Apple sägs utrusta nästa Macbook Pro med extremt högupplöst skärmpanel

Permalänk
Melding Plague

Apple sägs utrusta nästa Macbook Pro med extremt högupplöst skärmpanel

Nya rykten gör gällande att Apple skruvar upp upplösningen i nästa generation Macbook Pro till hela 2 880 x 1 800 pixlar – nytt rekord i klassen.

Läs artikeln

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Medlem

Shiet, dags och skrota iMac'en isf!

Visa signatur

I reject your reality and substitute my own.

Permalänk
Medlem

Äntligen!!

Visa signatur

r_wateralpha 0.3

Permalänk
Medlem

Sjuk upplösning! Varför följer de inte sin egna standard från mobiler och liknande med dubblering av pixeltätheten i x och y-led?

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

Nu vart en macbookpro för första gången intressant, får bara hoppas att priset inte skjuter iväg pga detta (vilket det kommer göra om man känner apple rätt)

Permalänk
Avstängd

20k för bara skärmen?

Jag tycker dock det är onödigt att ha en upplösning över 1280*1024 på en miniräknare/Skrivmaskin

Visa signatur

♪ ♪ (っ◕‿◕)っ ♥ Nvidia ♥ (♥♥,) ♪ ♪

AMD

Permalänk
Medlem

Vilken teknik skulle tillåta dessa specifikationer? Någon som kan länka källor?

Visa signatur

Phanteks Enthoo EVOLV | i5 4460 | Noctua NH-U9B SE2 |
Corsair 12GB@1866mhz | GTX 970 | SSDs: 3x120 raid, 1x 256 Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av aptjack:

Nu vart en macbookpro för första gången intressant, får bara hoppas att priset inte skjuter iväg pga detta (vilket det kommer göra om man känner apple rätt)

Dom har alltid haft samma priser på sina MBP - more or less.
Dom kommer inte släppa en ny MBP serie där dom helt plötsligt höjt priset på inträdesmodellen med 50% eller dylikt. MBP 13"(om det nu kommer finnas en sån i framtiden, alla säger ju att MBA 13" kommer ersätta MBP 13") kommer kosta runt 10k.

Permalänk
Medlem

Detta lär ju knappast vara trevligt att sitta med såvidare inte ivy bridges grafikdel är enormt mycket bättre.

Visa signatur

Someone said that money can't buy everything... That person didn't know where to shop

Permalänk
Medlem

Det låter trögdrivet, speciellt med Apples medikora hårdvara.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Medlem

Trevligt.
Men för oss som aldrig kommer köpa en Mac, när får vi detta till PC?
Och då menar jag inte intel-baserade PC...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Medlem

Helt sjukt om ryktet stämmer.

Jag som bara tänkte vänta på en iPad med retina, nu blir det att vänta på en MBP med det också.

Visa signatur

Windows: [ NCASE M1 | i7 6700K 4C/8T | 16GB DDR4 | 1080Ti | 1.5TB SSD ]
macOS: [ Mac mini | i5 8500B 6C/6T | 16GB DDR4 | 256GB SSD ],
                        [ MBP 13" | i5 1038NG7 4C/8T | 16GB LPDDR4X | 512GB SSD ]
ESXi: [ Intel NUC | i7 10710U 6C/12T | 32GB DDR4 | 500GB SSD ]

Permalänk
Inaktiv

16:9 OR GTFO

Permalänk
Medlem

Låter som en skum upplösning, Jag tar det med en nypa salt.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av SideWinder86:

20k för bara skärmen?

Jag tycker dock det är onödigt att ha en upplösning över 1280*1024 på en miniräknare/Skrivmaskin

Märks att du har ingen aning om vad du pratar om.

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S CPU: Intel Core i7 6700k CPU-Kylare: Corsair Hydro H110i GTX
Moderkort: Asus Z170-Deluxe RAM: HyperX Fury DDR4 32GB 2666Mhz GPU: EVGA GTX 980 Ti Classified
SSD: Samsung 850 Pro 256Gb & 2x Crucial BX100 250Gb HDD: WD Red 3TB PSU: Corsair HX750i 80+ Platinum

Permalänk

Klarar mig med 1920x1080 ett tag till men tack ändå

Visa signatur

Återfinns under en sten 1.6mil ut på landet.
100/100 Mbit Fiber | Cisco EA4500 N900 Smart Router
Acer Aspire 6930G | ASUS K55VJ

Permalänk

1680x1050? MacBook Pro finns ju med 1920x1200 också. I vilket fall verkar det sjukt najs, jag hoppas verkligen att de inte skrotar 13", det är den perfekta storleken för mig. MacBook Air har för lite ram-minne sen saknar jag möjligheten till att både ha en highend 2.5" SSD och en HDD som jag har i min MBP, den extra batteritiden i MBP är ju också välkommen.

Visa signatur

[i7 2600k @ 5GHz| NH-D14, fläktar utbyta mot ljudlösa 120mm SySS 800| Asus P8P67| HD6870 DirectCU| Corsair 4x8GB (32GB) 1600MHz DDR3| Moddat Corsair 550VX | Mac Pro / G5 Chassi| 2x120GB raid0 Intel 520 sys+ 2x3TB slask & home (riktig lagring på 12TB ZRAID NAS som även home backuppas/rsyncas till) ] - Helt ljudlös om man inte lägger örat intill chassit
[ MacBook Pro Retina 13 | 16GB ram | 256GB PCIe SSD | OS X(main), Arch ]

Permalänk
Medlem

Varför anser folk att det är så jävla viktigt med hög upplösning? Helt onödigt enligt mig.

Permalänk

Sjukt nice! Blir la en mac som nästa dator då!

Visa signatur

GPU: AORUS GeForce GTX 1080 Ti Xtreme Edition 11G | CPU: Intel Core i7-6700k 4.0 GHz| RAM: HyperX 16 GB 2133 MHz| PCB: MSI Z170A-S02| PSU: EVGA Supernova G2 750 W | Monitor: Acer 27" Predator XB271HU G-Sync IPS| Hörlurar: AKG K7XX | Mick: ModMic v5

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Videoapan:

Sjuk upplösning! Varför följer de inte sin egna standard från mobiler och liknande med dubblering av pixeltätheten i x och y-led?

2880x1800 är dubbelt upp mot 1440x900 som är standard i dagens modeller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tanax:

MBP 13"(om det nu kommer finnas en sån i framtiden, alla säger ju att MBA 13" kommer ersätta MBP 13") kommer kosta runt 10k.

Kunde de bara fixa utbytbara (eller åtminstone stoppa in 8GB) ram i MBA ser jag inte mycket poäng med MBP13.

Stämmer alla rykten angående 15" så får vi alltså se en MBA-liknande dator med nvidia grafik och extremt hög upplösning ihop med en ivy bridge processor.
Det hade varit trevligt

Visa signatur

"When I get sad, I stop being sad and be awsome instead, true story."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elgot:

2880x1800 är dubbelt upp mot 1440x900 som är standard i dagens modeller.

I så fall låter det ju applelogiskt i alla fall. Fast också lite väl mobiltelefontänk för skalbara appar mer än datorskärm vilket får mig att misstänka spekulation mer än fakta.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Storburk: Ryzen 7 3700X, MSI B450M Mortar, FD Define Mini, CM M2 Silent 720W, 32 GB, RX 5700 XT 8GB, NVME SSD + HDD - HTPC: Ryzen 5 2400G, 16 GB, NVME SSD, BeQuiet 550W

Permalänk
Medlem

alltid trevligt att se vad det går att klämma in, för eget bruk så stannar jag vid 1920x1080 ett tag till

Permalänk
Avstängd

Personligen ser jag inte vad jag ska ha mer än 1920x1080 till. Men givetvis kan jag förstå att vissa tycker det är toppen.

Visa signatur

System: Intel core i7 2700k @ 4,8 ghz | Corsair Hydro H80 | Radeon HD7970 | Asus Maximus Gen3 | Corsair Vengeance 16GB 1600mhz | Samsung 830 60Gb SSD x 3 | NZXT Phantom + alla extra fläktar | Tangentbord: Corsair K90 och Q-Pad Mk-85 | Hörlurar: Sennheiser 350PC, Sennheiser 360PC och Sennheiser 598HD

Permalänk
Medlem
Skrivet av Json_81:

Kunde de bara fixa utbytbara (eller åtminstone stoppa in 8GB) ram i MBA ser jag inte mycket poäng med MBP13.

Stämmer alla rykten angående 15" så får vi alltså se en MBA-liknande dator med nvidia grafik och extremt hög upplösning ihop med en ivy bridge processor.
Det hade varit trevligt

Njae, vet inte om jag håller med dig där.
Faktumet att MBA inte har utbytbara RAM-minnen är givetvis en stor stoppkloss, i alla fall för mig, men jag är nog en av dom få som tycker MBA(och för övrigt alla andra thin-/ultra-/airbooks -datorer) är för tunna. Känns ju för fan som om man kommer ha sönder dom när man skriver/jobbar en längre tid. Så nej, för mig kommer MBP vara den bästa formlösningen.

Men ja, jag tror Apple kommer gå över till tunnare och tunnare så som du säger. Känns som att det är den genomgående trenden bland deras produkter den senaste tiden

Permalänk
Avstängd

De borde kört på 16:9 och 3840x2160 istället. Högre upplösning och funkar bättre till film och spel.

Permalänk
Inaktiv

Tycker det är på tok för mycket...lär ju inte gå att se ett skit vad som står på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Blev mac precis lite mer pris värd? Kan tänka mig den kommer bli väldigt populär(are) bland bild- och video redigerare.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P55-CD53 | Intel i5 750@2.667GHz | Arctic Cooling Freezer 7 Pro Rev. 2 | ASUS GTX 560 Ti | Coolermaster 520w | WD Caviar Black 1TB SATA 600 | Maxtor 300Gb SATA 150 | 2x2Gb 1033GHz [OCZ Gold Edition] |

Permalänk
Medlem
Skrivet av jangi:

Varför anser folk att det är så jävla viktigt med hög upplösning? Helt onödigt enligt mig.

Mer än 1920x1080 i en mindre laptop skärm känns onödigt just nu. Viktigare att storsatsa på bildkvaliteten istället så som färger, betraktningsvinklar, svärta osv.

Skrivet av Thewiruz:

*raderat inlägg*

Lugnet för stormen.

citat av raderat inlägg redigerat
Permalänk
Skrivet av Segas:

Tycker det är på tok för mycket...lär ju inte gå att se ett skit vad som står på skärmen.

Skickades från m.sweclockers.com

Jag tror du missade poängen aningen, det blev inte svårare att läsa text på iphone 4 mot iphone 3gs trots att den fick 4x upplösning, det blev lättare snarare, det blev mycket lenare och mjukare text samt att bilder såg mycket bättre ut.

exempel: