Permalänk
Medlem

Commodore C-65

Hej

Jag såg en auktion för en Commodore C-65 på tyska eBay.

C-65 kom aldrig i produktion. De fanns bara som prototyper hos Commodore och såldes ut när de gick i konkurs.
Datorn är i botten en Commodore 64, men den har en inbyggd 3.5" - diskettenhet, två SID-chip (stereo!) och ett uppgraderat videochip som klarar att visa 256 färger från en palett på 4096..

Utgångsbudet är aldeles för högt för att särskilt många ska buda, men auktionen har många fina bilder på maskinen som kan vara kul att se.

Visa signatur

För övrigt anser jag att tobak ska förbjudas.

Permalänk
Avstängd

Det var helvete vad ful den var. Jag menar, C64:an var ju inte direkt snygg men den hade sin egen stil i alla fall, denna ser ju bara ut som skit.

Permalänk
Medlem

Jag tycker den har sin charm på någevis. Det såldes en för 20000 dollar i förra veckan på ebay.'

http://www.ebay.com/itm/Working-Commodore-65-Computer-Extreme...

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk

Muppen säljer en icke fungerande till fantasi pris... Annat om den fungerade OCH inte saknade något alls.

Aldrig hört att någon samlare köper något som inte är komplett, inga seriösa.

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem

C65:an är ett specialfall, det har sålt icke kompletta exemplar för stora summor. Anledningen är att det finns väldigt få exemplar och många är trasiga och ej kompletta.

Fast 3850 Euro är kanske att ta i

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

Som hittat, galna människor som bjuder på gammalt junk 20 tusen dollar.

Permalänk
Medlem

Ungefär som Mona Lisa. Nått gammalt kladd på en tygbit.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Skrivet av PBGP:

Ungefär som Mona Lisa. Nått gammalt kladd på en tygbit.

Nja snarare bara ramen runt ingenting

Visa signatur

Kebabrulle

Desktop = AMD A10-6800K, 8GB, AMD R9 290 4GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av quattro-2.6:

Nja snarare bara ramen runt ingenting

Lika användbar, men trevlig att titta på.

Min poäng var dock att det är subjektivt. Jag ger inte mycket för Mona Lisa, ändå är den försäkrad till massor med miljoner.

Visa signatur

Sökes: Maskiner och tillbehör från Silicon Graphics och Digital Equipment Corporation.

Permalänk
Medlem

C-65:an är verkligen en prototyp i alla hänseenden, de kom inte speciellt långt med den.

Jag ser den som en slags hottad C64/C128, en slags "missing link" till nyare Amigor.
Fast det var ju ett parallellt spår förstås!

Den är lite cool, den ser u som en 64 som gått på steroider i några år.

Visa signatur

|[●▪▪●]| #Lekburk#: Ryzen 3700X >-< GB-X570-AE >-< 32GB DDR4 >-< MSI RTX 3070 >-< 970 EVO 1TB SSD>--
--< Arctic Freezer 34 >-< FD Define R4 >-< Seasonic F.+ 650W >-< Acer XF270HUA >-< AOC Q2778VQE >--
#Servering#: Ryzen 1700@3,6GHz >-< Prime X470 Pro >-< 16GB DDR4 >-< GTX 1030 >-< 970 EVO 500GB SSD >--
--< Stockkylare >-< Antec P182 >-< Silver Power 600W >-< Samsung 245T |[●▪▪●]|

Permalänk
Avstängd
Skrivet av PBGP:

Ungefär som Mona Lisa. Nått gammalt kladd på en tygbit.

3 träbitar närmare bestämt

Permalänk
Skrivet av Findecanor:

Utgångsbudet är alldeles för högt för att särskilt många ska buda, men auktionen har många fina bilder på maskinen som kan vara kul att se.

Sju bud senare ligger den på €6450...

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av PBGP:

C65:an är ett specialfall, det har sålt icke kompletta exemplar för stora summor. Anledningen är att det finns väldigt få exemplar och många är trasiga och ej kompletta.

Fast 3850 Euro är kanske att ta i

Verkar snarare som att det varit ett fynd nu

Skrivet av Kjell Brel:

Sju bud senare ligger den på €6450...

Permalänk
Medlem

Ojdå, jag såg en tillsalu för 2000kr, vilket jag tyckte var en förmögenhet. Det var det också för mig 1994 då den låg ute på en annons på Usenet. 1994 hade jag precis börjat samla datorer och hade precis börjat plugga...