klarar HD 6850 och 6870 120hz skärmar?

Permalänk
Medlem

klarar HD 6850 och 6870 120hz skärmar?

Title says everything :s

Permalänk
Medlem

Jadå!

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR!

Permalänk
Hedersmedlem

De bör klara detta ja, men de kanske inte gör det automagiskt så lite pillande i CCC kan ev behövas.

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Medlem

Det enda som inte kommer funka är väll 3d funktionen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

De bör klara detta ja, men de kanske inte gör det automagiskt så lite pillande i CCC kan ev behövas.

Skrivet av QuinnoX:

men varje gång när jag startar css så resetas refresh rate till 60hz :s

Permalänk
Hedersmedlem

Problemet ligger nog snarare i spelet än i graffet, kolla någon sida där de tar upp problemet, tex steam forumet?!

Visa signatur

Stalin var så gammal att de fick Len´in. ;)

Permalänk
Skrivet av fesen:

Det enda som inte kommer funka är väll 3d funktionen?

Klarar även av HD3D.

http://www.amd.com/us/products/technologies/amd-hd3d/pages/su...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jalle64:

Problemet ligger nog snarare i spelet än i graffet, kolla någon sida där de tar upp problemet, tex steam forumet?!

aight! men tack för hjälpen!

Permalänk

Jag har samma problem, såfort jag väljer 120hz så blir min resolution 800x600 eller något, om jag väljer 1960x1080 så går det tillbaka till 60 hz...

Kunde inte ändra slidern på scaling options.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serenityy:

Jag har samma problem, såfort jag väljer 120hz så blir min resolution 800x600 eller något, om jag väljer 1960x1080 så går det tillbaka till 60 hz...

Kunde inte ändra slidern på scaling options.

Har du en skärm som klarar 120 Hz i full HD?

Visa signatur

i5 750 @ 3.9 GHz | NH-D14 | P7P55D |GTX 960 | Vulcan 8GB | Seagate 600 480 GB | Newton 650w | P280 | Dell U2515H

Permalänk
Skrivet av Rydisen:

Har du en skärm som klarar 120 Hz i full HD?

yes, benq xl2410t

Permalänk
Medlem
Skrivet av serenityy:

yes, benq xl2410t

Om du använder en DVI Dual-Link kabel och kopplar den till DVI Dual-Link utgången på grafikkortet så bör 1920x1080 120Hz fungera.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem
Skrivet av janee:

Om du använder en DVI Dual-Link kabel och kopplar den till DVI Dual-Link utgången på grafikkortet så bör 1920x1080 120Hz fungera.

Edit: om du har en ASUS DCII grafikkort så finns det en liten switch på kortet som man gör att Dual-Link aktiveras.

Visa signatur

janee

Permalänk

Jag behöver alltså göra något speciellt med mitt grafikkort för att få 120hz att fungera? (I detta fall koppla in en DVI-sladd i det ...?

Permalänk
Medlem

jag kan säga iaf att -freq 60 75 100 120 går att använda...
-freq 120 ska ge 120hz i spelet.
skriv de i Launch Options via Steam. och testa.
funkar d inte så använd upplösning som 800x600 sedan -freq 120

Visa signatur

Cpu: R5-3600 | MSI MEG X570 UNIFY | Vega64 RedDevil | Corsair 3200 Mhz 16GB | Phanteks PH-TC14PE | Chassi: R4 Arctic White | Steelseries Apex Pro | Logitech G Pro X Superlight | Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av serenityy:

Jag behöver alltså göra något speciellt med mitt grafikkort för att få 120hz att fungera? (I detta fall koppla in en DVI-sladd i det ...?

Om man köper en skärm som klarar 120Hz så bukar det följa med en DVI Dual-Link kabel och då skall du använda den för att 120Hz fungera, och nästan alla AMD Radeon grafikkort har bara en DVI Dual-Link (DL) utgång den andra DVI utgången är endast Single-Link (SL).

Om du har ett ASUS DCII grafikkort kan du läsa denna tråd #11602103

Jag är ganska säker att det är endast ASUS DCII grafikkort som har denna switch för övriga grafikkort behöver man inte ändra någon switch.

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Om man köper en skärm som klarar 120Hz så bukar det följa med en DVI Dual-Link kabel och då skall du använda den för att 120Hz fungera, och nästan alla AMD Radeon grafikkort har bara en DVI Dual-Link (DL) utgång den andra DVI utgången är endast Single-Link (SL).

Om du har ett ASUS DCII grafikkort kan du läsa denna tråd #11602103

Jag är ganska säker att det är endast ASUS DCII grafikkort som har denna switch för övriga grafikkort behöver man inte ändra någon switch.

Jag är ganska säker på att jag har den kabeln ikopplad, andra idéer om varför det inte funkar...?

Jag har AMD Radeon HD 6800 series.

Permalänk
Medlem
Skrivet av serenityy:

Jag är ganska säker på att jag har den kabeln ikopplad, andra idéer om varför det inte funkar...?

Jag har AMD Radeon HD 6800 series.

Tyvärr har jag inga fler idéer, om du har kopplat en DVI Dual Link kabel från DVI Dual Link utgången på grafikkortet till skärmen BenQ XL2410T så bör 120Hz fungera.

Visa signatur

janee

Permalänk
Medlem

Har du drivrutinerna till skärmen installerade? Brukar komma upp på Windows update faktiskt

Visa signatur

Fractal Design Define XL | EVGA G2 650W | Asus Rog Strix Z390-F | Intel i9 9900K | 32Gb 3000Mhz | Asus Rog Strix 1080 Ti |

Permalänk
Medlem

Japp! jag sitter på ett 5770 så varför ska inte 6850 eller 70 klara de?

Visa signatur

| Ryzen 1700 @ 4.0 ghz | Asus PRIME X370-PRO | 32 GB Corsair Vengeance LP 3000 mHz | Gigabyte GTX 770 2-way SLI | BenQ XL2410T, 5x AOC e2460SDA | Fractal design R5 | https://i.imgur.com/rjO3bLw.jpg

Software developer

Permalänk
Skrivet av janee:

Tyvärr har jag inga fler idéer, om du har kopplat en DVI Dual Link kabel från DVI Dual Link utgången på grafikkortet till skärmen BenQ XL2410T så bör 120Hz fungera.

Haha ditt ordval gör mig förvirrad, "om du har kopplat en DVI Dual Link kabel från DVI Dual Link utgången på grafikkortet".

Nu kommer detta låta jättedumt men du menar väl ändå inte att jag ska koppla sladden till grafikkortet inuti datorn, utan utgången som sitter där bak på chassit....?

Har inte installerat några drivrutiner till skärmen vad jag vet. Ska se vad jag kan hitta...

Permalänk
Medlem
Skrivet av serenityy:

Haha ditt ordval gör mig förvirrad, "om du har kopplat en DVI Dual Link kabel från DVI Dual Link utgången på grafikkortet".

Nu kommer detta låta jättedumt men du menar väl ändå inte att jag ska koppla sladden till grafikkortet inuti datorn, utan utgången som sitter där bak på chassit....?

Har inte installerat några drivrutiner till skärmen vad jag vet. Ska se vad jag kan hitta...

Du skall naturligtvis koppla DVI Dual Link kabeln till DVI utgången på grafikkortet som sitter på utsidan av chassit, anledningen till att jag skriver DVI Dual Link är att när det finns 2st DVI utgångar på grafikkortet så är bara en av dom Dual Link, den andra DVI utgången är endast Single Link och fungerar inte för 120Hz.

Här är Catalyst Controll Center för grafikkorten AMD HD6xxx serien och Windows 7 x86 (32Bit) http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-32.a...

Här är Catalyst Control Center för grafikkorten AMD HD6xxx serien och Windows 7 64Bit http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...

Edit klicka på Download för Catalyst Software Suite

Visa signatur

janee

Permalänk
Skrivet av janee:

Du skall naturligtvis koppla DVI Dual Link kabeln till DVI utgången på grafikkortet som sitter på utsidan av chassit, anledningen till att jag skriver DVI Dual Link är att när det finns 2st DVI utgångar på grafikkortet så är bara en av dom Dual Link, den andra DVI utgången är endast Single Link och fungerar inte för 120Hz.

Här är Catalyst Controll Center för grafikkorten AMD HD6xxx serien och Windows 7 x86 (32Bit) http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-32.a...

Här är Catalyst Control Center för grafikkorten AMD HD6xxx serien och Windows 7 64Bit http://sites.amd.com/us/game/downloads/Pages/radeon_win7-64.a...

Edit klicka på Download för Catalyst Software Suite

Jag hade visst stoppat in DVI kabeln i fel uttag! Tack så jäkla mycket för hjälpen!