Permalänk
Medlem

Inet Leveranstid

Hej!
Beställde lite datordelar i Måndags, fick ett sms runt kl 13.00 i Tisdags att min order håller på att plockas, Spårade paketet på Postens hemsida och det blev sorterat på Posten i Göteborg kl 19:57 i Tisdags. Kollade vart paketet fanns nu, och det har inte uppdaterats någonting sen den blev sorterad i Göteborg..
Tror ni att den kommit till Stockholm i alla fall? Bor på Gotland och normalt tar det 3 dagar för Paket att komma hit, så om den skickades i Tisdags, tror ni delarna hinner komma till Fredag?

Mvh.

Permalänk
Medlem

Borde göra om inte Posten strular.

Visa signatur

- Xbox One Series X -
- Mac Mini M1 -
- MacBook Pro 14 M3 Pro -
- iPhone 15 Pro -

Permalänk
Medlem

Om det kommit till Sthlm ska det stå sorterat i Sthlm innan det kommer till utlämningsstället.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Urelind:

Hej!
Beställde lite datordelar i Måndags, fick ett sms runt kl 13.00 i Tisdags att min order håller på att plockas, Spårade paketet på Postens hemsida och det blev sorterat på Posten i Göteborg kl 19:57 i Tisdags. Kollade vart paketet fanns nu, och det har inte uppdaterats någonting sen den blev sorterad i Göteborg..
Tror ni att den kommit till Stockholm i alla fall? Bor på Gotland och normalt tar det 3 dagar för Paket att komma hit, så om den skickades i Tisdags, tror ni delarna hinner komma till Fredag?

Mvh.

troligtvis på väg ons-tors, sen lagat på något postcenter under julhelgen för att igår fortsatt sin transport mot sin destination,
Postens grej på sin site med att spåra brukar inte säga var paketet är så precist, den bara säger var paketet blivit loggat på sin färd.

Gissar på (och detta är bara en vild gissning), att ditt paket bör komma fram imorrn eller på Fredag.

Permalänk
Medlem

Tackar för alla svar!
Så jag borde inte direkt lita på postens tracking skit? Så det finns en möjlighet att det åkt vidare och blivit sorterad bara att dom inte registrerat det än?

Permalänk
Medlem

Time will tell

Permalänk
Medlem

Tank på att det fortfarande nog inte helt kommit igång med tågtrafiken, skulle kunna påverka vem vet

Visa signatur

Burk Nr.1 : Asus P8Z68 V-Pro | i7 2600k @ 4,4 | EVGA GTX780 Classified | Corsair Vengeance 8GB DDR3 1600Mhz | Corsair Obsidian 650D | Corsair TX650M | Corsair H100

Burk Nr.2 : MSI P35 Neo2 | Core 2 Duo E6850 @ 3,2Ghz | Powercolor Radeon HD5850 1GB | Corsiar Twin2X 6400 2x2GB | Corsair 550W

Permalänk
Medlem
Skrivet av miFFhoe:

Tank på att det fortfarande nog inte helt kommit igång med tågtrafiken, skulle kunna påverka vem vet

Har för mig att dom inte går med tåg? ;o

Permalänk
Skrivet av Urelind:

Har för mig att dom inte går med tåg? ;o

Från de större städerna, eller alla med tågstation och tåg som går dagligen tas post därigenom, sen används lastbilar för att köra ut till utlämningsställena

Har för mig att det är så i alla fall!

Visa signatur

Stationär: 2500k, Gigabyte Z77X-UD3H, Gainward 570, 2 x 120 gb SSD, 12 GB Vengeance, Silverstone Fortress 02, custom fläktar!
Ljud: Audioengine A5+, AKG K550, AKG K540, Grado SR60i, Audiotechnica ATH-ES7

Permalänk
Medlem

Posten failar sällan om jag ska vara ärlig, ruggigt effektiv logistik har dom.

Permalänk
Medlem

Vi beställde en dator från inet igår, som skickades som tre kollin. Ett kom fram idag, två står fortfarande som sorterade i Göteborg. Så något strul kan posten ha haft, kanske.

Permalänk
Medlem

med tanke på vi haft en av dom större oväderna i mannaminne så kan detta ha med detta att göra + varit helgdagar postens snubbar kanske är bakis

Visa signatur

gtx 3070ti + intel i7 12700 kf

Permalänk
Medlem

Oh well, håller tummarna att det kommer till fredag.