Grafiken förstör hela spelet

Permalänk
Medlem
Skrivet av godspeed:

-----------------------
aha, det går så snabbt för mig att jag knappt tänker på det, visas en sekund eller två tror jag som max och sen fortsätter det direkt i liret, inne i spelet är det instant action efter den lilla bilden
Vet inte om bredbandet kan påverka den biten kanske, jag har bbb fiber och oftast låg ping

Jo samma här, 1-2sec men brukar tabba ut ofta för att surfa på andra skärmen/snacka på skype etc.
Då blir det lätt irriterande ^^

Permalänk
Medlem
Skrivet av MultiMan:

Ett av mina favoritspel på senare år, Borderlands, har väl samma artistiska stuk? Tycker det fungerar kanon där iaf.

Och Borderlands 2 är på g! Herr jävlar, kommer bli gött!

Grafiken i swtor gör att man blir en aningen besviken, dock stämmer det om att han hade lagt in Dx11 effekter, samt "Crysis" grafik, så hade spelet slutat på två eller tre siffriga gigabytes. Vem har plats för det? :S

Visa signatur

Chassi: Corsair Obsidian 650D Mobo: Asus Sabertooth P67 Rev. B3 PSU: Corsair AX850 CPU: Intel i7 2600K CPU Kylare: Corsair H70 GFX:
Gigabyte GTX580 SoC Ram: Corsair Dominator 8GB @ 1600mhz SSD: OCZ Vertex II 120GB Trogen CRT användare! Upplösning:1280x1024 @ 85fps/hz Battlefield 3: 85fps/hz Inställingar: Ultra Kantutjämning: Allt av

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mimematis:

Jo samma här, 1-2sec men brukar tabba ut ofta för att surfa på andra skärmen/snacka på skype etc.
Då blir det lätt irriterande ^^

-------------
haha det kan vara sant, jag gör det bara nån gång då och då..brukar skylla på att jag spelar så att jag slipper msnfolk och andra lösa människor som ringer och sådant, my alone-time

Visa signatur

fanns inte plats för alla mina leksaker här:(

Permalänk
Medlem

Tycker inte grafiken stör mig så mycket. Visst, liiiite mer detaljer kunde de nog klämt in i texturerna, men det som stör mig är animationerna. Och då är det egentligen hoppanimationen som jag verkligen irriterar mig på. Så satans jävla dåligt gjorda så det skär i mina ögon. I övrigt är det helt okej om än verkligen inte Blizzardkvalitet.

Permalänk
Skrivet av Problematik:

Naj alltså, när jag spelar ett MMO så vill jag ju uppleva och imponeras av världen. Jag vill se ett mäktigt hav svepa fram, hög berg och skogar som breder ut sig, solstrålar som slår genom trädkronorna. En sådan känsla fick jag i World of warcraft 2005 (men inte längre) och i Age of conan. Någon sådan känsla får jag inte med den tecknade grafiska stil i detta spel, jag blir bara trött och less på det jag ser. På det jag ser och har sett i videos och bilder alltså.

Det där behöver du inte spela ett MMO för att göra. Återigen du spelar ett MMO av fel anledningar

Spela MMO handlar om att spela med andra, och MÅNGA andra. Det medför att 1) Det ska vara fungerande grafik. 2) Det får absolut inte vara för prestandatungt då det innebär att färre kommer kunna spela det och 3) Det får inte vara för flashigt eller o-flashigt för den delen. Även om 30 pers slåss tillsammans måste man kunna uttyda allt perfekt.

@Darkmoon håller med, jump-animation är bedrövlig Tur är väl att man aldrig ska hoppa i strid då det sänker din runspeed.
Age of Conan var en jävla katastrof på DVD-skiva. SWTOR följer WOW i grafikväg. Smidigt, slick och funktionell grafik som inte kommer gå ur tiden då den inte påverkas av dagens utveckling inom grafik. Den FÖRSÖKER inte vara verkligen, därför kommer den aldrig anklagas för att gå ur tiden och vara "föråldrad".

"Grafikhoror" förstår inte implikationerna med att trycka ett MMO fullt med grafik och lullull. 80% av spelarbasen kommer skriva mord och bränna ner hela städer, sen kommer de lämna spelet för en ghosttown. *cough* AoC* *cough* WAR *

Permalänk
Medlem

Grafiken är knappast förstörande för ett bra och tätt gameplay... Sen så har jag tyvärr inte lirat spelet

Visa signatur

Superb CPU/GPU renderengine 40K

Permalänk
Medlem

Tycker inte alls att det förstör spelet, tycker det är helt okej men "cartoon" stylish spel. Meningen är väl att det ska likna WoW och inte se alltför obekant ut. Tippar även på att det är en av många anledningar till att hålla ner systemkraven

Permalänk

Jaja, vi kan väl komma fram till slutsatsen att det är grafikstilen och inte grafiken i sig som är problemet. Även fast det verkar finnas en del att önska i själva grafiken också hittils.

Vissa tycker grafikstilen passar till detta spel, och andra inte. Jag är givetvis en av dom som tycker att den här grafikstilen är åt helvete felplacerad i ett Starwars spel.

I borderlands och world of warcraft tycker jag att den tecknade stil funkade bra och såg bra ut. Fast jag när det gäller wow tycker att på många delar är grafiken föråldrad nu för tiden.

I wow kunde jag tåla att grafiken var sunkig på en del områden. Den grafiska stilen passade ändå in och gamplayen var sjukt bra, så då var det spelbart.

Men jag kan bara inte spela ett spel som har så felplacerad grafisk stil som swtor i min mening har. Det är ungefär som att jag skulle aldrig orka spela Skyrim om det hade cartoon grafik, oavsett hur jävla bra allting annat var.

Visa signatur

ASUS GeForce STRIX GTX 970|i7 4970k 4ghz |Asus Z97A| Corsair16gb CM8GX3M2A1600C9| Crucial_CT480M500SSD3 & OCZ Agility 3 120GB SSD |
Cooler Master G650M|

Macbook Pro Retina 13'' Late 2013.|Playstation 4.| Lenovo Tablet | Samsung s20 |

Permalänk
Avstängd

Grafiken är helt okey. Jag är van med annan grafik på mmo spel men denna tyckte jag såg helt okey ut.

Det är bara det alla klasser har pets (PET WARS). Jag gillar inte pet klasser så... börjar tröttna på spelet redan nu. Har aldrig tröttnat så fort på nåt mmorpg spel förut.

PVPn är lite av en besvikelse. Svårt och förklara men kännslan är lite knepig. Om jag gemför med rift så har rift mer flyt och fart en vad swtor har. Swtor pvp känns klumpig och slö. För mkt skills som är beroende av varandra. Så det blir mer en plåga att pvp:a mer en ett nöjje. Alla dessa binds, finns ju inget macro system i spelet och sjukt mkt skills som ska procca varandra så har jag nu bindad ca: 18 knappar. Att binda ihop mer med alt + x osv är inte aktuellt, blir bara mer en plåga att pvpa.

Permalänk
Inaktiv

Brukar aldrig spela såna här spel men hade grafiken vart bra, som typ crysis, hade jag mer än gärna åkt runt dagarna i ända på olika planeter och utforskat.

Tyvärr ser det ut som du säger ts, tidigt 2000 tal, nej tack.

Permalänk
Medlem

Förstår inte vad ni klagar på. Det är lätt det snyggaste mmog som jag sett. Möjligtvis EVE ser bättre ut men det händer inte så mycket i det spelet heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ozo64:

Förstår inte vad ni klagar på. Det är lätt det snyggaste mmog som jag sett. Möjligtvis EVE ser bättre ut men det händer inte så mycket i det spelet heller.

Kanske om man sitter och suger på veldspar någonstans i high-sec.

Visa signatur

Science flies you to the moon. Religion flies you into buildings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Solaris:

Kanske om man sitter och suger på veldspar någonstans i high-sec.

Det enda sättet att spela EVE på utan att drabbas av högt blodtryck och plötsliga raseriutbrott.

Visa signatur

PC:

| i5 2500K @4.8GHz + Corsair H70 + 2x Scythe GT 1450rpm |
| ASUS P8P67 Pro B3 | 2x GTX580 3GB SLI @900/1800/2004 |
|2x 4GB Corsair Dominator GT @2133MHz | Corsair AX1200 |
| CM HAF 932 | Dell U2711 | 120GB Corsair Force 3 |

Permalänk
Medlem

Grafiken är ju klockren! om det ska se värkligt ut ska det vara Frostbite 2 graffe och inte wow graffe. Det ser mycket bättre ut när det är animerat än när det är wow grafik.

Permalänk
Medlem

förstår inte vad alla klagar på. enda som suger är i bg's är att fpsen typ halveras.

Visa signatur

Dator : GPU: Asus RTX3090 ROG Strix |CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D |
| RAM: Kingston Fury 32GB 6000MHz | Hifiman HE-500 | Musical Fidelity M1HPAP |

Permalänk
SpelClockers

Det som jag tycker är tråkigt är inte stilen utan att max cappen grafikmässigt är så jäkla låg.
kantiga objekt och gräs som växer upp nån meter framför en .
Sådant kan man fixa utan att störa stilen på spelet men det kostar att ta fram(modellerna med lods).

Money money money är det som styr.

Permalänk
Medlem

Klart att det är pengar som styr, men var väl runt 2 miljoner ex sålda.. ggr 120kr i månaden.
Kan väl tycka att man borde få ett mer färdigt spel för dom pengarna.

Grafikstilen stör inte mig, men texturer och ljus kunde varit betydligt bättre. Speciellt med tanke på att det tydligen finns highres texturer men du kan inte använda dom ännu (gör ingen skillnad på medium/high inställningar).
Sen är inte animeringarna något att hänga i julgranen, fördelen med det är väl att slippa se alla adhd spelare hoppa omkring som idioter.

Kan man ju undra varför alla vi som klagar ens bryr oss om spelet..
För min del handlar det om två saker, för det första det är ju Star Wars!!!
För det andra så är storyn väldigt bra, bäst av dom mmo's jag testat.

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Tycker att de har koncentrerat sig på rätt saker. Grafiken är bara intressant ibörjan, sedan "ser" man den ändock inte. När jag spelar BF3 tänker jag nästan inte alls på grafiken, fast att det är ett unikum av ögongodis.

Ser det mera som ett seriöst försök att göra ett beständigt spel, då de vill ha med så många som möjligt i båten. Grafiken kommer att förbättras med tiden har jag en känsla av. Att de valt en lite cartoon framtoning på spelet är väl öppet tyckande, men det känns ändock som att grafiken finns, men inte överallt. Om vi tar attacken "Kick" som Jedi, måste säga att den animationen är min favorit. Ser fantastiskt ut. Även Forceleap ser fantastiskt ut. Dessa två ser jag som bra exempel på att de faktiskt kan bjuda på lite godis där det kan vara passande.

Det som stör mig mest grafiskt sett är att fan min viewing distance är på max laddar den gräs och andra texturer ca 2/3 fram på min skärm när jag springer. DETTA borde inte hända då man väljer att "maxa" grafiken!

Visa signatur

:||: ASUS ROG Strix GL502VM :||: Mus: G902 :||: Spelar: X-Box One: MH Worlds, AC: Origins :||: Länk till verkligheten: iPhone 7+, Honor 8 Lite & iPad (gen4) :||:

Permalänk
Medlem
Skrivet av Rocklets:

Det som stör mig mest grafiskt sett är att fan min viewing distance är på max laddar den gräs och andra texturer ca 2/3 fram på min skärm när jag springer. DETTA borde inte hända då man väljer att "maxa" grafiken!

Det är sånt som stör mig. Jag har inget problem med stilen på grafiken, men däremot är den tekniska nivån dålig för ett spel som enbart släpps till PC i slutet av 2011. Avsaknad av AA-inställningar. Väldigt lågupplösta skuggor även på "high" som har problem med justeringen (ofta börjar de inte vid karaktärens fötter eller så går man i luften). Ingen möjlighet att öka draw-distance för saker som gräs och träd m.m. (detta leder till hög pop-up, saker bara dyker upp i bilden när man går eller åker framåt).

Permalänk
Skrivet av Rocklets:

Tycker att de har koncentrerat sig på rätt saker. Grafiken är bara intressant ibörjan, sedan "ser" man den ändock inte. När jag spelar BF3 tänker jag nästan inte alls på grafiken, fast att det är ett unikum av ögongodis.

Ser det mera som ett seriöst försök att göra ett beständigt spel, då de vill ha med så många som möjligt i båten. Grafiken kommer att förbättras med tiden har jag en känsla av. Att de valt en lite cartoon framtoning på spelet är väl öppet tyckande, men det känns ändock som att grafiken finns, men inte överallt. Om vi tar attacken "Kick" som Jedi, måste säga att den animationen är min favorit. Ser fantastiskt ut. Även Forceleap ser fantastiskt ut. Dessa två ser jag som bra exempel på att de faktiskt kan bjuda på lite godis där det kan vara passande.

Det som stör mig mest grafiskt sett är att fan min viewing distance är på max laddar den gräs och andra texturer ca 2/3 fram på min skärm när jag springer. DETTA borde inte hända då man väljer att "maxa" grafiken!

Det där med gräset och blommor etc är det ända jag stör mig på i spelet och jag kör på max. grafiken är annars underbar och spelet likaså.

Känns skönt att faktiskt hittat ett nytt mmo som man gillar massor

Visa signatur

EMS Design Webbyrå i Stockholm:
http://www.emsdesign.se
Inet Fraktfritt
https://www.inet.se/artikel/6101343/
"Citera för svar/respons"

Permalänk
Medlem

Säger bara en sak: Skuggorna - HELLO MINECRAFT!

Visa signatur

Snälla citera när ni svarar :D

Wololo

Permalänk
Medlem
Skrivet av Itchy Trojan:

Sätt en viss diskussion kring EVE här och , till dem som spelat båda: Vilket av dem har "bäst" grafik? Har inte spelat eve på länge men jag kommer ihåg att det var lite i still med cod 4 angående texturer och effekter, är SWOTR liknande?

EvE fick en update för ett tag sedan, high-res textures på alla skepp och byggnader etc.

egen taget screen: http://img807.imageshack.us/img807/6670/201105281406.jpg

*edit*
Har inte maxat grafiken där dock..

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Skrivet av neX:

EvE fick en update för ett tag sedan, high-res textures på alla skepp och byggnader etc.

egen taget screen: http://img807.imageshack.us/img807/6670/201105281406.jpg

*edit*
Har inte maxat grafiken där dock..

Nomnomnomnom! *funderar allvarligt på att börja spela igen*

Visa signatur

Palit RTX 3060 Ti | Ryzen 7 7800X3D | Gigabyte B650M DS3H | 32GB Vengeance 5600 MHz CL36

Permalänk
Medlem

tycker att grafiken är rätt fattig ibland... Känns absolut inte 2011 över det hela, stundtals är den helt OK dock

Ser väldigt öde ut (högerklicka och öppna för större bild)

Edit: Alla settings är på max

Permalänk
Medlem

Hoppas ni vet att texturerna är buggade och att ni ska ha dem på medium för high funkar inte än, om ni har dem på high blir dem low.

Förövrigt tycker jag spelet ser helt okej ut, funktionellt och ibland rätt snyggt med 8xAA tvingat.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

snyggaste mmot jag spelat iaf. överlägset tom

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Mr Mack:

Och Borderlands 2 är på g! Herr jävlar, kommer bli gött!

Grafiken i swtor gör att man blir en aningen besviken, dock stämmer det om att han hade lagt in Dx11 effekter, samt "Crysis" grafik, så hade spelet slutat på två eller tre siffriga gigabytes. Vem har plats för det? :S

Fan får du det där ifrån? Blir SWTOR(som endast är stort pga VO) 3 siffrigt i storlek pga bättre grafik? HAHAHA! Låt mig skratta.
Och spelet är på 2 siffriga GB... 22-25.

Borderlands 2, ännu ett spel där man gör samma sak om och om igen! Första spelet var sjukt tråkigt och ser inte varför någon skulle vilja spela det.

Visa signatur

GPU: Sapphire HD7950 3GB OC CPU: i5 2500K 4.4GHz KYL: Scythe Mugen 2
MOBO:
Gigabyte Z68X-UD3H B3 RAM: GSkill 8GB 1600MHz PSU: Corsair TX650W
MUS: Logitech G400 TB: Logitech G15 SKÄRM: BENQ G2220HD // G2400W
HÖRLUR: HD558 LJUDKORT: Xonar DX CASE: Define R3 SSD: NOVA 2 60GB MECH: 3.75TB

Permalänk
Skrivet av Klocker:

tycker att grafiken är rätt fattig ibland... Känns absolut inte 2011 över det hela, stundtals är den helt OK dock

http://img513.imageshack.us/img513/103/fatt.jpg

Ser väldigt öde ut (högerklicka och öppna för större bild)

Edit: Alla settings är på max

spelet rendarar ju bara det som är x antal meter iväg. går säkert och höja men då suger spelet mycket gpu kraft

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr.Toolbox:

spelet rendarar ju bara det som är x antal meter iväg. går säkert och höja men då suger spelet mycket gpu kraft

Markvegetation går inte att öka avstånd på i SWTOR vad jag känner till. Jag tror inte det tar så mycket kraft heller. Ökade det till dubbla i Skyrim genom en INI-inställning och det var ingen märkbar skillnad i framerate. I och för sig beror det kanske på grafikmotorn också.

Permalänk
Medlem

Det är ju ett mmo, det måste vara gulligull för att inte skrämma bort spelare...

Visa signatur

Intel Core i7 8700K, MSI GeForce GTX 1080 Ti 11GB Gaming X, Samsung 960 EVO 1TB, MSI Z370 GAMING M5, Corsair 32GB (4x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance, EVGA Supernova G3 850W

INTEL CORE I7 3930K 3.20GHZ 12MB S-2011, FRACTAL DESIGN MIDITOWER DEFINE R3, CORSAIR HX 1050W, ASUS RAMPAGE IV FORMULA, Asus STRIX GTX970, CORSAIR 16GB DDR3 DOMINATOR QUAD 1866MHZ CL9 (4X4GB) Ljud: ASUS Xonar D2X/XDT 7.1 | Elac 5.1 +förstärkare | Cambridge dacmagic plus | Astro gaming A40 | Sennheiser HD 650
You ask me if I have a god complex? Let me tell you something, I am god!