4 skärmar (460 SLI) hittar inte den 4:e?

Permalänk
Medlem

4 skärmar (460 SLI) hittar inte den 4:e?

Sitter just nu med två stycken GTX 460 och försöker aktivera en 4:e skärm men får inte till det.
Jag har följande "scenarion" som jag skulle vilja få till:
1. Spelskärm+extraskärm aktiverade
2. Endast projektor aktiverad
3. Endast skärm i annat rum aktiverad.

Jag har alltså fyra olika skärmar (eller tre och och en projektor om man är petig) som jag skulle vilja växla mellan. Kommer aldrig ha mer än 2 skärmar aktiva samtidigt. Två skärmar + projektor kan jag växla mellan men den sista skärmen som står i ett annat rum vägrar upptäckas av Windows. Har testat både via nVidias kontrollpanel samt under "screen resolution" i Windows, men endast tre av de fyra bildskärmarna upptäcks.
Jag har testat att den sista skärmen fungerar utmärkt med andra bildkällor.
Jag har testat med SLI på, SLI av, samt "activate all displays"
Skärm ett och två sitter på kort 1, projektor och den sista skärmen sitter på kort 2

Vill kunna sitta brevid frugans burk när vi spelar tillsammans istället för i olika rum som nu, därför vore det trevligt att kunna växla över till den sista skärmen.

Någon som vet hur man får Windows att hitta alla skärmar?

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Klarar 460 sli ens av fyra skärmar? rent spontant vill jag säga att det endast klarar 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av huzko:

Klarar 460 sli ens av fyra skärmar? rent spontant vill jag säga att det endast klarar 3

Det klarar av hur många som helst tills anslutningarna tar slut men de kan inte driva fler än tre skärmar i surround. Man kan ha tre skärmar samtidigt med ett kort också men då kan man ändå inte välja högre upplösning än en av skärmarna.

Visa signatur

Chassi Silverstone FT03-MINI Moderkort ASRock Z77E-ITX CPU i5 3570k @ 4.4Ghz GPU Gainward GTX 670 Phantom PSU Corsair VS 450W Lagring OCZ Vertex 3 240gb x2 RAID0 Ljud Beyerdynamic DT770 pro 250ohm / Beyerdynamic T70p + Schiit Magni 2

Permalänk
Medlem

http://www.slizone.com/object/sli_multi_monitor.html#confopti...

Om du vill använda sli så måste du skaffa ett tredje kort som tar hand om 2 skärmar (får inte vara samma som ditt 460).

Visa signatur

Dator 1#
3930k \|/ gtx970 \|/ Corsair 64gb @1866mhz \|/ Asus Sabertooth x79 \|/
2st Samsung 840pro 256gb @ Raid0 | 4st Samsung F1 640gb @ Raid 0 | 2tb + 1tb seagate
Skärmar
Catleap 2B 27" 1440p \|/ Qnix 27" 1440p \|/ Benq XL2410T

Permalänk
Medlem
Skrivet av _NsMs_:

Det klarar av hur många som helst tills anslutningarna tar slut men de kan inte driva fler än tre skärmar i surround. Man kan ha tre skärmar samtidigt med ett kort också men då kan man ändå inte välja högre upplösning än en av skärmarna.

Det var min tanke också, men hur får jag Windows att upptäcka den 4:e skärmen så jag kan flytta skrivbordet till den?

Skrivet av shocker:

http://www.slizone.com/object/sli_multi_monitor.html#confopti...

Om du vill använda sli så måste du skaffa ett tredje kort som tar hand om 2 skärmar (får inte vara samma som ditt 460).

Vad jag kan förstå av de bilderna så gäller väll det om man ska ha alla igång samtidigt? Jag vill ju bara ha en/två skärmar igång samtidigt, inte 3-4.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED

Permalänk
Medlem

Hittade felet, skit bakom spakarna som vanligt...

Sladden jag använde är av typen DVI-I, d.v.s. den klarar både DVI och VGA (med en adapter). Skärmen har både DVI och VGA-ingång, men den digitala ingången är av typen DVI-D, d.v.s. endast digital.

Eftersom ingången inte klarar analoga signaler har man helt sonika hoppat över att göra hål för de stiften. Kontakten går alltså inte i ordentligt! Otroligt korkad design.

Löste detta genom att ta en DVI-I till HDMI adapter och därefter en HDMI till DVI-D adapter (som alltså saknar de analoga stiften). Inte snyggt med ett helt koppel adaptrar men nu fungerar det klockrent. Ska se om jag kan hitta någon annan adapter/sladd. Det är alltså inga problem att ha 4 skärmar inkopplade, men man kan som sagt inte ha alla igång samtidigt.

Visa signatur

Huvuddator: Ryzen 2700X EK HF vattenblock|32GB|RTX 3080 Alphacool Eisblock, 280 + 420 rad.
Server: AMD 3850|16GB|~3,5TB HDD|360 rad
Lullull: Rift+Touch|HOTAS Warthog|G27|PS5|Switch OLED