Hejsan kommer detta gtx 580 klara bf3?

Permalänk
Medlem

Hejsan kommer detta gtx 580 klara bf3?

Hejsan det är så att jag och min kompis hade en diskussion om ett grafik kort det är nämligen så att han och jag ska köpa nästan identiska datorer
eller princip identiska och jag undrar för hans del om det här grafik kortet klarar bf3, själv är jag inget stort fan av fps spel på pc aldrig varit kommer aldrig vara är en RTS,RPG gibbare ^^ men här är grafik kortet

http://www.inet.se/produkt/5409296/gigabyte-geforce-gtx-580-3...

Resten av systemet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1328841/2012-01-05

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Ja det är ju självklart att det kommer att klara bf3, det är ju det bästa singel kortet som finns att köpa, beroende på hur man definierar Radeon HD7970, det finns liksom inte ute i butikerna än.. Kommer på måndag Du klarar High med 60 fps och ultra går nog också bra beroende på hur kräsen man är.

Permalänk
Medlem

Det kommer klara BF3 utan problem! Kommer klara allt på ultra men inte med bra fps.

Visa signatur

Speldator: Fractal Design R4 / ASRock Z77 PRO3 / I5 3570K @4.0 Ghz / Corsair Vengeance LP 8GB / Cooler Master Hyper 212 EVO / Gigabyte HD7950 Windforce @Stock / Fractal Design Integra 650W / 500GB WD Caviar Black / 1TB WD Caviar Blue

Permalänk
Medlem

om Jag var honom skulle jag ha väntat tills på måndag och köpt ett Radeon 7970 istället. Är han ändå inne på att lägga 5k på ett grafikkort finns det väl ingen anledning till att köpa ett 580gtx och få cirka 25% mindre "fjutt" i grejerna?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Hejsan det är så att jag och min kompis hade en diskussion om ett grafik kort det är nämligen så att han och jag ska köpa nästan identiska datorer
eller princip identiska och jag undrar för hans del om det här grafik kortet klarar bf3, själv är jag inget stort fan av fps spel på pc aldrig varit kommer aldrig vara är en RTS,RPG gibbare ^^ men här är grafik kortet

http://www.inet.se/produkt/5409296/gigabyte-geforce-gtx-580-3...

Resten av systemet
http://www.inet.se/kundvagn/visa/1328841/2012-01-05

Köp för allt i världen inte ett 580 för 5lök när du kan köpa ett 7970 på måndag.
Med största sannolikhet får du ett sådant för runt fem och ett halvt.

Dessutom verkar de ju inte ha alla grejor du vill ha i lager hos inet.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Skrivet av Bödvar:

om Jag var honom skulle jag ha väntat tills på måndag och köpt ett Radeon 7970 istället. Är han ändå inne på att lägga 5k på ett grafikkort finns det väl ingen anledning till att köpa ett 580gtx och få cirka 25% mindre "fjutt" i grejerna?

Det har du fullkomligt rätt i

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bödvar:

om Jag var honom skulle jag ha väntat tills på måndag och köpt ett Radeon 7970 istället. Är han ändå inne på att lägga 5k på ett grafikkort finns det väl ingen anledning till att köpa ett 580gtx och få cirka 25% mindre "fjutt" i grejerna?

håller med dig , men med tanke på att de första modellerna brukar ha lite små fel där o där och kan ta någon månad inom dom fixar det
så kanske han vill gå på det säkra inte vet jag..Men jag vet att det här kortet kommer klara mina spel med marginal eftersom
jag har någon fetisch att spela sc2 på lägsta grafik xP, Och min kompis tjatar med HoN så kanske blir det också.
men tack..Och vad ni andra menar är att han kommer kunna ha ultra men lite justeringar på andra saker som hur långt ifrån man ser saker o sådant eller kan han ha allt på ultra med en stadig fps på... 50?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

det här med 7970 det är så att jag håller mig lite på 12k då det här är en födelsedags present för mig..och i jul så fick jag saker som hade värde då med har ju sparat lite själv såklart men vill inte råna min föräldrar så det här systemet för räcka för mig om jag inte väljer sälja mitt gamla xbox o lite skit som jag har där och här..hehe men han ska ju köpa den här eller nästa månaden jag ska köpa ...
mars men iaf ska ha ett öga på 7970

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

håller med dig , men med tanke på att de första modellerna brukar ha lite små fel där o där och kan ta någon månad inom dom fixar det
så kanske han vill gå på det säkra inte vet jag..Men jag vet att det här kortet kommer klara mina spel med marginal eftersom
jag har någon fetisch att spela sc2 på lägsta grafik xP, Och min kompis tjatar med HoN så kanske blir det också.
men tack..Och vad ni andra menar är att han kommer kunna ha ultra men lite justeringar på andra saker som hur långt ifrån man ser saker o sådant eller kan han ha allt på ultra med en stadig fps på... 50?

Nej nej nej och åter nej. De första modellerna har inte alls några fel. Och skulle det mot all förmodan vara ett hårdvarufel så är AMD tvugna att återkalla korten. Vilket inte direkt är någon stor risk. Däremot kan det finnas barnsjukdommar i drivisarna.

Även om vissa inkl. mig själv har varit mindre imponerade av prestanda ökningen från 580 så är saken solklar om valet stod mellan de 2. Speciellt när prisskillnaden kommer vara så liten. Då hade jag t.o.m hellre väntat en månad tills jag hade råd med det bättre kortet. Dessutom så kommer säker 7970 prestera bättre och bättre med mognare drivisar. 580 har nått sin peak.

Visa signatur

If you follow the herd you are going to have to step through a lot of manure. Have the courage to trust in yourself and follow your own path.

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Nej nej nej och åter nej. De första modellerna har inte alls några fel. Och skulle det mot all förmodan vara ett hårdvarufel så är AMD tvugna att återkalla korten. Vilket inte direkt är någon stor risk. Däremot kan det finnas barnsjukdommar i drivisarna.

Även om vissa inkl. mig själv har varit mindre imponerade av prestanda ökningen från 580 så är saken solklar om valet stod mellan de 2. Speciellt när prisskillnaden kommer vara så liten. Då hade jag t.o.m hellre väntat en månad tills jag hade råd med det bättre kortet. Dessutom så kommer säker 7970 prestera bättre och bättre med mognare drivisar. 580 har nått sin peak.

tack för att du rätta mig..men ändå jag spelar ju inte de nyaste spelet och eftersom grafik utvecklingen i rts har stannat lite kan jag lika väl köpa nytt kort nästa år.. jag tror verkligen inte att jag är i sånt stort behov för 7970 men vi får väl se..

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Kan ju sälja min hauppauge hd pvr..och dra till kortet men är det verkligen värt det då..då, nu fick ni mig att göra en research på det där kortet lär ju inte lämna datorn på ett par timmar dagar xP..aja ska kolla MYCKET mer på 7970 om det är sån prestanda ökning som ni säger

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk

Nej din data kommer att dö och brinna upp... TROLL! Den duger fint!

Permalänk
Inaktiv

Varför inte köpa ett 6950 eller 560Ti för en tredjedel av de pengarna? Låter inte som att du har användning för prestandan i ett 580 ändå. Din kompis kan köra BF3 på ett sånt kort också. Lägg hellre mellanskillnaden på nåt vettigare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Varför inte köpa ett 6950 eller 560Ti för en tredjedel av de pengarna? Låter inte som att du har användning för prestandan i ett 580 ändå. Din kompis kan köra BF3 på ett sånt kort också. Lägg hellre mellanskillnaden på nåt vettigare.

har också tänkt på detta då jag kommer livestreama mina spel och göra youtube så bör jag väl gå på lite mer processor ram kraft?.

kanske det här kortet passar mig

http://www.inet.se/produkt/5409325/msi-geforce-gtx-560ti-2048...

och då skulle paketet se ut så här

http://www.inet.se/kundvagn/visa/1328844/2012-01-05

och så tar jag bara min gamla 500gigare från den här datorn (5400 RPM) om någon undrar

edit:och sen så när grafiken puffar iväg så upgraderar jag bara kortet ^^ kan ju tillexempel sommarjobba så jag har pengarna när jag väl ska göra det

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon78208:

Varför inte köpa ett 6950 eller 560Ti för en tredjedel av de pengarna? Låter inte som att du har användning för prestandan i ett 580 ändå. Din kompis kan köra BF3 på ett sånt kort också. Lägg hellre mellanskillnaden på nåt vettigare.

Skulle precis skriva det! Du personligen har ingen som helst anledning till att "råna" dina föräldrar för att ha råd med ett så överdrivet dyrt grafikkort.
Din kompis därimot kan ju ha användning för ett monsterkort :).
Om jag var du skulle jag köra på ett kort i 2000kr klassen, vilket kommer räcka gott och väl för dina behov.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bödvar:

Skulle precis skriva det! Du personligen har ingen som helst anledning till att "råna" dina föräldrar för att ha råd med ett så överdrivet dyrt grafikkort.
Din kompis därimot kan ju ha användning för ett monsterkort :).
Om jag var du skulle jag köra på ett kort i 2000kr klassen, vilket kommer räcka gott och väl för dina behov.

kolla ny paketet kanske ska gå mot det hållet?..så jag faktiskt får det jag behöver

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Xenoz:

kolla ny paketet kanske ska gå mot det hållet?..så jag faktiskt får det jag behöver

Hej!

Tänkte hjälpa till lite med datorköpet. I och med att dina kundkorgar inte verkar ha montering tillagt så tillåter jag mig själv att förutsätta att du bygger själv, om fel så får du så klart säga till. Om du vet med dig till 110% att du aldrig kommer spela särskilt grafiska spel så håller jag med ovanstående att ett gtx 580 är överdrivet för dina behov samt att ett billigare kan vara ett alternativ. Jag såg angående grafikkort denna tråden alldeles nyss och tänkte därför tipsa om ett gtx 580 för 3500.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1076861-fyndtips...

Jag skulle faktiskt också rekommendera dig att spendera lite mer på nätagget eller kanske gå ner till 650/750 för högre kvalité men i någorlunda samma prisklass då det är en av de viktigaste komponenterna i din dator. Pengar till detta får du ju också om du köper det billigare grafikkortet ovan

Jag kommer för mitt eget höga nöjes skull sitta och göra en kundkorg till dig så håll i slantarna någon minut till!

M.v.h.
/Setesh

Permalänk
Medlem

7970 skulle väl komma i början av februari? tyckte de skrev så på sweclockers. Det blev nog framskjutet dör lanseringen inte varit så värst bra, och de vill försäkra att varor kommer finnas i lager då den lanseras, så det inte blir något fjasko

Visa signatur

| 9900K | Z390 Aorus Elite | NH-D15 | 16GB@3200MHz | Gigabyte 5700XT GAMING OC | RM750X V2 750W | Intel 660P M.2 1TB | LG55C9 | Fenris A5 | Samsung S23 |

Permalänk
Skrivet av Tawen:

7970 skulle väl komma i början av februari? tyckte de skrev så på sweclockers. Det blev nog framskjutet dör lanseringen inte varit så värst bra, och de vill försäkra att varor kommer finnas i lager då den lanseras, så det inte blir något fjasko

Nepp, det var 7950 det

Permalänk
Medlem
Skrivet av elajt_1:

Köp för allt i världen inte ett 580 för 5lök när du kan köpa ett 7970 på måndag.
Med största sannolikhet får du ett sådant för runt fem och ett halvt.

Dessutom verkar de ju inte ha alla grejor du vill ha i lager hos inet.

köpet ska ske på mediamarkt då det är nära och dom har princip samma pris o samma delar ^^

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Setesh:

Hej!

Tänkte hjälpa till lite med datorköpet. I och med att dina kundkorgar inte verkar ha montering tillagt så tillåter jag mig själv att förutsätta att du bygger själv, om fel så får du så klart säga till. Om du vet med dig till 110% att du aldrig kommer spela särskilt grafiska spel så håller jag med ovanstående att ett gtx 580 är överdrivet för dina behov samt att ett billigare kan vara ett alternativ. Jag såg angående grafikkort denna tråden alldeles nyss och tänkte därför tipsa om ett gtx 580 för 3500.

http://www.sweclockers.com/forum/125-geforce/1076861-fyndtips...

Jag skulle faktiskt också rekommendera dig att spendera lite mer på nätagget eller kanske gå ner till 650/750 för högre kvalité men i någorlunda samma prisklass då det är en av de viktigaste komponenterna i din dator. Pengar till detta får du ju också om du köper det billigare grafikkortet ovan

Jag kommer för mitt eget höga nöjes skull sitta och göra en kundkorg till dig så håll i slantarna någon minut till!

M.v.h.
/Setesh

ha du var allt schysst men iaf..jo men tänk på att jag ska streama sc2 så ram är väl lite av krav och ja du har ju rätt om nätt agget jag har nästan ingen koll vilket man ska eller hur man ska välja..kanske någon du skulle kunna förklara??

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

7970 ELLER VÄNTA.

Visa signatur

< iMac 21.5 > < Macbook Pro Retina >

Permalänk
Medlem

Jag vill tacka alla för poster och hjälp de har gett mig helt sjukt ^^ och här finns det ju en säkerhet man pratar most likely inte med en dum person som tror att den kan sitt jobb...Min förra dator var köpt på alina..och kabel dragning (INGEN) allt hänger lite över allt ja det är en tragisk dator.. så därför vill jag helst att 12k ska ja vara maxat upp till det priset kan gå till 12k 100kr om det nu ändrar något xP för nästa dator köp blir när jag väl tjänar pengar själv.

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av alindvall:

7970 ELLER VÄNTA.

en kommentar varför skulle ju inte vara fel..och helst inte caps tack!då det är lite ja rude

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

köpet ska ske på mediamarkt då det är nära och dom har princip samma pris o samma delar ^^

Nej
Köp på Inet för guds skull, gratis frakt också. Media Markt är bara trassel vid datorköp, överpris och färdigbyggda skitdatorer.
Självklart att du ska köpa ett 7970 om du ska lägga ut de pengarna på en dator. För streaming och sånt tar lite kraft.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lillsowi:

Nej
Köp på Inet för guds skull, gratis frakt också. Media Markt är bara trassel vid datorköp, överpris och färdigbyggda skitdatorer.
Självklart att du ska köpa ett 7970 om du ska lägga ut de pengarna på en dator. För streaming och sånt tar lite kraft.

pratar du av egen erfarenhet dock?..för själv tycker jag inet är väl lite väl över pratat på sweclockers.har ingen inet butik nära mig dock ;(!

edit: har inte tänkt o ta en färdig dator ändå..men jag är ju lite så där när det gäller att bygga dator...kanske kan hitta någon som kan göra det för mig för en billig peng..eller så får jag väl åka till en inet butik som kanske ligger några mil från mig. för man kan väl..typ..uhmm göra så att dom beställer hem delarna till en butik så får man vara med lite o kolla hur det går till sånt.. senast jag kolla fanns inget inet nära mig..ursäktar för grammantiksfel har varit uppe ett tag! hehe

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

kollade på karta vart deras inet butiker var..nästan 10-30 mil från mig det blir ju bara 500-1k kr i bensin pengar (nej är inte fattig)
men mm kan väl inte varas så mycket dåligare än inet?

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

Du måste byta minnena dom där höga vengeance minnena passar inte med noctua d14!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av theern:

Du måste byta minnena dom där höga vengeance minnena passar inte med noctua d14!!

hmm kanske kan ta LP men blir det någon prestanda sänkning om jag gör så?..eller kanske gå på en annan processor kylare

edit:ram kommer vara väldigt viktigt för mig så behöver väldigt bra och stabila

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

kollade på karta vart deras inet butiker var..nästan 10-30 mil från mig det blir ju bara 500-1k kr i bensin pengar (nej är inte fattig)
men mm kan väl inte varas så mycket dåligare än inet?

Du kan beställa? :), Inet har väldigt snabba leveranser. Tänkte även tipsa att du inte ska lägga ut pengar på en i7 2700k, köp en 2600k istället, Ingen skillnad mellan dom förutom 100mhz, och det kan man super enkelt klocka upp!

Edit: Om du mest spelar RPG och RTS spel, tycker jag du kan köpa 1GB varianten av 560ti, det kommer räcka gott och väl, även till tyngre spel som BF3 (Dock inte på Ultra inställningar), tycker iaf du ska köpa 1gb varianten och satsa 150kr mer på ett nytt nätaggregat (http://www.inet.se/produkt/6900190/corsair-hx-750w-80-silver-...) Silver och Modulär!
Mvh