Första bygget fail. No input (Bild finns)

Permalänk

Första bygget fail. No input (Bild finns)

Tjenare, har precis blivit klar med första bygget. Allt gick väl hyffsat smidigt under bygget men nu när jag ska skulle starta den så får jag ingen bild. Har testat med VGA DVI och HDMI. Datorn går igång. Alla fläktar går igång och så.

komponenter

AMD Phenom2 X4 975 3,6GHz, 8MB, 125W, Socket AM3, Black Edition
Cooler Master Elite 430 Black + 500W Elite PSU
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
MSI 870-C45
Socket AM2 Cooler Master Hyper TX3 Cooler
Videocard-PCI-Express-NVIDIA Gigabyte Geforce GTX 560Ti GB GDDR5

Fick en hårddisk av en kompis. Tror inte att den är formaterad dock. Kan det ha något med saken att göra?

http://imageshack.us/photo/my-images/580/dsc0049er.jpg/

Bilden är inte så bra men den kanske ger er en liten inblick i alla fall.

Vad bör jag göra? Är verkligen inte erfaren med dessa saker eftersom det var mitt första bygge. Vad kan jag testa osv?

Tack på förhand!

Permalänk

Lite svårt att se på bilden men det ser ut som att du inte kopplat in strömkabeln till processorn.

Visa signatur

Chassi:Phanteks Enthoo Primo Cpu:Intel i7 6900k Moderkort:Asus ROG RAMPAGE V EDITION 10 Ram:4x8GB Corsair Vengeance LPX 2400Mhz Grafikkort:Msi Lightning 1080ti Lagring:Samsung 840 Evo 250GB, Intel 520 120GB, WD Caviar Black 1TB, Crucial MX300 750GB Ljud:Asus Essence STX, Essence One Dac PSU:Corsair AX860 OSWindows 10

Permalänk
Medlem
Skrivet av LionHunter:

Tjenare, har precis blivit klar med första bygget. Allt gick väl hyffsat smidigt under bygget men nu när jag ska skulle starta den så får jag ingen bild. Har testat med VGA DVI och HDMI. Datorn går igång. Alla fläktar går igång och så.

komponenter

AMD Phenom2 X4 975 3,6GHz, 8MB, 125W, Socket AM3, Black Edition
Cooler Master Elite 430 Black + 500W Elite PSU
Corsair 8GB (KIT) DDR3 1600MHz/CL9/VENGEANCE
MSI 870-C45
Socket AM2 Cooler Master Hyper TX3 Cooler
Videocard-PCI-Express-NVIDIA Gigabyte Geforce GTX 560Ti GB GDDR5

Fick en hårddisk av en kompis. Tror inte att den är formaterad dock. Kan det ha något med saken att göra?

http://imageshack.us/photo/my-images/580/dsc0049er.jpg/

Bilden är inte så bra men den kanske ger er en liten inblick i alla fall.

Vad bör jag göra? Är verkligen inte erfaren med dessa saker eftersom det var mitt första bygge. Vad kan jag testa osv?

Tack på förhand!

Har du i de två 6pin kablarna till grafikkortet?

EDIT: Han har inte i 4pin kabeln till processorn

Visa signatur

Define R3 | 2500k @ 3,3GHz | Asus P8Z68-V Pro/GEN3 | Asus GTX 560Ti | 8GB CL9 1333hz XMS3 | Antec 550W

Permalänk
Medlem

Ditt första problem. Kablar öveeeeraaallt!

Fixa fixa fixa.

Men som Smygaren skrev. Plugga in 4-pin kontakten till vänster om CPU-kylaren så ska du nu se att det blir fart på grejorna.

Visa signatur

Cooler Master MasterBox 5 Pro | AMD Ryzen 5 2600 | Cryorig H7 | ASUS TUF B450-PLUS GAMING | ASUS ROG Strix RX580 8GB | Corsair 16GB @ 3000Mhz | Samsung 860 EVO 500GB

Permalänk

Hehe, tack så mycket för hjälpen! Hoppas ni förlåter mitt pinsamma misstag. Men det fungerade prima när jag kopplade i 4pin kabeln. Tack!