Permalänk
Medlem

Ohörbar dator

Fick inspiration av Pöjk här på Sweclockers som byggde supertyst dator med helt okej prestanda om än ingen speldator. Jag spelar aldrig nuförtiden så en tungt grafikkort var ointressant.

Chassi: Lian Li PC-V2120B

Chassifläktar: Thermalright X-Silent 120mm

Fläktkontroller: Lamptron FC5 V2

Moderkort: Asus P8Z68-V/GEN3

Processor: Intel Core i7 2600K

Processorkylare: Thermalright Archon

RAM: Corsair XMS3 1333 2x4GB

Grafikkort: Asus GeForce GTS 450 Silent

Ljudkort: Asus Xonar Essence STX

Signalkabel: Chord Crimson Plus

DVD-brännare: Asus DRW-24B3ST (skrev upp den för att visa vilken ASUS-fanboy jag verkar vara )

Systemdisk: Intel 320 300GB SSD

Lagringsdisk: Western Digital Caviar Green 2TB EARX

Nätaggregat: Seasonic X-460

Ohörbar dator

Permalänk
Medlem

Häftig kylare! vart köpte du 120/140 adaptern?
4p gott nytt år!

Visa signatur

|NZXT H440 Black |GTX 970 STRIX|GIGABYTE Z97X-SLI|Corsair XMS3 1600 mhz 8x2 GB|Intel Core i5 4690K(4,0GHz)|Corsair RM750x| ADATA SSD PREMIER 256GB + Samsung 850 EVO 500GB |Corsair H110i|

Permalänk
Medlem

Jag köpte den på Caseking.de också, har inte hitta någon sån i någon svensk butik.

Tack så mycket och gott nytt år!

Permalänk
Medlem

skulle varit hel passivt =/ annars känns de lite som du pungat ut väldigt mkt för låg prestanda. Du kunde lika gärna kört en windforce kylare på ett bra grafikkort och haft på lägsta varvantal hela tiden, du hade nog inte märkt större skillnad

Permalänk
Medlem

Så kan det nog vara, men jag är nöjd ändå...

Permalänk
Medlem

Kan du ta ett kort på på kylaren ovanifrån utan fläkt på så man ser hur mycket kylaren bygger ut från sockeln?

Hade behövt veta de för jag kanske ska köpa en sån själv.

Visa signatur

[Phanteks Enthoo Pro TG] [ASUS ROG Strix 850W Vit] [Delidad i7 7700K] [Corsair iCUE Hydro H150i ELITE CAPELLIX Vit] [Corsair Vengeance RGB PRO SL DDR4 16GB 3200MHz/CL16 Vit] [ASUS Z270-F] [Gigabyte RTX 2070 Super 8GB GAMING OC Vit] [C:WD Black SSD 256GB M.2, E:Seagate Firecuda 1TB, F:Samsung 860 EVO 1TB, G:Seagate IronWolf 4TB & H:Seagate Momentus XT 7200.1 500]

Permalänk
Medlem

Vad använde du RCA sladdarna till?`O.o

Permalänk
Medlem

Konstigt att du inte fick 24pin bakom plåten då du har samma chassi och samma nätagg som jag har. Detta chassi har mer plats bakom moderkortet än Corsair Obsidian vill jag minnas då jag ägt ett 700d. I alla fall så ser det svarta bra ut.