helst inte ha en SLI lösning.

Permalänk
Medlem

Man ska aldrig tänka "jag väntar ett år för då ska jag köpa det bästa". Det funkar inte så, för när den tiden då är framme, ja då kommer det någon som är mycket bättre ett år efter det, och sen pågår det så i evigheter

Personligen tycker jag det är jobbigt med mer än 1-2 skärmar så jag hade hellre satsat på en fet skärm!

Permalänk
Medlem

kolla upp OM du vill spela med fler skärmar, upplevelsen är inte till allas behag. Och om du vill det så kommer det krävas bra skit, dvs bf3 med fre skärmar och fullsmetat = det bästa.

Visa signatur

"Den som aldrig gjort fel har aldrig testat något nytt" -Albert Einstein

MSI 890FXA-GD70 + 1055t @ sweetspot 3,9Ghz

Permalänk
Medlem

Jag kör med Två skärmar + TV och jag gjorde så jag köpte ett passivt kylt HD6570 och kör 1 skärm+tv på den. Kan nog inte spela så bra om jag flyttar spelet till dom två men spelar bara på main skärmen. De andra två visar typ bara filmer

Om du inte tycker du behöver nytt grafik kan du ju alltid vänta, eller så köper du bara utan att tänka efter.

Visa signatur

Citera för svar
"He had a baseball bat, and I was tied to a chair. Pissing him off was the smart thing to do." - Max Payne

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Nikkop:

Man ska aldrig tänka "jag väntar ett år för då ska jag köpa det bästa". Det funkar inte så, för när den tiden då är framme, ja då kommer det någon som är mycket bättre ett år efter det, och sen pågår det så i evigheter

Personligen tycker jag det är jobbigt med mer än 1-2 skärmar så jag hade hellre satsat på en fet skärm!

Nja, inte riktigt. Nvidias 580 och AMD's 6950 har nu ca ett och ½ år på nacken, vilket gör dom VS det nya väldigt dåliga.

Man kan inte rekomendera någon att köpa 6950, för att denne "inte kan vänta" tills 7970 släpps (vilket är inom en vecka).
Ditt resonemang fungerar inte.

Visa signatur

iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: AMD 1100T @ 4.8GHz 16GB @H2O
iPeek #1: INTEL CELERON @ 2.80GHz 1GB
iPeek #2: INTEL ATOM x8 @ 2.80GHz 4GB
Skollaptop: Macbook AIR 13" 2011, 128GB, 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av _vanilla:

Nja, inte riktigt. Nvidias 580 och AMD's 6950 har nu ca ett och ½ år på nacken, vilket gör dom VS det nya väldigt dåliga.

Man kan inte rekomendera någon att köpa 6950, för att denne "inte kan vänta" tills 7970 släpps (vilket är inom en vecka).
Ditt resonemang fungerar inte.

Du förstod uppenbarligen inte mitt inlägg. Ja 7000-serien kommer när som helst, vilket även TS skrev han funderade på att köpa.

Ingen har nämnt att köpa ett 6950, så var snäll och sluta hitta på och försök förstå innebörden av inläggen du citerar, det gör alla gladare.

Det jag försökte säga (som du upperbarligen inte förstod) var att man ska inte tänka "Åh jag väntar på AMD 8000-serie" för den kommer vara mycket bättre än vad 7000-serien är.
Självklart kommer den vara det, utvecklingen går frammåt (i de flesta fall, *BULLDOZER*), men tänker man så så får man aldrig köpt något nytt utan sitter fortafarande på sin Pentium 2 och väntar på datorn som ska ha 36 kärnor och 4THz i klockfrekvens.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Man ska aldrig tänka "jag väntar ett år för då ska jag köpa det bästa". Det funkar inte så, för när den tiden då är framme, ja då kommer det någon som är mycket bättre ett år efter det, och sen pågår det så i evigheter

Personligen tycker jag det är jobbigt med mer än 1-2 skärmar så jag hade hellre satsat på en fet skärm!

Det är väldigt stor skillnad på "en fet" skärm och multiskärmslösning typ eyefinity med 3st skärmar!

Faktum är att skillnaden är så stor, så att det inte ens ska nämnas!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]

Permalänk
Medlem
Skrivet av skog1s:

Det är väldigt stor skillnad på "en fet" skärm och multiskärmslösning typ eyefinity med 3st skärmar!

Faktum är att skillnaden är så stor, så att det inte ens ska nämnas!

Det är självklart, men som jag skrev "personligen". Eyefinity hade kunnat vara ett alternativ för mig om det fanns kantlösa skärmar till bra priser, men eftersom jag knappt spelar utan istället håller på med videoproduktion så är en större skärm att föredra

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nikkop:

Det är självklart, men som jag skrev "personligen". Eyefinity hade kunnat vara ett alternativ för mig om det fanns kantlösa skärmar till bra priser, men eftersom jag knappt spelar utan istället håller på med videoproduktion så är en större skärm att föredra

jag tror faktiskt tvärtom!

Visa signatur

Pc 1--> [AsRock DualSata2][AMD4600+X2][7800GT] [Intel SSD X-25 80GB G2][1TB F3][750GB IDE][4GB XMSCorsiar]Pc 2--> [Asus Crosshair] [AMD 4800+X2] [2st 8800GT i SLI] [RAID 0 2x250GB] [6GB XMSCorsair] [Corsair HX750]Pc 3-->[HP Microserver 12TB]Pc 4--> AsRock P67 Extreme 4,i7 2600K @ 4.0 GHz,830 256GB,16GB 1600MHz, R9 290X Foto [Nikon D7000][70-300/35 1,8/18-55 [Skärmar=24",24",24" Eyefinity]